Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/02/23 in all areas

  1. Pai ,in primul rand,pentru ca pe acelasi drum, aceeasi distanta, la vitezele cu care mergem noi,o Dacie euro 6,1.5 dci suge la fel cat un 2.5 diesel si asta pe testate,de la plin la plin,o masina in spatele alteia. Avand in vedere ca parcurg peste 40.000 km pe an,pentru mine conteaza diferenta si confortul oferit. In al doilea rand,vreau ceva ce la 1.5 dci nu voi gasi niciodata : un fotoliu comod cu cotiera ,din care sa ma dau jos fara dureri de spate (in Dacie stau ca-n prun,nu te supara :-),vreau o directie sigura,vreau stabilitate sa nu ma bata vantul pe autostrada,vreau un schimbator de viteze uman,nu o galeata cu suruburi,vreau caldura in masina iarna si rece vara (nu gheata aia care se formeaza la Dacia in interior pe aeroterma si pana nu stai 30 min.pe loc sa se topeasca,ciu ciu rece :-),vreau pilotul automat pe volan nu sub bord,vreau liniste in habitaclu sa pot vorbi cu pasagerul,nu vant pe la chedere si frig la oase,vreau siguranta,vreau frane nu jucarii,vreau iarna un rezervor pentru spalat parbrizul de 7 litri ,nu o sticla de suc,vreau sa pot sa schimb un bec de far in 5 minute pe ploaie torentiala,vreau sa o servisez eu cu manuta mea,nu reprezentanta Dacia Renault,vreau,vreau,vreau... Toate astea le-am gasit si avut la bmw-uri de 20-30 de ani ,la masini de 2000-4000 euro,masini pe care le-am alergat ani la rand din Romania pana in Danemarca sau Olanda si nu sunt dispus sa fac rabat de la ele. Probabil ca daca e91 nu se va comporta cum vreau eu,va fi inlocuit anul viitor de o veterana E3...
    2 points
  2. Sunt 18 (!) ani de cand tot am tinut BMW-ul la hibernare (indiferent care a fost acesta, de-a lungul timpului), in fiecare an aproximativ in perioada noiembrie - aprilie. Anvelopele le tin umflate in intervalul 3.0 - 3.2 bar. (2.5 bar cred ca este prea putin). Daca nu scapa aer, este suficienta o singura verificare a presiunii, pe la mijlocul sezonului de hibernare. Bateria de acumulatori este tot timpul deconectata (borna negativa decuplata). O cuplez doar pentru a porni periodic motorul, apoi o decuplez imediat dupa oprirea lui. Pornesc motorul o singura data la cca. 4-5 saptamani, dar il tin in functionare continuua pana ajunge la temperatura de regim normal (lichid racire + ulei). De regula, sunt necesare cca. 20-25 minute. Il turez usor la diverse regimuri, evitand sa stea prea mult la relanti. Operez pentru scurta durata tot ceea ce este actionat electric (geamuri, oglinzi, lumini, etc.), aerul conditionat (full rece) si incalzirea. Cu ocazia aceasta misc putin masina sa operez franele si directia. Este important ca, dupa oprire, toate rotile sa calce pe sol in alta pozitie decat inainte de pornire. Daca nu ai loc sa o plimbi decat cativa metri, e greu sa "rotesti" rotile, dar demarand puternic sa se invarta rotile motoare pe loc, apoi franand puternic sa intre ABS-ul, poti schimba pozitia tuturor chiar pe distante foarte scurte. Dupa fiecare oprire, tin bateria (deconectata) pe redresor, cca. 4-12 ore, dupa cum e necesar ca sa se incarce complet. Dupa hibernare fac un drum mai lung sa ard benzina care a stat peste iarna, apoi pun imediat benzina proaspata. Cu abordarea de mai sus, nu am avut niciodata vreo problema cauzata de hibernare, in tot acesti ani.
    2 points
  3. Poate sunt cam vechi suportii de la motor.
    1 point
  4. Spanul nu se face de la motorină uscată,se face de la pornire clasica dupa schimbarea f.motorină ,pompa rămâne fara motorină iar o piesa din ea iși modifică ppziția ,incepând o uzură care produce șpan.E recomandată pornirea printr-o procedură din tester.
    1 point
  5. @Myx acum ca am si M-ul, Z4 e un pic in plus asa ca daca te intereseaza, cred ca gasim o varianta sa fim amandoi multumiti (tu cu masina, eu cu banii ).
    1 point
  6. Musk este vizionar și ambițios. Câteodată prea mult. Iar metodele lui de marketing sunt cel puțin... dubioase. Până la urmă asta este și Cybertruck - o pancartă publicitară pe roți. Tesla nu va face bani în mod direct cu acest model, tot cu Model 3/X/Y (și eventual viitorul Model 2) vor face profit. Faptul că se va vinde mai bine în US este clar. De succes în absolut nu sunt deloc convins. Problema este că în afară de design și eventual performanțe (care pentru utilizatorii de camionete nu sunt atât de importante și care pe Cybertruck vin cu un preț exorbitant) nu are nimic peste concurență. Din contră, Ford F-150 Lightning sau Rivian R1T sunt superioare în multe privințe - practicalitate, versatilitate, preț, etc.
    1 point
  7. Părerea despre cum arată o mașină e foarte subiectivă. Pentru mine cybertruck e urat, dar mai sunt multe mașini urate pentru mine, spre exemplu nu îmi place deloc seria 7 cum arată dar îmi place seria 8. Sunt unii cărora le place cum arată și un touran. Trebuie să apară modele noi, concepte noi, altfel am rămâne mereu la aceleași forme, partea cu stainless steel e ok ca nu se mai zgârie mașina sar pietre nu se mai ciobește vopseaua, îți dă unul cu portiera în mașină nu pățești nimic, îți dă unul un ciocan la fel. Pe piața europeană sigur nu o să aibe success, la americani cred ca da.
    1 point
  8. Din pacate nu am mers cu nimic mai nou,in afara de e61 vreo 60 km,nu am mers . Oricum eu traiesc foarte mult in trecut la capitolul masini (am in casa E 38 si E 39 si fac comparatie cu ele fara sa vreau). Ce imi place la e91 : -lipsa ruginii,dinamica buna= e fasneata,gabarit redus-usor de parcat,frane bune ,directia foarte precisa,cutia automata in 6 viteze schimba superb,servisarea cutiei e foarte usoara ,motorul trage "relativ bine " si e destul de silentios pentru un tractoras in 4 cilindri (aud PD -urile de la 1 km ),clima raceste decent,sistemul audio standard e banal dar suna bine. Ce nu imi place : -antifonare habitaclu slabuta-vibratiile motorului se resimt in interior, comanda geamurilor si oglinzilor e pusa la dracu(tre'sa fii urangutan sa ajungi la ele)lipsa indicatorului de temperatura a lichidului de racire ,priza bricheta in cotiera wtf ???,incalzire slabuta a habitaclului (pana la +28° C),ventilatia e slaaaba chiar pe maxim pusa,lipsa roata de rezerva,cric,trusa de scule,dificultate schimbare becuri in far,calitate slaba a plasticului interior (manere usi,consola centrala spate),pornire la buton (jucarie copii),oglinzi exterioare mici-vizibilitate redusa, La compartimentul motor, schimbarea filtrului de aer,a bujiilor si releului de bujii,sunt de-a dreptul CRETINE ! Mi se pare deplasat sa dau galeria de admisie jos pentru un schimb de bujii +releu.Lipseste busonul de golire al radiatorului ! Sa mai zic ca surubul de golire al lichidului de racire de pe blocul motor e ffffff greu de accesat fara a da jos catalizatorul ? Sau ca pentru schimbarea unui amarat de senzor vibrochen trebuie ,la fel,data jos galeria de admisie si demarorul ? Eu sunt obisnuit cu intretinerea si reparatiile auto si le fac cu absoluta placere dar e dureros sa vad regresul BMW in usurinta servisarii ! Stiu,asa e tendinta acum ,chiar si la alti producatori .Personal,nu as mai cumpara niciodata un bmw mai vechi de 2002... Am uitat de maneta de semnalizare si maneta de stergatoare cu impuls,chiar era necesar ? Woof !
    1 point
  9. inca are farmecul ei pe strada , m-am uitat si eu la modelul de dupa asta si am fost la un pas sa iau una , nu m-am indurat totusi sa dau peste 25k E pe o masina relativ veche, dar totusi f atractiva .Inca n-am renuntat la idee , ca a doua masina pare fun , capota lunga si pozitia de condus e o alta experienta clar . Sa o folosesti cu placere
    1 point
  10. Da,ai dreptate,inginerii care s-au gandit la schimbarea becului la e90 ar trebui spanzurati de outze ,in fata fabricii.Sunt criminali ! Referitor la siguranta,stiu ca e90 a fost o masina sigura la vremea ei dar nu imi pun toate sperantele in fier.Conduc din anul 1998,nu am avut accidente cu nimeni pana acum si prefer totusi o" baba nemteasca "in locul unei Dacii,fie ea si din 2017.. Am inteles ce zici.Mi-a venit in minte Dacia cand ai zis 1.5 dci pentru ca Dacia avem si la munca dar ma ingrozesc motoarele mici,sunt foarte zgomotoase si deranjante la viteze mari.Nu cred ca Renault e mai breaz.Am tras si o Primera cu motor de Renault 1.9 dci dar,la fel,zgomotoasa si foarte rigida oenteu gustul meu.Sa nu-ti mai spun cum se schimba becul de far : jos masca frontala,jos spoiler,jos carenaj roata si jos far Am condus si Audi-uri si Mercedes-uri dar,nu stiu cum naiba se face ca, numai la BMW am gasit o dinamica exemplara si mi-ar lipsi mult asta.
    1 point
  11. Cauta una automata in mintile ei,de preferat una pe care s-o poti proba ,pune-o sus si gata... Daca chiar insisti,du-te la Samer Zakzak (pe Cetatii are service) si cere-i o parere dar eu personal nici macar sa repar una nu m-as incurca,E pierdere de timp...
    1 point
  12. pe afara ( dar si in romania) electricinenii instalatorii fac bani multi spre foarte multi. uite-te cat costa un ford ranger mai rasarit si multi o freaca in tot felul de ranger-uri
    1 point
  13. Salutare Voiam sa clarific un lucru pentru care unora dintre voi li se pare foarte incert si anume codarea interfetelor id4 / id5 / id6 Personal prefer sa o fac cu E-Sys dar daca aveti BimmerCode sunt aceleasi valori. Trebuie sa stiti sa folositi E-Sys, sa va conectati la masina si sa faceti o codare FDL. Pentru documentatie E-SYS accesati linkul : https://mega.nz/folder/MmQ1EQiA#v5e1O_61DFjyOTNPVjTuWA Daca deschidem NCD-ul dupa ce l-am citit o sa trebuiasca sa cautam 2 parametrii si anume HMI_VERSION si HMI_ID_VERSION HMI_VERSION cuprinde doar id4_plus_plus si id5 ca parametrii de codare HMI_ID_VERSION cuprinde id4_plus_plus , id5 , id5_plus_plus, id6 si id6_plus_plus ca parametrii de codare Putem sa ne jucam cum vrem cu ele si sa alegem orice. NU se strica nimic, doar ca pe ecranul navigatiei iD4 sau iD5/iD6 , in functie de ce alegeti, o sa va apara diferite interfete. Trebuie sa avem in vedere ca sunt 3 tipuri de unitati si anume: 1. Unitate iD4 cu 2GB RAM si soft de iD4 (ca din fabrica) 2. Unitate iD4 cu 2GB RAM si soft de iD6 (numita iD4 la iD6) 3. Unitate iD5/6 cu 4GB RAM si soft de iD6 ( numita iD5 sau iD6) . Sa stabilim ceva! Nu exista unitate iD5 sau unitate iD6!!!!! Exista doar unitate cu 2GB RAM sau cu 4GB RAM. Din codare o faci iD5 sau iD6. Exemplu : Am o unitate cu 4GB RAM pe care am codat-o sa arate interfata iD5. Sau am codat-o sa arata interfata iD6! ATAT! Sau am o unitate cu 2GB RAM pe care am facut-o iD4 la iD6 si am codat-o iD5 sau iD6. Deci interfata iD5 sau iD6 se schimba din codare! Unitatea cu 2GB RAM cu Interfata iD4 NU se poate schimba din codare in iD5 sau iD6! Aceea trebuie flash din iD4 la iD6. Pentru unitatile cu 2GB RAM adica unitatile iD4 nativ avem doar HMI_VERSION = id4_plus_plus si HMI_ID_VERSION id4_plus_plus Pentru unitatile cu 4GB RAM avem urmatoarele codari: Codam HMI_VERSION = id5 si HMI_ID_VERSION id4_plus_plus si avem Codam HMI_VERSION = id5 si HMI_ID_VERSION id5 si avem Codam HMI_VERSION = id5 si HMI_ID_VERSION id5_plus_plus si avem Codam HMI_VERSION = id5 si HMI_ID_VERSION id6 si avem Codam HMI_VERSION = id5 si HMI_ID_VERSION id6_lite si avem Alte interfete nu exista pe unitatile cu 2GB / 4GB RAM iD4 / iD5 / iD6 Sper ca postul sa clarifice anumite intrebari.
    1 point
  14. Da. O sa incerc sa explic mai jos toate variantele posibile: Toate masinile cu NBT au TCB ( TCB - este modulul care se conecteaza la satelit si ia pozitia masinii pe navigatia NBT) (mai face multe alte lucruri dar vreau sa exemplific pe scurt!) Toate masinile cu EVO au ATM (ATM este modulul asemanator cu TCB). Si ATM-ul se conecteaza la satelit si ia pozitia masinii pe navigatia EVO Daca la o masina cu NBT, care are TCB, pui EVO, locatia se pierde pentru ca EVO nu se "pupa" cu TCB. Ca sa iti mearga locatia trebuie ca unitatea evo sa aiba mufa GPS (mufa fakra albastra) in care infigi o antena GPS. ===== Daca vrei sa pastrezi locatia pe navigatia OEM ======== Unitatile EVO , care au GPS sunt 2 mari si late!!! 1. Unitate EVO cu 2GB RAM de FXX aka iD4 pe care poti sa o flashuiesti la iD6 cu CarPlay full screen 2. Unitate EVO cu 4GB RAM de G3X aka iD5/iD6 pe care poti sa activezi carplay Full Screen Toate unitatiile EVO cu 4GB RAM de FXX nu au mufa GPS!!! Poti sa retrofitezi o mufa gps pe ele fara probleme. ===== Daca NU vrei sa pastrezi locatia pe navigatia OEM ======== Poti sa pui un EVO 4GB Ram fara mufa GPS pe care poti sa activezi carplay Full Screen Pe scurt. Poti sa cauti unitate cu 2GB sau 4GB Ram pe care sa activezi CarPlay. Indiferent de unitate (cu muga GPS sau fara mufa GPS) locatia pe carplay o sa fie vizibila!
    1 point
  15. probabil va trimite vreo 2 si in spatiu , luna , marte ca doar ...poate . Ce pot sa spun , macar asta isi foloseste banii sa faca ce are in cap , altii o ard in vaccine si razboaie
    0 points
  16. Salut, am fost la drifturi cu masina, toate bune si frumoasa am plecat acasa, am mai mers din nou dupa o saptamana timp in care masina nu a mai fost folosita, si surpriza masina nu mai baga cald... Am schimbat pompa apa auxiliara(robinetul), termostatul,. aerisire facuta corect si incepuse sa bage caldura pe prima treapta de caldura dar nu fierbinte, masina incinsa cum trebuie, trebuie sa schimb si calorfierul? Ceva idei va rog... asa dintr-o data sa nu mai bage cald deloc
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.