Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/08/23 in all areas

  1. Acele taieri sau umbriri in distributia luminii care se intampla in mod dinamic in sistemele AFS de pe versiunile cu diode laser se realizeaza tot cu LED-uri si nu invers. La toate lampile de fata cu LED-uri, se utilizeaza de fapt LED-uri multi-chip, de putere f mare si prin urmare AFS-ul se realizeaza prin oprirea dinamica a chip-urilor din aceste LED-uri a.i. sa se evite glare-ul celorlalti participanti la trafic. In acelasi timp, tu ca si sofer vrei sa beneficiezi in continuare de o iluminare optima, asa cum se intampla atunci cand activezi high-beam-ul. Ganditi-va cate diode laser ar fi necesare a.i. un far sa fie capabil sa stinga nu stiu cate segmente in destul de multe scenarii posibile si in functie de informatiile primite de la camera din parbriz. Prin urmare, aceste faruri cu laser au si LED-uri conventionale si nu se bazeaza doar pe acele diode speciale. Acele diode laser se vor activa doar atunci cand situatia o permite, cand primesc semnal de la camera ca nu exista nici un alt participant la trafic pe care l-ar putea orbi. Adica, high-beam-ul conventional. Oricum in zonele rezidentiale nu porneste AFS-ul indiferent de tipul sursei de lumina, ca-i doar LED sau LASER&LED. Laser-ul asta a fost mai mult market, o tehnologie f scumpa, fara niste rezultate WOW care sa-i justifice pretul, o tehnologie destul de imatura in zona asta de automotive lighting tinand cont de cerintele legale si cele de safety pe care orice vehicul trebuie sa le indeplineasca atunci cand circula pe drumurile publice.
    2 points
  2. Nu-mi explica pt ca nu sunt curios. M-am documentat demult, am mers cu asa ceva, nu multumesc! Merg mult prin munti iarna, statiuni, ski etc si nu ma poti convinge ca niste anvelope nascute din ideea de compromis, sunt bune atunci cand ai toata familia in masina, iarna, la temperaturi cu minus, polei, munte, oras, oriunde.
    2 points
  3. As alege asta daca ai unde sa le si pastrezi vara. Balon mai mare sanse mai mici sa dai in ceva neprevazut iarna si sa afecteze suspensia.
    2 points
  4. Eu as rămâne cu 18 de vara și cautat un set de jante sh pe 17 pentru iarna, după care luat cauciucuri pe 17.
    2 points
  5. Dupa cum zice si titlul nu stiu daca noua masina sa fie pe benzina sau tot pe motorina. Acum am un X1 20D din 2017, vreau sa il schimb cu unul mai nou (2021), am un buget maxim si cam la anul asta ma incadrez. Am 2 oferte si de cateva zile tot ma chinui sa iau o decizie. Sa presupunem ca ar fi acelasi pret, ambele 190cp, xdrive care ar fi avantajele si dezavantajele? Eu nu am mers niciodata cu motorul pe benzina, doar pe acolo prin parcare la reprezentanta.... Ca sa zic si din temerile mele de acum legate de cea pe benzina pentru care am vrut sa fac schimbarea, cand am vazut o prima data cu rotile alea mai mititele, mai patratoasa asa, nu a fost dragoste la prima vedere ca asta de acum. Primul gand a fost ca de ce au pus rotile alea de 16 sau 17, probabil ca motorul ala tre sa le invarta foarte repede, alearga ca un terrier cu picioare scurte... cel de la reprezentanta a spus ca nu sunt diferente de putere si ca nu este mai zgomotoasa in interior la viteze mai mari.
    1 point
  6. dap ai dreptate , nici nu stiam. m-am uitam la mine si apare 258 Runflat Tyres
    1 point
  7. la audi aveam laser , matrix HD se numeau , functiona doar in conditii de bezna dar lumina pana la mama dracului , ff departe , dadea o siguranta mare la condus noaptea .
    1 point
  8. Fac in jur de 30mii pe an, jumate in oras, decontez pe firma, stiu ca consuma putin mai mult, nu e mare problema asta. Imi place masina asta foarte mult, o schimb pentru ca nu vreau sa se devalorizeze f mult, probabil o voi tine pe urmatoarea tot in jur de 3 sau 4 ani. M am uitat si la X3, dar in bugetul meu ar fi mai veche si nu as vrea sa il depasesc, si nici motor mai mare de 2.5, prima conditie e sa fie dupa 2021.
    1 point
  9. depinde foarte mult cati km faci, fara discutie cel pe benzina va consuma mai mult. dar de ce ai schimba cu relativ acelasi model?
    1 point
  10. Nu neaparat. Tara e plina de prosti. Suntem printre cei mai prosti europeni. Nu poti avea alte astepari de la imbecili. Astia circula pe strazi, se intampla in fiecare minut asa ceva, doar ca nu e documentat
    1 point
  11. Au peretele lateral ranforsat, este mai tare, o masina grea ca seria 5 nu trebuie decat cu xl sau runflat, altfel o sa fie o parca ordinara pe curbe.
    1 point
  12. Eu as pastra jantele astea pentru iarna si as lua un set de roti de 19" pentru vara. 17" sunt prea mici pentru un seria 5, iar rotile de 19 nu afecteaza aproape deloc comfortul masinii.
    1 point
  13. Eu nu te incerc sa te conving cu nimic:)) , doar am zis ca sunt o varianta de luat in calcul, tu poti sa faci ce vrei. Explicatia era pt Romulus, nu pt tine.
    1 point
  14. Banuiesc ca iti faci Casco, asa ca nu m-as stresa prea mult in locul tau. Vine cu asistenta rutiera, jantele si anvelopele sunt asigurate cat sunt peste limita de uzura in caz de eveniment. Iti poti lua anvelope de iarna pt jantele actuale si cam aia e.
    1 point
  15. Numai sub influienta drogurilor procedezi asa. Crasa inconstienta; mult mult timp ar trebui sa i se ia carnetul fara drept de a face scoala din nou.. Am facut si eu lucruri riscante; adrenalina aproape iti sparge venele in cap dupa ce treci, vezi tocmai ce ai facut si iesit viu nu din cauza ta ci din cauza altuia si simti nevoia sa multumesti cerului si celui ce tocmai te-a evitat..! Dar la ala, clar vedea realitatea deformat! Trebuie complet anihilat, luat labele de pe volan!
    1 point
  16. O schimbare interesantă,asta cu livrarea mașinii fara rft. Deci pare că mașina respectă caracteristicile de ținută de drum și cu gume normale. Foarte frumoasă/interesantă mașina,Romulus! Să o stăpânești sănătos!
    1 point
  17. Iti inteleg foarte bine punctul de vedere si sunt, intr-o anumita masura, de acord cu el. Desi interactiunea mea directa cu US a fost limitata la nivelul prea putin relevant de turist ocazional, imi este peste putina sa inteleg lipsa lor de actiune in trei probleme majore: regimul armelor, sustinut orbeste de republicani. In perioada 01 ian - 01 aug. 2023 au murit cca. 11.000 americani prin impuscare (excluzand pe cei 14.000 care s-au sinucis cu o arma de foc). Dintre acestia, 879 adolescenti si 170 copii; toleranta dusa la absurd, sustinuta in special de democrati, cel mai bun exemplu fiind degradarea pe care a suferit-o California in general si San Francisco in particular, din cauza jafurilor scapate de sub control; flagelul consumului de droguri, pentru care nu este solutie inca din anii '80 - si care, iata, tocmai descoperim ca este pe cale sa devina o problema majora si in Europa. In urma jafurlor recente din Philadelphia, Elon Musk a comparat situatia de acum din US cu cea din perioada finala, de decadere accelerata inainte de prabusire, a Imperiului Roman. Este un punct de vedere cel putin interesant. Revenind la Europa, trebuie tinut cont de un aspect important. Dupa caderea comunismului, Europa a neglijat nejustificat dezvoltarea armatei si a industriei de aparare, bazandu-se pe o doctrina de pace rezultata din cooperarea cu potentialii inamici (in principal Rusia), dar si pe sprijinul miiltar american. Pe scurt, Europa a economisit sume uriase, care altfel ar fi trebuit investite in aparare, folosind US drept garant al securitatii sale. Sigur ca, intr-un asemenea context de resurse financiare, protectia sociala in Europa este numai lapte si miere. Recent insa au venit doua dusuri reci: primul in mandatul lui Trump, cand US a transmis clar ca nu mai are chef sa plateasca pentru capul in nisip european, si al doilea cand Rusia a atacat Ucraina, ocazie cu care Europa a desoperit ca relatia de cooperare cu Rusia valoreaza zero, dar si ca propriile forte armate - chiar si in Germania - au fost neglijate pana aproape de nivelul de pistol cu apa. Singurele tari cu capul cat de cat pe umeri in domeniul militar se pare ca au fost Marea Biritanie (dar care nu mai e in UE), Polonia si, probabil, Finlanda. Avand in vedere probleme precum competitivitatea din ce in ce mai redusa in domeniile de varf, lipsa de coeziune la nivel de UE, necesitatea unor investitii imediate si majore in aparare, degradarea sociala indusa de valurile succesive de imigranti, sunt vadit ingrijorat privind viitorul Europei, atat privind situatia interna cat si privind concurenta la nivel mondial.
    1 point
  18. Si a mea a avut cauciucuri normale
    1 point
  19. Da, sunt livrate de noi si fara runflat cele care nu sunt xdrive.
    1 point
  20. Atunci ia pe 19 de vara. Contează și cum se simte mașina, cu runflat sau fără. Mie f30-ul fără runflat mi se pare o barca cu direcție foarte ușoară. Runflat-urile schimba toate astea în bine. Dar nu știu cum e la tine..
    0 points
  21. Salutare. Eu lucrand in domeniul asta de automotive lighting, am avut putin de a face si cu un proiect de research cu diode laser. Problema de care stiam inca de atunci erau cele legate de safety. Adica ce se intampla in caz de malfunction a lampii sau in caz de accident. Sunt n scenarii posibile prin care poti aduce vatamare ochilor cu aceste diode laser in cazul in care nu se opresc atunci cand situatia o cere. Tin minte ca un coleg de-al meu a lucrat la acest proiect, practic s-a dorit implementarea acestor diode intr-un proiector dezvoltat cu LED-uri anterior si care in mod uzual se monteaza pe cabina camioanelor. Proiectorul cu LED-uri avea doua functii si a fost lansat de curand in piata, avand functiile de High-beam si Front PO. High-beam-ul cu LED-uri in varianta premium, batea la o distanta de 600m, doar un proiector din asta, dar fara omologare (ECE, SAE, etc). Asta era pt Australia pt trucker-ii aia care o ard prin zonele alea salbatice si au nevoie sa bata cat mai mult ca oricum nu prea deranjeaza pe nimeni, posibil doar serpii :). Cu alte cuvinte, chiar si cu LED-uri de putere deja poti obtine niste distante de iluminare destul de mari. Pe de alta parte e destul de greu de lucrat cu aceste diode laser. Ai nevoie si de ceva filtre ca sa spargi lumina aia cruda. O alta caracteristica e ca ai nevoie de niste laboratoare speciale cu protectie pt ochii operatorilor, niste proceduri bine stabilite...etc. Cam asta este experienta noastra "locala" cu aceste diode laser. Noi cumparasem aceste diode de la OSRAM, posibil sa mai faca si altii, doar ca acestia sunt cam cei mai experimentati atunci cand vine vorba despre surse de lumina, LED-uri, dar si pe diode laser erau cam singurii la acel moment. Cu alte cuvinte e complicat si f scump, inca din dezvoltare. V-am lasat mai jos o poza cu proiectorul de care va povesteam mai sus. BTW. Sistemul optic al functiei de PO a fost dezvoltat de mine, asa ca sa ma laud si eu putin
    0 points
  22. Salut. S-a rezolvat? am si eu aceeasi problema!
    0 points
  23. am rezolvat. Era slabit un surub de la o teava din zona turbinelor(sub turbina mica, daca am inteles eu bine)
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.