Este necesar sa mergi la un mecanic care are multa experienta cu motoare N47 si, in plus, referinte foarte bune. Ar fi excelent daca mecanicul de acum este calificat, dar esecul reparatiei indica opusul.
Inainte de a angaja alte cheltuieli, trebuie facuta o analiza atenta asupra sirului de evenimente.
Incepe cu motivul pentru care s-a spart vasul de expansiune. A fost imbatranirea materialului, sau supra-presiune in circuitul de racire?
Pe ce s-a bazat decizia de a inlocui garnitura de chiulasa? A fost studiata garnitura veche, dupa demontare, pentru a stabili daca intr-adevar era compromisa?
Nu elimina din start cauze banale. Exista certitudinea ca, dupa inlocuirea garniturii de chiulasa, circuitul de racire a fost aerisit temeinic? Ai grija, aerisirea circuitului de racire la un motor modern nu este o operatiune banala.
Faptul ca iese abur, cu pompa de apa demontata, nu este un test relevant.
"Verificarea" chiulasei implica ceea ce a spus @enders mai sus, anume un test pentru fisuri. Pe scurt, astuparea tuturor "gurilor" circuitului de racire din chiulasa, urmata de presurizarea cu aer comprimat si verificarea scaparilor de aer intr-o baie de lichid. Nu este nici simplu si nici la indemana oricui. Orice altfel de "verificare" poate sa fie neconcludenta.
Inainte sa ii faci ceva blocului motor, re-verifica atent daca toate componentele despre care mecanicul a spus ca sunt OK, precum si operatiunile facute de acesta.
Succes.