Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 11/05/23 in all areas
-
Vii si tu cu dulapu' la revizie ca omu' si baietii astia "rai" iti iau fata cu frumusetea asta (R1250 Triple Black)...nu-i corect 1 an, aprox 15.000 - ulei, toate filtrele posibile, lichid de franta. Urmeaza Adblue si placute spate in cateva mii de km....in rest apa paie si bataie.3 points
-
am mai mesterit putin la ea...am schimbat sticla farului de pe partea dreapta intrucat cea de pe stanga a fost la un moment dat schimbata si se vedea o diferenta si nu-mi dadea pace...am incercat mai intai sa o polisez pe cea veche dar tot nu a iesit ok. Am curatat pe acolo si cu ocazia asta am pus si noile garnituri.2 points
-
Revin cu un update pentru cei care spun ca masina electrica nu este chiar asa de eco-friendly. Fiind duminica si discutand cu cativa prieteni despre ura lor fata de masinile electrice m-a impins sa caut cat energie se consuma pe producerea benzinei/motorinei. Pentru a produce benzina/motorina si a ajunge in statiile de incarcare se consuma energie: Sondele de petrol consuma curent, multe platforme sunt alimentate cu un generator diesel care este mult mai ineficient dpdv al energiei consumate, adica alt CO2 Rafinariile consuma energie electrica iarasi, adica alt CO2 Benzina/Dieselul ca sa ajunga in locatia X iarasi consuma energie, adica alt CO2. Pe langa astea rafinariile mai produc si dioxizi de sulf, sondele petroliere care lucreaza prin oceane, mari mai scapa petrol prin ocean poluare iarasi. Dupa ce m-am uitat la mai multe site-uri, clip-uri pe youtube mi-am dat seama ca industria petroliera chiar este murdara. Si cine spune ca masina electrica produce mai mult CO2 se insala grav. Am cautat si o rafinarie de la noi si rezultatele arata cam asa: https://rompetrol-rafinare.kmginternational.com/rompetrol-rafinare/mediu-si-sanatate/mediu/eficienta-energetica Daca luam petromedia din 2018 16,700 tone materii prime/zi Consum energetic = 2.97 GJ/t Daca transofrma GJ in MW ne da 0.825 MWh pe tona, ceea ce este super mult. Bine acolo se produc mai multe tipuri de combustili nu doar benzina/diesel, apoi daca convertim asta in kw inseamna 13 777 000 kwh, suma asta daca o impartim la 80 kwh cam cat are o baterie de electrica inseamna 172 212 baterii incarcate. surse: https://www.catalinv.ro/masinile-electrice-sau-pe-combustibil-care-dintre-ele-polueaza-mai-mult/ https://www.linkedin.com/pulse/so-exactly-how-much-electricity-does-take-produce-gallon-paul-martin https://www.aiche.org/fscarbonmanagement/cmtc/2017/proceeding/paper/electricity-oil-patch-power-costs-production-co2-eor-electric-lines-and-onsite-generators2 points
-
Pe mine m-a pierdut de 'client' la aia cu 'can catch fire at any moment'. E clar cat de obiectiv e.. Nu stiu care e situatia cu incarcarea in orasul respectiv, dar la noi cel putin n-am vazut niciodata o asa coada. Decat poate taximetristii cand era gratuit la kaufland, dar nici atunci nu erau atatea masini.2 points
-
E simplu, daca e zgmotul vine din cabina, e din o bucsa de ghidare, atinge undeva in zona dinauntru. La unele face asa, la E90 face altfel, in timp probabil mai toate fac.. Nu poate fi din mecanismul directiei, ceea ce nu e atat de grav.. dar e enervant. Axul volanului are cel putin o garnitura-burduf de cauciuc intre caroserie si axul volanului.. care e tampesc de prost pozitionata sa o pui la loc. Dar sigur mai sunt si alte elemente care pot atinge axul.. Regula e tot cea de sus. Cum a zis @Romulus MARE atentie la cum se pune inapoi spira din carcasa ei fata de unghiul/axul volanului! Nu "intreaba" de doua ori cand se rupe!! Trebuie pusa exact in acelasi loc in care a fost fata de pozitia volanului.2 points
-
1 point
-
Aș lua în considerare o mașină electrică peste câțiva ani,când avansul tehnologic va fi unul cu range și timpi de încărcare mai performante, altă condiție fiind necesitatea dezvoltării infrastructurii stațiilor de încărcare ( chiar daca aș sta la casă și aș avea panouri ).1 point
-
Da, cand fiecare loc de parcare privata o sa fie dodat cu incarcator. Stau la bloc, cum il incarc ?1 point
-
Electric, clar doar cand m-ar obliga.. Poate mai curand daca aud ca fac baterii din nisip fara sa produca dioxid de carbon cand fac bateriile, ca se stie ca pana fac o baterie din asta (din strafundurile pamantului punand si copii sa sape dupa metale rare..) poluarea e doar mutata.. (cu explozii, excavari..) Si daca pana atunci infrastructura e suficienta sa incarc nestingherit si e atat de verde.. sa nu produca poluare CO2 din arderea carbunelui.. m-au convins ca toata ideea de electric trebuie imbratisata!1 point
-
1 point
-
E-urile nu au nici o treaba cu ce s-a intamplat de la F incolo, si in bine si in rau. Sunt atat de diferite ca scop si context al vremurilor incat e clar un target diferit. S-au marit atat de mult in dimensiune de la F-uri, incat un F30 era cat un E60. Acum la G au mai crescut iar, inca un pic.1 point
-
1 point
-
Am pus 3-5 ani ca poate pana atunci apar niște modele ok la preturi decente la sh. N-o sa dau niciodată 80k pe o mașină nouă, când după 1-2 ani și putini km ajunge la jumate din suma.1 point
-
Eu merg pe varianta 1-2 ani, la cat de rapid avansează EV-urile.1 point
-
O combinatie intre “cand ma vor obliga” si poate peste 15 ani1 point
-
Aș în considerare oricând, numai să îmi pot permite financiar1 point
-
1 point
-
1 point
-
Păi cam așa sunt multi, ori intr o extremă, ori în alta. Așa îți faci rapid o comunitate, ca toți care urăsc EV-urile se uită doar la ce spui tu, așa dacă ești cu ambele tabere nu prea prinzi la public, majoritatea zic doar ce vrea ascultătorul sa audă, așa se fac banii.1 point
-
oricum masina e bestiala, o accelaratie 0-100 sub 7s, e mai rapid decat 320i (testat) , nu cu mult dar e mai rapid. dar 320i e mult mai rafinat parera mea. eu original am avut comandat 320d , m-am achimbat in ultima secunda pe 320i , pe undeva imi pare rau ca nu a fost 330i , dar diferenta de 6/7k m-a facut sa zic pass,asta e, data viitoare1 point
-
Interesat e ca daca citesti pe siteuri / YT avem 2 mari curente: - EV sunt praf e sfarsitul lor scad vanzarile , Ford se retrage si asa mai departe -EV merg bine se vand din ce in ce mai multe https://www.automotivedive.com/news/bmw-mercedes-benz-ev-sales-jump-q3-tesla-loses-market-share/696406/ Mai rar prinzi oameni cu capul pe umeri care zic clar : -pt oras EV= solutie -extern nu prea Dupa care incepe showul clasic - nu au range, ce faci cu bateria si asa mai departe .1 point
-
Nu ca mă interesează consumul dar sunt curios de precizie. Dacă primul drum de dimineață în bord zice consum 10.7, în aplicație 9.8? (Nu am poză în bord, dar poate mă credeți pe cuvânt ) Sincer eu am căutat o modalitate să aflu “travel time” e ceva ce țin cu exactitate, timp plănuit la minut și nu am găsit decât în aplicație my BMW, doar nu văd sa fie precisă și unele trasee nu se sincronizează…1 point
-
De acord, e foarte enervanta treaba cu aplicațiile. Cât despre range, mașinile noi o sa aibă baterii lifepo, ca să fie mai ieftine, și pe astea poți sa le încarci la 100% fără probleme1 point
-
pare ca e vreun senzor. a avut un prieten pe e60 ceva similar. nu as crede ca problema sa fie de la cutie.1 point
-
O chestie super enervanta la masinile electrice este ca trebuie sa iti descarci 17 aplicatii si sa-ti faci 17 conturi, intamplarea: Astazi am mers ca deobicei sa incarca in parcare subterana de la Mall la cei de la renovatio dar erau ocupate toate 4, 2 masini erau parcate pe acele locuri dar na. Ar trebui ca toti astia care parcheaza pe locuri de incarcare sa fie amendati zdravan. Din cauza ca era ocupat am mers 15 m mai departe la statiile de incarcare de la ngt care dupa ce ca mi-au mancat nervii cu creeare contului, nu a mers din prima..Apoi reusesc sa fac contul, bag cardul apoi dau drumul la sesiune bag mufa in masina si direct eroare "main voltage not available", mai incerc odata la fel, plin de nervi merg iarasi 25 de m mai departe ma duc la statiile de la enel x, aici iarasi cont care la fel nu mergea din prima, mai incearca odata si ca sa vezi astia iti cer si CNP-ul pentru cont, dupa ce am terminat de facut contul am reusit insfarsit sa incarc. Mi se pare aberant sa imi fac cont pentru orice firma de asta care ofera curent, daca vine un om care nu le are cu telefoanele sau pur si simplu nu ai telefonul cu tine ce naiba faci? Astazi am mai fost pe la BMW si Mercedes, la mercedes am facut un test drive cu e class si eqe amg, dar o sa vorbesc doar despre eqe ca sa fie on-topic. Eqe are o acceleratie si o putere zici ca e din alta lume, autonomia nu asa mare pe cat m-as fi asteptat cand plecasem bateria era jumatate si avea min 231 si max 248, dupa cateva accelerari nebune am ajuns la 201 km min si 220 km max, deci la un full de baterie ai face cam 400-420 km, deobicei nu lasi masina mai putin de 10% si nu mai mult de 90% deci ai avea cam 320km. Pana cand 10-90% nu ajunge la un 450-500km nu cred ca o sa ma bag la electrica, ca masina overall nu mi-a placut, parca bordul intra in mine, ma impingea, am mai observat ca de la HUD ma iau durerile de cap. Si cam asta am facut eu astazi.1 point
-
Urmaresc canalul de YouTube m539 restoration și într-adevăr el a foat cel ce m a inspirat cu insonorizarea. Eu voiam sa pornesc acțiunea din zona ușilor, sa fac șabloane pentru zonele unde necesita bricolaj astfel încât ca la momentul rezultatului final totul sa vina perfect îmbinat, as face asta măcar pentru sunetul acela “plin” ce îl oferă când închizi usa. As continua apoi cu partea din parte a portbagajului, spațiul roții de rezerva, sub bancheta din spate as curata acel cauciuc care probabil și a pierdut proprietățile și sa vin apoi pana in zona picioarelor de la pasager. Iau in calcul sa fac si partea metalică a plafonului însă îmi este teama sa nu creez vreo cuta pe materialul textil sau sa rup vreo clema când îl demontez, greu as mai gasi unul impecabil apoi. https://www.imagebam.com/view/MEPW0BO1 point
-
1 point
-
Am făcut și eu de curând test cu un EQE 43 AMG și accelerația este wow face 0-100 in 4.2 secunde dar tot mai rapid mi s a părut tesla, am făcut anul trecut un test drive cu tesla model 3 performance care face 0-100 în 3.2 secunde, eu când îi dădeam talpă mă lua cu amețeală, vreau să prind să fac test drive și cu model s care face în 2 secunde să văd dacă vomit sau nu. Ca să conduci zilnic o mașină de asta și să nu îți fier rău 0-100 în 4 secunde ar cel mai ok.0 points
-
Nu are jojă mașina , doar electronic din bord pot sa verific uleiul ! Poate modelul tău o fi având dacă e din 98’ ! Sunt al 2 lea proprietar , masina a avut schimburile făcute mereu la timp, acuma o sa urmăresc , am completat pana a ajuns nivelul uleiului la jumate și de acum înainte voi monitoriza sa văd care e treaba ! Mulțumesc de răspuns oricum !0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00