Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/09/23 in all areas

  1. Am avut pe F11 anvelope de vara si de iarna Non RFT, masina era barca, se simtea ruliul in curbe foarte rau. Acum am montat iarna si vara RFT, masina este mult mai stabila in curbe iar cutia de transfer(asta ca am xdrive) nu face urat in curbe periculoase luate mai agresiv sau serpentine. Si pe langa asta am montat anvelope RFT pt confortul psihic, ce fac daca sunt cu copii in masina si fac pana cine stie pe unde? astept platforma? ma apuc sa dau telefoane sa ma preia cineva? daca sunt intr-o zona fara semnal la tel, merg pe janta pana prind semnal ? etc. Poate sunt eu paranoia, lucrand intr-un service, lunar vin masinii pe platforma pt o pana si asta m-a facut sa renunt la anvelopele normale.
    3 points
  2. Eu in cei 13 ani de cand merg doar cu runflat-uri am facut ceva pene. In cele mai multe cazuri, mi se pare ca runflat-urile m-au salvat de la niste bataie de cap (platforma, sau chemat un prieten cu o roata, sau alte de-astea). Roata de rezerva nu am la nicio masina, pentru ca n-am loc de asa ceva. Iar kit-ul de pana nu repara orice. De altfel, cam trei sferturi din penele pe care le-am avut au fost pe lateralul anvelopei, acolo unde nu te ajuta kit-ul. In final, fiecare face cum i se pare mai bine. Am mers multi ani de zile si cu masini cu roata de rezerva, fara runflat, si n-am folosit rezerva niciodata. Dar erau masini mai mici, mai usoare si cu cauciucuri cu balon mare.
    2 points
  3. Eu tocmai ce mi-am luat gumele de iarna pe 21 non runflat continental WinterContact TS 860 S.Ca si idee de vara pe 22 nici nu exista runflat.Legat de garantie nu stiu ce sa zic dar probabil daca ai vreo problema la xdrive pot sa comenteze.Exista anvelope si fara runflat cu steluta dar trebuie sa cauti.
    2 points
  4. mie unul imi place foarte mult
    1 point
  5. Cu atât mai mult cu cât PCC a investit masiv în dezvoltarea mașinilor electrice pentru a putea prinde din urmă și rivaliza cu industria auto din Vest.
    1 point
  6. Asa e, eu pana acum 5ani ziceam ca nu imi iau niciodata bmw Eram foarte multumita de citroen pana am mers cu un x3 mai vechi.
    1 point
  7. banuiesc ca se poate comanda non RUN FLAT la orice model
    1 point
  8. Daca esti hotarata sa ramai la aceeasi marca/model, nu cred ca nu exista o masina de drive test, sa te plimbi vreo 2 ore prin oras sa iti dai seama cam pe unde este consumul, si daca feeling-ul unui motor alimentat cu benzina nu merita vreo 2.5 litri in plus la suta de kilometri. Pe hartie sunt aproximativ tot acolo la dinamica, dar as fi tentat sa spun ca e diferenta de rafinament la benzina , idem cred ca motorul e ceva mai lipsit de probleme tehnice: https://www.ultimatespecs.com/car-specs/BMW/116629/BMW-F48-X1-LCI-xDrive20d-Auto.html https://www.ultimatespecs.com/car-specs/BMW/116620/BMW-F48-X1-LCI-xDrive20i-Auto.html Faptul ca modelul prezentat avea echipare standard, probabil jante de 17 inch, nu are legatura cu puterea, la fel cum si prejudecatile ca niste jante de diametru mai mare sunt necesar similare cu sportivitatea (unul din motivele principale fiind echiparea cu discuri de frana cu diametru mai mare, si nu neaparat stabilitatea). Am o vaga banuiala ca peste 3-4 ani se vor vinde mult mai bine benzinarele decat diesel, si nu pentru ca ar fi romanii ceva ecologisti, sau ca vor aparea interdictii, ci pentru ca se va prelua trendul din vest, unde din diverse motive, benzina castiga teren sigur.
    1 point
  9. Se vând ca piese noi originale, una varianta recondiționată, avem și noi piese de genul la reprezentanta, inclusiv motoare complete noi sau recondiționate de producător cu preț mai mic.. insa sincer sa fiu, au fost probleme cu piesele recondiționate de producător.
    1 point
  10. Cum zici tu, am vrut sa iau, am studiat ,intrebat la Bavaria - pas depinde de fiecare pana la urma, sa zicem ca nu se potrivea pentru ce aveam eu nevoie.
    1 point
  11. Credeam ca se discuta de F48 https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_X1_(F48) si da de 2,5e vorbeam si eu ce ai pus tu mai sus e chiar interesant
    1 point
  12. Poate te ajuta sa iei o decizie… Prin 2009(cand am luat masina) mi am luat jante pe 17” cu runflat Goodyear de vara, in 6 luni am facut vreo trei gâlme. Le am schimbat pe toate 4 si am incercat din nou cu Continental, dupa un an iar galme… Am vandut jantele pe 17” si mi am luat un set de 163M(19”)cu Michelin PSS, nu am mai avut nici o galma, dar au inceput sa apara penele.. Diferența la handling si greutate era majora in favoarea anvelopelor non runflat. Am schimbat vro trei seturi de atunci, acum am trecut la Hankook. Daca nu s a schimbat nimic la constructia si feelingul anvelopelor runflat, atunci o sa smiti mai bine masina cu cele normale, asta pana faci pana… Am compresor cu spuma si si kit cu siret, dar daca intepi pe flanc(cum mi s a intamplat de 2 ori mie) te uiti la ea. Sunt avantaje si dezavantaje la fiecare, e bine sa alegi in cunostinta de cauza si sa ti asumi.
    1 point
  13. @Romulus dintr-o experienta proprie si amara: am invatat ca a te baza pe asistenta pe marginea drumului nu este cea mai buna idee. In special in cazul in care inaltimea nominala a talonului anvelopei (*) este mai mica de 110mm, este recomandat ca masina sa fie dotata cu o solutie (macar temporara) in caz de pana. Aceasta poate fi oricare dintre: roata de rezerva , anvelope runflat, compresor + substanta de etansare. La masinile noi, roata de rezerva (chiar si in varianta "slim") este deja de domeniul istoriei. Compresorul + substanta de etansare are succes numai daca gaura din cauciuc nu depaseste 6mm, in cel mai bun caz. Ca urmare, anvelopa run-flat este cea mai buna optiune. Atunci cand se taie flancul anvelopei intr-o groapa, este end of game, run-flat sau non run-flat. Trebuie schimata anvelopa (anvelopele, dupa caz). Dar, in cazul meu sus-mentionat, faptul ca masina a avut run-flat mi-a permis sa ma tarasc cca. 12 Km pana la cea mai apropiata localitate, fara a distruge janta sau suspensia. Si a facut diferenta dintre a dormi intr-un motel si a dormi in masina pe marginea autostrazii. (*) inaltimea nominala a talonului este calculata ca latimea anvelopei * raportul aspect. De exemplu, la un pneu 245/40R19, inaltimea talonului este 245 * 0,4 = 96mm.
    1 point
  14. Pai uite, iti dau eu cateva idei Cazul 1: ploua cu galeata, ai portbagajul plin, faci pana. Gandeste-te la cele doua scenarii, cu runflat si fara. Cazul 2, patit de mine: 31 decembrie, un pic dupa pranz, ieseam din Bucuresti. Fac pana. Ma intorc, caut o vulcanizare, gasesc un mos alcoolic, imi rezolva pana si plec mai departe. Am mai folosit cauciucurile respective inca cativa ani fara probleme, fara sa schimb macar unul.
    1 point
  15. Nu inteleg utilitatea RunFLat-ului, decat daca fac pana, ma opresc, dau comanda de 4 cauciucuri noi la vre-un depozit sau online) si ma duc direct sa le pun, alegand sa merg pe pana si sa distrug cauciucul cu pana - celelalte 3 le vand pe OLX pentru care se risca sa mearga cu ele + un SH. Daca faci o pana din 6 in 6 luni, depinde de uzura le schimbi pe toate 4 ce faci? Arunci bani in cauciucuri de nu mai poti... Parca mai degraba opresti masina (daca e dezumflata roata de tot) si pleci cu platforma daca nu ai roata de rezerva. Cred ca iesi mai ieftin. - Te duci la prima vulcanizare si incerci sa rezolvi problema - sau te duci direct cu roata daca esti prin oras cu un Uber hahaha. Inteleg ca sunt unele cazuri prin exterior, munte etc etc, dar mai rare, si din nou sa am confortul sa mai merg inca X KM cu Run Flat si pana, anvelopa se distruge, schimb toate 4 - inca 1000E - nu cred ca se justifica. In final, cu sau fara RF nu cred ca as merge pe pana decat daca e nevoie nationala, decat sa distrug cauciucul si sa iau alte 4 noi. - pareri?
    1 point
  16. Pai nici el n-a cautat sa reconditioneze. Magazinele mari de piese le vand si reconditionate dar cu piesa veche la schimb. Din cate am inteles, piesele vechi sunt trimise la Bosch care nu pastreaza decat corpul injectoarelor ori pompei, le curata si schimba tot ce este in interior cu ansamble noi, le verifica si vin cu garantie. Practic sunt ca si piesele noi, doar carcasa fiind pastrata. Bafta cu montatul si grija mare la curatirea instalatiei.
    1 point
  17. 1 point
  18. Pai astea de sunt acum pe masina au steluța pe ele,deci chiar daca nu e Rsc e recomandat de bmw.Daca vrei sa iei alte gume ,normale,să aibe steluța pe ele,daca sant probleme la xdrive nu au ce comenta in reprezentanță.
    1 point
  19. Asa cred si eu, daca problemele sunt legate cumva de Xdrive - ar putea comenta, altfel nu. Eu pe F15 am avut non-runflat de iarna, fara steluta si am avut probleme cu coloana de directie care a fost schimbata pe garantie fara nici o obiectie. Pe G05 am run-flat de iarna dar fara steluta.
    1 point
  20. Am un amic care recent a trecut prin situatia ta. Din ce mi-a spus, a ales sa cumpere pompa si injectoarele noi gen, adica reconditionate de Bosch in Germania, cu garantie… vin ca noi, coduri IMA noi pt injectoare etc si le dai piesele vechi la schimb. Le-a luat de la un magazin online gen autobro sau autokarma.Pompa l-a costat ~3.100 lei, cu tot cu senzorul de pe pompa (care separat ar fi ~800lei), injectoarele cam ~850 lei bucata. Pompa din rezervor 650 lei Pierburg noua. A curatat instalatia, rezervorul si senzorii de pe rampa. Nicio problema dupa 3000km aprox, masina merge mult mai bine decat inainte.
    1 point
  21. Injectoarele au alt cod, in rest, rampa este aceeasi.
    1 point
  22. La 30k km pe an, normal as zice un diesel. Dar, avand in vedere ca jumate din ei sunt in oras, e mai complicat. In orice caz, indiferent de combustibil, eu as merge pe cea mai puternica versiune (25d, 25i sau 25e). Daca ai unde sa incarci peste noapte sau la birou, si nu mergi foarte agresiv in afara localitatii, 25e s-ar putea sa fie o optiune interesanta. Spre deosebire de celelalte doua, are motor mai mic, deci consum mai mic. Plus motorul electric si bateria, care ajuta in oras. In plus, gasesti modele mai ieftine decat celelalte doua in piata sh. Ca dezavantaje, e posibil sa aiba o valoare de revanzare mai mica si cand il vinzi peste cativa ani. Desi pana atunci poate se mai obisnuieste lumea cu ideea de hibrid Daca nu conteaza consumul si nu vrei sa te complici cu hibrid, eu as alege 25i, cu un rulaj pana in 70-80k km.
    1 point
  23. As vrea sa mai adaug si eu cateva. China de astazi este creatia civilizatiei occidentale, in speta a generatiilor de adulti din perioada 1970-2015, care au preferat un nivel de trai mai bun pe termen scurt, in loc sa construiasca un viitor solid pentru urmasii lor. Mutand productie si tehnologie in China, au obtinut produse ieftine, dar au pierdut avangarda. Peste noapte, China se transforma dintr-un follower intr-un leader tehnologic si chiar academic, iar Vestul tocmai descopera socat acest lucru, desi nu ar trebui deloc sa se mire. A mai fost o singura data in istoria moderna a omenirii, cand o economie capitalista a fost condusa de un regim totalitar, anume in Germania nazista. Analizand exemplul Germaniei de atunci si al Chinei de acum, se pare ca este o reteta care functioneaza al naibii de bine. In concurenta cu Asia si US, europenii gresesc fundamental pentru ca pun pe aspectul social o pondere exagerat de mare fata de aspectul competitiv. Da, binele oamenilor ar trebui sa fie scopul principal al societatii. Dar timpul saptamanal de lucru, zilele de concediu, varsta si conditiile de pensionare, sumedenia de zilele libere "colaterale" sub diverse pretexte, si pana si relatia contactuala angajat - angajator din Europa au fost impinse exagerat de mult spre ne-munca. In acest timp, in Asia si in US lucrurile stau cu totul altfel, iar europenii, cu al lor dolce far niente, pierd in mod clar cursa. Este o anecdota (se pare, neadevarata) cum ca Henry Kissinger ar fi intrebat, candva in anii '70: "Who do I call if I want to speak to Europe?”. Iata-ne 50 de ani mai tarziu, iar Europa este in continuare doar o adunatura de enitati (tari) distincte, o hidra cu 27 de capete, fiecare urmarindu-si propriile interese si fentand cat de mult posibil interesul comun. Cat timp UE va continua in acest fel, in loc sa urmeze macar exemplul de organizare federala a US, are zero sanse de a conta in mod semnificativ in competitia mondiala.
    1 point
  24. Explicatii exista si dupa parerea mea sunt doua principale: - Lipsa de strategie la nivelul UE, care a preferat sa tot scoata standarde de poluare in loc sa se uite spre tehnologii noi - Inertia producatorilor de masini, care au preferat sa "maximizeze profitul" si sa nu investeasca in tehnologii noi, decat cand le-a sucit cineva mana la spate. Ca o chestie adiacenta, mi se pare absolut halucinant cum vw a scos mizeria aia de software pe seria ID si cum tot nu reusesc sa-i dea de cap dupa ani de zile. Acum inteleg ca fac unul de la zero ca sa-l inlocuiasca pe primul. FFS, nu e rocket science...
    1 point
  25. Pana una alta, am zis sa fac o schimbare la interior si mi-am luat set de trimuri tot din aluminiu, ca cele vechi, doar ca varianta "m sport", optiune S4WAA.
    1 point
  26. Asta cu dezmembrarile cu motoare cu km putini e sincer amunzanta, un motor care nu se mai fabrica din 2016 care are minim 7 ani repet minim. Toti vanzatori zic ca au motoarele km putini dar in realitatea toate au km multi dar ma rog, macar sa fie bun motorul, cu km e vrajeala de 2 lei.
    1 point
  27. Si Google Drive daca foloseste cuiva.
    1 point
  28. Motorul pe benzina de 2l consuma 11 in oras? Mie la bavaria mi au zis ceva de 9 in oras. Pe mine hibride de nicun fel nu ma intereseaza, ii las pe altii sa experimenteze, cand mi-a zis ca cele 25e au motor de 1.5 nici nu am mai auzit ce a zis dupa. Daca nu sunt avantaje reale la cele pe benzina probabil ca o sa iau tot pe motorina, sunt si mai multe oferte acum pe stoc. Probabil e gresita parerea dar eu cand aud de hibride la bmw imi aduc aminte de o discutie cu un reprezentat Ford unde am fost sa vad un puma ca hibridele sunt facute asa sa iasa grupul la noxe si sa ii lase sa mai faca motoare mai mari pe motorina.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.