Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 10/02/23 in all areas
-
Salutare. Eu lucrand in domeniul asta de automotive lighting, am avut putin de a face si cu un proiect de research cu diode laser. Problema de care stiam inca de atunci erau cele legate de safety. Adica ce se intampla in caz de malfunction a lampii sau in caz de accident. Sunt n scenarii posibile prin care poti aduce vatamare ochilor cu aceste diode laser in cazul in care nu se opresc atunci cand situatia o cere. Tin minte ca un coleg de-al meu a lucrat la acest proiect, practic s-a dorit implementarea acestor diode intr-un proiector dezvoltat cu LED-uri anterior si care in mod uzual se monteaza pe cabina camioanelor. Proiectorul cu LED-uri avea doua functii si a fost lansat de curand in piata, avand functiile de High-beam si Front PO. High-beam-ul cu LED-uri in varianta premium, batea la o distanta de 600m, doar un proiector din asta, dar fara omologare (ECE, SAE, etc). Asta era pt Australia pt trucker-ii aia care o ard prin zonele alea salbatice si au nevoie sa bata cat mai mult ca oricum nu prea deranjeaza pe nimeni, posibil doar serpii :). Cu alte cuvinte, chiar si cu LED-uri de putere deja poti obtine niste distante de iluminare destul de mari. Pe de alta parte e destul de greu de lucrat cu aceste diode laser. Ai nevoie si de ceva filtre ca sa spargi lumina aia cruda. O alta caracteristica e ca ai nevoie de niste laboratoare speciale cu protectie pt ochii operatorilor, niste proceduri bine stabilite...etc. Cam asta este experienta noastra "locala" cu aceste diode laser. Noi cumparasem aceste diode de la OSRAM, posibil sa mai faca si altii, doar ca acestia sunt cam cei mai experimentati atunci cand vine vorba despre surse de lumina, LED-uri, dar si pe diode laser erau cam singurii la acel moment. Cu alte cuvinte e complicat si f scump, inca din dezvoltare. V-am lasat mai jos o poza cu proiectorul de care va povesteam mai sus. BTW. Sistemul optic al functiei de PO a fost dezvoltat de mine, asa ca sa ma laud si eu putin7 points
-
Versiunea de soft a unui ECU, nu are legatura cu soft-ul cu care se interactioneaza in masina ( iDrive ). Daca ar fi sa facem o analogie simplificata cu PC-urile, ar fi versiunea de BIOS, iar windows-ul ar fi iDrive-ul. Din punctul nostru de vedere, ca utilizatori finali, dicteaza ce valori poti edita ( coda ). iLevel poate fi comun intre mai multe serii, ex intre seria 1 si seria 3 ( fiind acelasi hardware ), de aceea poti avea cornering din proiectoarele de ceata pe seria 1 desi "expertii" din reprezentanta spun ( si probabil chiar cred ) ca nu e posibil, ca nu a fost proiectat sa aiba asa ceva :)) Dar e acelasi modul FEM, trebuie doar activate functii desemnate ( de marketing ) pentru modele "superioare". Daca nu ai probleme grave care se pot rezolva garantat cu un update de iLevel, nu e ceva la care trebuie sa umbli vreodata. In cele mai multe cazuri ( cand nu rezolva buguri ) un iLevel mai nou are mai putine optiuni ( care pot fi editate din codare ), datorita legislatiei care se tot schimba iar producatorii auto trebuie sa o adopte. Ex. pe versiuni mai noi de iLevel nu mai poti stinge niciodata angel eyes-urile, pe cele mai vechi poti (se codeaza bifa in iDrive), daca vrei de ex. sa stai in masina sa faci codari dar nu vrei sa consumi bateria. Motivul ? Exista un text in legislatia europeana care zice ca nu poti avea masina pornita fara lumini de intalnire / pozitie / zi / whatever. In ultimele versiuni cred ca nici sa dezactivezi start-stop nu mai e posibil din cauza normelor de poluare, nu stiu sigur, eu am ramas intotdeauna la versiunile cu care au venit din fabrica si nu am nimic mai nou de 2020. Din acest motiv, nu orice setare care exista intr-o aplicatie sau tutorial online este garantat sa mearga, ca nu se specifica si pe ce iLevel au fost testate. Daca totusi vrei sa faci update de iLevel, trebuie facut pe toate ECU-urile din masina, altfel pot aparea incompatibilitati intre ele.3 points
-
Mercedes a fost dintotdeauna o marcă orientată spre confort, lux și eleganță. În comparație, BMW a avut tot timpul un spirit și o direcție ceva mai sportivă, axată în jurul plăcerii de a conduce. Aceaste axiome se verifică la cam toate modelele celor două mărci și transcendă generațiile și elementele de design. Contează deci care element este mai important pentru fiecare. Probabil, dar doar cu motoare termice mici (2000cc maxim) și motoare electrice mai potente. Sunt destul de convins că asta este ultima generație cu motoare în stilul B58 cuplate unui sistem mild-hybrid simplu (i.e., o baterie ceva mai mare). Dealtfel pe G60 sunt doar 3 modele cu motor de 3000cc+; în comparație, pe G30 erau vreo 6. Iar Mercedes mai are un singur model cu motor pe benzină de 3000cc pe E Klasse. Restul sunt de 2L.2 points
-
Oricum linia aia albastra pe faruri arata super, eu doar pentru asta le-as fi luat. Farurile dau semnatura masinii, cand cautam g20 nici nu ma uitam la alea care nu aveau laser.2 points
-
ai avut dreptate,era setat pe UK..am bifat default iar acum decupeaza in cele din urma.. va multumesc pt informatii. Salutare. Dar de ce,nu am explicatie…cert este ca cineva s-a jucat in idrive.1 point
-
Bicicletele nu vor cadea dar nu stiu daca nu cumva hayonul sau balamalele hayonului vor avea de suferit. Sa nu mai spun ca nu mai poti deschide portbagajul cu ele montate, ceea ce e cam nasol. Apoi acele suporturi acopera numarul si stopurile si nu prea sunt ok, posibil sa ne luam amenzi. Suportul de plafon este mult prea solicitant pentru spate, eu am si ceva probleme, deci pica. Tot cel pe carlig e cel mai comod, ai si numar suplimentar si stopuri, dar nu-mi imaginam ca e asa o aventura sa montez un amarat de carlig. Va tin la curent.1 point
-
Daca te referi la cele ce se agata de hayon parca nu am curaj sa pun 3 biciclete acolo, ~ 50 kg. A folosit cineva un astfel de suport? Corect dar cine monteaza partea electrica cu modul pentru carlig si tot cablajul necesar? Reprezentanta monteaza doar noi, service-urile independente BMW nu se baga la retrofituri, cel putin din ce am intrebat pana acum, iar cei specializati in montaj carlige monteaza doar instalatii electrice universale, nu module si alte chestii specifice BMW.1 point
-
1 point
-
Gusturile nu se discută, însă e păcat să nu profiți de un motor ca B58 cât încă mai există. Este probabil ultima generație a acestui tip de motor. Vei avea destul timp să-ți iei doar electrice și hibride cu motor termic subdimensionat peste 5-6 ani Absolut. Iar la interior (deși este mai "eye candy") este mai încărcat decât G60.1 point
-
In primul rand nu imi plac dimensiunile. pt ca e pe platforma comuna cu i5, au trebuit sa il faca mai inalt cu 35mm, ca sa incapa bateria pe podea. Din poza nu iti dai seama, insa se va cunoaste cand esti langa masina asa cum e si la seria 7, o cocoasa inalta. Nu imi plac rotile fata care sunt pozitionate la mijlocul masinii, de parca ar fi o masina fwd biased. Rotile fata plasate sub faruri este o semnatura a unei masini in totalitate premium, lucru pe care seria 5 l-a pierdut. Din fata nu imi place absolut deloc. farurile, grila, ornamentele alea fortate. spatele la fel, incarcat cu linii, colturi si kkt. Este un design tipic asiatic, numai la japonezi si koreeni vezi masinile alea incarcate pt a parea fandosite, sport etc. Asiaticii, la fel ca si BMW nu sunt capabili sa faca o masina care sa fie frumoasa nefortat, cu gust, asa cum au fost G30, F10 la momentul lor. Inteleg ca interiorul este in ton cu trendul actual, insa iar mi se pare incarcat, efectiv nu ma atrage. La toamna anului viitor sper sa imi comand o masina pt a schimba A6-le. La discount de Bmw, ma incadram fara probleme la un 40i; asa o sa iau chiar si la pret de lista E klasse in 4 cilindri doar sa imi fie drag cand vad masina.1 point
-
Pentru halogen are reglaj manual . . de regula se duc motorasele, pune un ista, si verifica exact ce erori ai .. / LE: de regula, nu se duc ambele faruri.. daca ai un far cu problema, nu ti se regleaza amandoua, eroare nu ai pe navigatie? Stiu ca am anulat cuiva eroarea pentru reglare faruri.. dar nici nu se mai reglau(doar pe farul din dreapta avea probleme)1 point
-
In your BMW with Operating System 8, select the following in the iDrive operating system: "MENU" > "Vehicle apps" > "Exterior lights" > "Other settings" > "Right/left-hand traffic". In your BMW with Operating System 7, select: "CAR" > "Settings" > "Exterior lights" > "Right/left-hand traffic".1 point
-
A umblat cineva in idrive la setari faruri si a trecut de pe pozitia condus pe partea dreapta pe stanga?Am patit eu la F10 asa si nu mai mergea decat comutarea de pe faza scurta pe lunga si invers.E vorba de setarea de Anglia sau alte tari cu directia de mers inainte pe partea stanga.Daca pui farurile pe Anglia nu mai funcioneaza bine sau mai deloc functia de far adaptiv,1 point
-
Inainte sa strici ceva, mai urmareste comportamentul. Daca inteleg corect, farurile sunt lasate pe pozitia "A" - auto, corect? Sau le pui manual pe high beams? Nu intotdeauna "decupeaza", uneori trec pe low-beams in functie de ce "vede" masina. Am avut F15 cu Led adaptiv si acum G05 cu laser si la ambele, uneori trece pe low alteori, ramane pe high dar "decupeaza". In mesaj scrie "seara" - adica cand abia a inoptat sau vrei sa spui ca este bezna afara? Intreb deoarece si aici comprtamentul lor difera. Din pacate nu cunosc algoritumul ca sa pot sa spun exact cum determina creierul lor, ce trebuie sa faca, dar stiu sigur ca uneori trec pe low automat si revin pe high automat, fara sa "decupeze".1 point
-
Cred că mai este un motiv f. important pentru care eu, cel puțin, mă feresc să cumpăr o full electrică în anii care vin. Hai să presupunem că: a) Se inventează în următorii ani noi tehnologii astfel încât să ai o baterie care îți asigură o autonomie de 1000km și care se încarcă în 10 min. Și nici nu-și pierde din capacitate în timp. Și costă și decent. Și-ți mai face și cafeaua. E f. posibil (mai puțin partea cu costul decent dar trecem peste). b) Vin firmele private și amenajează "benzinării electrice" peste tot. Că miros profitul. Ce mă nedumerește pe mine este cum vei face să aduci curentul necesar la aceste stații de alimentare cu costuri decente. În București/Ilfov sunt acum în jur de 2 milioane de mașini. Să presupunem că jumătate trec pe curent și fac un plin pe lună (să zicem 200kWh pt. 1000km). 200kWh x 1.000.000 mașini/lună înseamnă 200.000 MWh de adus în București și împrejurimi într-o lună. Să zicem că un apartament consumă 300kWh pe lună. 1.000.000 mașini vor consuma lunar cât 650.000 apartamente. Cine și cu ce costuri va face infrastructura electrică pentru așa ceva?? Putem împărți cifrele de mai sus și cu 10 și tot mă sperie ideea. Infrastructură alimentare electrică pt 65.000 apartamente repede în București?? LOL Înțeleg că trecerea va fi treptată dar tare mi-e teamă că cererea va depăși oferta de curent la stații ducând la o explozie a prețurilor la încărcare. Ritmul de cumpărare a mașinilor va fi mult mai rapid decât dezvoltarea infrastructurii.1 point
-
Personal NU recomand absolut nici o interventie la motorul N57 dupa experienta avuta. Mai bine mergi cu el pana crapa si dupa iei unul sh. Atentie, asta e doar parerea mea persoanala si eu NU sunt mecanic. Da, dupa schimbarea motorul chiar am. Se aude si se simte infinit mai "tanar" motorul actual.1 point
-
1 point
-
Nu se vorbea in unele tari despre interzicerea lor ca cică pot sa deranjeze la trafic și sa provoace accident? Sau asta era la începuturi când trebuiau sa apara?0 points
-
Au gandit-o bine Scoatem farurile cu laser ( unde aveau pata aceea albastra de culoare ) dar le dam masini electrice unde au din nou albastru la faruri0 points
-
inteleg opiniile, insa mie E klasse imi place enorm. nu il vad cu aceiasi ochi cu care il vedeti voi, bineinteles. lucrurile care nu imi plac la seria 5, sunt chestii peste care nu pot trece, indiferent cu ce ar veni in plus. identic 100% cu asta din clip atat interior cat si exterior, doar ca nu jante negre, ci diamond cut. evident, fara conturul iluminat al grilei.0 points
-
0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00