Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/03/23 in all areas

  1. In fapt, principalul scop al dopurilor respective este sa astupe asa-numitele gauri tehnologice. Acestea sunt gauri necesare in procesul de fabricatie al piesei respective, dar care ulterior nu mai au nicio functie anume si trebuie blocate. Cel mai uzual scop, in cazul blocurilor motor si chiulaselor, este de a permite eliminarea nisipului folosit pentru a realiza cavitatile interioare in timpul turnarii piesei respective. In cazul altor piese (spre exemplu, carburatoarele de pe vremuri) gaurile tehnologice erau practicate in timpul prelucrarilor prin aschiere, pentru a obtine canale interioare de mici dimensiuni. Au ramas cumva in "folclor" cu presupusul scop de a proteja la inghet - si in anumite conditii poate juca un astfel de rol. Dar, in primul rand, antigelul s-a generalizat de foarte mult timp in industria auto. Si, in al doilea rand, cavitatile din bloc si din chiulasa sunt atat de intortocheate incat - daca limita de inghet a lichidului de racire este depasita - procesul de inghet se poate initia si continua intr-o sectiune fara dop a piesei respective, deci aceasta poate fi distrusa prin inghet chiar si daca are astfel de dopuri.
    3 points
  2. @six in line Vezi ca NFL-urile au bateria mai mica fata de LCI, daca te hotarasti la 530e.
    1 point
  3. Cu Audi A6 50 Tfsi E, am facut in weekend un drum Craiova Bucuresti si cat m-a tinut bateria, pe hibrid pana la Pitesti, am avut consum de 5.7, medie 71 km...iar de la Pitesti pana la Bucuresti pe A1, mers constant cu 140-160, am ajuns cu 6.5. Daca o tin pe EV am range in oras cam 50 km, imi ajung 2 zile in Craiova, daca o tin pe hibrid in modul Efficency- consum 3% pana se termina bateria; o incarc la priza din curte din 2-2 zile, o las peste noapte, nu mi-am pus wallbox.....
    1 point
  4. O sa consume fix cat un 530i la drum lung. Adica depinde cat de mult o calci, mai ales pe autostrada. La viteze de 130-140 F30-ul meu ia sub 7, dar G30-ul e mult mai greu deci probabil o sa ia peste 7. La viteza mai mica, consumul scade. Nu exista pro si cons, in regimul asta de mers e fix ca un 530i, cu un rezervor mai mic.
    1 point
  5. După rectificare la mine au ținut 1.000 km și iarăși au reînceput. Din păcate rectificarea nu tine, am vrut sa ți zic de la început ca nu o sa țină, dar după ziceai ca am ceva cu tine :)). Inlocuieste discurile, este clar ca de acolo vine problema.
    1 point
  6. Cel mai probabil s au ovalizat cele rectificate... Nu am auzit pe nimeni ca dupa rectificare sa tina prea mult.
    1 point
  7. Chiulasa nu este obligatoriu fisurata! Am patit-o si eu la un rechin. Dopul cu pricina este din tabla si a ruginit de la apa din instalatie. Dupa ce il va scoate daca va pune o poza cu el se va vedea cum este ros si subtiat de rugina. Dopul nou este usor conic. Are o portiune de asezare care il si centraza totodata. Pentru montaj se poate folosi o cheie tubulara pe diametrul interior al chiulasei si un ciocan. Pozitia insa este foarte incomoda. N-a inghetat nimeni! Sunt 30 de grade afara. Daca ingheta il arunca afara. Constructiv asta este scopul pentru care a fost proiectat!
    1 point
  8. @idrivesystems Chiar daca exista o anume probabilitate ca improvizatia sa reziste suficient timp, iti recomand sa inlocuiesti cat de urgent posibil dopul temporar cu unul original. Din doua motive: Presiunea la care deschide supapa de siguranta la M47 este (cu aproximatie) 1,4 bar. Aceea este presiunea limita; probabil ca in functionare normala motorul ajunge pe la cca. 1 bar. O moneda de 50 de bani are diametrul de 2,4cm, deci suprafata de ~4,5 cm2. 1 bar inseamna 1,02Kg/cm2. Rezulta ca moneda lipita cu poxipol este impinsa spre afara de lichidul de racire cu o forta de cca. 4,6 Kgf. Nu este enorm, dar este suficient cat sa compromita, in timp, o lipitura imperfecta. Din poza, inteleg ca dopul este in chiulasa. Ca urmare, ai un dop de alama lipit cu poxipol intr-o piesa de aluminiu. Intrucat (a) aluminiul are coeficientul de dilatare cu cca. 20% mai mare decat alama si (b) este improbabil ca poxipolul sa fie certificat sa reziste la dilatari si contractari repetate de la temperatura ambientala pana la cca. 95 gr. C si invers -> exista un risc semnificativ ca poxipolul sa crape, din cauzele (a) si (b) combinate, iar presiunea sa impinga moneda afara.
    1 point
  9. Wow. Deci mootorul ala a inghetat candva iar dopul a sarit.. sau nu a sarit complet.. sau o fi cedat pur si simplu. Am aflat ceva ce nu am stiut pana acum. Sper sa iti rezolvi problema repede si fara consecinte naspa. Bravo pentru topic. Esti sigur ca e din plastic? Eu am gasit ca ar fi din metal. Se numeste "frost protection cover lid" part No. 11111268539 pentru M47. Are diametru de 12mm. E pozitionat in fata deasupra arborelui cotit.. O sa incerc sa pun o poza din realoem. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VC31-EUR-10-2005-E90-BMW-320d&diagId=11_3306 E in acelasi loc unde e componenta 3 din poza? Cel mai sigur si bime mergi la dealer si iei original. Sa ne spui si cum ai rezolvat, de unde ai luat dopul ala.
    1 point
  10. In urmatoarea faza o sa ne spui ca ai nevoie de consiliere psihologica pentru ca te-am sechelat in modul scris. Daca era verbal, se trata mai usor. Indiferent ca e bizara sau nu, ai pus problema macelaririi unui BMW pe un forum dedicat pasionatilor acestei marci. Scrie mare, sus. Vroiai sa te ia lumea in brate si sa-ti spuna bravo pentru idee ? Ca si cum te-ai duce la Greenpeace si le-ai scrie ca ai un caine cu 3 picioare si vrei sa-i mai tai unul si sa-i pui niste role, sa nu mai topaie, oare nu s-ar putea rezolva cu un bolt ? Bravo. Te vom lua in serios in momentul in care vei adresa intrebari pertinente si formulate corect gramatical. In limba Romana. Pana atunci, tu ai inceput, asa ca suporta polemica. Numa' bine !
    1 point
  11. @Cristi0809 Inteleg foarte bine prin ce treci. Multi ani in urma, m-am chinuit cu o usoara vibratie de volan la un BMW, iar dupa o groaza de efort si cheltuiala tot ce am obtinut a fost diminuarea semnificativa a ei, fara a reusi vreodata sa o elimin total. Parerile de mai sus au sens: probabil ca ar trebui sa schimbi din nou discurile. Ironia este ca, desi este o sansa considerabila sa rezolvi astfel problema, nu exista o garantie in acest sens. Sunt destul de des intalnire cazurile de trepidatie la franare. Acolo unde elementele suspensiei sunt in parametri, cred ca o sursa a problemei este cutia automata (?!). Prin natura lucrurilor, obisnuinta este ca o masina cu cutie automata sa fie tinuta in frana, atunci cand este oprita in trafic pentru scurt timp (ex: la un semafor, la un ambuteiaj, etc.) Aceasta inseamna ca placutele sunt presate pe acelasi loc de pe suprafata discului timp de cateva zeci de secunde sau chiar minute. Daca discurile sunt foarte incinse, din cauza temperaturii inalte se poate transfera (lipi) material de pe placuta pe disc. Din acel moment, vor fi vibratii la franare, iar discul respectiv este practic compromis. Solutia este ca, in cazul unei masini cu cutie automata, imediat ce masina a fost oprita in trafic cu discurile de frana incinse, cutia sa fie trecuta in N iar frana de picior eliberata. Daca masina trebuie infranata pe loc (pe un drum in panta), este de preferat sa fie actionata frana de mana, nu cea de picior - cel putin pana cand discurile se mai racesc. Intr-o astfel de situatie (insist: oprire cu discurile de frana foarte incinse) - iar acest lucru este valabil si la o masina cu cutie manuala - ideal este ca masina sa fie deplasata cateva zeci de centimetri fata / spate, la fiecare cateva zeci de secunde, astfel incat zona de disc "umbrita" de placute sa se schimbe, iar discurile sa se raceasca uniform. Dar deja ne apropiem de paranoia.
    0 points
  12. Vezi ca motorului nu-i place benzina de 100.Scrie clar la buson ca merge cu maxim 95.In rest bafta la vanzare.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.