Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/05/23 in all areas

  1. De mult timp ma tot invart in jurul cozii, daca este oportun sau nu sa exprim opinia de mai jos. Ar putea fi cel mai off-topic subiect din aceasta sectiune a forumului. Totusi, am ajuns la concluzia ca merita sa imi asum riscul de a cadea in penibil. Daca sunteti departe de momentul de a avea o familie, probabil ca puteti ignora cele de mai jos. Daca a avea un copil este o perspectiva ce se contureaza la orizont, sau daca aveti deja un copil - fie el de varsta frageda sau inca sub varsta majoratului, poate ar fi o idee buna sa cititi. Subiectul este educatia copilului, mai exact investitia in educatie. Educatia unui copil nu inseamna ca acesta sa ajunga olimpic la matematica. Aceea este performanta. Evident, educatia nu exclude performanta. Dar un om poate fi educat si fara a excela intr-un domeniu anume. A fi educat inseamna a avea un bagaj consistent de cunostinte generale - actualizate si din toate domeniile, a interactiona si a socializa cu oamenii intr-un mod manierat si civilizat, a stapani foarte bine macar o limba de circulatie internationala, a judeca limpede si cu precizie, a fi flexibil si adaptabil la schimbarile majore din timpul vietii. Si poate alte calitati care imi scapa acum. Un om educat are intotdeauna o sansa mai buna in viata. Daca si stie sa fructifice sansa, este alta discutie, dar este cert ca educatia ii ofera acest potential. Educatia isi are radacinile (si bune, dar si rele) in familie - de unde si rolul important al celor 7 ani de acasa. Dar, dupa aceea, contributia majora o are scoala. Nu o sa intru in complexitatea dezbaterii privind tipul ideal de scoala pentru un copil. Exista scoala de stat, scoli private, homeschooling. Exista curriculum national, dar si alternative la acesta. Fiecare trebuie sa analizeze si sa decida ce directie crede ca este mai buna pentru copilul sau. Daca am ales bine sau mai putin bine, vom sti exact abia dupa ce termina studiile - cand, oricum, va fi prea tarziu pentru a mai schimba ceva. Un lucru este cert: este fundamental a alege o scoala “buna” - cu alte cuvinte, o scoala care face copiilor o educatie de calitate. In general, noi suntem obisnuiti, din trecut, cu ideea ca scoala este gratis. Timpurile s-au schimbat. O buna educatie implica, in vremurile de astazi, un efort financiar semnificativ. Chiar si in situatia in care copilul merge la scoli de stat, dar cu atat mai mult daca scolile sunt private. Mai mult, a investi in educatie inseamna si activitati extra-curriculare. Poate fi un city-break pentru a vizita cateva muzee faimoase, poate fi o tabara de limbi straine, etc. Expresia “cea mai buna investitie este in educatie”, desi veche, este cat se poate de actuala si adevarata. In mare majoritate, cei interesati de acest forum au macar un BMW. Stim cu totii, a cumpara, a utiliza si a intretine un BMW implica pentru majoritatea o cheltuiala semnificativa, iar pentru unii chiar un efort financiar ce frizeaza iresponsabilitatea. Fie ca este pasiune, fie ca este o reprezentare a unui status social (real sau inchipuit), a detine un BMW inseamna un cost care, intr-o abordare strict pragmatica a scopului principal - anume, de mijloc de transport, ar putea fi mult diminuat. Cu siguranta, fiecare are dreptul de a decide in ce mod isi cheltuie veniturile. Totusi, este egoism, nepasare si iresponsabilitate atunci cand pentru educatia copilului nu se investeste macar o suma de acelasi ordin de marime cu cea cheltuita pentru masina. Mai tarziu in viata nu o sa intereseze pe nimeni si nici nu o sa ne incalzeasca cu nimic faptul ca in prima parte a vietii am consumat o buna parte a economiilor pentru a detine un BMW “de soi”. Dar vor fi evidente consecintele pozitive ale banilor investiti in educatia copilului / copiilor, sau cele negative ale ignorarii educatiei. Ganditi-va la cele de mai sus atunci cand cumparati un BMW, cand alocati cateva mii de Euro pentru un upgrade, sau chiar cand umpleti rezervorul masinii. Acest lucru nu inseamna ca recomandarea este de a cumpara Dacii Logan in loc de BMW-uri. Dar ar putea sa insemne ca, spre exemplu si in functie de situatia financiara a familiei, in loc de a cheltui 130.000€ pentru un BMW X7 nou, ar putea fi o alegere mai inteleapta sa cumparam un X3 nou cu 80.000€, iar restul de 50.000€ sa ii folosim pentru educatia copiilor. De retinut: cand este vorba de educatie, intotdeauna e loc si pentru mai bine – ca sa parafrazez pe Mircea Diaconu si Toma Caragiu din sceneta “Fabula”.
    1 point
  2. Nu stiu ce urmaresti tu dar din cele citite mi-e mi se pare normal ce se intampla. As intreba, porneste motorul usor? Daca da atunci nu vad de ce te-ar interesa altceva.. Si sa fiu in "asentimentul" tau, dupa ce pornesti motorul de 3-4 ori E FIRESC ca bateria sa se fi descarcat atat de mult incat IBSul sa dea comanda de necesitate de curent de incarcare mai mare.. tocmai pentru ca bateria s-a descarcat substantial in urma pornirilor multiple! Iar sa monitorizezi cat curent sau daca il primeste bateria la un moment dat e cam inutil. Totul trebuie privit ca si cum alternatorul are (produce) curent care este gata permanent la portile IBSului! Nu daca bateria se incarca sau ca trebuie tot timpul incarcata. Nu, nu este incarcata tot timpul. Este mentinuta incarcata de IBS. Daca vrei sa fii sigur DE O TREABA, da alternatorul jos, mergi la meserias spune-i sa se uite fizic la perii si carbuni si sa iti spuna cat viata mai e in alternatorul respectiv. Si sa verifice si puntea redresoare.
    1 point
  3. Nope. Saptamana viitoare iau jantele de la vopsit si atunci voi monta si anvelopele. Sper si eu sa fie ok.
    1 point
  4. Ee.. sa nu exageram cu jumatate de masina. In afara de adeziv are si alt tip de prinderi fizice, dar nu in zonele vizibile. Mai am mici retusari de facut, dar s-au prins cum trebuie. Sunt cateva zone la colturi care nu au facut priza perfect, dar se rezolva. Dupa ce fac si retusarile, o sa arate exact cum voiam. Sa vina si jantele, ca sa fie treaba finalizata. Arata finut, cum imi doream. https://ibb.co/jVFs1yG https://ibb.co/zh55p9j https://ibb.co/ngpZnRC https://ibb.co/3RF86N8
    1 point
  5. Salut, Nu stiu ce verificari ai facut acolo dar cred ca trebuie sa schimbi electricianul. Cum adica a scazut sub 0v? Verifica bateria cu un aparat profesional si fa o diagnoza cu ISTA, vei vedea unde e problema.
    1 point
  6. Nu cred asa ceva , aici sunt numai oameni corecti si de o moralitate deosebita .
    1 point
  7. Salut, dai o gaura cu un burghiu si apoi cu extractor de suruburi care are filet invers scoti bucatica de acolo, e simplu. Verifica inainte adancimea desfacand admisia ca sa nu patrunzi prea mult. Obligatoriu inainte de asta du motorul la temperatura de functionare ca sa fie dilatat.
    1 point
  8. Am fost in service specializat. N-au pomenit nimic de curățat. Chiar o să-i întreb când merg data viitoare, deoarece mi s-au părut profesioniști. Dacă ești avertizat dinainte, n-ai cum să fii pericol public. Mașina frânează, însă cu eficiență scăzută. Oricum, senzația e nasoală. 750 de lei discuri + plăcuțe, dar le-am prins la promoție atunci. Oricum, nu sunt mai mult de 900 de lei pentru S60 530xd. Important, ce-am observat în timp, nu lasă mult praf.
    1 point
  9. Nu pare sa fie surub de fixare galerie de admisie. Acelea au alt unghi de prindere. Probabil este o supapa de aerisire care comunica cu partea de fixare a corpului filtrului de ulei. Motiv pentru care si pierde ulei.
    1 point
  10. In niciun caz nu cazi in penibil - din contra as spune. Nu ne putem educa insa copiii, inainte de a ne educa pe noi. La fel nu ne putem creste copiii, fara sa ne crestem pe noi inainte (maturizare, responsabilitate). Nu imi este clar daca vrei sa fie un topic despre responsabilitate, sau o discutie libera despre cum impaci pasiunile (care de cele mai multe ori implica cheltuieli, si asa cum ai mentionat, ele pot fi substantiale) cu investitiile in educatie (a ta, a copiilor). Cred ca suntem mai multi aici care suntem interesati sau putem impartasi opinii cu privire la educatie, dar poate nu toti avem curaj sa abordam subiectul. Cazul meu este unul mai aparte, intrucat pana anul trecut, nu mi-am cumparat niciodata o masina noua, iar pe primul plan au fost intotdeauna investitiile. Cand mi-am cumparat anul trecut prima masina noua (nu e BMW), am cheltuit pe ea veniturile mele pe 4 luni, si achizitionasem deja 7 imobile fara credit. Asta a fost regula mea dintotdeauna cu privire la liabilities: nu am platit pe o masina mai mult de 3-4 luni de venituri raportate la 1 an (12 luni). Legat de educatia copiilor, eu am 1 buc baiat care implineste in vara 11 ani, si in afara de faptul ca pana acum am ales invatamant privat (care respecta curicula romaneasca), planul meu pe viitor este sa incep sa ii predau educatie financiara. Educatia are mai multe aspecte, iar eu consider ca succesul nu consta in sumele de bani acumulate, ci in construirea rezilientei pentru pregatirea copiilor pentru obstacolele inerente ale vietii. Am nenumarate exemple de oameni cu bani care sunt nefericiti. Daca vreti sa impartasim idei despre cum si ce facem, si cum impacam pasiunile cu responsabilitatea, cred ca este un topic de interes pentru oricine care considera ca la orice varsta poate invata nou. Salut cu entuziasm deschiderea acestui topic.
    1 point
  11. Mai discutam cu cineva ce activeaza in zona legala, de fapt nimeni nu este constient (din varii motive) de amploarea pe care a luat-o consumul de droguri in randul tinerilor romani...se consuma la greu, si de toate, iar autoritatile sunt total paralele/nu le intereseaza. Bautura la volan a devenit apanajul celor trecuti de 40 de ani......tinerii sunt cu drogurile acum. Eu sunt uimit de absenta politiei din trafic, zilnic poti constata incalcari flagrante, parca nimanui nu ii mai pasa, bonus daca incerci sa circuli legal, esti apostrofat/agresat in trafic.
    1 point
  12. Daca vrei M5 si-ti faci probleme apropos de consumul de carburant abandoneaza proiectul ! Asta trebuia sa fie ultima grija.
    1 point
  13. Pe ISTA imi da eroare doar la modulul carligului de remorcare. Ideea este ca dimineata sau dupa ce sta mult imp oprita, este nevoie de mai multe porniri si opriri pentru ca alternatorul sami arate ca incepe incarcarea bateriei.
    0 points
  14. Consum vazut la mine, M5 f90 comp Drumuri scurte intre 2km-10km consum intre 28%-50% depinde cat de tare ii dai talpa Consum drum lung 1000km+ intre 13%-18% viteza medie intre 100-200 Reviziile sunt dese si destul de scumpe, undeva sub 9k KM.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.