Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/03/23 in all areas

  1. Salutare. Eu lucrand in domeniul asta de automotive lighting, am avut putin de a face si cu un proiect de research cu diode laser. Problema de care stiam inca de atunci erau cele legate de safety. Adica ce se intampla in caz de malfunction a lampii sau in caz de accident. Sunt n scenarii posibile prin care poti aduce vatamare ochilor cu aceste diode laser in cazul in care nu se opresc atunci cand situatia o cere. Tin minte ca un coleg de-al meu a lucrat la acest proiect, practic s-a dorit implementarea acestor diode intr-un proiector dezvoltat cu LED-uri anterior si care in mod uzual se monteaza pe cabina camioanelor. Proiectorul cu LED-uri avea doua functii si a fost lansat de curand in piata, avand functiile de High-beam si Front PO. High-beam-ul cu LED-uri in varianta premium, batea la o distanta de 600m, doar un proiector din asta, dar fara omologare (ECE, SAE, etc). Asta era pt Australia pt trucker-ii aia care o ard prin zonele alea salbatice si au nevoie sa bata cat mai mult ca oricum nu prea deranjeaza pe nimeni, posibil doar serpii :). Cu alte cuvinte, chiar si cu LED-uri de putere deja poti obtine niste distante de iluminare destul de mari. Pe de alta parte e destul de greu de lucrat cu aceste diode laser. Ai nevoie si de ceva filtre ca sa spargi lumina aia cruda. O alta caracteristica e ca ai nevoie de niste laboratoare speciale cu protectie pt ochii operatorilor, niste proceduri bine stabilite...etc. Cam asta este experienta noastra "locala" cu aceste diode laser. Noi cumparasem aceste diode de la OSRAM, posibil sa mai faca si altii, doar ca acestia sunt cam cei mai experimentati atunci cand vine vorba despre surse de lumina, LED-uri, dar si pe diode laser erau cam singurii la acel moment. Cu alte cuvinte e complicat si f scump, inca din dezvoltare. V-am lasat mai jos o poza cu proiectorul de care va povesteam mai sus. BTW. Sistemul optic al functiei de PO a fost dezvoltat de mine, asa ca sa ma laud si eu putin
    3 points
  2. Salutare. Weekendul ăsta am reușit să dau niște "Meguiar's Ultimate Paste Wax" și a ieșit foarte bine, după părerea mea de n00b. Ulterior am prăfuit-o grozav pe drumurile patriei neasfaltate, dar cu toate astea am tras-o-n chip, să am amintire. Dimineața asta am lăsat-o la reprezentanță să vedem ce se poate face cu display-ul de la climă. Legat de EGR încă nu am vești, iar în viitorul apropiat urmează să schimb plăcuțele sau plăcuțe + discuri pe spate, în funcție de ce e necesar.
    2 points
  3. BMW.com/update ceva de genul îți zice daca sunt software updates. La mine zice ca se fac on-line. Cred ca pt infotainment și ca sunt la zi. La fel când am Decodat VIN-ul, zice ca no campaigns no updates…. Ceva de genul. Daca e vorba de soft la motor, transmisie, etc, de ce as face upgrade daca nu sunt probleme. Nu e ca și cum imi da niște căluți în plus. x3-ul e fabricat la sfârșit de generație aproximativ. Ma aștept să se fi rezolvat toate problemele majore până atunci și să fiu cat de cat la zi. Daca simt ceva probleme (cum ai mai descris și tu) atunci am sa cer probabil. Dar până atunci merg pe principiu ca e ok. Legat de protecție UV. Recomand foliere dacă ai probleme. Niciodată din fabrică nu sunt cele performante. Acum na … Sunt la primul BMW. Să ajungă și mă pronunț dacă foliez și eu sau nu .
    1 point
  4. Momentan dintre cele seria5 , e class si a6. E class-ul arata cel mai bine. Mie nu imi place deloc farurile la noul seria 5, farurile vechi erau mult, mult mai frumoase si dadeau un feeling de premium. Si moda cu tableta infipta in bord nu imi place deloc. Mie trebuie sa imi placa o masina altfel nu ma simt ok cand stau in ea. Spre exemplu pentru mine este mai important interiorul, apoi urmand exteriorul.
    1 point
  5. Am mai spus-o dar o repet asta "cum arata" ma lasa rece, cum merge e mai interesant pentru mine, mi se rupe ca are paispe ecrane si piele de crocodil daca ghena nu e capabila sa imi aduca un ranjet pe mecla .
    1 point
  6. Si eu sunt de aceeasi parere cu @edit ... daca maine as avea banu jos, as lua fara sa stau pe gandul E klass. Sa vedem cu ce vine si Audi in perioada urmatoare. Desi am mai urmarit si eu review-uri si poze, detalii, si fata de prima impresia lucrurile au mai evoluat in bine, fata de cat de urat mi s-a parut G60-ul la prima vedere, tot nu a "crescut" suficient imaginea lui.
    1 point
  7. Tare, mai rar prinzi la dealer asa ceva, in general schimba direct .
    1 point
  8. Salut, hai ca am uitat sa revin aici, pana la urma am fost la Proleasing Ploiesti si mi-au reglat actuatorul wastegate, fara sa fie nevoie sa schimbe ceva. Au fost foarte de treaba baietii de acolo, m-a costat doar diagnoza.
    1 point
  9. ai avut dreptate,era setat pe UK..am bifat default iar acum decupeaza in cele din urma.. va multumesc pt informatii. Salutare. Dar de ce,nu am explicatie…cert este ca cineva s-a jucat in idrive.
    1 point
  10. Nu înțeleg de ce microbuzul nu a păstrat o marjă de 50 de metri față de vehiculul din fața lui, cât despre cel cu autotrenul, din spate, aș putea paria pe oboseală/apel video/conversație farcebook/mașînă supraîncărcată/uzură frâne/anvelope. Șoferul microbuzului dacă pastra distanța/privea în oglinzi, poate mai avea o șansă cu banda de urgența. Legat de plângeri și reclamații, dacă sunteți în posesia unui material filmat prin care se poate dovedi comportamentul periculos al unui alt participant la trafic, și care v-a pus în pericol integritatea corporală , uitați de poliție, mergeți și faceți o plângere penală la parchet. Mentalitățile se schimbă mai greu, dar anul acesta a fost o premieră în justiția româna, cel ce a ucis la Sibiu 4 spanioli a fost condamnat pentru infracțiunea de omor calificat, nu ucidere din culpă. Chiar și la Mario Iorgulescu cred că aceeași încadrare juridica vă fi menținută, cât despre drogatul de la mare, acolo s-au decis de mult lucrurile și vă fi dat exemplu, tot pentru omor vă fi judecat. Atâta timp cât România este în topul mortalității rutiere, este responsabilitatea tuturor să schimbe ceva.
    1 point
  11. https://www.wired.com/2017/01/bad-audis-swanky-new-headlights-arent-allowed-us/ U.S. automobile regulations prohibit the use of advanced laser headlights currently being used or tested by Audi, Mercedes, BMW, Volvo and Toyota. Only high and low beams are allowed, unlike new adaptive laser headlights which detect oncoming cars and dim part of the light output to avoid dazzling drivers. Why are Matrix headlights illegal in US? Such lights ran afoul of a U.S. rule dating back to 1967 that requires headlights to have separate high-beam and low-beam elements. Because adaptive headlights use the same lighting elements for both high beams and low beams, they violated this rule Probabil la asta se refereau, in U.S. Țineam eu minte ceva de acum mulți ani cand se vorbea de noua tehnologie.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.