Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 10/30/23 in all areas
-
@alexrosiu Felicitari! Sustin intentia ta de a mentine masina in starea ei originala. M3 E46 este atat de rar incat orice modificare sau conversie (inclusiv la cutie manuala) ii scade valoarea. Din pozele de mai sus, observ ca rulajul trece usor de 100.000 Km. Sunt convins ca, inainte sa cumperi aceasta masina, te-ai documentat temeinic. Ca urmare, o sa punctez totusi cateva aspecte, din propria experienta de cca. 4 ani cu un S54 - desi imi dau seama ca este foarte probabil sa nu vin cu nimic nou pentru tine. Toate motoarele M - si cu atat mai mult cele aspirate, de turatie inalta - uzeaza cuzinetii de biela in mod accelerat. S54 a fost chiar mai sensibil decat alte motoare M, in principal din cauza cursei mari a pistonului. Desi nu exista un rulaj tipic, avand in vedere faptul ca este imposibil sa cunosti modul in care a fost exploatat motorul in primii sai 100k Km, este prudent sa pleci de la premisa ca resursa de viata a cuzinetilor motorului tau este practic epuizata. Evident, cu exceptia situatiei in care ai documente ce demonstreaza faptul ca proprietarul anterior a efectuat acest schimb. In afara acestei exceptii, iti recomand sa pregatesti, candva in viitorul apropiat, un schimb de cuzineti de biela. Cu aceasta ocazie, este o buna practica sa inlocuiesti suruburile axei cu came (le gasesti pe Internet sub denumirea "Vanos bolts"), filtrul Vanos si sa reglezi jocul culbutorilor distributiei. Aceste operatiuni sunt lucrari strict de mentenanta preventiva si nu exclud eventuale alte reparatii, daca acestea sunt necesare. Trebuie sa gasesti un mecanic care are o buna experienta cu S54 si despre care stii sigur ca lucreaza responsabil. In mod particular, pentru "Vanos bolts" sunt necesare anumite special tools. Pe termen lung, pentru a menaja cuzinetii arborelui cotit este bine sa treci de 4.000rpm doar dupa ce uleiul motorului se stabilizeaza la temperatura de lucru (de regula, min. 90 gr. C), chiar daca LED-urile portocalii de la turometru se sting mult mai devreme.3 points
-
În cazul întâlnit de mine calculatorul s-a defectat. La tine s-ar putea sa fie încă ok dacă nu ai erori inexplicabile. Neapărat se montezi senzor nou.2 points
-
Vorbești în necunostinta de cauza. Senzorul respectiv este senzorul de presiune și temperatura motorina de pe conducta de tur. El se defectează permitand ca motorina sa ajungă prin firele de la cablajul din compartimentul motor peste tot (inclusiv la ECU motor) prin fenomenul de capilaritate, nu cum te gândești tu, ca ar împroșca pe acolo.2 points
-
Problema este ca nu gasesti sa cumperi acest senzor separat, vine doar cu tot cu conducta de combustibil. Dacă la N47 ansamblul este destul de rezonabil ca pret, la modelul tău de mașină trebuie sa cumperi ambele conducte (asa este unitatea de vânzare) și costa cam 1600 lei. Recent am efectuat o reparație similara,tot pe un F48. Costuri piese: ECU motor SH 1000-1500 lei+ cost clonare, Senzor NOU adaptat de pe o conducta de motor N47- 600 lei (e cea mai ieftina varianta pe care am găsit-o). Dacă vrei sa faci ca la carte trebuie ECU nou care este cca. 9000 lei, ansamblu conducte și senzor care costa cca. 1600 lei și înlocuit cablajil de la motor (nu știu cat costa). Tu decizi care este varianta potrivita pentru tine.2 points
-
2 points
-
Cati oameni sunt pasionati de masini ? Eu cred ca procentul ar fi intre 3-5% din toti care isi cumpara masini. Modelul vechi a avut multe probleme spre exemplu eu nu l-as fi cumparat, modelul nou are cateva puncte in plus care o mai atraga o parte din clienti. Daca am lua un simplu cumparator si ii pui 2 masini in fata: una de 41k euro si una de 61k euro dotari similare doar ca una are un feeling mai premium si poate cateva dotari care sunt mai bune. Eu cred ca mare majoritatea ar alege pretul ca factor major. Eu vad ca au vandut binisor pe Q3 435,059 : https://www.cnbc.com/2023/10/02/tesla-tsla-q3-2023-vehicle-delivery-and-production-numbers.html BMW spre exemplu pe Q3 a vandut 621,699, care include mini si rolls royce. Pe cand bmw are ICE si BEV care ambele categorii au mai multe modele decat tesla. https://www.just-auto.com/news/bevs-led-bmw-sales-growth-in-q3/ E greu sa ai stabilitate la bursa cand il ai pe Elon ca big boss, care anunta ca cyber truck no sa fie viabil, care spune ca valoare unei actiuni ar trebui sa fie mai mica.2 points
-
Eu am avut pe jante de 21, anvelope omologate BMW si RFT si cu *. * BMW, garanteaza mai ales in cazul in care sunt 2 dimensiuni de jante fata vs spate ( adica nu sunt 4 anvelope identice pe masina ) ca diametrul total al rotii este acelasi. Au mai fost cazuri pe forum cand s-au pus anvelope in 2 dimensiuni, fara * si au fost probleme cu cutia de transfer... Si eu am mai studiat problema, si am ramas la * si RFT2 points
-
2 points
-
2 points
-
Nu seamana deloc cu 8HP sau DCT, se vede clar ca e o cutie manuala cu un robotel care apasa ambreiajul in locul tau. Deci daca te astepti la acele schimbari de treapta perfecte (cum e uzual deja in 2023), SMG clar nu e asta. Are insa un caracter aparte, e greu de explicat felul in care e misto, dar clar e cel putin simpatic. O sa ii scriu in curand softul de cutie de CSL, care aparent aduce un upgrade de viteza la schimbarea treptelor si un throttle blip la fiecare retrogradare (nu doar cand tii acceleratia calcata, cum e cazul acum). PS: nu am apucat sa zic pana acum, dar modul in care se aude motorul (admisia) peste 3500 rpm in wide open throttle, mai ales cu modul "sport" activat, este eargasm. O masina care mi-a depasit toate asteptarile, si care ma face sa zambesc dinainte sa o descui.2 points
-
2 points
-
Salut. Surprinzător, se pare că nu sunt singurul cu 140i. Al meu este din 2017, într-o configurație puțin atipică (cel puțin pentru România): 3 uși, tracțiune spate, cutie manuală. L-am luat de la primul proprietar, din Bremen, în 2019 pe la 25.000km. De atunci a mai făcut aproximativ 30.000km și a primit câteva upgrade-uri: grilă față negru mat, roți 359M și o evacuare completă custom. Evacuarea s-a făcut din rațiuni de sunet, aspect și greutate și mai puțin din motive de performanță. Downpipe-ul a păstrat dealtfel un catalizator redus (200 celule) pentru că nu-mi place sunetul de "țeavă goală" și nici mirosul de evacuare. Un scurt clip cu evacuarea puteți găsi aici. Roțile sunt o preferință personală (referință la E46 CSL, E36/8, E92 GTS), dar am păstrat și R267FG-urile originale. Am profitat și am făcut un upgrade și la gume. Cum s-a mai spus, runflat-urile cu care vine din fabrică sunt destul de proaste. Modelul va deveni probabil un clasic în timp, fiind ultimul exemplar dintr-o specie rară (hatchback cu tracțiune spate). În rest, motorul face cam 75% din mașina asta.1 point
-
In viata asta imi doresc doua masini: un M3 si un 911 turbo. Cum pentru 911 inca nu este momentul potrivit, am zis sa imi implinesc visul cat de cat mai accesibil. Asa ca m-am apucat sa caut un E46 (my dream M3), sau un E92/E90 ca optiune secundara. Recunosc ca mi-a luat ceva sa ma obisnuiesc cu preturile lor actuale, iar odata ce am inteles ca sub 30.000 EUR nu pot gasi una OK, am hotarat sa caut una "tzipla" (in semi-disperare de cauza, luasem in considerare sa iau una mai "cocalarita" si sa o restaurez la starea 100% OEM, insa am decis ca ar fi fost o cale mai scumpa decat trebuie si cu sanse mari sa iasa ceva mediocru). Am renuntat la culoarea gri (top choice pentru mine) si cutia manuala - pentru ca aceste optiuni duc pretul in domeniul ridicolului pentru o masina buna, iar in cele din urma am reusit sa gasesc una care s-a dovedit a fi peste toate asteptarile. Asa ca, de aproximativ o luna, ma descriu drept fericitul posesor al unui M3 E46 carbonschwarz, o masina pe care am asteptat-o apropae 20 de ani. Ma asteptam ca aceasta masina sa fie una depasita pentru zilele noastre, eram pregatit sufleteste si mental sa am o masina care reprezinta mai mult implinirea unui vis decat o adevarata masina performanta pentru 2023, insa realitatea mi-a demonstrat (lucru descoperit cu mare bucurie) ca m-am inselat. Masina este wow chiar si pentru zilele noastre, lucru testat deja pe Transalpina, unde nu a contenit sa ma uimeasca prin modul in care se comporta, se aude, comunica si, per total, ma face sa ma simt. Am ales bine. Chiar si cutia SMG are farmecul ei, odata ce o intelegi. Nu exclud o conversie la manual intr-o zi, dar nici nu simt o nevoie sa ma grabesc. Cum, de la o vreme, imi satisfac dorintele motorsportiste pe circuit cu masini de curse adevarate, am decis ca aceasta masina sa ramana una de strada, una cat mai ingrijita si respectata. Asa ca am inceput cu o revizie cap/coada cu 100% piese OEM, si o ranforsare a puntii spate realizata cu elemente de intarire importate din US si sudate de -probabil- cel mai bun sudor din zona noastra (SYL Garage, unde facusem si roll cage-ul la fosta Honda S2000 de circuit). I-am comandat niste jante Style 163 (Competition) brand new si niste anvelope PS4S pentru ele, care au schimbat-o total (venise cu niste 18" cam amarate). I-am mai schimbat trim-urile ei Titan Shadow (care nu erau deloc naspa) cu preferatele mele la E46 - Alu Black Cube si i-am facut un detailing in/out + protectie ceramica la Pro Detailing. A da, si i-am pus grile negre, nu imi plac deloc cele cromate. Ce urmeaza? S-o tin asa cum e, poate cu mici alte tuse estetice, fara sa ii stric caracterul. Mi se pare o crima sa te atingi de acest design unic. POATE o suspensie mai joasa (e cam 4x4...) si POATE un portbagaj original + difuzor de CSL (desi aici am mari lupte interioare, pentru ca masina nu e CSL, evident). A, si probabil o sa ii retrofitez o navigatie 16:9 originala, doar asa pentru looks. Va las cu cateva poze, merci ca ati citit pana aici. Ne vedem prin zona.1 point
-
@bimmer90f30 eu doar B47 am gasit, afectate de treaba asta, majoritatea pe forumuri din UK. Topicurile sunt destul de recente, 2022-2023, pentru masini fabricatie 2015/2016/2017. Mi se pare super aiurea ca nu recomanda schimbarea senzorului la 100 k km, ca sa fim safe. Te trezesti ca pentru o piesa de 2000 lei, sau cat o costa, ca tre sa remediezi o groaza de probleme1 point
-
Desigur ca vorbesc in necunostinta de cauza. Tocmai de aceea te-am intrebat. Alta data cred ca e mai bine sa nu mai intreb. Aflu pentru prima oara ca tocmai datorita fenomenului de capilaritate, pe care tu il mentionezi si da il stiu si il cred, asa poate ajunge intradevar motorina in interiorul carcasei DDE. Da, practic presiunea, dar nu neaparat presiunea.. face ca prezenta unui lichid cum ar fi motorina daca e masurata printr-un senzor daca acesta se defecteaza permitand acesteia trecerea din zona de masura in zona de conector/fire din conectorul din senzor sa urce pur si simplu incetul cu incetul PRIN IZOLATIA FIRELOR SAU UNUI FIR pana in alt "compartiment" cum e in cazul de fata DDE, calculatorul masinii pentru ca acolo e conectat si senzorul - belea! Nu am scris sa o fac pe desteptul. Am scris sa inteleaga si altii, ca am gasit de cuviinta a fi explicat. Sunt cat se poate de curios cate alte modele au fost afectate cum e afectat B47.. eu personal nu am mai auzit asa ceva. O sa schimb dracu' senzorul pana nu e prea tarziu... incredibil de proaste le fac.. Si la ce preturi... Postez ce gasesc aici: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1791502 https://www.bimmerforums.co.uk/threads/diesel-leaked-into-engine-loom-and-ecu-ynit.590709/page-31 point
-
1 point
-
Daca are ecu ceva ti l face in regie sunt niste baieti acolo care se pricep, cauta aici: https://www.teoperformance.com/ sau teo performance pe google. Chiar am vazut ecu reperat de ei in care intrase motorina tot la fel ca la tine.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Cred ca este mai ieftin sa puna acel touch decat butoane mecanice, ti o trantesc si pe aia cu ca e mai environment friendly si asta e rezultatul1 point
-
1 point
-
Ma tem ca Alex3245 avea dreptate. Cati din cei care cauta astazi sa cumpere o masina noua sunt cu adevarat pasionati auto sa inteleaga ca faptul ca nu are semnalizatoare nu este ergonomic. Faptul ca are un ecran central din care se controleaza totul in masina - nu este comod (si e poate chiar periculos)? Mentionase @Bala mai devreme intr-un post ca farurile de pe Tesla nu se compara cu cele de pe BMW, sau AC-ul - si multe alte exemple, DAR, asta inteleg doar cei care au condus mult si care chiar tin la experienta de a detine si conduce o masina. Cei mai multi pur si simplu nu inteleg. Ce vad ei este un pret imbatabil (raportat la dotari si performanta), mult hype si o retea foarte dezvoltata de incarcatoare (mai putin la noi). Si sa fiu sincer nu pot sa-i acuz. Chiar este greu sa concurezi cu o astfel de oferta. Singura problema pentru Tesla sunt producatorii chinezi, care par sa ii bata fix la jocul lor - pret, performanta, dotari.1 point
-
1 point
-
Prin cei normali se vede mai bine... saracia 1) cea mai importanta dotare la o masina - motorul! 2) cutia de viteze 3) tractiune integrala 4) clima 3/4 zone 5) webasto/incalzire auxiliara 6) scaune cu o sustinere laterala cat mai buna / preferabil sport 7) faruri cat mai bune camere 360 9) cat mai multe butoate si cat mai putine ecrane 10) volan incalzit1 point
-
Nici n am zis ca ai. cred ca Tesla are cel mai eficient BMS si daca ar fi si superchargere pe la noi ar fi tzut.Aici cred ca @Bala poate spune mai multe fiind printre early adopters pe EV de pe forum cu ce nu sunt de acord este afirmatia ca Tesla o sa rupa tot. Tot rup de ani de zile si acu taie din pret ca nebunii1 point
-
Cine cumpara Tesla, nu e pasionat de masini, ci de gadget-uri! Nu e nimic rau in asta, dar cutia asta de conserve, n are nici sare nici piper si interiorul tot o masuta de cafea cu un TV Sport in ea. tot aud asta ca Tesla o sa rupa, dar pana acu, n a rupt decat din preturi, ca cei mai ordinari vanzatori de aspiratoare, care nu stiu sa vanda decat prin discount. https://fortune.com/2023/10/19/tesla-earnings-third-quarter-poor-elon-musk-car-manufacturer-not-tech-firm/amp/1 point
-
Pare ca tesla o sa mature pe jos cu competitia, din review-ul urmator inteleg ca masina este destul de echilibrata acuma: Modelul long range este 51.000 euro, apoi daca pui tichetul eco ajunge la un pret de 41.000 euro. La pretul asta nu cred ca are vreun competitor, pana si la A6 ele meu care e o clasa superioara geamurile duble erau optiune si ghici ce sunt doar pe fata. Eu cred ca noul model 3 o sa faca ravagii pe piata EV-urilor, cred ca si pe piata motoarelor termice, nu iti mai iei nimic frumos si dotat de la producatorii premium fara 50-60k. Tind sa cred ca cumparatori mid-range o sa se orienteze spre acest model.1 point
-
1 point
-
Ce inseamna "forja" ? , in general e de preferat sa folosesti troliul daca ramai blocat Daca e M57 poti incerca sa inlocuiesti filtrul epurator si sa te "intorci la Motul, conteaza de altfel si la unul si la altul intervalul la care faci schimbul de ulei, mai ales ca in teren poti face 2 km in 5-6 ore ceea ce ar echivala cu cateva sute de km de autostrada.Ce am descoperit eu legat de Motul in trecut ce e drept la un M54 benzina- pana la 5-6k km nu aveam consum dupa 6k km inceapea sa consume cel mai probabil atunci uleiul incepea sa isi piarda din proprietati. Oarecum off topic cum se descuca M57ele vs ZD30 pe drum , ma refer daca se modifica ceva in tinuta de drum .Pe parte de franare ai avut probleme? edit: intreb deoarece am avut si eu un Y61 3.0 cutie automata dar l-am dat ZD30 ula e puturos rau1 point
-
Bine, nu stim nici despre ce masina vorbim. Daca are sau nu DSC, la ce viteze apare vibratia, etc. Daca a schimbat aproape tot pe fata este foarte simplu sa schimbe ce a mai ramas. Nu s-a specificat in primul post daca dupa schimbarea discurilor a fost o perioada (mai lunga sau mai scurta) in care frana functiona perfect sau daca doar le-a schimbat si facea cu toate la fel. Pana atunci ar putea fi si senzorul de la roata dreapta spate. Doar zic!1 point
-
Nu prea se întâmpla asta de la amortizoare… am avut amortizoarele praf mult timp și nu s a întâmplat nimic la discuri.1 point
-
1 point
-
Voi ati luat si optiune cu ochelari de soare?! Eu nu am… cum e? Se merita/nu se merita? Sunt cu * sau fara?1 point
-
intre timp mai punem la punct diferite chestii astfel incat sa-l pastram un gentleman in continuare, binecunoscuta problema la E46 cu dezlipirea materialului textil de pe stalpii A si C...daca la cei A am gasit sa cumpar noi baghetele acelea cu inscriptia airbag, restul sunt totusi prohibitv de scumpe, asa ca tot cautand am reusit in final sa gasesc la Remat o masina de UK in stare foarte buna si sa le recoltez, am insistat sa ma lase se mi le desfac eu, sunt sigur ca altfel le-ar fi mozolit si rupt cei de acolo. Nu sunt inca hotarat la ce model de jante sa raman, dar cred ca style 32 sunt printre cele care trebuie.1 point
-
Este unpic dar nu mai ridicol arata un e30 cu suspensia stock. Bine ce comparatie am facut si eu... vroiam sa subliniez ca e30 arata cel mai ridicol ca inaltime.0 points
-
Mda , motor si AC sa fie restul nu prea ma intereseaza . edit :mint domne scaune sport si volan din ala sport misto0 points
-
Software update făcut. A apărut Android Auto. Cheia va fi schimbată. În vreo 3 săptămâni vine comanda. Ce frumos ar fi fost să fi verificat cat mașina a stat în Arad 1 luna pe tușă, și eu să am o cheie funcțională acum … asta e așteptăm.. m-am învățat .0 points
-
Salutare. Am eroarea B7F500 - Microfon driver not calibrated. E activă. Aveți idee ce poate fi? Să le zic azi la Bavaria când am programarea de software update? Oare update-ul rezolvă problema sau trebuie făcut ceva anume?0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00