Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/06/23 in all areas

  1. A fost livrata jucaria, este fenomenala. De mult timp nu m-am distrat in halul asta. Se conduce genial, e comfortabila si rapida. Urmeaza sa-i fac niste modificari estetice, si dupa ce le fac mai postez un update.
    5 points
  2. De mult timp ma tot invart in jurul cozii, daca este oportun sau nu sa exprim opinia de mai jos. Ar putea fi cel mai off-topic subiect din aceasta sectiune a forumului. Totusi, am ajuns la concluzia ca merita sa imi asum riscul de a cadea in penibil. Daca sunteti departe de momentul de a avea o familie, probabil ca puteti ignora cele de mai jos. Daca a avea un copil este o perspectiva ce se contureaza la orizont, sau daca aveti deja un copil - fie el de varsta frageda sau inca sub varsta majoratului, poate ar fi o idee buna sa cititi. Subiectul este educatia copilului, mai exact investitia in educatie. Educatia unui copil nu inseamna ca acesta sa ajunga olimpic la matematica. Aceea este performanta. Evident, educatia nu exclude performanta. Dar un om poate fi educat si fara a excela intr-un domeniu anume. A fi educat inseamna a avea un bagaj consistent de cunostinte generale - actualizate si din toate domeniile, a interactiona si a socializa cu oamenii intr-un mod manierat si civilizat, a stapani foarte bine macar o limba de circulatie internationala, a judeca limpede si cu precizie, a fi flexibil si adaptabil la schimbarile majore din timpul vietii. Si poate alte calitati care imi scapa acum. Un om educat are intotdeauna o sansa mai buna in viata. Daca si stie sa fructifice sansa, este alta discutie, dar este cert ca educatia ii ofera acest potential. Educatia isi are radacinile (si bune, dar si rele) in familie - de unde si rolul important al celor 7 ani de acasa. Dar, dupa aceea, contributia majora o are scoala. Nu o sa intru in complexitatea dezbaterii privind tipul ideal de scoala pentru un copil. Exista scoala de stat, scoli private, homeschooling. Exista curriculum national, dar si alternative la acesta. Fiecare trebuie sa analizeze si sa decida ce directie crede ca este mai buna pentru copilul sau. Daca am ales bine sau mai putin bine, vom sti exact abia dupa ce termina studiile - cand, oricum, va fi prea tarziu pentru a mai schimba ceva. Un lucru este cert: este fundamental a alege o scoala “buna” - cu alte cuvinte, o scoala care face copiilor o educatie de calitate. In general, noi suntem obisnuiti, din trecut, cu ideea ca scoala este gratis. Timpurile s-au schimbat. O buna educatie implica, in vremurile de astazi, un efort financiar semnificativ. Chiar si in situatia in care copilul merge la scoli de stat, dar cu atat mai mult daca scolile sunt private. Mai mult, a investi in educatie inseamna si activitati extra-curriculare. Poate fi un city-break pentru a vizita cateva muzee faimoase, poate fi o tabara de limbi straine, etc. Expresia “cea mai buna investitie este in educatie”, desi veche, este cat se poate de actuala si adevarata. In mare majoritate, cei interesati de acest forum au macar un BMW. Stim cu totii, a cumpara, a utiliza si a intretine un BMW implica pentru majoritatea o cheltuiala semnificativa, iar pentru unii chiar un efort financiar ce frizeaza iresponsabilitatea. Fie ca este pasiune, fie ca este o reprezentare a unui status social (real sau inchipuit), a detine un BMW inseamna un cost care, intr-o abordare strict pragmatica a scopului principal - anume, de mijloc de transport, ar putea fi mult diminuat. Cu siguranta, fiecare are dreptul de a decide in ce mod isi cheltuie veniturile. Totusi, este egoism, nepasare si iresponsabilitate atunci cand pentru educatia copilului nu se investeste macar o suma de acelasi ordin de marime cu cea cheltuita pentru masina. Mai tarziu in viata nu o sa intereseze pe nimeni si nici nu o sa ne incalzeasca cu nimic faptul ca in prima parte a vietii am consumat o buna parte a economiilor pentru a detine un BMW “de soi”. Dar vor fi evidente consecintele pozitive ale banilor investiti in educatia copilului / copiilor, sau cele negative ale ignorarii educatiei. Ganditi-va la cele de mai sus atunci cand cumparati un BMW, cand alocati cateva mii de Euro pentru un upgrade, sau chiar cand umpleti rezervorul masinii. Acest lucru nu inseamna ca recomandarea este de a cumpara Dacii Logan in loc de BMW-uri. Dar ar putea sa insemne ca, spre exemplu si in functie de situatia financiara a familiei, in loc de a cheltui 130.000€ pentru un BMW X7 nou, ar putea fi o alegere mai inteleapta sa cumparam un X3 nou cu 80.000€, iar restul de 50.000€ sa ii folosim pentru educatia copiilor. De retinut: cand este vorba de educatie, intotdeauna e loc si pentru mai bine – ca sa parafrazez pe Mircea Diaconu si Toma Caragiu din sceneta “Fabula”.
    3 points
  3. [Android] BimmerCode for BMW and MINI v4.12.1-10953 [Premium https://www.mediafire.com/file/e7yeg75e3fwa8sl/BimmerCode+Premium+v4.12.1-10953.apk/file
    2 points
  4. Adrian, daca jantele fata si spate sunt identice, atunci ar trebui sa montezi anvelope identice. Sau, daca te intereseaza combinatia de mai sus, atunci probabil ca ar trebui sa ai jante 8.5"x19" fata si 9.5"x19" spate. Utilizand anvelope si jante de 19" (in comparatie cu jante de 16" sau 17") vei avea drept rezultat reducerea performantelor dinamice ale unui model de BMW care din start nu exceleaza din acest punct de vedere. Foarte pe scurt: momentul de inertie al rotilor va creste din doua motive: primul, cu cat sunt mai mari, cu atat jantele si anvelopele sunt mai grele; al doilea, cu cat jantele au diametru mai mare, cu atat "muți" mai mult din masa acestora mai departe de centrul de rotatie; forta de frecare intre anvelope si sol va creste odata cu latimea acestora; masa totala a rotilor va creste, ceea ce va avea drept consecinta afectarea raspunsului dinamic al suspensiei, dar si cresterea uzurii elementelor de suspensie. Posibil ca astfel de roti sa fie mai interesante strict din punct de vedere estetic, dar motorul nu dezvolta o putere care sa justifice anvelope de dimensiunile indicate de tine. Din punct de vedere dinamic, optim ar fi sa utilizezi anvelope 225/55R16 pe jante 7"x16" sau cel mult 225/50R17 pe jante 7.5"x17".
    2 points
  5. Robert , meditatii au fost intotdeauna, dar parca nu era asa "nevoie " de ele . As zice ca profesorii au prins "schema" de pe vremea salariilor mici, predam minim ca sa creeam nevoia de meditatii. Apoi ca si "spaga" la doctori a intrat in reflex toata treaba asta .Am facut ceva ture la scoala incercand sa inteleg anumite aspecte si ce am auzit a fost: - sunt prea multi copii noi ne ocupam doar ce cei care sunt "intreresati" -nu avem timp sa ne ocupam de toti - diverse probleme cu "colegii" - asa fac toti , sunt si ei copii sa ai intelegem Mutat la privat- dau o suma semnificativa dar : - clasa are maxim 12 sau 14 copii - au tabla "digitala" - profesorii sunt in mare parte tineri si cu alta mentalitate -mancare dimineata si la pranz -temele se fac la afterschool - cel mai important happy kid Nu, nu vorbesc din filme sa vedem cum va fi si la scoala privata dupa 1-2 ani
    2 points
  6. Depinde de viteza si de curba :))…
    2 points
  7. Cu riscul de a starni polemici, este destul de greu ca invatamantul romanesc sa ajunga undeva fara finantare, fara viziune, si as indrazni sa spun fara o adevarata guvernare de centru-stanga, care ar ajuta si pe cei din paturile sarace/defavorizate sa aiba acces la educatie. Iar fiscalitatea in Romania (care ar trebui sa adune donduri la buget pentru a sustine si invatamantul) este mult mai apropiata de un capitalism dintr-o tara din America Centrala, decat de tarile europene, atat la nivel de grad de colectare, cat mai ales la procent, cota unica de 16% este total neadaptata, ca sa nu mai mentionez faptul ca marile firme, ce realizeaza profituri, gasesc diverse portite prin care isi externalizeaza profitul platind taxe infime.
    2 points
  8. Fara diagnoza cu programul dedicat (ISTA-D sau INPA) nu poti/putem presupune mare lucru. Probabil e plasa de la scaun, pasager in fata, care este un senzor, defecta.
    2 points
  9. Poți încerca sa dezactivezi ibs sa vezi diferenta. Eu de aprox 2-3 luni merg cu mufa scoasă la ibs ca imi făcea draci la folosirea webasto ului. Nu am pus o pe seama ibs ului, ci pe seama bateriei care deja are 4-5 ani si nu este cu AGM cum i ar trebui mai ales cu webasto montat. Autoturismul pornește, webasto funcționează. Daca bag mufa la ibs, autoturismul pornește, dar webasto nu mai pornește cică din cauza voltajului scăzut. Alternatorul este recondiționat complet acum 5-6 ani, tot de E60 N47 este vorba.
    2 points
  10. Salutare BMW Fans! Sunt nou pe forum, si am dat de sectiunea asta si cititnd postarile voastre cu masinele voastre frumoase si achizitiile voastre, am decis sa ma impart si eu cu achizitia mea noua cu iubitorii de SUV-uri. Primul meu BMW a fost un E39 cu 700k la bord din Lituania, dupa care m-am decis sa-mi cumpar un F30 nou in 2016. Si uite ca acum, am decis sa-mi reinnoiesc masina si, noua mea jucarie este BMW X4 M40i 2023 Brooklyn Grey (Almost Full Options). Cele mai interesante dotari care merita mentionate sunt urmatoarele: 2 - 12 inch display Interior piele rosie verneasca tacora red Ornamente carbon fibre Ornamente Shadow Line Trapa panoramica Faruri laserlight Driving Assist Head-Up Display Sistem audio Harman Kardon Suspensie adaptiva Spoiler negru custom Masina urmeaza sa fie livrata luna viitoare si ard de nerabdare sa o vad si sa-i fac mai multe poze. Am doar o singura poza momentan, cum ajunge, voi mai posta poze si cu interiorul!
    1 point
  11. A crapat bateria, mergi si ia alta.
    1 point
  12. Raspunsul de mai sus ar trebui pus la inceputul FIECARUI topic despre anvelope!
    1 point
  13. La probleme, maximum recomandat pentru 8j e 245
    1 point
  14. @bimmer90f30, subiectul este foarte dificil de abordat. Exact de aceea, in primul post, am evitat complexitatea dezbaterii privind tipul ideal de scoala. Normalitatea inseamna existenta unui sistem de invatamant public de calitate si gratuit, care sa deserveasca majoritatea copiilor. Este o parte a serviciilor sociale pe care statul trebuie sa le asigure in schimbul taxelor pe care le platim. Dar la fel de normal este ca sa existe si scoli private, care sa ofere alternative pentru o minoritate care, din anumite motive, cauta sau doreste altceva. In fond, monopolul este nociv, indiferent de domeniu. Pentru ca ai adus in discutie situatia din tarile "capitaliste", unul dintre principalii factori care determina pretul unui locuinte in US este calitatea scolii publice (nu a celor private!) la care este arondata locuinta respectiva. Acolo probabil ca nu functioneaza strategia româneasca privind mutatul temporar la o adresa care tine de scoala nr. 11 Heliade-Radulescu (ca sa iau un singur exemplu, foarte cunoscut, din Bucuresti). In România, insa, aceasta normalitate nu mai exista. "Dusul foarte rece" de care am pomenit in post-ul meu anterior a inclus si constatarea ca pe invatamantul de stat este grefat un sistem de meditatii, paralel si complementar, de regula initiat si promovat chiar de profesorii de la clasa. Si a mai inclus constatarea ca la ziua portilor deschise parintii veneau cu "atentii" pentru potentialii viitori profesori ai copiilor lor. Cu siguranta, elevii de la scoli bune de stat pot beneficia de o educatie de top. Dar, in acest scop, ei sunt nevoiti sa ia parte atat in sistemul de meditatii particulare, cat si in sistemul "o mână spala pe cealalta" - care, in fapt, transforma scoala publica gratuita intr-o scoala pseudo-privata, platita. Am fost uimit cand ANAF a publicat anul trecut un ghid prin care cere profesorilor care dau meditatii sa se inregistreze pentru a fi impozitati cu 10%. In loc sa tina fenomenul sub control, statul il oficializeaza si il transforma in sursa de venit. Unde mai este gratuitatea scolii de stat? Ce sansa are un copil dintr-o familie saraca de la tara, care doreste sa ajunga un inginer competitiv? Iata deci, indiferent de optiune (scoala de stat, privata sau homeschooling), o educatie de calitate nu mai este posibila fara bani. Si nu vorbim de sume neglijabile. Exceptiile, acele putine care mai exista, sunt rare si probabil urmeaza sa se rareasca si mai tare, pe masura ce ultimii profesori "entuziasti" de la scolile de stat vor iesi la pensie.
    1 point
  15. Din acest punct de vedere, eu am fost surprins in "offside" acum circa 3 ani, cand am participat la ziua portilor deschise la doua scoli de stat, ambele cu un bun renume pe piata. Pe scurt, am avut parte de un dus cu apa foarte rece, constatand ca imaginea pe care o aveam despre sistemul de invatamant - cea din urma cu cateva decenii, de pe vremea cand studiasem eu - nu mai era deloc de actualitate. @Eugen B are dreptate in ceea ce spune mai sus, anume ca: Din pacate, sistemul de invatamant de stat, din Romania de astazi, este departe de acea lume ideala. Aceasta nu inseamna ca nu se poate face scoala buna la stat. Dar inseamna ca este improbabil ca un copil sa obtina o buna educatie in limitele "gratuitatii" invatamantului de stat. Mai inseamna ca un copil care provine dintr-o familie cu posibilitati financiare limitate are, cu rare exceptii, cam toate usile trantite in fata.
    1 point
  16. Masina arata fantastic, sa o stapanesti sanatos.
    1 point
  17. Exact la fel am simtit si eu in timpul cursei, ma uitam in paralel si la in meci de fotbal, sa fie mai interesant :)) Sper si eu sa-si revina un pic Ferrari, sa nu uitam ce inceput a avut RB anul trecut si ce fain au revenit, nu m-ar supara sa faca italienii la fel anul asta, dar ma indoiesc. Nu stiu de ce, am mai mare incredere in Fred decat in Binotto.
    1 point
  18. Bijuterie! Crima combinatia de culori (int/ext)! Sa o conduci sanatos!
    1 point
  19. Arata intr-un mare fel! Sa o folosesti sanatos!
    1 point
  20. Sa o stăpânești sănătos! Foarte faina culoarea, imi place ca scoate in evidenta elementele cu negru lucios.
    1 point
  21. Inseamna ca senzorul IBS nu mai raporteaza corect valorile de incarcare ale bateriei… daca dupa ce il reconectezi arata valorile corecte. Primul pas pe care l-as face ar fi inlocuirea acestuia. Practic, el da comanda catre DDE si implicit catre puntea alternatorului, cat si cum sa incarce.
    1 point
  22. https://vanos-bmw.com/product/valve-cover-n43-bmw-11127553626.
    1 point
  23. De vreo 2 ani jumate tot stau cu dorinta de a cumpara o masina, desi necesitatea ei este in vreo 3-4 zile pe luna (maxim 1500km pe an) si momentul era cel tarziu acum, cat inca mai putem plati, mai ales ca la mine la munca stam cu un stres. Ieri am dat avansul. Stiu ca iau o masina overrated, care probabil nu isi merita pretul si dupa ce am platit avansul m-a luat grija si depresia ca facem un efort financiar teribil si poate voi sta cu ea mai mult in service. Voiam sa fi luat noul glc coupe insa tot s-a intarziat cu lansarea modelului si m-am cam sictirit, acest model de maserati fiind disponibil a fi comandat inca din vara trecuta..l-am tot ocolit. Masina am luat-o aprox fully loaded, insa fara trapa, tinand cont ca o vom tine 10-12-15 ani si prin orice trapa va intra la un moment dat apa. Ar mai fi fost jantele de 21, insa avea profilul anvelopei prea mic, de limuzina, si era nonsens. Motorul e de 2 litri, 330cp si 450NM Cam asa urmeaza a arata. Am uitat sa simulez geamurile fumurii
    0 points
  24. Am facut contul pe Germania, mai trebuie sa adaug masina in el. Probabil maine o sa incerc, dupa ce termin de instalat lip-ul si prelungirea pragurilor impreuna cu al nostru coleg de forum rDa. Azi am dus jantele pe 19’’ la vopsit, vreau sa le fac Glossy Black. Sper sa fi fost o alegere buna. Cand ma intorceam de la service, m-au anuntat cei de la anvelope.ro ca mi-au venit anvelopele.. asa ca am dat o fuga sa le iau si pe acelea. Pe seria 4 pusesem Michelin PS4 normale. Acum am mers pe Pirelli P Zero PZ4 Run Flat, cu steluta minune - 225/40/R19 si 255/35/R19. Inteleg ca cele dedicate BMW sunt proiectate putin diferit si ar fi mai ok fata de unele generale. Voi vedea o diferenta dupa primul drum mai lung. Altfel.. tot spre Michelin PS4 as fi inclinat. Voi ce stiti despre aceste anvelope, in afara ca ar fi puse din fabrica pe G20? Spatele e cam gata. https://ibb.co/R3yT3xj https://ibb.co/0r3xfsr https://ibb.co/h9gH6jQ
    0 points
  25. De ce ce mi-e ca FABRICA pune o turbina care tine 144k km ce mi-e ca sunt refacute pe banc de unii cu un atelier si ito da garantie de 100k km, e acelasi lucru. Nu pot sa cred ca ne complacem in a accepta asa ceva... Stai sa mai fac o comparatie... in 2005 (si inainte de acel an..) o turbina de pe un E90 al vremii NU a crapat la peste 400k km in timp ce unui X5 (cat costa un X5 prin comparatie???) Ii trebuie schimbata la putin peste 100k ca daca nu devine prastie.. @Geotim, cred ca raspunsul lui Ali e doar unul fortat, doar sa aiba placerea lui de se contrazice pe forum cu mine. Jocuri de forum.. Daca e suficient de in varsta, va stii ca turbinele nu erau prastii inanite.. la masini cu pretentii DE FIABILITATE (li se strica acolo un actuator.. le auzeai ca shuiera cu lunile... si erau reparate!) ..daca e tanar, atunci nu are cu, ce sa surprinda.. el probabil stie de pe net cum sta treaba..
    0 points
  26. Ce-are aface sula cu prefectura? Nu s-a vandut pentru ca e manuala. Lumea cauta in general automata pentru seria 5, deh e balena mare, nu poti sa mai ai ambitii de sportivitate, macar confort sa fie. Nici pretul nu o ajuta. La banii aia gaseai automate, chiar daca erau la 200k km. Daca e intretinuta corect si nu are probleme, nu mai conteaza asa mult kilometrajul...
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.