Din 2008 de cand posed masina (nu aceeasi) o singura data am fost in service si a lucrat altcineva la masina.
Cu prima masina, mi-au schimbat niste pivoti care s-au dus in 6 luni si mi-au spus ca trebuie sa schimb urgent ambreiajul care a mai tinut vreo 100 mii de km.
Recunosc, am si unde sa imi fac "service-ul" (curte la tara, uneori acces la service cu elevator, scule, etc) dar imi si place sa fac asta. Mai ales ca am masina mai veche si totul e simplu.
Pentru cei care vor sa faca asta, eu recomand sa o faceti doar daca vreti sa tineti masina o perioada mai indelungata, e mult mai greu sa accepte un potential cumparator ca ti-ai facut tu service-ul, mai ales la masinile mai noi, mai ales un cumparator care nu prea stie cum functioneaza o masina. Daca totusi o faceti, cumparati piese de calitate (OE, OEM), cheie dinamometrica, manual de reparatie, interfata de diagnoza plus laptop cu soft specific masinii, fara d-alea multi marca, si toate sculele pe care poti pune mana, plus asteapta-te sa stochezi tubulare de 10 si torx-uri prin compartimentul motor.
Si tineti cont ca piesele nu au garantie, de regula garantia e conditionata de montarea in service autorizat, singura chestie pe care o puteti face in caz ca e piesa gresita sau cu vreun defect vizibil, e sa o returnati, dar doar daca nu a fost montata, de aceea e bine sa verificati de 3 ori piesele pe care le primiti.
Daca ai masina mai vechiuta, tine cont ca orice job de 30 min se poate transforma in ceva de 3 zile daca nu se desface un surub sau se rupe, asa ca, daca vrei sa iti repari tu masina, fa-ti un bine si cat ai posibilitatea, inlocuieste cat de multe suruburi, piulite, cleme.
Apoi netul e plin de tutoriale, trebuie sa te uiti la cat de multe poti pentru un subiect, in felul asta poti vedea mai multe chestii cu care e posibil sa te intalnesti, mai multe eventuale greseli pe care sa le eviti.