Va salut!
As vrea sa va prezint pe larg problemele pe care le-am avut la masina in ultimele 3-4 luni si sa va cer sfatul pentru remedierea celor ramase nerezolvate.
Masina este un X1 (2014, N47, automata, 253.000km). O am de 3 ani si am folosit-o ultimii 35.000.
Obisnuiesc sa monitorizez in permanenta filtrul de particule (la inceput cu ISTA, in ultima vreme cu B-Tool). Anul trecut am inceput cu inlocuirea senzorului de presiune intrucat am constatat ca indica backpressure -8hpa cu motorul oprit. Tot atunci am curatat EGR, racitor, galerie, clapete noi, etc…
In urma cu cateva luni am obeservat ca filtrul de particule isi face regenerari foarte dese, la aproximativ 100 km, indiferent de regimul de mers.
Am tot citit pe internet si am inceput sa cred ca asta a fost viata filtrului (250.000 km). L-am curatat la Odorheiul Secuiesc, cu rezultate foarte bune, zic eu. La montaj am verificat sumar daca turbina are joc (atat cat s-a putut din spate), furtunele turbo sa nu aiba pierderi (lucruri pe care le recomanda cei care au curatat filtrul).
Dupa prima regenerare, am facut un backpressure test (5 - 13 - 24 - 53 hpa la aproximativ 3800 rpm).
Din pacate problema a continuat, regenerari la fel de dese, masina neavand erori.
Am avut proasta inspiratie sa merg la Bavaria pentru o diagnoza. Imi era foarte clar ca ceva produce extrem de mult fum (vedeam in B-Tool cum creste soot mass, in special cand mergeam putin mai tare, cand trageam de masina). Le-am explicat ca am regenerari foarte dese, ca am curatat filtrul de particule si nu stiu de ce se incarca asa repede.
Dupa vreo 2-3 ore de asteptare a venit primul raspuns, filtrul trebuie resetat, sa stie masina ca este “nou”… am zis, bine dar e resetat… doar se vedea ca are remaining 250.000 km… i-am rugat sa verifice si altceva, gen injectoare (stiam ca injectorul 1, uneori mai arata valori intre +1 - +1.5)… Mi-au confirmat ca are o mica deviatie, mi-au mai facut un test pe recircularea gazelor care a iesit f bine… si cam asta a fost. Am primit rezultatatul (inlocuit injector, filtru cu anexe, si sa fac o reverificare a debimentrului de aer).
Am facut un drum de Craiova, dupa vizita la service in ideea ca poate resetarea lor e mai buna :)… la 130 km/h in 50 km ajungeam la 35gr soot, automat regenerare… neavand alte solutii, in Craiova am scos mufa de la actuatorul turbo si am venit pana la Bucuresti, batraneste.
In 250 km am avut 10gr soot (extraordinar de bine). Atunci m-am gandit ca filtrul e ok, injectorul e ok ??… ramanea turbina.
Am scos ambele furtune din fata turbo, am observat ca are joc axial mare, si ca scoate ulei spre intercooler… suparat ca trebuie sa repar turbina, bucuros ca am gasit sursa fumului , am trecut la treaba.
Reconditionat turbina, desfacut si curatat intercoler, egr, racitor, admisie.. tot traseul.
Am plecat la drum, aceeasi problema, in 50 km, 35 gr soot, cu mentiunea ca simteam masina putin “infundata”.. cam acum am inceput sa observ ca soot mass creste foarte mult atunci cand am boost peste 1400 hpa.
Cand ma pregateam sa cumpar 2l de benzina (sa-i dau foc), mi-am amintit ca am citit undeva despre MAF… am scos mufa din el, m-am plimbat cu masina de m-am plictisit si abia imi crestea soot mass, backpressure constant… plus ca masina nu mai este infundata… trage foarte bine.
Cat inteleg eu din functionarea motorului, banuiesc si sper ca MAF sa raporteze eronat atunci cand fluxul de aer este mai mare (boost peste 1400 hpa). Cu el scos am observat urmatoarele:
Boost la relati, putin marit (undeva la 1060 hpa)
Backpressure putin marit (cu 5-6 hpa)
Temperatura gazelor la evacuare mult scazuta.
In urmatoarea saptamana nu folosesc masina, nici nu am cum sa mai mesteressc la ea, vreau doar sa ma documentez.
O sa incep cu test MAF in ISTA (sper sa nu prajesc FRM)… sper sa pice testul si sa fie asta singura problema.
Acum sunt sigur ca filtrul este bun, sunt la fel de sigur ca turbina nu s-a stricat din cauza filtrului (nu am avut backpressure in afara limitelor in tot acest interval), probabil din cauza temperaturii mari pe evacuare… nu mai conteaza.
Ca si concluzie personala, DPF-ul este destul de rezistent, trebuie doar ca motorul sa fie in mintile lui. Pacat ca nu avem nici un martor care sa ne indice cand face masina regenerare.
PS: Nu inteleg de ce Bavaria mi-a recomandat reverificare debitmetru de aer dupa schimbarea injectorului si a DPF (am primit oferta de 15.000 fara manopera)… oricum nu mai am ce cauta in service autorizat, mi s-a parut ca am fost tratat total neprofesionist, m-am simtit furat.
Idei, pareri, inclusiv o recomandare unde as putea merge cu ea pentru o diagnoza pe bune?
Va multumesc frumos.