Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 07/22/23 in all areas
-
@idrivesystems Chiar daca exista o anume probabilitate ca improvizatia sa reziste suficient timp, iti recomand sa inlocuiesti cat de urgent posibil dopul temporar cu unul original. Din doua motive: Presiunea la care deschide supapa de siguranta la M47 este (cu aproximatie) 1,4 bar. Aceea este presiunea limita; probabil ca in functionare normala motorul ajunge pe la cca. 1 bar. O moneda de 50 de bani are diametrul de 2,4cm, deci suprafata de ~4,5 cm2. 1 bar inseamna 1,02Kg/cm2. Rezulta ca moneda lipita cu poxipol este impinsa spre afara de lichidul de racire cu o forta de cca. 4,6 Kgf. Nu este enorm, dar este suficient cat sa compromita, in timp, o lipitura imperfecta. Din poza, inteleg ca dopul este in chiulasa. Ca urmare, ai un dop de alama lipit cu poxipol intr-o piesa de aluminiu. Intrucat (a) aluminiul are coeficientul de dilatare cu cca. 20% mai mare decat alama si (b) este improbabil ca poxipolul sa fie certificat sa reziste la dilatari si contractari repetate de la temperatura ambientala pana la cca. 95 gr. C si invers -> exista un risc semnificativ ca poxipolul sa crape, din cauzele (a) si (b) combinate, iar presiunea sa impinga moneda afara.5 points
-
Exact :))) Cum o sa fie 30k~ €, brusc multi or sa descopere ca e chiar misto :)))))2 points
-
Sa vezi cand va fi 3/4k in 20 de ani, iti garantez ca va fi cel mai bun bmw fabricat vreodata. Cum e astazi E90, E601 point
-
1 point
-
1 point
-
Hello all, Rasfoind forum-ul, si acesta si internationale in timpul "cercetarii" despre E39 care urma sa-l iau, am observat ca foarte multi blameaza motorizarea de 2.0 diesel pe pe seria 5 E39, fara merit dupa parerea mea. Pana am condus un 520d aveam prejudecati nejustificate asupra modelului fix din motivul acesta si s-au spulberat imediat ce am mers cu el. M-am gandit sa contribui si eu cu niste ganduri care sper sa ajute pe altii care se afla in pragul cumpararii unui E39 diesel dar nu stiu ce motorizare e potrivita pentru ei. Nu toti posesorii de 520d sunt "pasionati" si isi fac prezenta simtita pe forum, chiar invers probabil motorizarile mai slabe sunt cumparate de cei care au nevoie de o masina buna si atat, nu sunt neaparat fani bmw. Din motivul asta cred ca este denigrata motorizarea, pentru ca parerile in general vin de la pasionati. In introducere as vrea sa zic ca iubesc 530d-ul si nu am absolut nimic impotriva lui sau a 525d, intentia mea e sa "pictez" o imagine cat mai realista si a motorizarii de 2.0 intr-un mod cat mai obiectiv. Daca situatia mea ar fi alta si as putea avea doar o singura masina (si mi-as permite costurile extra) cu siguranta as lua un 530d, fara sa clipesc. E o masina excelenta care combina sportivitatea cu consumul redus si toate celelalte calitati ale excelentului Seria 5 E39. As face alegerea in special pentru ca imi place sa "fuga" o masina si as fi dispus sa platesc mai mult pentru asta. Din fericire, nu toti oamenii au nevoie de sportivitatea care o ofera 530d, prioritatile fiecaruia difera iar parerea mea este ca majoritatea romanilor potential interesati de un 5 diesel cauta in special consumul mic combinat cu confortul si calitatile rutiere ale unui bmw. Si atunci vine intrebarea, pentru acesti oameni, chiar merita sa plateasca mai mult ? Cat timp vor folosi cu adevarat la maxim posibilitatile unui 530d ? Haidem sa vedem. Cat timp folosesti caii in plus - depasiri periculoase - viteza foarte mare (200+) - "rafuieli" de semafor - un ocazional drum virajat in concediu Inafara de cazurile astea, se merge linistit sau cu viteza putin peste cea legala iar in orase ce sa mai vorbim, lucrurile sunt clare. Iar mare parte din posesori folosesc masinile preponderent in oras, fie ca ne place sa recunoastem sau nu. Sa luam atunci fiecare caz in parte. - depasiri periculoase : cand vine tir-ul de pe contrasens chiar ai nevoie de putere in plus. Dar oare nu e mai bine sa mai astepti putin si sa faci depasirea in siguranta ? E chiar asa important, te grabesti asa tare ? Cred ca majoritatea ar astepta decat sa faca depasiri cu mare risc, si atunci nu prea mai ai nevoie de puterea in plus - viteza foarte mare (200+) : unde ? nu spun ca nu se poate atinge in romania 200 si chiar merge suficient de mult, dar care este siguranta ? care sunt riscurile la care te supui pe drumurile noastre indoielnice ? Pericolele neprevazute (arhiplin la noi, de la vaci si carute pana la gropi nesemnalizate), politia "vigilenta" sunt iar motive in plus ca sa nu sari calul prea tare cu viteza. Nu avem autostrazi suficiente cat sa justifice si chiar daca am avea ar fi iar politia calare pe ele, acelasi lucru se aplica si pentru strainatate unde ustura si mai tare amenzile. Iar ca sa mergi doar pe portiunile nelimitate din Germania nu cred ca iti iei masina. Totul pentru ce, 30 minute economie de timp ? In general nu sunt orase cu mai mult de 20km intre ele in Romania, chiar salvezi asa mult timp ?Ce vreau sa spun este ca da, este frumos sa mergi uneori tare, insa nu o vei face des si in nici un caz mult peste 200 viteza la care ajunge si 520d la urma urmei. - "rafuieli" de semafor daca iti plac si o faci foarte des, cu siguranta 520d nu este pentru tine si nu te incadrezi in categoria de potentiali cumparatori mentionata mai sus. Insa daca iti alegi "victimele" atent, nu te faci de rusine nici cu 2.0, asta pentru distractie din cand in cand. - un ocazional drum virajat in concediu : Cat de des mergi pe drumuri virajate si chiar scoti tot ce poate masina ? Pentru senzatii si timp, limita cea mai importanta nu este motorul, limita este aderenta, stilul de pilotaj si riscurile care esti dispus sa ti le asumi. Pentru majoritatea sunt convins ca limita este pilotul, nu masina. Si chiar daca esti un foarte bun pilot, pentru acele 2-3 ore pe an cand poti sa faci un drum de serpentine superb chiar nu poti sa traiesti cu 70% din placerea care ti-ar oferi-o un motor mai puternic ? In tot restul de sa zicem 90% sau mai mult din timp vei folosi masina intr-un mod normal, foarte departe de performantele ei maxime. Nu numai ca nu vei avea nevoie de puterea lui 530d, dar pana si 520d il vei folosi la viteze mici, acceleratii moderate deci fara a ii atinge limitele. Asta inseamna ca in 90% sau mai mult din timp masinile sunt relativ egale si nu vei face diferenta intre ele, e aceeasi ciorba. Sau chiar e ? Sa vedem, lasand la o parte diferentele de performanta. Avantaje 530d: - motor mai silentions - vibratii putin mai atenuate, insa diferenta nu e mare - cuplu mai bun la turatii f. joase, deci ceva mai confortabil de condus - de obicei au optiuni mai multe, nu prea sun "chele" pe piata - disponibilitatea mai mare a cutiilor automate (daca asta iti doresti) Dezavantaje 530d: - greutate mai mare - consum mai ridicat - impozit/asigurare mai mari - pret achizitie in general mai mare - probabilitatea ca masina sa fi fost condusa mai sportiv deci mai uzata este mult mai mare (cine isi ia 530d il ia pentru performanta - altfel ar lua 520d) decat la 520d. Reversul medaliei este ca un posesor de 520d care are "sportivitatea" in sange va trage mai tare de el avand mai putina putere. Dar in general regula este adevarata, motorizarile mai mari sunt mai abuzate. - ceva posibile probleme in plus la M57 (3.0d) fata de M47 (2.0d), cum ar fi galeria admisie care se poate imbacsi mai usor si duce la auto-combustie (la care daca nu esti cu prezenta de spirit iti poate distruge motorul), turbinele si injectoarele au tendinta sa cada putin mai repede decat la 2.0 (nu f. mult insa), actuatoarele din galeria de admisie se mai rup si fiind trase in motor il vor face praf. Atat M57 cat si M47 mai au probleme cu senzorul de aer admis (MAF) cat si cu galerii de admisie crapate (in rest sunt relativ bullet-proof). Ambele au cutii cu 5 viteze, etajarea fiind ceva mai inalta la 530d astfel la viteze foarte mari pe autostrada se poate ajunge la un consum apropiat (170-180+). Avantaje 520d : - greutate mai mica decat 530d - impozit, asigurare mult mai mici - handling (tinuta de drum) putin mai buna in curbe datorita greutatii mai mici pe puntea fata care duce la o tendita subviratoare mai mica, masina devening mai neutra. - consum redus, chiar si in mers mai sportiv - disponibilitate mai buna a pieselor inclusiv la mana a 2-a - va fi mai usor de vandut catre marea masa, cei care nu sunt inebuniti de putere si se gandesc la costuri. Le oferi o varianta mai buna la tipicul Passat tdi. - preturi mai mici la piesele care tin de grupul motopropulsor (noi sau sh) - oferta de obicei mai larga la cumpararea second hand - mai multe optiuni, sanse mai mare sa faci o afacere buna Dezavantaje 520d : - in general nu sunt la fel de generoase la optiuni, insa se gasesc si cu optiuni suficiente si pret bun daca ai destula rabdare - motorul este mai zgomotos si mai putin rafinat, vibratiile o idee mai usor de simtit (dar inca mult peste concurenta) - cuplu slab pana in 2000rpm, deci putin incomod uneori la condus, nimic de speriat insa. O optimizare de soft a motorului poate rezolva asta si sa-i dea mai multa flexibilitate propulsorului, insa aici e alta poveste, pro sau contra flash-tuning (aka "chiptuning"), o decizie care fiecare trebuie sa o ia singur dupa nevoile personale. - "stigma" motorizarii intre bmw-isti (daca iti pasa de asa ceva) Acum, haidem sa discutam cifre, lumea iubeste cifrele. Ca tot am discutat despre greutate, hai sa intelegem ce inseamna asta, pentru ca majoritatea se uita la cai putere iar ce conteaza e raportul CP/tona. Greutate dupa AutoWeek.nl (site consacrat al unei reviste olandeze de profil, sursa de incredere nu carfolio sau alte prostii, specificatiile date lor de fabricant) 530d : 1625kg | 193 CP >> 118.76 hp/tona 525d : 1595kg | 163 CP >> 102.1 hp/tona 520d : 1490kg | 136 CP >> 91.2 hp/tona Diferentele nu par chiar asa de mari, nu ? Ei, senzatia si timpul de accelerare difera clar, insa daca asta cauti, care e problema cu un chip pe 520d ? Nu recomand neaparat, insa daca vrei si 520d poate sa aiba performante. Hai sa vedem cum ii sta cu un chip-tuning standard stage 1 de 165 CP (nu race care se duce mult mai sus insa la fel se duce si fiabilitatea mai ales daca ai multi km) : 520d : 1490kg | 165 CP >> 110.7 hp/tona Hopa, deja se schimba datele probleme, incepi sa te apropii tare de raportul cp/tona al lui 530d. Ce inseamna asta ? In primul rand ca nu discuti cu 525d si in al 2-lea rand ca 530d nu iti da fum asa tare cum te-ai astepta. Ei, asta doar daca te indoiai ca 520d nu "poate". Insa chiar are rost ? Asta e o intrebare care ti-o vei raspunde tu in functie de stilul tau de condus. Pentru majoritatea sunt suficienti 136 cai si fara griji de fiabilitate. Pe de alta parte, daca ai grija de motorul tau si esti dispus sa-ti pui o turbina hibrid sau una putin mai mare in caz ca iti pica cea originala (care oricum s-ar putea sa-ti pice chiar si fara chip) atunci nu prea sunt argumente contra. Motorul poate si 220CP cu turbo mai mare dar e pacat sa-l impingi asa de tare. E bine insa sa stii ca tine. Asta inseamna ca 165CP nu sunt mare problema, nici pt. motor nici pt. cutie si grup. Acum ca si celelalte motorizari pot primi acelasi tratament e oarecum irelevant, ideea este ce poti face cu un 520d si care sunt optiunile tale, in functie de ce urmaresti. Inca un lucru si incheiem cu acceleratia, pt. ca daca iei in considerare 520d probabil nu e motivul pt. care te gandesti la ea. Timp 0-100 km/h : 530d : 7.8s 525d : 8.9s 520d : 10.6s 520d chip (estimat) : 8.4s 520i : 9.1s 525i : 8.1s 316i : 12.4s Passat B6 1.9 tdi 105CP : 12.1s Passat B6 2.0 tdi 140CP : 9.8s Passat B5 1.9 tdi PD 100 CP (cel regular) : 12.4s Passat B5 1.9 tdi PD 131 CP (cel "rau") : 9.9s A6 1.9 TDI PD 131CP : 10.5s A6 2.5 TDI PD 163CP : 9.3s Dacia Logan 1.5dCi : 15s Ce concluzii tragem ? Ei bine, masina nu este deloc lenesa pentru dimensiunile ei, nu o sa "plangi" langa ea asa cum sustin unii si nici nu te va lasa in depasiri datorita cuplului generos de diesel si a reprizelor bune. Chiar si cu puterea de fabrica, 2.8 secunde diferenta intre 530d si 520d nu e totusi o eternitate. Ca se "simte" altfel si ca 530 "te baga in scaun" asta e alta problema. Insa cifrele nu mint. Cu chip situatia e clara, nu sunt multe masini (chiar benzina) care sa ii faca fata la demaraj, insa din nou, nu asta e scopul comparatiei. Sa comparam si cu Dacia Logan 1.5 dCi (multi vor rade) care e totusi o masina cu care iti faci totusi treaba (stiu pt. ca am si asa ceva) si in 90% din timp este suficient ce poate daca nu vrei sportivitate. Diferenta de 4.4secunde, 520d e "avion" cum ar spune unii pe langa Logan. Aproape de 2 ori pe cat e 530d fata de 520d. Te pune pe ganduri ? Chiar nu e suficient ? A se nota si diferenta mica intre 520i si 520d, 1.5s nu e mult deloc si aici e vorba de 0-100, la elasticitate se schimba radical problema. Si pe tine te intereseaza elasticitatea pt. ca nu faci liniute in fiecare zi sa te intereseze 0-100 exclusiv. La elasticitate 80-120 in viteza a 4-a sau a 5-a 520d bate 520i usurel. Unii argumenteaza ca daca benzina retrogradezi timpul e mai bun, si intr-adevar asa e (nu cu mult), insa la drum lung cand intri in depasiri normale, chiar stai sa retrogradezi sa tipe motorul ca o matza si pentru ce ? Doar ai loc. In viata reala nu retrogradezi decat daca e neaparat, deci confortul de a sta in aceeasi viteza si de a avea performante mai bune fata de benzina merita cu varf si indesat. Pentru a putea face o comparatie trebuie un termen comun fix (80-120 si aceeasi treapta de viteza). Punct si de la capat. Acum ca am trecut prin performate avantaje si altele, hai sa discutam de bani si consum. De fapt la asta se reduce de multe ori alegerea. Hai sa vedem ce inseamna in viata reala diferenta intre a trai cu un 520d si un 530d. 520d ================ Impozit : 150RON Asigurare : 720RON 530d ================ Impozit : 900RON Asigurare : 795RON ======== Diferenta : 825RON/an Pret motorina : 3.8 RON/L Consum mediu la un mers economic/normal (aprox.,evident depinde de fiecare, ideea e sa avem o teorie) 520d (aprox) : 6.91 L/100km 530d (aprox) : 8.47 L/100km * consumuri medii luate de pe spritmonitor.de din sute de masini 2001-2003, nu prea lasa loc la interpretare. Pt. 20.000km/an 520d : 1382L 530d : 1694L Diferenta combustibil : 1185RON Diferenta totala/an : 2010RON (467.4 euro) Ca sa pun problema in alti termeni : Diferenta impozit+asig tradusa in consum : 217L combustibil Consum mediu 520d/an : 1165L => 5.8L/100km fata de 8.47L/100km pt. 530d Asta inseamna 68%, destul de relevant, nu ? Asta ca sa clarificam treaba cu "nu e diferenta mare la consum". Daca sunteti curiosi puteti face calculele si pt. 525d, are consum mediu 7.8L/100km si asig+impozit e 1095RON, deci per ansamblu e undeva intre 520d si 530d din toate punctele de vedere. Ca o completare, nu am inclus si motorizarea 525d pentru ca este mediocra dupa gusturile mele. Dupa cum am zis, ori ai una, ori alta. Fie performanta, fie economie. Multi dintre voi nu imi vor impartasi insa gusturile si cu siguranta 525d este o optiune viabila pentru voi. Toate calitatile lui 3.0 (silentiozitate, elasticitate, cuplu jos) si cu un consum mediu cu numai 1 litru mai mare decat 520d iar impozitul nu te loveste tare financiar. Ce am scris aici e relativ valabil si pentru actualul 5, E60, cu atat mai mult cu cat motoarele 2.0d sunt mai puternice (163 si 177CP). Chiar nu mai sunt deloc submotorizate :) In incheiere, cateva sfaturi de cumparare : - Indiferent daca te hotarasti pe 520d, 525d sau 530d nu il lua fara optiuni, in special piele, inafara cazului in care esti ferm convins ca o sa tii multa vreme masina. Masinile fara optiuni se vand greu, iar bmw-urile de la seria 5 in sus fara piele se vand si mai greu. - Nu te uita dupa cele mai ieftine in ideea in care "le faci dup-aia", e o greseala imensa. Vei baga mai multi bani decat te astepti si tot nu va ajunge ca una in stare buna si ingrijita. In special la masinile premium cum este BMW, e important sa alegi o masina care nu iti va face probleme sau nu are nevoie de reparatii imediate. - Daca e singura ta masina incearca sa tii de-o parte 500-1500 euro (dupa posibilitati) pentru cheltuieli neprevazute. Asa iti poti permite sa cauti preturi mai mici la piese si sa-ti aduci masina inapoi pe strada si in uz repede. - Nu cumpara masini care nu arata bine si ingrijite, asta zice multe de obicei si despre partea tehnica, iar ca sa o faci sa arate bine va fi greu si costisitor, mai costisitor decat sa cumperi una buna. - Nu cumpara masini cu urme vizibile de accident (lonjeroane indreptate, portbagaj interior infundat/sudatetc.). Chiar daca masina e super-buna si merge impecabil (fizic la urma urmei fierul e fier) va fi foarte greu sa o vinzi si banii care ii economisesti ii vei pierde la vanzare (poate inmultit) iar timpul pierdut si stresul nu merita. Acum, pentru cei care nu au citit inceputul, probabil inlocuitorul lui E39 care l-am luat va fi un 535d E60 in 1-2 ani in functie de nevoi. Asta sper ca spune tot despre gusturile si obiectivitatea mea. Tot ce am vrut sa realizez prin comparatia asta este sa dau o sansa de lupta si motorizarii 2.0d asa de blamata de voi, pentru ca pur si simplu nu e rea deloc, e excelenta pentru nevoile majoritatii oamenilor. Ce am facut este sa dau o optiune mai buna amatorilor de passat, A6, avensis si altele similare. Pur si simplu nu se compara. Confort de BMW si consum de Passat. Nu e un bmw "veritabil" ? Cine zice asta greseste. Poate nu "trage" ca un bmw puternic dar gena si toate celelalte caracteristici rutiere si de confort sunt acolo. Nu fugiti de el, e o alegere buna. Toate bune !1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00