Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 05/08/23 in all areas
-
Salutare all, a trecut ceva vreme de cand nu am mai scris pe forumul asta, desi masini BMW au mai trecut pe la mine dar niciuna nu a ramas multa vreme asa ca nu aglomerat degeaba memoria forumului F10 mi-a placut cred inca de la aparitie, mi s-a parut a fi continuarea naturala a lui E39, desi am avut 2 E60 nu mi-au intrat la inima deloc. Cu toate ca pot spune clar ca F10 e atat de comuna pe strazi incat desi e o masina premium numarul mare de pe sosele le face sa para atat de banale, dar dincolo de aspectele astea mai putin importante, cred totusi ca platforma e una reusita. Si E60 tehnic vorbind mi se pare o masina foarte reusita, dar design-ul e mai greu de rumegat. Ce m-a tinut departe de F10 a fost penuria de probleme cu motoarele, tocmai de asta am ales un LCI cu motorul B47, care pare-se a fi mai reusit decat N47. Am ales un motor mic pentru ca fac zilnic intre 70-100km intr-un regim mixt si vreau sa am un consum decent si taxe mici, m-am cam saturat de platit taxe pentru motoare mari. Am avut o gramada de masini cu motoare mari, cu siguranta vor mai fi dar acum am zis ca e momentul sa fac o pauza. Important e confortul si range-ul pentru mine acum, de fun mai am ceva jucarii deoparte, dar pentru un daily cred ca asta e perfecta. Asadar este un F10 LCI cu B47, fabricatie Oct. 2014, Euro6 fara AdBlue, cutie automata cu padele pe volan, interior Confort(asta era prioritar pentru mine) cu memorii scaune, volan electric, HUD, sistem H&K cu Logic7, carlig de remorcare si o culoare care imi place mult, nu vroiam negru sau argintiu, Sophistograu e interesanta fiind un mix intre negru si argintiu oarecum. O am de vreo 3 saptamani aproape si m-am ocupat sa o aduc in stare tehnica perfecta. Am luat o baza buna, in sensul ca nu are pierderi de ulei pe la motor/cutie, are insa o mica prelingere la diferential, dar tocmai ce mi-am luat piesele si o voi rezolva in curand. Insa, i-am schimbat pana acum discurile fata si placutele, desi avea discuri ATE aproape noi insa aveam o trepidatie la franare, asa ca am luat originale si am rezolvat problema. Am schimbat cu ocazia asta si protectiile discurilor. Am continuat apoi cu suportii motor si cutie, erau cam obositi dupa cei 220k km ai masinii, reali par a fi conform istoricului de la BMW. Un senzor EGT inainte DPF, dadea cand si cand eroare si bineinteles o revizie completa. Intercooler-ul si el pentru ca am vazut ca e putin umed intr-un colt, desi nu am eroare legata de presiune, dar mai mult ca sigur zic eu ca pe acolo scapa ceva, am comandat Mahle. Daca tot umblu acolo schimb si cele 4 oringuri ale celor 2 furtune. Anvelope noi fata/spate, asta pentru ca pe fata avea unele made in China si nu pot concepe sa merg cu asa ceva. Pe spate sunt niste Dunlop Sport Maxx f ok, dar le schimb oricum sa stiu o treaba. Si urmeaza al 4lea racitor de gaze pe recall :), se pare ca e ultima campanie pe racitorul buclucas, desi ultimul a fost schimbat in Nov. anul trecut, m-au chemat totusi sa mi-l schimbe iar si posibil si galeria de admisie. Daca e gratis e bine-primit :). Si daca tot o duc o sa-i fac si geometria ca tot punem anvelopele noi. Bineinteles un detailing ca sa fie bine totul si un set de pedale din AL, ceva aftermaket bineinteles, nu sunt o componenta vitala, asa ca am ales o varianta made in China aici . Are deja facut chrome delete, initial as fi preferat cromul dar a inceput sa-mi placa si all black. Apoi sper sa ma bucur de ea cat mai mult timp fara probleme .3 points
-
2 points
-
Mai sunt si ce la cutitul de argint AGER Adresa: Calea Serban Voda Nr.231A Sector 4, Bucuresti , am schimbat la ei parbrizu pentru un Astra J si un F10, fara probleme, am dus masina dimineata am luat-o dupa amiaza edit* la f10 am pus cel recomandat de ei 950 lei cu totul1 point
-
Pai daca esti din Bucuresti, este foarte simplu. Dai o fuga la ei si se rezolva. Si eu am tot Pilkington parbrizul, 0 probleme cu head-up si confirm, chiar este rezistent. Iarna trecuta, mergeam pe centura Buc., aprox 70km/h si habar nu am de unde, am vazut cum efectiv vine catre mine o bucata de gheata, de undeva de sus (trecea un tir din sens opus). Si cand spun bucata de gheata, era la un bulgare de dimensiunea unui pumn. S-a izbit atat de tare de parbriz de am crezut ca anulez planurile de deplasare. Dar a ricosat afara din partea carosabila iar parbrizul a ramas intreg. Cei de mai jos sunt tot cei din Cluj, au mai multe puncte de lucru.1 point
-
P Pai si eu am fost stan patitu' alaturi de multi altii. Mergi la service, n-ai cum sa schimbi capacul ala in spatele blocului...in Germania, mai ales. Capacul ala pe OE costa undeva la 300Euro pret de Romania sau cel putin eu atat am platit pe el acum 2-3ani. In Germania probabil e mai mult, a fost inflatia mare. Mai pune si ceva la manopera ca e ceva de surubarit, curatat, deci nah, posibil sa ai nevoie pana in vreo 1000Euroi pe acolo pe la tine. Sau mai astepti pana ajungi prin tara cu ea si o faci pe aici cu bani mai putini.1 point
-
Salut, eu am schimbat la un f36 tot cu head up, firma Pilkington în cluj, l-am schimbat la ei la service. A fost anul trecut în jur de 1500 lei. Eu sunt mulțumit de cum e parbrizul și cum a fost montat1 point
-
Nu, nu e ok… de aia se trage pana in panou. Eu 70mai îl țin doar in usb in bricheta, nu beneficiez de parking surveillence pentru ca pe modelul asta de camera, merge doar daca tragi cablu dedicat pana in panoul de siguranțe, însă nu ma interesează atât de mult partea cu parking.1 point
-
Merge pana la panou, nu e varianta care se conecteaza in mufa din oglinda / senzorul de ploaie. Nici nu stiu daca ar fi ok asa, sa fie consumatori pe un fir proiectat doar pentru senzorii de acolo.1 point
-
Daca nu ai un cric si daca nici nu ai facut inainte vreo operatiune de gen demontat placute de frane, nu iti ramane decat sa te duci din nou la mecanic. Daca te duci cand e mai liber probabil nu o sa te coste o inspectie vizuala, minimala. E bine sa ai si un senzor (de la dealer..) pentru fata.. ca nu e greu deloc sa iti puna doar senzorul. Nu trebuie decat sa ridice masina pe elevator.. Nu iti mai face ganduri, mergi sa verifice starea senzorilor pe spate si sa iti puna senzori noi in fata, sa "iti scoti dintr-o parere" ca nu ai pus noi cum zic multi aici pe forum.. Imi cer scuze @Shep86ca nu am inteles intrebare ta decat acum. De cand sunt atinsi senzorii, asta implica si afisarea in bord, care este doar o estimare a numarului de km.., poti sa mai mergi cateva sute bune de kilometri chiar in oras... deci depinde de cat de mult franezi, adica folosesti franele masinii. Oricum dupa ce senzorii sunt atinsi acestia trebuie inlocuiti chiar daca schimbi placutele. Iar daca placutele sa presupunem ca nu vrei sa le schimbi, sau uiti.. alt avertisment nu mai primesti pana partea activa de pe placuta se toceste complet iar dupa aceea vei auzi un huruit ingrozitor la franare pentru ca partea pur metalica a placutei atinge discul cu fiecare frana pusa. Asta nu insemna ca masina nu va frana.. ba va frana dar, dac afaci sis accident atunic s-ar putea chiar sa fie din vina ta in orice circumstanta ai fi.. Si atunci trebuie sa schimbi si discul (cand atinge metalul placutei discul) pentru ca acesta se va subtia si mai mult si chiar deforma...1 point
-
1 point
-
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f20-120d-sha_201512/repair-manuals/34-brakes/34-11-front-wheel-brakes/GfwQ1450 Si pe spate e valabil Odata ce e scos,poti sa l arunci.1 point
-
Tu, nu ai mai fost la mecanic in ultimul timp sa se uite si in spate, cum ti-am explicat mai sus? ...Ai deschis topicul fara sa fi vizitat mecanicul?1 point
-
1 point
-
1 Mai muncitoresc. Am schimbat eleronul cu cel M Perf Style Glossy Black. Imi pare ca e mai ok fata de precedentul si acum ma pot gandi la tratamentul ceramic. I-as mai schimba emblemele cu cele 50th Anniversary, dar sunt ceva banuti cele originale, iar cele aftermarket nu sunt ceea ce trebuie. Ma uit sa ii pun si o camera de la BlueLens 4k. Par ok cele noi si par si filmarile mai bune. Ceva pareri de la cineva care foloseste sau are cubostiinte despre ele?1 point
-
Dupa indelungi asteptari, sunt gata si jantele. Par executate foarte bine, atat diamond cut-ul cat si vopsirea. Singurul repros pe care-l am este acela ca da, asa cum au spus multi clienti de-ai lor, nu prea respecta termenele comunicate in discutiile initiale. Bottom line, jantele arata cam asa iar pretul acestei lucrari care a inclus urmatoarele, a fost de 1965RON: - demontat, dejantat roti vara - indreptarea usoara a 3 dintre ele (una fiind nou-nouta) deoarece, asa cum este de asteptat, jantele trebuie sa fie perfect drepte pentru a putea fi executat diamond cut - sablare - vopsire - diamond cut - lacuire - schimbat valve metalice senzori presiune - dat jos rotile de iarna de pe masina - montat rotile vara pe masina DPF-ul, dupa o saptamana de plimbari in care am adaugat cca 1500km, isi face regenerarile la un interval de cca 540km iar incarcatura in momentul de fata este de 9gr. So far, so good.1 point
-
Si daca tot a fost frumos afara, m-am apucat si i-am facut interiorul: aspirat, curatat plastice, curatat si hidratat pielea. Acum am lasat-o la “uscat”.1 point
-
Am incercat astazi o solutie de compromis, care mi-a iesit, intr-o oarecare masura. Pur si simplu, pe instalatia actuala "Base Sound", am inlocuit boxele din portiere (de 10 cm) si am adaugat tweeterele aferente. Nu am suficiente cunostinte de electronica, legate de impedanta, rezistenta si capacitori, sa imi dau seama daca vor fi efecte negative, pe termen lung, la Head-Unit (neavand Amp pe configuratia actuala). Deocamdata insa, nu miroase a prajit, in masina . Rezultatul a fost mai mult decat multumitor, iar in acest moment, nici nu mai simt nevoia de a cumpara un amplificator si de a schimba toata instalatia, pe viitor. Toata actiunea a durat aproximativ 2 ore, mai mult datorita "learning curve" . Daca ar fi sa o fac din nou, probabil ca as reusi sa fac totul intr-o ora maxim. Punctul de plecare au fost 2 video-clipuri foarte educativ de la cei de la Bavsound : si respectiv . Materiale necesare : un set de chei Torx (e nevoie una de 20) si un set second-hand provenit dintr-o dezmembrare de Hi-Fi Sound System cumparat de pe ebay. Acest set continea: 2 cadre interioare, cu suport pt tweetere si 6 box (2 tweetere si 2 boxe mid 10 cm pt fata plus inca 2 boxe mid 10 cm pt spate). Cele 2 boxe, pe spate, nu le-am folosit. 1. Cadrele vechi si cele noi, arata astfel : Urmand sfaturile celor de la Bavsound, am inceput cu portiera din dreapa. In cazul in care as fi zgariat/rupt ceva, nu ar fi fost atat de evidente si vizibile, ca pe portiera din stanga. In mod surprinzator totusi, a fost mai usor in stanga. 2. Folosind un obiect ascutit din PLASTIC (nu metal), am indepartat cover-ul de pe maner. Am folosit pur si simplu o lingura din plastic, foarte solida si dura si am strecurat-o intre capacul de plastic si suportul manerului. Trebuie multa atentie si forta, a mea fiind intepenita. Si acum ma mai dor degetele, la aproape o zi dupa 3. Asa arata manerul, dupa ce am indepartat capacul: see attach 4. Odata indepartat capacul , am avut access la maner si la cele doua suruburi, care sustin portiere (la F30) . Pt a le vizualiza mai bine, am lasat 2 chei in cele 2 fante. Odata suruburile scoase, am scos portiere, incetul cu incetul, din fiecare clips. Am inceput la fel ca in video, de la coltul in care suportul (pt viitorul tweeter) intalneste captuseala portierei ... la interior, spre balamale. Din nou, a trebuit ceva forta si curaj, pt ca portiera era solid fixata in acele clipsuri, si nu vroia sa iasa , la o presiune medie, aplicata. 5. Odata captuseala portierei indepartata, am avut access la cablurile si la mufele din portiera Aici insa, am deviat putin de la videoclip/tutorial, in sensul ca am reusit sa scot numai mufa de la lumini (in partea de jos), cea de la inchizatoare si inca una, care am uitat ce face. NU am reusit sa o scot pe cea ce duce la butoanele ce actioneaza geamurile electrice . Astfel incat, am tinut captuseala interioara in pozitie verticala, rezemata de portiera, pt a continua lucrul. Am scos apoi cadrul vechi, de pe interior, pt a-l putea inlocui cu cel vechi, ce are suport pt tweetere. 6. Portiera a ramas goala, fara rama si fara captuseala 7. La acest moment, avand acces la boxa mid 10 cm, am avut o mica surpriza: Are o singura mufa in care, inainte, intra cablul de la Head-Unit (neavand amplificator). In conditiile astea, nu as fi putut monta tweeter-ul. Din fericire, avand la dispozitie si boxele vechi SH, am continuat pt a schimba si boxa din portiera. 8. In paralel, se pot vedea cele 2 mufe, la o boxa provenita dintr-un system Hi-FI si o singura mufa, provenita de la un sistem Base Sound. Din cate am vazut pe alte forumuri, se pare ca boxele din sistemele Hi-Fi au un capacitor inclus, avand in vedere ca tweeterele sunt conectate in serie. Din pacate, cum am mai mentionat deja, nu am destule cunostinte de electronica, pt a putea face comentarii suplimentare. Sper sa nu afecteze unitatea centrala. 9. Am montat apoi inapoi, pe rama, suportul nou, ce continea acum si tweeter-ul, pt a avea mai multa stabilitate si pt a putea conecta tweeterul la boxa, in pozitia finala 10. Am conectat apoi inapoi firele, la mufele din captuseala portierei si am montat captuseala pe portiera metalica, incercat sa nimeresc din prima incercare, corect, clipsurile, apasand increzator, progresiv, cu forta. Am insurubat apoi cele 2 suruburi, ce tin portiera si am aplicat apoi capacul de plastic. Asa arata acum, portiera Dupa cum am precizat anterior, diferenta e notabila. Sunetul nu este mai clar si nici mai puternic ... nici nu are putea fi. Pare insa mai bogat, avand inca o sursa. Pare acum ca ma inconjoara; nu mai am acea senzatie ca sunetul ar veni doar din partea inferioara a cockpit-ului, de sub scaun. Per total, sunt multumit, si nu cred ca voi mai investi bani pe partea de sonorizare, ci doar pentru a adauga o navigatie, in viitorul apropiat. Dan1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00