Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/11/23 in all areas

  1. La noi la tara este o expresie csre incepe asa "De cand mama m-a cacact" aproape ca nu am vazut nici la daciile 1310 anvelope mai jalnice decat ale barosanilor cu bmw. Cum dracu sa mai mergi cu opinca aia penala, cumparata sh, produsa acum 15 ani si rulata 70.000km? Ti-am mai facut print screen mai jos sa vezi cum arata anvelope de aproape...parca-s mancate de caini Anvelopa Firemax am vazut pe un G11 facelift, masina in cel mai rau caz din 2019. A luat barosanu bmw-ul, ce mai conteaza anvelopele, uleiurile, casco, filtrele, franele!
    2 points
  2. Salutare all, a trecut ceva vreme de cand nu am mai scris pe forumul asta, desi masini BMW au mai trecut pe la mine dar niciuna nu a ramas multa vreme asa ca nu aglomerat degeaba memoria forumului F10 mi-a placut cred inca de la aparitie, mi s-a parut a fi continuarea naturala a lui E39, desi am avut 2 E60 nu mi-au intrat la inima deloc. Cu toate ca pot spune clar ca F10 e atat de comuna pe strazi incat desi e o masina premium numarul mare de pe sosele le face sa para atat de banale, dar dincolo de aspectele astea mai putin importante, cred totusi ca platforma e una reusita. Si E60 tehnic vorbind mi se pare o masina foarte reusita, dar design-ul e mai greu de rumegat. Ce m-a tinut departe de F10 a fost penuria de probleme cu motoarele, tocmai de asta am ales un LCI cu motorul B47, care pare-se a fi mai reusit decat N47. Am ales un motor mic pentru ca fac zilnic intre 70-100km intr-un regim mixt si vreau sa am un consum decent si taxe mici, m-am cam saturat de platit taxe pentru motoare mari. Am avut o gramada de masini cu motoare mari, cu siguranta vor mai fi dar acum am zis ca e momentul sa fac o pauza. Important e confortul si range-ul pentru mine acum, de fun mai am ceva jucarii deoparte, dar pentru un daily cred ca asta e perfecta. Asadar este un F10 LCI cu B47, fabricatie Oct. 2014, Euro6 fara AdBlue, cutie automata cu padele pe volan, interior Confort(asta era prioritar pentru mine) cu memorii scaune, volan electric, HUD, sistem H&K cu Logic7, carlig de remorcare si o culoare care imi place mult, nu vroiam negru sau argintiu, Sophistograu e interesanta fiind un mix intre negru si argintiu oarecum. O am de vreo 3 saptamani aproape si m-am ocupat sa o aduc in stare tehnica perfecta. Am luat o baza buna, in sensul ca nu are pierderi de ulei pe la motor/cutie, are insa o mica prelingere la diferential, dar tocmai ce mi-am luat piesele si o voi rezolva in curand. Insa, i-am schimbat pana acum discurile fata si placutele, desi avea discuri ATE aproape noi insa aveam o trepidatie la franare, asa ca am luat originale si am rezolvat problema. Am schimbat cu ocazia asta si protectiile discurilor. Am continuat apoi cu suportii motor si cutie, erau cam obositi dupa cei 220k km ai masinii, reali par a fi conform istoricului de la BMW. Un senzor EGT inainte DPF, dadea cand si cand eroare si bineinteles o revizie completa. Intercooler-ul si el pentru ca am vazut ca e putin umed intr-un colt, desi nu am eroare legata de presiune, dar mai mult ca sigur zic eu ca pe acolo scapa ceva, am comandat Mahle. Daca tot umblu acolo schimb si cele 4 oringuri ale celor 2 furtune. Anvelope noi fata/spate, asta pentru ca pe fata avea unele made in China si nu pot concepe sa merg cu asa ceva. Pe spate sunt niste Dunlop Sport Maxx f ok, dar le schimb oricum sa stiu o treaba. Si urmeaza al 4lea racitor de gaze pe recall :), se pare ca e ultima campanie pe racitorul buclucas, desi ultimul a fost schimbat in Nov. anul trecut, m-au chemat totusi sa mi-l schimbe iar si posibil si galeria de admisie. Daca e gratis e bine-primit :). Si daca tot o duc o sa-i fac si geometria ca tot punem anvelopele noi. Bineinteles un detailing ca sa fie bine totul si un set de pedale din AL, ceva aftermaket bineinteles, nu sunt o componenta vitala, asa ca am ales o varianta made in China aici . Are deja facut chrome delete, initial as fi preferat cromul dar a inceput sa-mi placa si all black. Apoi sper sa ma bucur de ea cat mai mult timp fara probleme .
    1 point
  3. Salutare! Va voi prezenta pe scurt drumul masinii mele din momentul in care am cumparat-o pana cand va pleca la urmatorul proprietar. Asadar, este vorba de un M140i in 5 usi, tractiune spate, cutie automata, fabricat undeva la mijlocul lui 2019, in ultimele luni de productie. Masina am achizitionat-o in iunie 2022 de la un dealer BMW de pe langa Munich, avand putin peste 22.000 km la bord. Imediat ce am primit cheile m-am suit la volan si am plecat spre Hubauer BMW, un alt dealer BMW aflat la vreo ora de Munich, de unde am cumparat prima piesa de pe lista: M Performance LSD. Drumul spre Bucuresti ma prinde la ora 4 dimineata pe Valea Oltului, tocmai cand incepea sa se lumineze. Aproape singur pe drum, proaspat odihnit intr-o benzinarie din Sibiu, a fost o adevarata placere sa conduc pana acasa. Primele impresii sunt ca motorul B58 si cutia ZF8 sunt intr-adevar bomba, dar sasiul lasa de dorit. Drept urmare, am trecut la treaba Prima modificare pe care am facut-o a constat intr-o bara de rigidizare si un set de insert-uri pentru bucsile puntii spate. Bara de rigidizare este un produs OEM BMW, care vine pe toate variantele de M140i/M240i, mai putin pe cele in 5 usi. Puntea spate are niste bucsi semipline, care permit destul de mult joc intre caroserie si punte. Spre exemplu, BMW-urile M nu au bucsi la puntea spate, ceea ce elimina orice joc, dar introduce vibratii. Eu am ales sa-i pun insert-uri care se monteaza peste bucsile existente, tocmai pentru a le putea scoate rapid in cazul in care apar vibratii/sunete nedorite. Rezultatul a fost bun, am scapat de senzatia de plutire stanga/dreapta pe care mi-o dadea masina cand acceleram in linie dreapta. Urmatoarea modificare pe lista: brate de M2 pentru puntea fata. Bratele aduc inca 1 grad de cadere la geometria puntii fata, ceea ce inseamna mai putina subvirare. Dar ce observi imediat este cat de solida este directia acum. Daca inainte volanul se misca un pic pe franare/virare, acum ramane nemiscat si-ti da mai multa incredere. 4 luni de zile a durat pana am reusit sa montez LSD-ul. De ce? Pentru ca la montaj e nevoie de o scula speciala cu care se trag planetarele afara din diferential. Desigur, multi fac asta cu o ranga, dar noua nu ni s-a parut o solutie corecta. Am incercat sa fac montajul la mai multi dealeri BMW, dar toti m-au refuzat pe motiv ca piesa nu este cumparata de ei. Nu a contat ca ea este sigilata, cumparata de la BMW din Germania. In cele din urma, mi-am achizitionat propriul set de scule (500 euro!) si-am dus masina acolo unde am incredere. Am respectat toate instructiunile BMW, inclusiv masina a stat 2 ore nemiscata pe rampa pentru a se intari adezivul din piulita diferentialului. A urmat o luna de rodaj, vreo 800km in care s-a mers incet + 20 minute legate pe ceas in care s-a mers in 8-uri intr-o parcare. Imediat dupa s-a facut un schimb de ulei. Diferenta intre LSD si diferential open pe masina asta este una ca si de la cer la pamant. In primul rand tractiunea este incredibila, mai ales pe asfalt ud. Per total masina este mult mai controlabila si placut de condus. De departe cea mai importanta modificare pentru masina asta, pacat ca BMW nu a mai lasat optiunea de a monta diferentialul din fabrica. Ne apropiem de capatul listei. Suspensia de serie este excesiv de rigida, iar masina "topaie" si nu-ti da incredere. Aici am optat pentru un set Bilstein B12, foarte laudat pe forumurile de specialitate. Masina a devenit "normala", calma si mult mai lipita de drum. Iar ultima piesa din puzzle a fost cauciucurile. Din fabrica masina vine cu anvelope runflat grele si zgomotoase. Am mers pe un set de Goodyear F1 Asymmetric 6 carora n-am ce sa le reprosez, sunt aderente si mult mai silentioase. Dupa toata aventura asta, aveam intr-un final masina asa cum cred eu ca trebuia sa vina din fabrica. O masina fun, confortabila, ridicol de rapida pentru un seria 1 si relativ ieftin de intretinut. Doar ca planurile mi s-au schimbat. Cealalta jucarie, un Evo 9, a primit numere de export si-a plecat pe alte meleaguri, iar asta m-a facut sa ma hotarasc ca trebuie sa plece si acest BMW, ca sa facem loc altuia
    1 point
  4. Salutare, Este sigur sa circul cu aceasta anvelopa?
    1 point
  5. Umfla.rotile mai bine gen 2.5 bar in fiecare, daca nu ai runflat, suspensie de la bmw e gandita pt runflat. Cand sunt anvelope reci sa faci presiunea, nu calde, la cald deja ai 0.2 bari in plus sau mai mult in functie de temperatura.
    1 point
  6. te lamuresti, poate, mai mult aici.
    1 point
  7. Suspensia functioneaza ca un tot unitar, adica anvelopa + arc + amortizor + brate + bucse etc. testele pe standuri de tipul ITP sunt facute sa verifice disfunctionalitati majore ideea ar fi ca daca ai schimbat arcurile, flansele si bieletele nici celelalte nu au cum sa fie in stare mai buna. Majoritatea mecanicilor iti spun ca este necesar sa schimbi ocomponenta atunci cand vad ceva rupt sau exista un joc vizibil/exagerat (ceea ce este tarziu) eu intre 120k si 160k am schimbat complet suspensia (arc/amortizor/flanse/brate/bucse/bielete) si toti mecanicii la care am cerut tarif pe manopera si voiau sa verifice starea, mi-au spus ca nu este nevoie. Chiar si cel care a schimbat-o, dupa ce a dat totul jos a sustinut ca nu era nevoie, drept urmare, au considerat ca daca totul a mers ca uns si au considerat un moft al meu asta, si pretul a crescut cu 20% la manopera Rezultatul a fost ca masina este cu totul alta ca reactie si comportament dupa aceasta schimbare, nici eu nu ma asteptam sa fie atat de mare diferenta. Asa ca dpmdv, acesti "specialistii" sunt de neglijat. Daca masina are peste 100k de km, mai ales parcursi in tara este cazul sa fie schimbata complet. La una venita din vest, poti considera 150k, reali, bineinteles. zi faina si spor;)
    1 point
  8. Cred ca ai HU CIC si cred ca gasesti pe olx la vreo 1000 - 1500 de lei... dar inainte sa cumperi ceva, scoate HU-ul actual si vezi codul. In functie de asta, stii ce ai de cumparat. Daca nu te pricepi, atunci mergi la cineva care se pricepe.
    1 point
  9. Vezi ca daca e instabila la viteze mari, sunt sanse mari sa fie problema la bucsele de la punte.
    1 point
  10. Head Unit. Pe scurt, calculator-ul navigatiei.
    1 point
  11. HU defect, in cel mai bun caz e doar HDD defect.
    1 point
  12. Nu ai de ce sa iti faci griji, resoftarile remediaza sau impiedica aparitia unor posibile probleme, insa partea cu "hacherii" nu am inteles-o, mi-ar placea sa dezvolti un pic subiectul...
    1 point
  13. reprezentantele fac totul ca in manual , de asta fug toti asiguratorii ca de dracu de ele , unii ca euroins n-ar fi platit asa ceva nici in perioada de functionare , probabil ca nici alti asiguratori. In genere pretul asigurarilor, Casco e umflat si de aceste costuri .
    1 point
  14. Tatal meu este proprietarul acestei masini. Ca si detalii, masina a avut rechemare pentru update de soft care sa previna "arderea localizata sau incendierea vehiculului" iar la un drum lung s-a intamplat asta... Dupa 2 zile de la incident a aparut o alta rechemare pentru schimbare racitorul de gaze. 227k km, mers preponderent in oras, fara alte probleme. Astept raspunsuri de la BMW RO momentan, cel mai probabil o sa apelez si la BMW Germany.
    0 points
  15. Dupa o curatare mai in detaliu... am zia sa fac cateva poze la masina...la exterior dupa spalare am aplicat un sealant ceramic de la gyeon si la interior o curatare a pielii cu meguiar's gold....
    0 points
  16. Eu nu am vrut soft custom facut pe la noi.... care si alea sunt copiate si ajustate ici colo.... tocmai daia am preferat un soft pe care am stiut de la bun inceput ca a fost testat pe mii de masina de ani de zile... masina trage perfect nu are detonati, amestec ciudat, etc specifice benzinei.
    0 points
  17. Vara trecuta am achizitionat un downpipe vrsf, deoarece doream un sunet mai gros pt evacuarea masini si odata cu acesta modificare a trebuit sa fac si un soft, am mers pe o varianta safe si anume bm3. Am schimbat si uleiul la grup... pentru linistea mea.
    0 points
  18. Ca veni vorba de modificari, am si eu parerea mea, care desigur o pot impartasi. Ca sa faci o modificare si sa fii tu insuti multimit de ea, aceasta in primul rand, trebuie sa fie pe placul tau, adica tie sa iti placa, apoi sa intelegi (ADICA CHIAR SA INTELEGI) ce a incercat sa faca cel dinainte cu produsul respectiv (adica fabricantul, proiectantul in cazul de fata) si mai apoi mergi mai departe modificand ce ai tu chef sa modifici. Nu trebui sa intrebi pe nimeni; daca altora le place bine, daca nu, nu conteaza - tu sa fii multumit... (si legal daca e cazul, fara sa deranjezi, jenezi..). Ce urmeaza sa spun e oarecum offtopic: Dau exemplu ce am modificat eu intr-un E90 (si nu a fost usor si NU e perfect, dar nici inapoi nu ma intorc!). Am scos toate difuzoarele si HU (inlocuit cu un DAB/CD Player/USB Input/AUX Input.. single DIN) si instalat un MATRIX surround sound "ales" de mine inca de cand aveam 25 ani (DIY).. si care stiu ca era excelent pentru orice gen de muzica in masina! Si chiar asa e. Dar sa modifici, adaugi inclusiv cabluri pentru difuzoare, Un amp clasa D in bordul unui E90 (pentru doua canale), un amplificator clasa A, 4 canale complet independente, 2 filtre High Pass si Mid Range (in bord) pentru tweeterele de pe usi nu e floare la ureche. Apoi sa te trezesti ca ai parte de niste interferente oribile din instalatia electrica a masinii, NU e un lucru cel mai usor de "strunit". A fost nevoe de adaugat o sursa de tensiune complet "isolanta" pentru a scapa de interferente! Reusita? 8+2 difuzoare instalate in masina, dar care in practica pot controla 8 difuzoare si 2 difuzoare separat, Balance.., in functie de numarul de ocupanti in masina. 4 moduri de MATRIX surround inclusiv (Cinema, Music, nomal stereo si Monaural pentru Oldies). Desigur presetari audio cat China.. din noua unitate adaugata Helix 6 Channel DSP MK2 cu telecomanda Director bagata in lantul audio.. Mi-a dorit asta pentru ca am vrut ca orice masina as avea sa pot sa mut sistemul de pe o masina pe orice masina asa avea. Ca tot vorbim de modificari asumate. Pentru cei curiosi cum arata (schematic) un bun MATRIX SURROUND mai jos e un link: UPC1891A datasheet(5/28 Pages) NEC | MATRIX SURROUND-SOUND PROCESSOR (alldatasheet.com)
    0 points
  19. Si rDa area sau n'are embleme sau titulatura de M pe stock? Din nou, astept adevarul.. De ce nu ai electrica si mergi cu tractor ? Daca esti asa de afectat de poloarea care o emit eu ? Una e sa ai tractor si sa le aiba pe toate cele NECESARE FILTRARII AERULUI (stii, cum a iesit din burta fabricii) si ALTA E SA ITI BATI JOC MODIFICAND evacuarea... sonor... olfactiv, atacand plamanii celor ce se intampla sa locuiasca in oras.. Nu are NICI O TREABA CA AI ELECTRICA SAU DIESEL. Are treaba cu faptul ca masina trebuie, TREBUIE sa respecte normele de poluare cu, care a iesit pe poarta fabricii. Punct.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.