Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/05/23 in all areas

  1. @zoltan Alexandru In ceea ce priveste motorizarile, opinia mea este urmatoarea: prima preferinta: 525i cu motor M50B25 (non-vanos) sau M50B25TÜ (Vanos); a doua de preferinta: 535i motor M30B35, sau 540i motor M60B40. Ai grija la 540i, in prezent sunt extrem de scumpe si rare; ultima preferinta: 525i motor M20B25; in fine, nu gresesti cu nimic in ceea ce priveste modele 520i (fie M50, fie M20), 530i (fie M30, fie M60) sau chiar 518i (doar M43), fiabilitatea lor fiind similara. Dar acestea sunt mai mult sau mai putin sub-motorizate; de aceea sunt de dorit cele de mai sus. Paradox: este mai probabil sa gasesti o masina in stare buna avand una dintre aceste motorizari "nedorite", caz in care acea oportunitate devine interesanta. Consider ca trebuie sa eviti: cutia de viteze automata, tractiunea integrala (525iX), 518i motor M40B18 (probleme de fiabilitate), M5 motor S38B36 sau S38B38 (scumpe la achizitie, deja foarte uzate si extrem de costisitoare la intretinere), precum si orice Diesel (mult prea invechite, submotorizate si cu oarece probleme de fiabilitate). Daca vrei un Touring (break), evita modele cu trapa panoramica. Climatizarea manuala este de preferat celei automate. Scaunele cu reglaj manual sunt de preferat celor electrice. Cauta un exemplar lipsit de rugina (important: documenteaza-te bine pe Internet ce anume trebuie sa verifici), cu rulaj cat mai mic si cu istoric de service / intretinere cat mai bine documentat. Apoi bucura-te de masina: E34 este una dintre cele mai fiabile platforme istoria firmei BMW.
    3 points
  2. Intamplator ma uit si eu de cateva zile dupa o ghena asemanatoare subscriu la cele spuse mai sus cu mentiunea ca eu m-am oprit la 525 M50 535 M30 , V8 jale fiabilitate destul de mica, diesel la fel 518 - submotorizat , ar mai fi 525i M20 acestea pare ca se gasesc mai greu. Probleme "comune" rugina praguri si partea de jos a jos a usilor, , portbagaj, dar vorbim de masini care curand se apropie de 30 ani asa ca orice poate pica, aeroterme, chedere alternator , electromotor sistem de racire, motoarele daca nu sunt folosite in regim "de curse" tin mult si bine la M30 trebuie avut grija cu ungerea axei cu came M50 avea si el ceva probleme daca era alergat, M20 la fel in conditii de stres supraincalzea si mai rupea tacheti . Bafta . PS: pe langa ce dai pe masina sa mai ai macar 1k eur pt "diverse" later edit: daca nu ai pretentii "sportive" (adica oricum orice 2tdi modern te va face praf) 520i M50 e o alegere echilibrata taxe mici consum decent am condus una in "tinerete" si mi-a placut mult
    1 point
  3. Ma uitam la poze în link-ul de la milaautoparts.es, se pare ca e asamblat de Continental, made în Roumania. De -aia se strica asa rapid?
    1 point
  4. Salut, @six in line! Din ce stiu eu, carly functioneaza doar cu adaptorul sau.
    1 point
  5. Sunt noi. Nici eu nu inteleg si evident ca nu le-am luat asa. Sunt curios cum o sa iasa testul cu Michelin, caci in afara am gasit mai multe postari in care se plangeau posesorii de Pirelli ca pe 9.5J, 255/35/R19 nu se aseaza bine. La seria 4 F36, pe care aveam Michelin PS4, pe aceleasi dimensiuni de jante se asezau perfect. Cu 8.5J fata-spate e totul ok (am pus poza). Daca vor fi ok cu Michelin, voi trece pe 9.5J spate si toate anvelopele Michelin PS 4S, urmand sa le vand pe cele Pirelli care sunt noi si ele, impreuna cu jantele originale. Ideea e sa castig concavitatea, mi-ar placea mai mult putin concave pe spate.
    1 point
  6. Eu inca sunt de parere ca, desi propulsia electrica are avantaje incontestabile si totodata dovedite, o serie de aspecte privind impactul ecologic sunt fie nestudiate, fie cunoscute dar trecute sub tacere. Se pare ca omenirea este pe cale sa bage din nou capul in nisip, in alt mod si in alt context, asa cum a facut si in era motoarelor cu combustie interna. Spre exemplu (articol din ian. 2023): https://earth.org/environmental-impact-of-battery-production/ Producing one tonne of lithium (enough for ~100 car batteries) requires approximately 2 million tonnes of water, which makes battery production an extremely water-intensive practice. Recycling and reusing batteries can provide some relief to the mining process. [...] Only 5% of the world’s total batteries are currently recycled. [...] Batteries ending up in landfills add to the environmental footprint. Powering batteries also contributes to environmental degradation, especially in developing economies. [...] At present only 21% of installed capacity is accounted for by renewable sources in India. The additional environmental cost of transporting these batteries results in a higher carbon footprint than ICE vehicles. A 2021 study [...] found that 46% of EV carbon emissions come from the production process while for an ICE vehicle, they ‘only’ account for 26%. An electric car [...] must be used for at least 8 years to offset the initial emissions.
    1 point
  7. Imi intra harbul in fabricatie incepand cu 17 aprilie. O voi avea cel tarziu pe 12 mai iar daca reusesc sa ma misc cu plata si cu actele chiar cu o saptamana mai repede. Fabricatie in 8 saptamani de la plata avansului..pare ca au avut slot de fabricatie rapid. Cunoaste cineva un broker de asigurari care sa nu fie lacom peste masura? Brokerul sa lucreze cu asiguratori seriosi de genul Allianz, Generali, Grupama. Mai exista si un al 4-lea asogurator de luat in seama exceptandu-i pe cei 3 mentionati?
    0 points
  8. Poti sa incerci sa citesti si articolul asta, de pe acelasi site, si care e linkat fix din articolul pe care l-ai pus tu. https://earth.org/electric-cars-environment/ Plus asta: https://earth.org/electric-vehicles-misconceptions/ Plus link-ul pe care l-am pus eu mai sus despre reciclare. Ca sa nu mai spun ca ma distreaza maxim afirmatiile de genul asta "At present only 21% of installed capacity is accounted for by renewable sources in India.", care fac sa para ca "doar 21%" e ceva foarte prost. Comparativ cu ce o fi prost, ma intreb? Cu 0% cat ar fi daca toata lumea ramane pa dizal?
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.