Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/28/23 in all areas

  1. Pai sa stii ca da...atunci cand plec la drum cu o masina relativ noua, de ultima generatie, am pretentia sa nu ma preocupe fluidele, verificarea periodica mecanica a masinii sau sa ma ingrijorez ca iau foc.
    6 points
  2. Va multumesc tuturor pentru sfaturi si rabdare! A durat cam mult, dar cred ca a meritat! Vineri se ridica!
    4 points
  3. Masina si daca se strica, oricum nu am ce sa-i fac, fiindca nu posed abilitatile necesare de a o repara in drum. Verificarea se face efectuand service-ul periodic de catre cei platiti sa faca asta, nu de mine, ca nu ma apuc eu acum sa dau cu piciorul in roti sau sa verific conducte, lichide, zemuri etc. Lichid de parbriz imi pun si singur, ca e normal, dar sa ma apuc sa completez cu ulei sau antigel, nu mi se mai pare normal. Eu nu spun ca soferul nu are obligatii de bun simt, normal ca orice proprietar responsabil isi ia niste masuri, evident in limita a ceea ce stie despre masina. Sunt si femei care conduc masini, ce pretentii ai de la ele? Iti asumi ceea ce conduci, cand ai o masina veche care poate ceda oricand sunt niste riscuri, insa cand ai o masina mai noua pe care ai cumparat-o cu o suma considerabila si mai platesti devize de mii de lei la dealer e normal sa ai alte pretentii si nu din aroganta sau superioritate ci pentru ca asa e normal. Si pana la urma fiecare sanctioneaza nemultumirea fata de un produs in cel mai simplu mod posibil, nu il mai cumpara.
    3 points
  4. Imi dau bine seama ca inot impotriva curentului in acest topic, dar totusi sustin ceea ce am scris mai sus: un consum de apox. 250 ml de ulei la 1000 km, in conditiile in care motorul are un rulaj de 233k Km si functioneaza normal, nu constituie un motiv de ingrijorare. Probabil ca abia dupa ce incepe sa consume dublu decat acum, ar trebui ca intr-adevar sa iei in considerare o interventie asupra motorului. Doar ca sa iti mai dau motive de gandire, ia in considerare faptul ca, in functie de regimul de utilizare si de starea tehnica, motoarele cu DPF pot ajunge usor sa contamineze uleiul cu motorina. Cred ca niciun posesor al unui BMW Diesel modern nu trimite mostre de ulei uzat la laborator, cu ocazia schimbului de ulei. Cu exceptia celor cu masini cvasi-noi, daca nivelul uleiului nu scade sesizabil intre schimburi, nu inseamna neaparat ca respectivul motor nu consuma ulei. Da, poate fi adevarat. Dar este posibil si ca motorul sa consume ceva ulei, insa acel consum sa fie "mascat" de contaminarea cu motorina. Cred ca este bine sa analizezi cazul in complexitatea lui, inainte de a lua o decizie. Este foarte usor sa desfaci un motor. Dar nu chiar la fel de usor este ca, dupa efectuarea reparatiei si achitarea notei de plata, sa ai un motor care sa functioneze mai bine decat inainte.
    2 points
  5. @edit din experienta proprie, o Tesla Model S, model mai vechi ce-i drept, la blana continua, depasiri peste depasiri ( eu am fost pasager! ), autonomia nu cred ca depasa 200/250km. Oradea-Cluj, acum cativa ani ce-i drept, undeva intre 80-90% incarcare baterie, si la Cluj mai avea parca vreo 10-15%, asta pe un traseu de 160km... Modele mai noi, poate duc mai mult in autonomie. @Tarabostes am un prieten care sta in Viena cu un X3 30e, si pentru oras e ok, daca ai drumuri scurte si incarci acasa. Dar in rest, greu face cu un plin de baterie+benzina un Viena-Oradea, aprox 500km. A zis ca e faina masina, dar daca ar fi sa aleaga din nou un X3 ar lua 30i sau M40i. Dar, 99% va alege un M3 Touring daca va fi sa schimbe masina
    2 points
  6. Multa lume nu face diferenta intre ”posibil” si ”comod”...da, e posibil sa mergi cu o electrica pana la capatul lumii (mergi mai incet, te opresti la fiecare 400 de km si o incarci 1h, nu te abati ad-hoc de la drum etc) se poate, dar nu e cea mai comoda solutie...si nu ofera o experienta/cost/beneficii sensibile mai avantajoase decat una cu ICE. Citesc la un blogger din Campina, electro influencer, despre cum a mers el cu Tesla 3 la Istanbul...Pleaca cu 90% SOC de acasa si ajunge la Veliko Tarnovo (280 de km) cu 10%. Pune masina la incarcat...42 de minute, ”numai bine cat sa bem o cafea si sa discutam de drum.”..Apoi, iar la drum si...numai bine dupa 4h de condus ”am luat o binemeritata pauza” de 50 de minute...cat sa incarcam masina... (povestea e publica si usor de gasit)... Eu sunt hiperkinetic, nu ma ajuta stilul asta de viata
    2 points
  7. Taycan ?Oricum treaba e daca gasesti statia , ma rog cum s-a mai zis clar sunt avantaje, dar mai e mult pana departe.. Daca luam strict economic discutia, cel mai ieftin e sa nu ai masina
    2 points
  8. Este o teorie in care am crezut si eu. Pana cand am ajuns intr-o situatie concreta, care m-a facut sa inteleg, intr-un mod foarte neplacut, sensul expresiei "practica ne omoara". Pe scurt, am ramas in pana cu o masina inchiriata, pe la ora 10AM dintr-o zi lucratoare. Am sunat imediat la serviciul de asistenta tehnica al firmei de inchirieri. Si au rezolvat problema, mi-au trimis masina de schimb. Cu observatia ca aceasta s-a intamplat dupa ~19 ore (e scris corect) din momentul in care am solicitat asistenta, timp in care am consumat cca. 3 ore (iar e scris corect) de convorbiri telefonice cu call center-ul si am primit vreo 10 promisiuni ca situatia e sub control si ca mai trebuie sa astept inca foarte putin pana asistenta ajunge la mine. Ca sa nu existe nelamuriri, firma de inchirieri era din categoria "premium", masina era un BMW, iar incidentul s-a petrecut intr-una dintre cele mai cu pretentii tari occidentale. Din acel moment, increderea mea in avelopele run-flat si in interventia la marginea drumului este nula.
    1 point
  9. Asta cu trusa de prim ajutor verificata ai luat-o din manualul ACR din ‘70? spune-ne si noua ce verifici la trusa ta de prim ajutor sigilata? Daca plasticul e intact? Daca nu s-a decolorat? in plus de asta daca nu ai training in prim ajutor e cam degeaba, poti face mai mult rau decat bine Bimmer zilele asta ai asigurare, companii care vin si te iau de pe marginea drumului daca masina s-a defectat , masina de schimb etc, nu mai e nevoie sa te plimbi cu uleiul din tine ca la dacia 1300
    1 point
  10. Bloggerul ala e un imbecil. Povesteste cu bucurie (ca si cum ar fi de bine) despre ceva care e evident ca e de cacat E ca si cum te-ai lauda ca abia ce te-ai asatorit si ai aflat ca nevasta ta a fost porn star si totusi povestesti incercand la modul ridicol sa pui in lumina favorabila ceva ce e evident ca nu e. Care 400km, Tarabostes??? Da-i tu in gura si nu te apropii cu niciun harb de 300km.
    1 point
  11. Salut, nu e normal sa consume ulei motorul N57. Verifica segmentii. cuzinetii, turbina. Ai dat jos turbina sa verifici? Conduc F10 535xd si nu mi consuma ulei deloc, revizii la 10K km. Stiu ca si la Audi ziceau astia ca e normal 1l/1000 km dar nu mi se pare normal. Stiu ca benzinarele N54/N55 sau N20 cand le omori consuma un pic ulei dar de N57 nu stiam nimic.
    1 point
  12. Cred ca daca stai intr-un oras cu superchargere se cam duce treaba cu urgenta sunt masini, spre exemplu Taycanul care in 15 minute iti duce masina la 60-80% lejer. Eu cand alimentez stau la coada cam 4, 5 min si apoi vreo 3 minute alimentez eu. Deci cam 10 minute imi ia sa alimentez, mai mereu. Ar fi cam 10 min vs 15 min. Plus discutia la masini nu se rezerva doar la autonomie, masina electrica ca si design este multa mai simpla, mult mai putine batai de cap pentru un sofer. Practic reviziile la o electrica cred ca sunt doar filtrele de aer. Nu iti mai bati capul cu uleiul cu toate partile dintr-un motor termic. Cand iti pica ceva la un motor termic si o bagi in service incepe distractia :D. Ambele parti au dezavantaje si avantaje. Dezavantajele pe care le vad eu acum la o masina electrica ar fi: - Infrastructura noastra care lasa de dorit si mai peste tot vezi spring uri lasate cu orele la incarcat. Care nu prea tine de masina in sine. - Viteza de incarcare la unele masini electrice(aici putem aplica si range-ul)
    1 point
  13. solutii exista, acum discutia era depre extra planificare si disponibilitate, daca ai si daca poate. in teorie masina o ai pentru confort si idependenta, ca solutii gasim aproape de fiecare data. aplicarea scenariilor descrise de mine sua de voi, depind de fiecare persoana, de aia au fost ICE de diferite preturi, marimi si forme, pentru a se aplica pe nevoile fiecaruia. La EV mai e nevoie de ceva pentru a fi in aceeasi situatie exact, si asta vine tot in ideea cat esti dispus sa faci in plus pentru a face urmatorul pas. planificari, aplicatii si rezervari + conditionari pentru trsaseu, cum il parcurg, unde ma opresc si conditii meteo.
    1 point
  14. 1. Nu-mi pare deloc firesc să mă cazez în primul rând unde vrea mașina, și nu în funcții de alte criterii prioritare. 2. Deși afirmi că lucrurile s-au schimbat/au evoluat și se poate încărca fără probleme în multe locuri, după cum afirmi și tu, pare că și spațiile de cazare au puține încărcătoare ( 2 la hotelul din Bosnia ), deci sunt pregătite pentru excepții,nicidecum pentru clienți cu electrice în masă. Dacă toți cazații aveau electrice, mai mergea faza cu încărcai "când voiai, cât voiai"? Nu aș vrea să mă înțelegi greșit,nu am ceva cu electricele,chiar mă încântă ideea deținerii uneia,doar că drumurile extraurbane/încărcările aferente chiar îmi par problematice momentan. Sau poate nu sunt eu dispus la efortul planificării unei astfel de deplasări.
    1 point
  15. 1 - da, beneficiul maxim este in oras, de acord cu tine, dar sunt categorii de oameni care folosesc masina preponderent afara. Eu in oras folosesc transportul in comun si "2-ul" asa ca la mine din cei 15-20k anual, undeva la minim 60-70% sunt extraurban. Tocitul in 20k este preponderent de la greutate, lucrul acesta stiu ca se plangeau si cei cu balenutele ICE gen X5, Q7 etc la 25-30 k. 2- nu merg, am incercat, am avut un A250e cateva zile, tot in ideea de a vedea cum este si m-am plimbat preponderent cu el cu bateria goala pentru ca statiile fie erau ocupate, sau nefunctionala. Ca sa nu mai zic de bataia de cap pentru a folosi initial un astfel de punct de incarcare. Iar cu EV, doar cu Zoe, dar drumuri scurte (spark) so ID3 la drive test nu stiu cum e pentru tine, dar eu mai practic vinerea la 18:00, "ce facem, unde mergem" si arunc ceva in rucsac, si in 30 min sunt in masina, la drum, care poate sa fie de 2/3/400 km pe weekend. plus urgente sau situatii neprevazute... Da, o poti pune la incarcat daca ai casa si punct de incarcare (dar aici limitam la un segment mic accesul pentru segmentul de ev) daca vrei sa mergem in extrene, da ajungem la "eroii si vitejii" din trafic calmul in linii mari raportat la mine, ar fi diferenta intre o medie de 60-70 medie orara pe DN si una de 80-90 la un mers alert in conditii normale de trafic, care la un turism normal (1.3-1.6 tone si 150-200 cp), generic ar fi de 5-6l /100 la prima si probabil 6-7, maxim 8 la a 2-a. Diferenta mare fiind facuta de depasiri, ceea ce inseamna accelerari si franari repetate. Nu cunosc influenta data de stil la EV, pentru ca toata lumea it da cifre fie de eficienta maxima sau performanta. oricum, eu n-am spus ca nu sunt bune, doar ca nu sunt pentru toata lumea, cel putin acum, si dpmdv, nici pe un termen mediu...
    1 point
  16. Bineînțeles că depinde de persoană, și eu ți am expus un neajuns pentru mine. Iar partea cu împrumutatul nu mi se pare firească, adică vorbim de deținerea unei mașini ( deloc ieftine ) care să mă servească când am nevoie,nu să caut mașini de împrumut. Suntem diferiți,avem nevoi și așteptări diferite
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.