@bimmer90f30, tu esti sigur ca ai citit si ai inteles textul ala pe care il citezi?? Nu de alta, dar scrie acolo negru pe alb:
" LFP batteries have over 4000 charge-discharge cycles, that's over 10 years of daily use"
10 ani DAILY use, da? Pe cand o masina electrica nu are un ciclu pe zi, ci un ciclu la o saptamana in medie. Ia calculeaza tu cam cati ani inseamna asta.
In plus, articolul asta nu face decat sa demonstreze progresul in tehnologia bateriilor, pe care refuzi tu sa-l accepti. O data prin comparatia intre bateriile LiFePO4 si celelalte tipuri de LiIon si a doua oara prin comparatia intre astea doua tipuri si modelul nou scos de CATL. Ca sa nu mai spun ca nu vorbeste nimeni despre bateriile cu sodiu-ion.
Nici cu "legile" de la americani nu prea te-ai lamurit. Trebuie sa fie facute la ei ca sa poata beneficia masina de subventia de la stat, dar asta nu inseamna ca e o lege sa se faca bateriile doar la ei. Plus ca are sens o initiativa de genul asta, pentru ca vor sa-si reduca dependenta de China.
Concluzia fatalista "nu ne putem lupta cu natura" m-a facut sa rad un pic. Nu se lupta nimeni cu natura, ci doar intelegem mai bine cum functioneaza.
Sunt curios - cand o sa faca primul avion electric o sa spui ca nu exista? Sau tot n-o sa fie buna tehnologia, ca nu se pot face rachete electrice?