Salutare. Eu lucrand in domeniul asta de automotive lighting, am avut putin de a face si cu un proiect de research cu diode laser. Problema de care stiam inca de atunci erau cele legate de safety. Adica ce se intampla in caz de malfunction a lampii sau in caz de accident. Sunt n scenarii posibile prin care poti aduce vatamare ochilor cu aceste diode laser in cazul in care nu se opresc atunci cand situatia o cere. Tin minte ca un coleg de-al meu a lucrat la acest proiect, practic s-a dorit implementarea acestor diode intr-un proiector dezvoltat cu LED-uri anterior si care in mod uzual se monteaza pe cabina camioanelor. Proiectorul cu LED-uri avea doua functii si a fost lansat de curand in piata, avand functiile de High-beam si Front PO. High-beam-ul cu LED-uri in varianta premium, batea la o distanta de 600m, doar un proiector din asta, dar fara omologare (ECE, SAE, etc). Asta era pt Australia pt trucker-ii aia care o ard prin zonele alea salbatice si au nevoie sa bata cat mai mult ca oricum nu prea deranjeaza pe nimeni, posibil doar serpii :). Cu alte cuvinte, chiar si cu LED-uri de putere deja poti obtine niste distante de iluminare destul de mari. Pe de alta parte e destul de greu de lucrat cu aceste diode laser. Ai nevoie si de ceva filtre ca sa spargi lumina aia cruda. O alta caracteristica e ca ai nevoie de niste laboratoare speciale cu protectie pt ochii operatorilor, niste proceduri bine stabilite...etc. Cam asta este experienta noastra "locala" cu aceste diode laser. Noi cumparasem aceste diode de la OSRAM, posibil sa mai faca si altii, doar ca acestia sunt cam cei mai experimentati atunci cand vine vorba despre surse de lumina, LED-uri, dar si pe diode laser erau cam singurii la acel moment. Cu alte cuvinte e complicat si f scump, inca din dezvoltare.
V-am lasat mai jos o poza cu proiectorul de care va povesteam mai sus. BTW. Sistemul optic al functiei de PO a fost dezvoltat de mine, asa ca sa ma laud si eu putin