Desi se pot gasi exemple din care sa rezulte ca pretul unor modele a scazut (ajustat la inflatie), nu putem generaliza. De asemenea, trebuie sa plecam de la premisa ca modelele din trecut erau "la zi" in ceea ce priveste avansul tehnologic si specificul de piata de la momentul respectiv. Faptul ca masinile erau mai mici si primitive din punct de vedere tehnic, fata de cele de acum, nu poate fi luat in considerare. La fel cum nu punem in balanta nici faptul ca posesorul Golf-ul 1997 putea sa faca singur (= foarte ieftin) multe operatiuni de intretinere si reparatie, pe cand posesorul unui VW modern sangereaza masiv bani, platind dealer-ului pentru interventii care erau candva banale.
Vin si eu cu doua (contra-) exemple:
Pretul de lista al unui BMW 2002, in anul 1969, era in US de $3,323.80. Luand in calcul inflatia, $1 din 1969 valoreaza $8.39 in 2023. Deci, in bani actuali, acel 2002 costa $27,886.69. Echivalentul lui 2002 este, in prezent, un serie 2 coupe. Cel mai ieftin serie 2 coupe vandut azi in US are pretul de pornire de $38,800.00. Cu cca. 35% mai scump.
Pretul de lista al unui 750iL E32 din 1990 (modelul de varf de atunci) era in UK de £45,832.79. Lira s-a devalorizat de 2.36 ori din 1990 pana in 2023, deci acel 750iL ar fi echivalent cu £108,165,39. Ori, pretul de baza a modelului de varf serie 7 de astazi (M760e xDrive) este de £119,305.00. Cu cca. 10% mai scump.