@zoltan Alexandru
In ceea ce priveste motorizarile, opinia mea este urmatoarea:
prima preferinta: 525i cu motor M50B25 (non-vanos) sau M50B25TÜ (Vanos);
a doua de preferinta: 535i motor M30B35, sau 540i motor M60B40. Ai grija la 540i, in prezent sunt extrem de scumpe si rare;
ultima preferinta: 525i motor M20B25;
in fine, nu gresesti cu nimic in ceea ce priveste modele 520i (fie M50, fie M20), 530i (fie M30, fie M60) sau chiar 518i (doar M43), fiabilitatea lor fiind similara. Dar acestea sunt mai mult sau mai putin sub-motorizate; de aceea sunt de dorit cele de mai sus. Paradox: este mai probabil sa gasesti o masina in stare buna avand una dintre aceste motorizari "nedorite", caz in care acea oportunitate devine interesanta.
Consider ca trebuie sa eviti: cutia de viteze automata, tractiunea integrala (525iX), 518i motor M40B18 (probleme de fiabilitate), M5 motor S38B36 sau S38B38 (scumpe la achizitie, deja foarte uzate si extrem de costisitoare la intretinere), precum si orice Diesel (mult prea invechite, submotorizate si cu oarece probleme de fiabilitate). Daca vrei un Touring (break), evita modele cu trapa panoramica. Climatizarea manuala este de preferat celei automate. Scaunele cu reglaj manual sunt de preferat celor electrice.
Cauta un exemplar lipsit de rugina (important: documenteaza-te bine pe Internet ce anume trebuie sa verifici), cu rulaj cat mai mic si cu istoric de service / intretinere cat mai bine documentat.
Apoi bucura-te de masina: E34 este una dintre cele mai fiabile platforme istoria firmei BMW.