Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/09/23 in all areas

  1. discutia imi aduce aminte de vremuri trecute cand ac era ceva ce nu multi aveau. bineinteles cei care nu aveau erau cumva toti alergici la ac si nu vedeau nici un beneficiu in ac. totusi imi aduc aminte acuma vreo 15 ani un prieten si-a luat o scoda ocravia 2 noua, pe vremea aia cum spuneam mai sus ac era optiune si nu neaparat ieftina. en fin si-a cumparat o masina neagra cu piele neaga , no ac. era un vis vara
    4 points
  2. Dacă ai casco faci o românească si il schimbi.
    2 points
  3. Salutare, revin cu update-uri. S-a facut constatare, voi schimba senzorul, cablaje, 6300 lei , iar cu ECU o sa merg la Teo performance ca sa il curete. Din pacate mufele de la ecu erau cu motorina. Deci va recomand sa verificati periodic acest senzor si daca vedeti motorina pe mufe sa il schimbati urgent. Daca nu aveam revizia, probabil ca aflam de problema cand ecu era deja “prajit”. Seara buna!
    2 points
  4. Eu incep sa imbatranesc, ma uit doar la range-ul care scade pe secunde. In rest, ca accelereaza si sus si jos, e normal, ca d'aia e cat un apartament bun. Ontopic: Da, as alege un i5, il doresc in teste ca sa fiu 100% sigur, dar mi se pare ce trebuie dpdv ampatament, interior, tehnologie.
    2 points
  5. normal ca taie dar e nu prea simti. in schimb cand ploua sau e umezeala afara(iarna in general) nu stai cu geamurile aburite. si oricum daca o freci in orash in aglomeratie e irelevant ca se pierde din puterea motorului cum zicea Romulus mai sus a/c nu doar raceste
    2 points
  6. Multa lume nu este informata in privinta masinilor electrice. Nu cred ca toti fac sute de km pe zi sa fie speriati de autonomie, este un pic problematic pentru cei care locuiesc la bloc. Daca locuiesti la casa isi tragi in 380 si poti incarca noaptea fara stres, daca mai esti si abonat la HidroElectrica circuli aproae gratis la 0.70 bani pe kW. la o baterie de 80kWh te costa plinul 56 ron si mergi cel putin 400km.
    2 points
  7. Dupa ce fostul E90 m-a dus cu bine timp de 13 ani+ l-am predat catre un alt posesor si l-am inlocuit cu un G30 LCI 11/2020, 30d xDrive. Masina am cumparat-o din Germania din reprezentanta la 53k km, iar acum are vreo 71k. Am mers pe varianta Luxury, voiam ceva cat mai confortabil si are mai multe dotari pe partea asta: scaune ventilate, masaj, scaune confort cu piele nappa, webasto, driving assistant plus, adaptive drive. Per total masina e foarte confortabila, la drum lung e o placere de condus. Am fost foarte impresionat de Adaptive Drive (bare stabilizatoare active) - masina nu are ruliu deloc in curbe. De asemenea, consumul mi se pare cel mult egal cu cel pe care-l aveam la E90 320d N47, daca nu chiar mai mic. Sunt usor dezamagit de brand; doar ce a iesit din garantia de fabrica si in ultima luna am dus-o in reprezentanta unde s-au schimbat piese de aprox 7000 Lei (fulie vibrichen, chit complet de accesorii ca scartaia la rece, fulie cardan, montat ceva discuri de frictiune pe fata fiindca pocneau discurile in curbe). Pt o masina de 70k km, majoritatea mersi pe autostrazi, mi se pare excesiv. Noroc ca mai am inca 2ani garantie Premium Selection, in caz ca mai pica ceva. As fi vrut un volan cu padele, insa n-am reusit sa gasesc unul in stare buna la un pret omenesc; mai caut, cu toate ca nu pot sa zic ca e o necesitate, cutia schimba suficient de rapid. Ce nu-mi place este ca masina este destul de lunga si joasa. Prin locuri pe unde ma bagam fara emotii cu E90, cu asta ating. De asemenea, manevrabilitatea in spatii inguste e destul de slaba. Unele finisaje interioare sunt slabe - spre exemplu de fiecare data cand ma urc in masina si trag de maner pt a inchide usa imi scartaie in mana, ceea ce mi se pare un mare fail, fiind o chestie pe care o resimt la fiecare urcare in masina. La E90 nu aveam asa ceva. Dotari: Editions And Packages S710 M Leather Steering Wheel S7R7 Innovation Package Comfort And Interior Equipment S403 Glass Roof, Electrical S416 Roller Sun Visor, Rear Lateral S420 Sun Protection Glazing S423 Floor Mats Velours S428 Warning Triangle And First Aid Kit S453 Climate-Controlled Seats, Front S456 Comfort Seat With Memory S465 Through-Loading System S4AW Instrument Panel Sensatec S4HA Seat Heating, Front And Rear S4LH Fine-Wood Trim "Fineline Cove" S4M8 Individual Rear-Reading Light S4NB Autom. Climate Control With 4-Zone Ctrl S4T7 Massage Function F.Driver & Fr.Passenger S4T8 Outside Mirror With Auto Dip S4UR Ambient Interior Light Multimedia S60A TV Function Plus S610 Head-Up Display S654 DAB Tuner S676 HiFi Speaker System S6AC Intelligent Emergency Call S6AE Teleservices S6AK Connected Drive Services S6C4 Connected Package Professional S6NW Telephony With Wireless Charging S6U3 BMW Live Operating Area Professional S6WD WLAN Hotspot S7S2 Luxury Line Driver Assistance And Lightning S536 Auxiliary Heating S548 Kilometre Speedo S5AC High-Beam Assistant S5AL Active Protection S5AU Driving Assistant Professional S5AV Active Guard S5AZ BMW Laserlicht S5DN Parking Assistance System Plus Wheels And Drive S205 Automatic Transmission S230 Extra Package, EU-Speciifc S248 Steering Wheel Heater S28W BMW LA Wheel W-Spoke 632 S2PA Locking Wheel Bolt S2VA Chassis & Suspens. Setup"Adaptive Drive" S2VB Tyre Pressure Display S2VC Tyre Repair Set Environment And Safety S302 Alarm System S316 Automatic Trunk Lid Mechanism S319 Integrated Universal Remote Control S320 Deleted, Model Lettering S322 Comfort Access S323 Soft-Close-Automatic Doors S346 Chrome Line Exterieur S3DS BMW Display Key S801 National Version Germany S851 Language Version German S879 On-Board Literature, German S8EK Dummy-SALAPA S8KA Oil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km S8R9 Refrigerant R1234yf S8TF Active Pedestrian Protection Other Equipment S1CB CO2 Equipment S1CE Recuperation System S941 Dummy-SALAPA S9AA Outer Skin Protection S9D6 Fahrerlebnis Paket De S9D7 Winter Joy Package SA090 90 Ah AGM Battery
    1 point
  8. Este foarte ciudat. O bujie care a fost montata corect un urma cu numai 10.000Km / 1 an jumatate trebuie sa se poata desface destul de usor, mai ales avand in vedere eforturile depuse (motor cald, etc.) 1. Cu toate bujiile montate, analizeaza cu rabdare si atentie daca bujia cu pricina sta in aceeasi pozitie si face aceleasi unghiuri in lacasul sau / fata de chiulasa, ca si celelalte bujii. Daca observi chiar si mici diferente, dar evidente, atunci poti suspecta o montare gresita (filet incalecat). Remedierea corecta ar implica, in mod tipic, demontarea chiulasei - ceea ce complica situatia, dar totodata simplifica demontatea bujiei. 2. (foarte improbabil) Cand au fost inlocuite bujiile, s-a utilizat exact acelasi tip ca cele vechi, cu exact aceeasi lungime a filetului? Daca la motorul respectiv bujiile se monteaza cu saibe, exista vreo suspiciune ca saiba bujiei cu pricina sa fi cazut inainte de montare? Ideea este ca, daca filetul bujiei noi a intrat mai mult in camera de ardere, pe capatul acestuia s-ar fi putut depune calamina (in functie si de starea de sanatate a cilindrului respectiv), ceea ce ar face foarte dificila demontarea. Te rog sa ne tii la curent.
    1 point
  9. regiunea se poate seta si din masina, dar o face masina automat cand treci dintr-o tara in alta, ca sa iti arete limitele de viteza din tara respectiva, si un mic info despre cum se conduce in tara respectiva , mi se pare misto. stie sa schimbe bordul din km in mile sau invers ,farurile, in functie de partea pe care se conduce
    1 point
  10. Pana la urma cum e fata de sedan, e mai zgomotoasa?
    1 point
  11. Sigur a fost vaselină ceramică sau loctite? Dacă au fost strânse la cuplu, încearcă cu motorul cald, cu degripant din abundență la filet și merge...
    1 point
  12. Oooo, s-o calaresti sanatos domnu’! Long time no see…
    1 point
  13. https://www.pro-detailing.ro/laveta-microfibre-profesionala-curatare-sticla-si-inox-speckless-revision-300-gsm-35x35cm-3buc.html?gclid=Cj0KCQiAo7KqBhDhARIsAKhZ4uhpT3OYoWYqU_G0y5uqVGgTQICX5hj6BA1Mc1LDz6XairLyIPI1oHsaAkpIEALw_wcB Eu folosesc asta sa sterg geamurile pe interior si oglinzile, nu ramane nici un fel de urma.
    1 point
  14. Bujiile (NGK) au fost schimbate acum 10.000km, in luna mai 2022, folosindu-se vaselina ceramica pe fiecare in parte.
    1 point
  15. S-o stapanesti sanatos si fara probleme! Am facut si eu o achzitie similara acum 3 luni, doar ca din Ro si 520dx...Apropo, cum ti se pare sunetul HiFi Professional? Vad ca ai optiunea in lista de dotari... Mie mi se pare, sincer, muuuuult mai slab decat HiFi-Pro de pe E90 sau F10....muuuult mai slab....
    1 point
  16. Sa vezi bridgestone blizzak 5 cum huruie de zici ca ai toti 4 rulmenții pana in 50 km/h.
    1 point
  17. Păi, dacă nu și-a făcut regenerare de 3355km și la presiunea aia mare (de peste 1 bar, cănd normal e de ordinul mbar-ilor) cam slabe șanse să-l salvezi, dar nu imposibil. Fă o diagnoză pe dde și vezi ce erori ai, că pot fi arse bujii, releu bujii sau termostat defect și nu apare eroare în bord dar e stocată în dde din cauza asta nu face regenerarea automat, că una din condițiile regenerării automate e să nu ai erori pe dde. Dar cel mai corect, mergi la cineva care are ISTA și fă diagnoză ca lumea și vezi sigur care sunt problemele și la ce să te aștepți...
    1 point
  18. Cand bateria mhev ajunge la 2 linii, din constatare personala, se cam opreste din mers motorasul electric. Nu functioneaza doar la plecarea de pe loc, ci si in mers si la accelerari. Mi s-a parut ceva ciudat - bmw declara 11CP, intr-adevar, insa la RAR are trecuta o putere de ~2KW electrica, cele 2 valori nu prea bat.
    1 point
  19. Da, si eu am optiunea asta si parca m-am uitat pe configurator si una pe asta se exclud, cum zici tu, nu le poti pune pe ambele iar la treaba cu ruliu confirm dar parca s-ar preta la scaunele sport, la astea comfort parca sustinerea (cel putin pentru mine, cand intru in curbe mai tare) laterala e slabuta. Nu ai prins cu mild hybrid, nu? Parca din 2021 a pus BMW... Felicitari pentru achizitie, e ce trebuie.
    1 point
  20. Am pus codul optiunii, nu știu ce dorești mai mult. Caută in dotări, si dacă ai 2VA + 2VH îmi retrag cuvintele, altfel hai te rog să ne oprim aici. Am mai avut discuția asta si pe alte grupuri și tare greu faci oamenii să priceapă ca Adaptive Drive nu e același lucru cu Adaptive Suspension sau butonul ăla de adaptive, care e un mod de condus. Dupa cum scrie si in poza, "Sport", "Comfort", "Eco Pro", "Adaptive" sunt DRIVE MODES. Nu este Adaptive Drive, este ADAPTIVE drive mode (aka. mod de condus). N-are nicio treaba ce spui tu cu ce zic eu. S2VA Chassis & Suspens. Setup"Adaptive Drive" - contine Adaptive Suspension si, in plus, are si bare stabilizatoare active fata-spate (aka. 2 motoare care torsioneaza barele stabilizatoare pt a elimina ruliul in curbe). Din rationamente de spatiu pe puntea spate nu se pot monta simultan pe G3x 2VA si 2VH. Poza1: adaptive drive Poza2: fara adaptive drive
    1 point
  21. Uite aici, am avut si suspensie adaptiva si toate rotile viratoare.
    1 point
  22. Era un i5 la reprezentanta in showroom, m-am uracat in el dar..dupa ce m-am obisnuit cu spatiul din iX , i5 parca ma strangea
    1 point
  23. Alpin 6 se vrea o versiune mai accesibila a anvelpelor, iar PILOT Alpin 5 se vrea un fel de gama mai premium. Gen SKODA/VW si AUDI. Acelasi grup, dar calitativ diferite. Eu am avut atat Alpin6 cat si PA5 si la cum conduc eu ( destul de alert ) nu m-au dezamagit niciunele.
    1 point
  24. I-ai dat tare pe vale, asa, toti sunt zmei
    1 point
  25. Hmm dubios ca nu am problemele astea cu aburirea la urs :))) Serios acum fiecare merge cum crede daca ai AC oprit si ventilatia on deschizi un pic geamul si aia e . edit BMW face si acum masini doar ca nu mai are interesul sa "tina" atat de mult . Chiar si BMWurile "adevarate" incep sa "moara" dupa 20 ani , acum ma uit si vad de ex ca E46/E90 = BMW "adevarat" dar sa dea dracu pare ca toti au uitat de suspensia "de portelan" a lui E46, de vasele de expansiune ale lui E46 de piesa cu tepi de puntea spate care se duce la balamuc la modele mai puternnice si lista poate continua.PS de E90 nu ma iau ca na e bimmer si al lui nu prea avut "probleme"
    1 point
  26. Asa merg eu pe autostrada, nu am timp de pierd aiurea. Si asta de prin Germania
    1 point
  27. modul auto poate fi folosit cu sa fara ac asa ca nu stiu ce treaba ar avea cu dezaburirea bineinteles ca la e90 totul este mai bun, lucru stiut clar de toata lumea. peste vreo 5 ani f30 va fi cel mai bun stai doar sa se ieftineasca putin
    1 point
  28. Daca e blocat asa face. Vezi la rece daca poti sa l opresti cu mana. Pui o carpa ceva, sa nu te ranesti la degete. Daca e vascul dus poti verifica si vizual, e plin de praf si mazga gen ulei curs. Se schimba usor, cheie de 32 si are filetul invers. Bafta !
    1 point
  29. Azi a venit rândul plăcuțelor de frână spate. Inițial am vrut să schimb și discurile, dar s-a constatat că mai au ”carne” pentru încă un set de plăcuțe, așa că mers pe recomandarea mecanicului de a le schimba abia la următoarea tură de plăcuțe. Mai mult de atât, nu am găsit discuri 370X24 pe stoc.
    1 point
  30. Dap, exact. Te loveste un biciclist si iti rupi piciorul..
    1 point
  31. 1 point
  32. Vezi ca PA4 e model foarte vechi ! Momentan e PA5 la Michelin si urmeaza sa apara modelul nou Eu as recomanda sa iei Pilot Alpin 5!
    1 point
  33. Live Europe, e destul de mare se face de pe stick. Pe regiune, de exemplu eu am setat Romania, ar trebui sa se faca automat. Initial aveam harta 2020 si pe DE era 2023. Am schimbat pe Romania regiunea dar dupa 2-3 zile nu s-a descarcat nimic automat :). Asa ca am facut si eu manual, acum mna am 2023-4, ultima versiune pe toata Europa. Vedem la urmatoarea in 2024 daca se face automat pe Romania. Cred ca tu ai la a ta si OTA software update .... , mie mi-au instalat 07-2023 cand am fost la Bavaria.
    1 point
  34. Cred ca la tine merge din masina.
    1 point
  35. AC pe auto si 21.5 grade indiferent de vreme, nu are sens sa ma complic sa opresc / pornesc. Vara racoreste, iarna incalzezte, nu cred ca afecteaza puterea motorului, doar consumul, si sa astept iarna sa se incalzeasca motorul sa intre putin cald, nu are sens, de asta avem clima pe 3 zone sa nu ne complicam, confort etc.
    1 point
  36. Se pare ca sunt singurul cu BMW electric
    1 point
  37. Ai programat din myBMW sau direct din masina? Azi dim au fost 5 grade, si n-am reusit sa pornesc din aplicatie, pentru ca imi dadea eroare de lipsa conexiune internet, desi acasa merge netul, iar masina era parcata in acealsi loc ca si in ultimele luni, deci nu inteleg unde nu ar fi fost internet... a fost nasol dimineat... am tinut o liturghie fenomenala unde am convocat toti Sfintii... @Romulus crezi ca putem face split la discutiile referitoare la incalzirea auxiliara, sa le mutam intr-un topic separat? Multumesc anticipat!
    1 point
  38. Da-mi voie sa dezvolt. Dupa 20+ ani de experimente cu anvelope pe diverse masini, in principal BMW dar si alte marci, am ajuns la concluzia ca cei 6 producatori premium (Bridgestone, Continental, Dunlop, GoodYear, Michelin si Pirelli) ofera anvelope net superioare, tehnologic si calitativ, fata de restul producatorilor. Diferenta este atat de evidenta, incat as spune ca exista cei 6 si restul lumii. In mod natural, ele sunt totodata si sensibil mai scumpe. Nota: unii includ in marcile premium si pe Hankook. Nu sunt de aceeasi parere: am avut Ventus V12 si Ventus S1; in cazul ambelor, realitatea a fost sub asteptari. Aceasta nu inseamna ca nu exista si producatori de pneuri din esalonul II care ofera un produs bun, fara insa a fi la acelasi nivel cu anvelopele premium. Exemple notabile: Falken, Hankook, Vredestein, Yokohama. Am fost in mod particular dezamagit de Nokian: desi pneurile de iarna s-au comportat decent, nu au ajuns la nivelul marcilor premium. Iar pneurile de vara Nokian au fost un dezastru. De asemenea, multi producatori din esaloanele inferioare sunt in fapt sateliti "low-cost" ai celor 6 mari. Unii considera ca - spre exemplu - daca Barum face parte din grupul Continental, un pneu Barum este aproape la fel de bun ca un penu Continental, dar mult mai ieftin. Nu este deloc asa: Barum este net inferior.
    1 point
  39. intotdeauna vei vrea sa fii in aia mai mare dar pe de alta parte si aia poate fi izibita de un camion sau asa cum era mai sus poti intra sub un camion, asa ca pe principiul asta mereu va fi una mai mare si mai tare ca a ta.
    1 point
  40. nu cred ca multi oameni se uita la aspectele de siguranta cand cumpara o masina, majoritatea sunt fascinati de cum arata, de tablete, de chestiuni de genul acesta....uita-te la cate masini scumpe sunt pe strada incaltate cu anvelope proaste made in China...iti dai seama ca aia au facut pipi pe R&D astora de la BMW, Merc, Audi etc care s-au straduit sa faca masinile alea cat mai safe, cand au pus chinezariile alea...am un amic cu un GLE, masina luata cu cca 40k km care a venit cu gume premium pe ea si cand a venit vremea sa le schimbe si a primit cotatie de vreo 8000ron l-a luat cu frisoane si a cautat pana a gasit niste chinezarii cu 2500ron toate 4...si ca el sunt multi din pacate, asta macar merge usor nu ca un bizon dar in caz de urgenta sigur nu se va opri la timp. Asa ca nu-i de mirare ca se vand la greu masini care stau la slab la EuroNcap, desi si testele lor sunt discutabile intrucat acum masinile iau stele daca au sisteme active de protectie chiar daca la impact stau prost tot vor lua 1-2 stele daca are radar si cateva airbag-uri, pe cand inainte accentul era pus pe impact si protectia ocupantilor in astfel de situatii. De asta ai acum radar pe Logan sau pe orice alta conserva de genul acesta.
    1 point
  41. 1 point
  42. La suma asta nu vă încadrați la un G20 330e? Îmi pare mai actuală, mai fresh, mai "electrizantă"
    1 point
  43. Nu recomand Fulda. Mai ales pt bmw. Am avut si nu sunt cine știe ce.
    1 point
  44. Va ca multi au lipsit la orele de fizica, lasa-ti naibi masina, ca poate sa fie tank si batmobil si ce mai vreti voi, e vorba de corpul uman si a lui organe, care nu rezista la acele forte G care se creeaza cand te opresti brusc.
    1 point
  45. Chiar si pentru cei foarte conservatori, este evident ca omenirea nu poate continua sa arda combustibili fosili mult timp de acum incolo. Este inca greu de spus acum care va fi solutia tehnologica care se va impune (electrificare / hidrogen / combustibil sintetic, etc.), dar in mod clar automobilul electric are sanse foarte bune in acest sens. Oricum, este doar o chestiune de timp pana cand vom fi nevoiti sa condcem "altceva". In completare la pct. 1, lipsa emisiilor si simplitatea unui automobil electric in comparatie cu unul cu ICE, ii da acestuia potentialul de a avea o durabilitate excelenta, fara a se perima tehnologic. Practic, un automobil electric conceput pentru upgrade viitor prin inlocuirea bateriilor ar putea fi utilizat zeci de ani, cu costuri de intretinere net inferioare unei masini cu motor termic. Banuiesc ca producatorii evita cu mare grija un astfel de scenariu. Cred ca tehnologia automobilelor electrice inca este in stadiul de evolutie accelerata. In aceste conditii, un model recent iesit pe piata are (aproape) intotdeauna un avantaj tehnologic semnificativ fata de unul chiar si cu doar cateva luni mai vechi. Pentru un cumparator, aceasta echivaleaza cu o depreciere abrupta si in termen scurt a masinii. Tehnologia bateriilor automobilelor electrice este in pragul unei revolutii. Este necesar ca urmatoarea generatie de baterii ("solid-state", sau oricare va fi aceasta) sa rezolve problemele bateriilor Li-Ion: "thermal runaway", capacitatea specifica de a inmagazina energie, timpul de reincarcare, durata de viata, costul, materialele + metodele de productie exagerat de poluante. Am vazut cum arde (mai exact, cum explodeaza) un automobil electric cu baterii Li-Ion, iar pentru mine unul acesta este un aspect inacceptabil. Infrastructura de incarcare are de rezolvat doua obstacole majore: standardizarea si extinderea intr-un ritm cel putin sincron cu cresterea numarului de masini electrice. Nu am studiat in detaliu situatia, dar inteleg ca, pe langa faptul ca statiile de incarcare sunt inca prea rare, nici macar nu sunt standardizate (NACS / CCS). Aberant. In baza celor de mai sus, daca un cumparator nu este in categoria "entuziastilor" si/sau a "early adopters", este prudent - financiar vorbind - sa mai astepte stabilizarea tehnologiei, extinderea infrastructurii si asezarea preturilor prin presiune competitionala. Ceea ce cred ca o sa mai dureze cativa ani buni de acum incolo.
    1 point
  46. La astea unde se face itp-ul ,la depanero ?
    1 point
  47. https://drive.google.com/drive/folders/1oSyi-TAGV7EjQlxeBb0jFVjydlZcJe-U?usp=sharing
    1 point
  48. Ce intelegi tu prin adaptive drive? Ce am eu acolo este Adaptive Drive. nu stiu ce ai tu , dar daca nu ai butonul ala sigur nu ai Adaptive Drive. Iti arat manualul daca nu crezi
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.