Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/30/23 in all areas

  1. E un subiect extrem de complicat. "Cine dintre voi este fara pacat, sa arunce cel dintai cu piatra" (Biblia). Eu unul nu am tupeu nici macar sa ma aplec dupa o piatra. Studii privind efectul aglomeratiei asupra comportamentului uman au aratat ca barbatii au tendinta de a deveni mai agresivi / competitivi / severi, in timp ce femeile au tendinta exact inversa, anume de a se comporta mai retrase / mai putin competitiv / mai permisive (Journal of Experimental Social Psychology, 1972). Am observat ca exact astfel se intampla si in traficul rutier, atunci cand se aglomereaza. Regulamentul de circulatie contine tot ceea ce este necesar pentru a reglementa traficul. Dar Politia Rutiera are o lunga istorie de a trata doar reglementarile care se pot impune in mod confortabil si care aduc rapid bani. De aceea sunt atat de frecvente actiunile cu radarul - de regula amplasat in locatii cu risc redus - si (cvasi) inexistente actiunile care privesc comportamente cel putin la fel de riscante (depasiri iresponsabile, neacordari de prioritate, etc.). Modul in care se circula pe drumurile publice reflecta gradul de cibilizatie, bun-simt si respect pentru ceilalti. Referitor la circulatia corecta pe benzile de autostrada, pana si in pefecta Germanie, situatia s-a degradat intr-o masura semnificativa si evidenta, comparand erele pre- si post- acceptare imigranti din afara EU. Nu este vina nemtilor, ci a valului de necivilizati.
    3 points
  2. Eu ce sa mai spun, ca mi-a iesit unu' acum multe luni direct in banda 3, aici: Recunosc ca nici eu nu mergeam tocmai legal (cat sa nu imi ia permisul), dar drumul era foarte liber, doar pe banda 2 era inca o masina, la ceva distanta in fata. Omu' meu a iesit direct in autostrada, desi are banda de incadrare de sute de metri, apoi a trecut pe 2,iar apoi pe 3 in fata mea, fara semnal. Am franat pana la 90 kmh (cu atat mergea) si am stat in spatele lui cateva zeci de secunde sa inteleg ce face. A mers in paralel cu cel de pe 2, iar eu a trebuit sa ii devansez pe amandoi pe banda 1. M-am chinuit putin, dar nu am putut gasi un rationament logic pentru acest comportament.
    2 points
  3. Mie îmi pare ca va contraziceti aiurea, unul vorbind de codul rutier, iar celălalt de regulile bunului simt. Schimbarile de pe banda 2 pe 1 si invers te tin și mai alert. Daca obișnuiești sa mergi constant cu viteza mare si vrei sa ramai doar pe banda 2, mentine si semnalul spre stanga, de obicei cei din fata ta îți vor face loc. Vor mai fi si excepții, dar poate maxim 10 șoferi la câteva sute km, iar asta pt ca nu te văd. De ce ar trebui sa trecem pe banda 2 ca sa ii facem loc celui care vine de pe banda de accelerare? Are câțiva zeci de metri in care poate prinde suficientă viteza încât sa nu deranjeze traficul, iar dacă nu e suficient de fâșneț, sa aștepte eliberarea completa a benzii. Edit: mie îmi plac aia care sunt mereu pregătiți sa depășească când singura banda de sens este oricum aglomerata și stau zeci de km la ciupeala pentru a depăși fix o mașina
    2 points
  4. De fiecare data revin pe banda 1 (daca se poate), indiferent de viteza, faceti si voi asta astia care nu o faceti, un urs panda plange de fiecare data cand ramaneti pe banda 2 si adormiti acolo.
    2 points
  5. Am un client samsar de masini,cateva luni in urma a adus 3 e90 similare ca dotari si km cu cea din anunt,toate 3 au plecat cu max.5500 euro.Cu puțina rabdare o sa gaseasca o masina buna.Eu unul nu as lua din parcuri de genul masina.
    1 point
  6. Dacă permite bugetul, eu as lua întâi un raport carvertical sau echivalent și după aia un istoric de reprezentanta. Dacă totul pare ok, și firma respectiva suna ok la telefon, as angaja pe tipul cu mașina potrivita sau pe altcineva care oferă același serviciu.
    1 point
  7. Foarte tare descrierea ta, cu lux de amanunte. Ce mi se pare ciudat, este ca ma asteptam la un consum mai mic, avand in vedere ca eu am un F10 535xD si la mers normal (poate putin sportiv) nici mie nu imi sare consumul extraurban de 8%. Intradevar, cand merg sportiv rau se duce in 9-9.2%.
    1 point
  8. In caz ca ti-a scapat dezbaterea a fost cel mai mult despre daca TREBUIE sa treci pe banda 2 daca cineva incearca sa intre pe autostrada. Despre acel moment e vorba. Stiu ca e politicos sa lasi banda 1 libera pentru celalalt participant dar aici se termina totul. Cred ca e important ca intai sa respect legea si apoi sa fiu politicos. Stii cati se duc direct pe 2 chiar daca 1 e libera? Multi! Nu mai comentez mai mult pentru ca aici intra mai mult psihologia soferiei.. nu neaparat a romanilor. Sunt ele si alte natii care fac la fel..
    1 point
  9. E atât de simplu ,nu vad de ce există atâtea polemici ! 1)Când ai intrat pe autostrada folosind banda de accelerare,intri pe banda 1 obligatoriu(NU TE DUCI PE 2 DIRECT,DA?) , mergi pe banda 1 până întâlnești un autovehicul care merge mai încet ca tine. 2)Vrei sa îl devansezi ? Te asiguri că pe banda 2 nu deranjezi pe nimeni ,dai semnal ,îl devansezi folosind banda 2, după care ai revenit pe banda 1 ,daca e libera . Daca nu e libera ,devansezi și celelalte autovehicule ,după care ai revenit pe banda 1 . E atât de simplu ... Apropo ,vedeți că afară (Austria,Germania de ex) , aia când au dat semnal s-au și băgat . Să nu aveți surprize . Și ,dacă vedeți niste benzi albe perpendicular pe carosabil ,acolo va măsoară distanța pe care o aveți fata de cel din fata . Să nu vă treziți cu amenzi în cutia poștală ,ăștia care va place să stați lipiți de ăla din fata ,ca sa îl forțați să se dea . Cat despre flashuri , mai bine nu ,e considerata agresivitate in trafic și se sancționează grav !
    1 point
  10. Va puneti degeaba cu cel ce are mintea odihnita. Va aduce la nivelul lui si va bate cu experienta. Ipocrizia e la un nivel incredibil pe soselele noastre. Cei din fata care merg mai incet decat mine sunt niste idioti, iar cei din spate care vin tare sunt niste cretini. Eu merg cu 130kmh pe banda 2, ca asta e viteza maxima legala. Sa nu ma dau eu inapoi pe banda 1, chiar daca sunt obligat de lege, nu mai e ilegal. In giratoriu, daca merg in fata, am prioritate, nu conteaza ca schimb banda. Pe drum, daca sunt in fata ta, am prioritate, nu conteaza ca banda care se ingusteaza e a mea. Da, asa gandeste romanul. Si nu trebuie sa ne mire asta, pentru ca peste 50% din romani sunt analfabeti functionali.
    1 point
  11. Pe mine mă enerveaza șoferii de tir,intră in depasirea altui tir ,unul merge cu 90 iar cel care depaseste cu 91,am venit de la Tm la Deva,,am prins 3 martalogi de genu,dureaza cel putin 1 min. daca nu mai mult pâna reintra pe banda unu,dupa el minim 15 masini pe frână.Retarzi. Ps. M-am nascut la spital.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.