Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/03/23 in all areas

  1. De mult timp ma tot invart in jurul cozii, daca este oportun sau nu sa exprim opinia de mai jos. Ar putea fi cel mai off-topic subiect din aceasta sectiune a forumului. Totusi, am ajuns la concluzia ca merita sa imi asum riscul de a cadea in penibil. Daca sunteti departe de momentul de a avea o familie, probabil ca puteti ignora cele de mai jos. Daca a avea un copil este o perspectiva ce se contureaza la orizont, sau daca aveti deja un copil - fie el de varsta frageda sau inca sub varsta majoratului, poate ar fi o idee buna sa cititi. Subiectul este educatia copilului, mai exact investitia in educatie. Educatia unui copil nu inseamna ca acesta sa ajunga olimpic la matematica. Aceea este performanta. Evident, educatia nu exclude performanta. Dar un om poate fi educat si fara a excela intr-un domeniu anume. A fi educat inseamna a avea un bagaj consistent de cunostinte generale - actualizate si din toate domeniile, a interactiona si a socializa cu oamenii intr-un mod manierat si civilizat, a stapani foarte bine macar o limba de circulatie internationala, a judeca limpede si cu precizie, a fi flexibil si adaptabil la schimbarile majore din timpul vietii. Si poate alte calitati care imi scapa acum. Un om educat are intotdeauna o sansa mai buna in viata. Daca si stie sa fructifice sansa, este alta discutie, dar este cert ca educatia ii ofera acest potential. Educatia isi are radacinile (si bune, dar si rele) in familie - de unde si rolul important al celor 7 ani de acasa. Dar, dupa aceea, contributia majora o are scoala. Nu o sa intru in complexitatea dezbaterii privind tipul ideal de scoala pentru un copil. Exista scoala de stat, scoli private, homeschooling. Exista curriculum national, dar si alternative la acesta. Fiecare trebuie sa analizeze si sa decida ce directie crede ca este mai buna pentru copilul sau. Daca am ales bine sau mai putin bine, vom sti exact abia dupa ce termina studiile - cand, oricum, va fi prea tarziu pentru a mai schimba ceva. Un lucru este cert: este fundamental a alege o scoala “buna” - cu alte cuvinte, o scoala care face copiilor o educatie de calitate. In general, noi suntem obisnuiti, din trecut, cu ideea ca scoala este gratis. Timpurile s-au schimbat. O buna educatie implica, in vremurile de astazi, un efort financiar semnificativ. Chiar si in situatia in care copilul merge la scoli de stat, dar cu atat mai mult daca scolile sunt private. Mai mult, a investi in educatie inseamna si activitati extra-curriculare. Poate fi un city-break pentru a vizita cateva muzee faimoase, poate fi o tabara de limbi straine, etc. Expresia “cea mai buna investitie este in educatie”, desi veche, este cat se poate de actuala si adevarata. In mare majoritate, cei interesati de acest forum au macar un BMW. Stim cu totii, a cumpara, a utiliza si a intretine un BMW implica pentru majoritatea o cheltuiala semnificativa, iar pentru unii chiar un efort financiar ce frizeaza iresponsabilitatea. Fie ca este pasiune, fie ca este o reprezentare a unui status social (real sau inchipuit), a detine un BMW inseamna un cost care, intr-o abordare strict pragmatica a scopului principal - anume, de mijloc de transport, ar putea fi mult diminuat. Cu siguranta, fiecare are dreptul de a decide in ce mod isi cheltuie veniturile. Totusi, este egoism, nepasare si iresponsabilitate atunci cand pentru educatia copilului nu se investeste macar o suma de acelasi ordin de marime cu cea cheltuita pentru masina. Mai tarziu in viata nu o sa intereseze pe nimeni si nici nu o sa ne incalzeasca cu nimic faptul ca in prima parte a vietii am consumat o buna parte a economiilor pentru a detine un BMW “de soi”. Dar vor fi evidente consecintele pozitive ale banilor investiti in educatia copilului / copiilor, sau cele negative ale ignorarii educatiei. Ganditi-va la cele de mai sus atunci cand cumparati un BMW, cand alocati cateva mii de Euro pentru un upgrade, sau chiar cand umpleti rezervorul masinii. Acest lucru nu inseamna ca recomandarea este de a cumpara Dacii Logan in loc de BMW-uri. Dar ar putea sa insemne ca, spre exemplu si in functie de situatia financiara a familiei, in loc de a cheltui 130.000€ pentru un BMW X7 nou, ar putea fi o alegere mai inteleapta sa cumparam un X3 nou cu 80.000€, iar restul de 50.000€ sa ii folosim pentru educatia copiilor. De retinut: cand este vorba de educatie, intotdeauna e loc si pentru mai bine – ca sa parafrazez pe Mircea Diaconu si Toma Caragiu din sceneta “Fabula”.
    4 points
  2. La aceasta firma am apelat eu pentru scurtat un cardan https://compa.ro/servicii/service-cardane-eds Mai specific la persoana din brasov. A fost foarte ok, i-am dat cardanul, dimensiunea si in cateva zile a fost gata. 250ron scurtat si echilibrat. Acum cat de buni sau rai sunt, nu stiu, l-au facut bine pentru mine, din ce au spus se ocupa cu reconditionari cardane pentru masini mari.
    2 points
  3. Motor. Capac (carcasa) calculator motor. Esti cumva primul service? Scuza-mi ironia, asa's eu..
    1 point
  4. Intr-o lume ideala, si scoala din colt ar asigura un nivel decent de educatie/pregatire, atunci parintii nu ar trebui sa isi cumpere suv Bmw sa isi transbordeze copiii la scoli private, ci i-ar conduce pe jos pana la scoala; indiferent de cine a fost la putere, invatamantul (si sanatatea) a primit un procent mizerabil din PIB, fata de cei 6% stipulati prin lege....daca invatamantul ar fi finantat, reformat, profesionalizat, atunci nu ar mai exista dileme de genul cumpar masina sau duc copilul la scoala privata, asta deoarece sunt multi ce nu au ce manca la cina, ei cum ar avea acces la educatie (chiar si cea de baza, nu privata). Statistic tarile ce investesc in educatie prin programe de masa, ce au un nivel ridicat al persoanelor cu studii inalte sunt si tarile in care se traieste mai bine....nu neaparat tarile in care ponderea educatiei private este ridicata, si unde exista discrepante sociale uriase. Acum as fi ipocrit sa nu recunosc ca si eu am copilul intr-o scoala privata, dar e alta tara, alta poveste, si am facut-o din motive destul de pragmatice, si anume faptul ca este aproape de jobul sotiei, si in mediul privat profesorii fac rar greve, deci nu trebuie sa ne facem griji pentru perioadele cu greve.
    1 point
  5. In anul 2007 (!) am reconditionat la Rune (vezi: rune.ro) un cardan de BMW E28. Au inlocuit crucile cardanice si l-au echilibrat. Au facut o treaba excelenta, mult peste asteptari. Nota bene: acum suntem in anul 2023.
    1 point
  6. Mno, la o cautare rapida pe google, i-am gasit pe acestia: https://www.reparatiicardane.ro/serviciu--lista-de-preturi Nu pot sa ti-i recomand pentru ca nu am lucrat cu ei. Sunt multi care fac reconditionari dar ca o parere strict personala, tot pe inlocuit as merge si eu. Nu stiu cum se face o reconditionare dar incercand o gandire logica, daca un cardan care este efectiv o bara de metal brut, s-a deformat, anume s-a indoit, nu vizibil, bineinteles, e clar ca undeva in structura lui a intervenit o deformare. La rece, nu o sa fie indreptat niciodata asa cum a iesit el din fabrica. La cald, inseamna modificarea compozitiei de carbon (decalire). Nici la rece, nici la cald, presupunem ca ar apela la frezarea acestuia. In urma acestei proceduri, iese drept si fara batai insa subtiat, ceea ce ar insemna ca nu mai este in cotele de rezistenta necesare, plus ca o eventuala deformare structurala, ramane in interiorul acestuia chiar si-n urma "infrumusetarii exterioare" data de frezare. Poate exagerez cu aceasta gandire dar cam asa o vad eu... Bafta multa in a alege ce e mai bine!
    1 point
  7. Din cate stiu, nu se poate vedea starea bateriei in niciun fel, nici macar cu softul din reprezentanta. Tot ce se vede e 'ok' sau 'not ok'. Singurii care vad datele astea sunt cei de la bmw cand se face diagnoza online pe masina din service.
    1 point
  8. In niciun caz nu cazi in penibil - din contra as spune. Nu ne putem educa insa copiii, inainte de a ne educa pe noi. La fel nu ne putem creste copiii, fara sa ne crestem pe noi inainte (maturizare, responsabilitate). Nu imi este clar daca vrei sa fie un topic despre responsabilitate, sau o discutie libera despre cum impaci pasiunile (care de cele mai multe ori implica cheltuieli, si asa cum ai mentionat, ele pot fi substantiale) cu investitiile in educatie (a ta, a copiilor). Cred ca suntem mai multi aici care suntem interesati sau putem impartasi opinii cu privire la educatie, dar poate nu toti avem curaj sa abordam subiectul. Cazul meu este unul mai aparte, intrucat pana anul trecut, nu mi-am cumparat niciodata o masina noua, iar pe primul plan au fost intotdeauna investitiile. Cand mi-am cumparat anul trecut prima masina noua (nu e BMW), am cheltuit pe ea veniturile mele pe 4 luni, si achizitionasem deja 7 imobile fara credit. Asta a fost regula mea dintotdeauna cu privire la liabilities: nu am platit pe o masina mai mult de 3-4 luni de venituri raportate la 1 an (12 luni). Legat de educatia copiilor, eu am 1 buc baiat care implineste in vara 11 ani, si in afara de faptul ca pana acum am ales invatamant privat (care respecta curicula romaneasca), planul meu pe viitor este sa incep sa ii predau educatie financiara. Educatia are mai multe aspecte, iar eu consider ca succesul nu consta in sumele de bani acumulate, ci in construirea rezilientei pentru pregatirea copiilor pentru obstacolele inerente ale vietii. Am nenumarate exemple de oameni cu bani care sunt nefericiti. Daca vreti sa impartasim idei despre cum si ce facem, si cum impacam pasiunile cu responsabilitatea, cred ca este un topic de interes pentru oricine care considera ca la orice varsta poate invata nou. Salut cu entuziasm deschiderea acestui topic.
    1 point
  9. Salut! De curand sunt proprietarul unui x5 e70 40d M sport. De cand am luat'o avea un tremurat la virare. Exemplu: dupa ce viram maxim pe loc indiferent de directie si cand acceleram, ca si cum as avea ceva probleme cu xdrive sau cutia de transfer. Dupa multe cautari si informatii... mi am dat seama ca era de la cutia de transfer. Oriunde sunam pt informatii la problema respectiva mi se spunea ca trebuie reparata cutia de transfer intre 3000 si 4500lei. Dupa alte cautari simptomele respective puteau fi si de la uleiul uzat din cutia de transfer ... Nu aveam cele mai rele simptome si merita sa incerc sa schimb doar uleiul. Asa ca pt 300 lei l am schimbat. Pe moment nu s a simtit nici macaar o imbunatatire dar incepand cu a doua zi n am mai avut absolut nici o problema!!! Nici un tremurat sau vibratie! P.s. Recomand serviceul DORMAG (la ei am schimbat uleiul in cutia de transfer)
    1 point
  10. S-au rupt niste fire in schimbator, se poate repara
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.