Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 04/26/23 in all areas
-
Salutare! Va voi prezenta pe scurt drumul masinii mele din momentul in care am cumparat-o pana cand va pleca la urmatorul proprietar. Asadar, este vorba de un M140i in 5 usi, tractiune spate, cutie automata, fabricat undeva la mijlocul lui 2019, in ultimele luni de productie. Masina am achizitionat-o in iunie 2022 de la un dealer BMW de pe langa Munich, avand putin peste 22.000 km la bord. Imediat ce am primit cheile m-am suit la volan si am plecat spre Hubauer BMW, un alt dealer BMW aflat la vreo ora de Munich, de unde am cumparat prima piesa de pe lista: M Performance LSD. Drumul spre Bucuresti ma prinde la ora 4 dimineata pe Valea Oltului, tocmai cand incepea sa se lumineze. Aproape singur pe drum, proaspat odihnit intr-o benzinarie din Sibiu, a fost o adevarata placere sa conduc pana acasa. Primele impresii sunt ca motorul B58 si cutia ZF8 sunt intr-adevar bomba, dar sasiul lasa de dorit. Drept urmare, am trecut la treaba Prima modificare pe care am facut-o a constat intr-o bara de rigidizare si un set de insert-uri pentru bucsile puntii spate. Bara de rigidizare este un produs OEM BMW, care vine pe toate variantele de M140i/M240i, mai putin pe cele in 5 usi. Puntea spate are niste bucsi semipline, care permit destul de mult joc intre caroserie si punte. Spre exemplu, BMW-urile M nu au bucsi la puntea spate, ceea ce elimina orice joc, dar introduce vibratii. Eu am ales sa-i pun insert-uri care se monteaza peste bucsile existente, tocmai pentru a le putea scoate rapid in cazul in care apar vibratii/sunete nedorite. Rezultatul a fost bun, am scapat de senzatia de plutire stanga/dreapta pe care mi-o dadea masina cand acceleram in linie dreapta. Urmatoarea modificare pe lista: brate de M2 pentru puntea fata. Bratele aduc inca 1 grad de cadere la geometria puntii fata, ceea ce inseamna mai putina subvirare. Dar ce observi imediat este cat de solida este directia acum. Daca inainte volanul se misca un pic pe franare/virare, acum ramane nemiscat si-ti da mai multa incredere. 4 luni de zile a durat pana am reusit sa montez LSD-ul. De ce? Pentru ca la montaj e nevoie de o scula speciala cu care se trag planetarele afara din diferential. Desigur, multi fac asta cu o ranga, dar noua nu ni s-a parut o solutie corecta. Am incercat sa fac montajul la mai multi dealeri BMW, dar toti m-au refuzat pe motiv ca piesa nu este cumparata de ei. Nu a contat ca ea este sigilata, cumparata de la BMW din Germania. In cele din urma, mi-am achizitionat propriul set de scule (500 euro!) si-am dus masina acolo unde am incredere. Am respectat toate instructiunile BMW, inclusiv masina a stat 2 ore nemiscata pe rampa pentru a se intari adezivul din piulita diferentialului. A urmat o luna de rodaj, vreo 800km in care s-a mers incet + 20 minute legate pe ceas in care s-a mers in 8-uri intr-o parcare. Imediat dupa s-a facut un schimb de ulei. Diferenta intre LSD si diferential open pe masina asta este una ca si de la cer la pamant. In primul rand tractiunea este incredibila, mai ales pe asfalt ud. Per total masina este mult mai controlabila si placut de condus. De departe cea mai importanta modificare pentru masina asta, pacat ca BMW nu a mai lasat optiunea de a monta diferentialul din fabrica. Ne apropiem de capatul listei. Suspensia de serie este excesiv de rigida, iar masina "topaie" si nu-ti da incredere. Aici am optat pentru un set Bilstein B12, foarte laudat pe forumurile de specialitate. Masina a devenit "normala", calma si mult mai lipita de drum. Iar ultima piesa din puzzle a fost cauciucurile. Din fabrica masina vine cu anvelope runflat grele si zgomotoase. Am mers pe un set de Goodyear F1 Asymmetric 6 carora n-am ce sa le reprosez, sunt aderente si mult mai silentioase. Dupa toata aventura asta, aveam intr-un final masina asa cum cred eu ca trebuia sa vina din fabrica. O masina fun, confortabila, ridicol de rapida pentru un seria 1 si relativ ieftin de intretinut. Doar ca planurile mi s-au schimbat. Cealalta jucarie, un Evo 9, a primit numere de export si-a plecat pe alte meleaguri, iar asta m-a facut sa ma hotarasc ca trebuie sa plece si acest BMW, ca sa facem loc altuia7 points
-
Wow ce masina misto, nici nu imi imaginez cum se conduce. Unii pun "actipilduri", spoilere si eleroane per 318d, tu ai schimbat diferentialul si suspensia la 140i. Felicitari.4 points
-
iti dai seama ca nu am dat 5200 pe galerie pentru a o vinde cu 2500 lei asteptam. La ce probleme sunt cu galeriile sunt sigur ca o voi vinde la pretul corect.2 points
-
Exact, fa i inclusiv topic special de vânzare pe topicul dedicat vânzare piese Bmw.1 point
-
Taycan ?Oricum treaba e daca gasesti statia , ma rog cum s-a mai zis clar sunt avantaje, dar mai e mult pana departe.. Daca luam strict economic discutia, cel mai ieftin e sa nu ai masina1 point
-
@Bala @mgi de ce va suparati totusi? Serios intreb , sunt niste treburi care lumea nu le stie totusi :)1 point
-
Pai zi mai multe cat a durat? Și cât ai stat sa încarci, și cel mai important ce ai făcut la vămi noi pe acolo am pierdut vreo 2 ore in coadă.1 point
-
pentru initiatorul topicului: gandesti corect! mergi linistit pe drumul tau si cu actiunile gandite pana acum! nu e absolut deloc normal sa-ti ia foc o masina, nu fac nici 5% dintre proprietari actiunile extinse de intretinere asa cum aberant sustin unii si altii pe aici cum ca intra in sfera de normalitate. pe scurt: fiabilitatea a scazut teriil, calitatea la fel, marca este destul de jos acum. in schimb imaginea a ramas, iar oamenii tind sa-si justifice singuri multe prosteli, sau sa se auto prosteasca, doar sa acopere o decizie eronata, o achizitie, sau o miscare slaba. nu tine cont de cei care-ti povestesc cum ca ei au fost slabani si nu au cerut lucruri...si o mai prezinta si ca pe o normalitate! e problema lor, capacitatea lor si viziunea lor, atat se poate! tu mergi pe drumul tau all the way! poate nu vei castiga, dar asta nu inseamna sub nici o forma ca ai gandit sau actionat gresit, ci doar ca asta e sistemul la noi....sau ca nu a iesit cum trebuie. Nu confundati dreptatea cu justitia! era si un banc pe tema asta. sanatate tuturor!1 point
-
pentru ca asa e gandirea unora, sa inghita decat sa isi ceara dreptul. in orice tara civilizata daca masina ia foc din cauza unui element proiectat prost, e vina producatorului. sunt procese colective in care BMW si altii platesc milioane de euro/dolari pentru astfel de cazuri. dar hei, in Europa de Est se poate oricum ca oamenii inghit ca e vina lor ca nu au schimbat uleiul preventiv dupa fiecare concediu. la noi VW trage in teapa normele de poluare si statul nici macar nu ii da in judecata.1 point
-
Masina a fost verificata/servisata in fiecare an, dar la un alt service, nu la ei. Doar nu ar fi trebuit sa ma astept sa fiu nevoit sa ma prgramez in fiecare an la ei special sa 'verifice' ei EGR-ul.. Daca este o problema atat de grava care provoaca incediu cum se vede in poze, punerea vietii in pericol etc, nu era responsabilitatea lor sa schimbe din prima piesa care ESTE PREDISPUSA sa provoace incendiu? A fost o intamplara ca s-a intamplat in 2023 si nu in 2019 sau 2020. Poate ei verifica sa zic pe 18 Aprilie 2023 masina si pe 20 Aprilie se strica piesa intre timp. E tot vina mea ca nu m-am programat iar la ei pe 19 Aprilie sau cum?1 point
-
La mine s-a facut cu motorul sus,este loc sa lucrii berechet,in plus eviti riscul eventualelor scurgeri de antigel,sant totusi furtune vechi,colierele odata ce umbli la ele.Lucrare facuta in 5 ore,doi ani dupa e totul perfect,fara nici o urma de ulei. Inclusiv lucrare trecuta in istoric.1 point
-
Aveti detalii chiar in acest topic, cateva pagini mai in urma, cu campania la cererea clientului, de schimbare racitor Egr. Inca o chestie pe care multi vad ca o scapa din vedere… degeaba iti schimba racitorul Egr cei de la Bmw, daca galeria de admisie este colmatata si nu a fost curatata niciodata. Curatarea galeriei nu face obiectul ori indatorirea reprezentantei, ci a proprietarului. Cunosc persoane carora li s-a schimbat racitorul pe recall si li s-a facut oferta de curatare galerie contra cost si au refuzat. Ideea vis a vis de tot ce am scris pe aici, este ca, nu are rost sa ii dai in judecata si sa bagi bani in avocati daca anumite conditii ce tin de tine ca si proprietar, nu au fost indeplinite. Daca au fost, atunci multa bafta!0 points
-
Maine poti merge la Bmw, le spui ca masina consuma antigel si iti garantez ca ti-l vor schimba cu unul nou, ultima revizie pt piesa. Stiu cel putin 5 cazuri care au procedat asa recent. Asta pt linistea ta si a familiei.0 points
-
O piesa poate fi buna acum, iar după 5 minute poate fi defecta. Faptul ca la tine au trecut 4 ani si ca nu ai mai făcut reviziile la Bmw, nu poți da vina exclusiv pe ei. Ei o sa îți spuna ca in cadrul rechemării se face o verificare pentru a vedea starea piesei, la tine piesa a fost buna. Între timp piesa s a defectat si este chiar posibil ca tu sa mai fi avut cel puțin o campanie de verificare/înlocuire directa a racitorului + egr. Dar cum tu N ai mai fost la un service Bmw de atunci, nu te caută nimeni sa îți spuna sa te duci, probabil scrisoare i a fost transmisă proprietarului initial, nefiind tu cel care a cumpărat autoturismul de nou. Te cred ca vrei ca ei sa îți suporte dauna, însă aici este 1% vina lor, 80% vina ca nu te ai mai interesat de vreo rechemare si 19% ghinion… cam asa se situează treaba. M as bucura sa aud ca ti ai recuperat banii sau măcar o parte, dar fiind realist si ma pun in locul tau, nu as zice niciodată ca e vina lor, prima data as zice ca e vina mea si după vina lor pentru ca au făcut piese proaste.0 points
-
Da,probabil au greșit ei că nu te au sunat în fiecare an să mergi să verifici mașina. Sau odată la 6 luni măcar. Niște măgari.0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00