Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 11/22/23 in all areas
-
Vina e a noastra ca natie, a cacaturilor care se promoveaza pe yt/tiktok/retele de socializare, spalarea pe creier a tineretului din ziua de azi, lipsa moralitatii, constientizarea pericolelor, respectul ( in general si in trafic ) pile/cunostinte/relatii - vechiul PCR, scoala de soferi daca te invata fix p..., si chestia nativa, pentru sofat, pe care o ai sau nu o ai, lipsa infrastructurii rutiere, starea tehnica a parcului auto si lipsa de implicare a autoritatilor RAR, ARR, etc, factorii sunt atat de multi ca nici nu stii de unde sa te apuci, dar e bine ca avem sute de radare, sa iasa banu la buget. Va atatea filmulete cu accidente, unele incredibil de stupide, care puteau fi evitate 100% doar printr-o atentie sporita, dar pe multi nu ii intereseaza sa vada ce se intampla in jurul lor, sunt doar in cutia lor, unde incepe si se termina masina, in rest, totul e vag/ceata si neinteresant. Condusul NU e pentru toata lumea, chiar daca avem scoli de soferi. Sa nu mai vb de ex psihologic...2 points
-
In aceasta privinta am o opinie oarecum diferita. Din proprie experienta, sunt mai bine de 3 decenii de cand Politia Romana are un singur laitmotiv privind cauza accidentelor in trafic: viteza. In niciun caz nu intentionez sa diminuez impactul vitezei atat asupra frecventei cat si a gravitatii accidentelor. Problema principala este insa ca Politia se concentreaza prea mult (chiar aproape de exclusiv) pe viteza, ignorand alte cauze. Si cred ca face acest lucru din lene. Radarul este un mijloc tehnic comod de folosit, usor de probat in instanta si cu un randament financiar excelent (bani din amenzi versus timp de utilizare). Obiceiul de amplasa radarele pe sectoare de drum si la intervale orare in care traficul nu este periculoas m-a determinat sa cred ca, in fapt, Politia urmareste mai degraba veniturile din amenzi decat evitarea evenimentelor in trafic. Este un punct de vedere pe care cred ca l-am mai exprimat in trecut: singura situatie in care viteza in sine produce un accident este atunci cand se pierde controlul asupra directiei, fie prin depasirea capabilitatilor de a conduce a soferului, fie prin depasirea limitelor fizicii (ex: viteza exagerata in curba, sau pe carosabil alunecos). In orice alte situatii, cauza accidentului este alta decat viteza; desasire neregulamentara, neacordarea prioritatii, mers pe contrasens, depasirea coloanelor, etc. - cu observatia importanta ca viteza agraveaza efectele accidentului. Apropos de radare, tocmai a fost o licitatie publica prin care Politia va achizition inca 250 (!) radare laser mobile LTI 20/20 TruCAM II, pe langa cele pe care le are deja. Utilizand corespunzator in trafic aceste sute de radare laser + radarele banda K existente, cred ca Politia are deja suficiente resurse tehnice pentru controlul vitezei. De aceea consider ca este timpul ca Politia sa se concentreze acum si pe alte cauze. In loc sa cheltuiasca sume uriase cu impanzirea drumurilor cu radare fixe (plus infrastructura aferenta), banii respectivi ar fi mai bine investiti in masuri de urmarire a respectarii regulilor in trafic, altele decat viteza. Spre exemplu, modificarea legislatiei astfel incat anumite tipuri de dashboard camera sa fie acceptate drept proba. Orice sofer ar putea deveni "militian" in trafic. Mergi pe DN2, vezi cum un TIR face o depasire dementa, apesi pe un buton si trimiti un scurt film la Politie, care aplica legea. De asemenea, Politia ar cumpara un numar semnificativ de masini "populare" (gen Dacia, Skoda, etc.), pe care sa le plimbe 24/7 pe drumurile nationale. Asa cum noi ne intalnim in trafic cu nenumarate situatii periculoase, si aceste masini incognito le-ar putea depista si aplica legea. Gandeste-te, daca ai fi in situatia in care oricare masina din jurul tau fie te poate filma si turna la Politie, fie este insasi Politia, cu siguranta ai respecta legea cu mare atentie.2 points
-
La ce calitate are drumul pe portiunea dintre A1 si Chitila pe centura, e arhisuficienta limita de 60km/h. Mergea pusa si mai jos1 point
-
Cel mai apropiat exemplu e centura Bucureștiului, unde între a1 și Chitila e restricție la 60 km/h, absolut la mișto. Și in tara, dacă ești atent ori sunt restricții începute și care nu au indicator de terminare, ori indicatoare de atenționare puse aiurea, limite de viteza fără niciun sens, locuri unde ar trebui sa fie limite și nu sunt, etc. La bulgari nu prea vezi gherle de-astea. Plus ca șoselele sunt gândite mult mai bine, cu bretele de ieșire în multe locuri, semnalizare ok, nu trec prea mult prin sate..1 point
-
La moto am facut asa : -avans 10k ron -rata plus CASCO pe la 800 ron luna pentru 5 ani = 48.000 La final mai am de plata vreo 21k ron sau le las mobra cadou Toate sumele sunt cu tva Acum - inchiriere mobra e cam 60-70 eur pe zi daca iei mai mult de 14 zile sa zicem 50 eur pe zi = cam 250 lei pe zi depozit 700 eur cam 3500 ron , as zice rotund ca mergi cel putin 100 zile pe an = 25000 pe an daca as inchiria in 5 ani 125.000 overall ies tot pe acolo dar na nu stiu daca face cineva inchiriere long term . edit:hmm de fapt ies "mai bine" la leasing sau am calculat eu ceva gresit1 point
-
Mai fa o data socoteala. E cam același lucru,aproximativ... Dar nu mai ai treabă cu casco,rca,cauciucuri,revizii,și toate cacaturile care implica posesia unei masini. Personal,eu nu as face pt un bmw,dar un Renault,fiat,ford...sunt mașini destinate pt asa ceva. Cât mergi cu boltu de 20 de eur pe zi?1 point
-
e ceva in neregula... eu stiu ca leasing operational inseamna ca masina este a lor (ai limita de km/an, de revizii, ITP, asigurari si schimb anvelope iarna/vara se ocupa ei) tu doar conduci masina ! un fel de chirie pe masina... dupa terminarea contractului trebuie sa returnezi masina in conditii bune conform contractului.1 point
-
De acord și eu cu semnalizarea , cluj-oradea e pârnaie, v.oltului la fel,doar dacă ai Ferrari poți sa depasesti unde zic ei,și atunci cu risc maxim.1 point
-
Pai eu din ce inteleg, nu e doar pentru modele astea. Aici e doar o offer. Pot accesa LEASINGUL OPERAŢIONAL şi pentru un automobil BMW rulat ? Da, este posibil pentru autoturisme nu mai vechi de 12 luni si nu mai mult de 10.000 km rulaţi.1 point
-
Pt care ati circulati prin Bulgaria. Ati vazut ca prin fiecare localitate mica se trece de fapt tangential? Si de fapt nu doar prin dreptul localitatilor mici, ci si cele mai marisoare. Au DN-urile alea ale lor penale, insa macar ocolesc localitatile iar in dreptul localitatii e un drum de cateva sute de metri care pleaca din DN spre localitatea aia. Asta e un aspect important deoarece multe accidente se evita cu pietonii de acolo si cu masinile care fac parte din micul trafic local, cu diferitele utilaje si atelaje. E drept ca au pus limitele alea de viteza prostesti de 50kmh peste tot in dreptul acestor localitati, insa tot e ok. Ar fi mers o limita de 70 fata de cat e la ei in mod regulat, 90kmh. La noi e problema mare cu faptul ca drumurile trec mereu fix prin localitate. Si accidente si viteza de deplasare generala mai mica rezulta din asta.1 point
-
Cand cumperi masina ar trebui sa adaugi casco si RCA, care sunt in jur de 2500e pe an, la un seria 3, parca nu-i asa rau pretul de 27000e pentru 3 ani. Cel mai ieftin 320ix de pe mobile cu max 30000km e 32000e. Din punctul meu de vedere merita daca vrei masina noua, pacat ca doar la mini si seria 3 este.1 point
-
Leasingul operational e bun doar pt companii care au flote si atat. Sub 5 masini nu cred ca se justifica nici pentru PJ. La PF nici nu se pune pb, dpmdv.1 point
-
Făcusem un calcul cu cineva,și singurul dezavantaj față de leasing financiar,este ca în România nu poți alege opțiunile mașinii,adică iei ce ți se dă.1 point
-
Atat timp cat legea se aplica preferential, un sistem automat nu rezolva problema, ba chiar este mai usor de manipulat. Orice astfel de sistem are un "whitelist", care in mod normal include masinile de ambulanta / pompieri / politie; numerele de inmatriculare de pe lista respectiva sunt ignorate. Ei bine, este suficient ca whitelist-ul sa includa si masinile personale ale lui X, Y sau Z si "automat" dreptatea este numai pentru catei. De acord, cu trei observatii: 1. "Afara" inseamna totodata populatie cu un alt grad de civilizatie si respect pentru lege; 2. De cand cei de "afara" au primit zeci de mii de imigranti non-EU, disciplina in trafic s-a degradat in mod evident. 3. Revenind la Romania, de indata ce o masina de Politie merge "la pas" pe un sector de drum, toti zmeii devin brusc mielusei exagerat de prudenti, foarte tematori sa depaseasca Politia desi aceasta merge semnificativ sub limita legala. Sunt de aceeasi parere.1 point
-
Radarele fixe sunt cea mai buna solutie cred,chiar si pe autostrada,in 2 luni i a calmat pe toti. in germania,7km peste limita te costa 30 eur,[ai inca 7 toleranta]si creste exponential. pe dn2 ala, sau ploiesti-comarnic ,in 6 luni cred ca si ar plati statul roman toate datoriile,si s ar injumatati si permisele. Dar cine sa faca asta? La anu sunt alegeri1 point
-
1 point
-
Din pacate nu mai imi permite timpul sa ma ocup de asa ceva, imi pare rau1 point
-
ehh, stai sa cresca cererea, reciclează ai noștri catalizatoare, dapai niște amărâte de baterii . Între timp japonejii https://www.automarket.ro/stiri/toyota-va-recicla-baterii-de-la-modele-hibride-vechi-pentru-viitoarele-sale-115935.html1 point
-
Cablul de plus (pentru electromotor) ce vine de la baterie pana in fata la jump start point, ori e bulit unde traverseaza caroseria, ori in fata langa jump start point, trebuie verificat tot traseul lui.1 point
-
Eu am primit odata flash-uri de la un opel corsa de prin 2000, aveam 140 si el voia mai tare, fiind pe E85 m-am dat frumos pe dreapta a trecut 1 minut si a trecut de mine :)).1 point
-
daca ai senzor presiune ulei, dpmdv nu ai ce cauta la injectoare/rampa/pompa.. posibil sa fie pa motorul. are vreun zgomot la relanti, cat timp sta pornit? in filmarea ta nu am auzit nimic ciudat, e un sunet gros.. / LE : cauta pe cineva priceput, sa vada exact ce si cum.. altfel o sa dai ceva banuti, si tot nu faci nimic..1 point
-
Vezi ca daca e instabila la viteze mari, sunt sanse mari sa fie problema la bucsele de la punte.1 point
-
Mersi, nu este loc pentru lant sau cheie universala. Am rezolvat cumparand o cheie gen capac de 76cm si 14 laturi care se desface cu tubulara de 27, asta pentru cine mai are nevoie la N47.1 point
-
La bulgari e mult mai bine gândită infrastructura. Pana și marcajele și limitele de viteza sunt puse cu cap. La noi parca sunt puse aleator, ce semn era la rand în camion, pe ala l-au pus pe stâlp0 points
-
Deci nu prea e pont, daca facem calcul la 3 ani asta inseamna 27 k euro pentru un semi-chel ? Un seria 3 semi-chel cred ca este 50k euro, deci nu prea merita. Ca dupa 3 ani tot il vinzi cu 30k euro.0 points
-
Garantat i-a picat pompa de ulei, sau, s-a rupt lantul, a ramas fara ungere, usor usor, la cate incercari se fac o sa caleze motorul definitiv.0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00