Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/05/23 in all areas

  1. Cu titlu de opinie personala, cred ca este momentul sa abordam un subiect delicat: manipularea sistemelor de control a noxelor. Prin manipulare inteleg orice actiune prin care posesorul / utilizatorul unui autoturism - in mod direct sau indirect - a dezactivat, a eliminat sau a redus eficienta sistemelor de control al emisiilor. Aici ii includ si pe cei care conduc un astfel de autoturism, chiar daca modificarile respective au fost "mostenite" de la proprietarul anterior. Impactul noxelor asupra sanatatii este studiat in amanunt si deja bine cunoscut. In mod particular, impactul cel mai mare il au noxele emise de catre motoarele Diesel. Informatii in acest sens sunt disponibile, in detaliu, la orice simpla cautare pe Internet. In sumar, efectele pe termen scurt pot fi iritatii ale ochilor, cailor respiratorii si plamanilor, reactii alergice, astm si dureri de cap, in timp ce efectele pe termen lung includ cancerul pulmonar, cancerul vezicii urinare, bronsita, boli de inima, alte boli pulmonare si mortalitate prematura. Cele mai frecvente si totodata periculoase modificari sunt asa-zisele DPF off si EGR off, la motoarele Diesel. Nu inseamna ca manipularea sistemelor de poluare la motoarele pe benzina este neglijabila, dar impactul este mai putin dramatic. Noxele emise de motoarele Diesel sunt de cca. 100 de ori mai toxice decat ale celor pe benzina. Din pacate, sunt multi indivizi care considera ca a se afisa cu un BMW a carui intretinere corespunzatoare nu si-o permit reprezinta un drept in numele caruia sunt liberi sa atenteze la sanatatea celor din jur. Fapt posibil si prin complicitatea coruptiei inca larg raspandite la statiile ITP. Cred ca aceasta complicitate nu trebuie sa continue si aici pe forum. Ca urmare, sunt de parere ca trebuie luate masuri de penalizare fata de orice user care publica pe forum un post sau un topic, solicitand informatii / sfaturi tehnice privind masina sa BMW ale carei sisteme anti-poluare sunt dezactivate sau eliminate. De asemenea, o anumita penalizare ar trebui sa suporte si orice user care raspunde la subiect initiatorului unui astfel de post/topic.
    15 points
  2. @Dan Moise Te rog sa nu o iei in mod personal, dar a utiliza o masina Diesel cu dpf off si/sau egr off este un act iresponsabil si totodata sfidator fata de toti ceilalti. Din punctul meu de vedere, ar fi corect ca mai intai sa aduci masina la starea "de fabrica", cu toate sistemele anti-poluare functionale. Abia ulterior putem sa continuam - cu placere - orice discutie pe teme de intretinere si reparatie. Daca ai nelamuriri privind aceasta atitudine, te rog cauta pe Internet informatii privind efectul gazelor de evacuare Diesel asupra sanatatii oamenilor, precum si rolul major al DPF si EGR in diminuarea acestor efecte. Vezi si:
    5 points
  3. Daca itp ul ar fi pe bune,50% ar trebui casate,cel putin in bucuresti. In legatura cu situatia de pe forum,sunt total de acord. Nu mai vreau sa aud de egr,dpf si roti pe 22
    3 points
  4. Cred ca mai am foarte putin pana cand voi adresa o cerere catre administratorul forumului, ca orice post / topic privind masini BMW Diesel cu DPF off sau EGR off sa fie interzis si ca oricine raspunde cu solutii la un astfel de topic sa fie penalizat. Ceea ce nu inseamna ca cererea va fi aprobata, dar cred ca va merita macar sa incerc. Sunt mult prea multi indivizi care atenteaza la sanatatea celor din jur, doar pentru ca ei sa se afiseze cu un BMW pe care, in fapt, nu si-l permit. Raspunzand intrebarilor lor pe forum, noi nu facem decat sa perpetuam - si chiar sa incurajam - acest obicei. Fisierul atasat ar putea explica atitudinea mea transanta, privind acest subiect. Foarte pe scurt: One study found that diesel exhaust is 100 times more toxic than gasoline exhaust. [...] Diesel particulate matter is linked to a number of serious public health problems including aggravating asthma, heart and lung disease, cancer and premature mortality. DieselEffectsReport.pdf
    2 points
  5. Ma el nu a montat nimic El nici masina nu are, o arde pe troll. Are username corleone si poza lui din filmul Godfather si are 17 ani, probabil a condus toate masinile alea de le are in GTA.
    1 point
  6. Treaba asta cu emisiile de fum (PM2.5), NOXE, e foarte sensibila si greu de gestionat in cazurile a foarte multe masini. Si nu vorbesc de masini antice, de 20+ ani vechime, ci de cele 10+ sau chiar si 2-3 ani vechime. Eu am fost mereu o persoana contra motoarelor diesel pe masini de orice fel, in afara de cele de transport cum ar fi camioanele. Randamentul unui diesel se vede foarte bine la drumuri lungi, nu frecat toata ziua in oras. Scade atat viata motorului, cat si a catalizatorului/dpf-ului, aproximez chiar cu 50%. Un motor diesel daca nu ajunge la temperatura optima de functionare si l-ai oprit, i-ai scurtat din viata. Stim foarte bine, (sau unii nu stiu) ca un diesel are nevoie de la 30 minute de functionare continua pentru a ajunge la temperatura optima (temperatura ulei si antigel), in functie de temperaturile exterioare; in timp ce un motor pe benzina, deoarece lucreaza in alt principiu, se incalzeste dupa circa 15 minute. Este simplu de dedus ca un diesel nu va putea niciodata sa reuseasca sa indeplineasca toate conditiile necesare unei regenerari sau unei arderi eficiente pentru a evita depuneri in sistemul Egr fiind condus doar in regim de oras. Un motor diesel se incalzeste in sarcina, nu stand pe loc, de asta am incercat ani la rand sa explic la multa lume, degeaba tii masina pornita dimineata 10 minute pe loc, ca mai rau ii faci, nu se incalzeste asa, trebuie condusa in regim de turatii mai mici, nu sa-i dai in 5 minute 4000 de ture. Adevarata problema, ca am deviat mult de la subiect, se pune in momentul in care ai un motor consumator de ulei, cum este la BMW, chiar si al meu N43B20A. Motor segmentat, dar care inca consuma ulei, plus chiulasa facuta ca noua. Nu ies noxele la ITP, pentru ca consuma ulei, dar BMW are in fisa tehnica al motorului un consum admis de 0.5 litri la mia de km pentru acest motor. Cum pot explica eu acest fapt unui inspector ITP sau rar, avand in vedere ca am toate sistemel active pe masina, catalizator in perfecta stare cat si catalizator NOX? Si mai ales motor refacut. Daca tot suntem aici, cunosc caz, am auzit recent, un duster de 2-3 ani, diesel, aproape aproape ca nu a iesit la testul de noxe la ITP. A cui e vina? In concluzie pentru un posesor de diesel, care zice el ca face mare afacere din economia pe care o face el din carburant, s-ar putea sa il coste mai scump reparatia sistemului catalitic si de recirculare a gazelor, in comparatie cu consumul benzinei. Cand trebuie sa dai 2000 euro pe un catalizator, parca e mai simplu sa dai 200 euro sa il spargi. Asta e mentalitatea romanului. Daca incepi sa ii explici care-s cauzele si efectele, primesti replica aia "hai mai lasa-ma, stiu eu mai bine care-i treaba, nu imi explica tu mie".
    1 point
  7. In motor e una,in diferențiale e alta.In dif.isi schimba culoarea dupa mult timp,si atunci când apar uzurii ale anumitor componente .
    1 point
  8. Super buna initiativa. Aceste comportamente nu ar trebui incurajate de niciun fel. Sunt complet pro! De asemenea, poate nu ar strica si o mica curatenie pe forum. Vin de pe un alt forum ca fost posesor de alta marca si acolo totul era mai aranjat, aici e putina nebunie. Mie personal, imi e ft greu sa navighez.
    1 point
  9. Hai ca l ați speriat de tot. Am și eu motorul asta, 525 cu N57, 250k km,îmi consuma cam 200ml de ulei în 7000-7500k km, i am făcut și soft am 270hp,dacă stai sa citești prea mult îți vine să vinzi mașina. Ca sunt sau au fost probleme cu unele asta e clar, dar depinde și de exploatare, la ce interval s au făcut schimburile etc. Inițial am vrut un 535 și am zis pas, mi a fost frica. Uite cam ce a schimbat mai important fostul proprietar la mașina: -galeria de admisie -releu bujii incandescente -flansa cardan -bucse diferential -tampoane motor -fulie vibrochen -role si curea accesorii -valva EGR -pompa de apa si termostat -capac chiulasa si garnitura -corp filtru ulei si garnitura -pompa secundara de apa Pe lângă astea am schimbat distribuția și pompa de ulei. Nu am mai trecut, anvelope, plăcute, furtune, chestii mici.
    1 point
  10. Clemele alea nu se rup ele asa usor. Sunt dintr-un plastic moale si au o geometrie comuna acelor cleme de tip bradutzi. Chiar daca se rup, sunt standard part-uri si le poti inlocui daca chiar se rupe vreunul. Ideea este sa creezi un spatiu cu acele pry-tools-uri intr-un loc, dupa care bagi degetele si incepi sa fortezi, sa tragi treptat pana cand se desprinde fiecare bradut in parte. Evident, inainte vezi unde sunt suruburile de fixare si le desfaci pe alea prima oara. La F10 parca sunt doar 3 suruburi auto-filetante, torx 20. Treptat, in functie de cum s-a desprins cate un bradut din asta, te misti pe conturul fetei de usa din partea inferioara, spre partea superioara, atat in stanga cat si la dreapta. In zona superioara, fata de usa e agatata de panelul de tabla, un soi de balama sau mai bine zis au niste hook-uri cu care se agata. Dupa ce s-au desprins toti bradutii, ridici efectiv usor de fata de usa si tragi la fel usor spre tine. Cu o mana incerci sa tii de fata de usa in acea pozitie sau poate o sprijini de tine cumva, iar de pe interior decuplezi mufele de la boxe, puddle-lamp-ul de jos, mufa de la manerul de deschidere, de la luminile ambientale daca ai si cam asta e toata operatia in mare. Nu cred ca difera f mult fata de usa de la F10 la F30. Cam toate se bazeaza de altfel pe acelasi design. De curand am desfacut o fata de usa de la un camion Mercedes si tot pe acolo era. Mai spartana ce-i drept in comparatie cu o usa de F10, dar avea acelasi principiu.
    1 point
  11. Eu stiu de la modelele anterioare de masini detinute/sau care mi-au ajuns pe mana pentru a fi service-ate ca dupa 50-60k km orice ulei isi pierde din proprietati si cu cat astepti mai mult cu atat uzura internelor va fi mai mare. Am vazut uleiuri la DSG, la cutie transfer, diferentiale, haldex, etc schimbate tot la 50k km si aratau destul de rau... cel putin pe masina anterioara ( Passat B8 BITDI ) Nu am poze, pentru ca nu am timp sa stau langa masina cateva ore, dar pot presupune din experienta proprie ca e indicat sa schimbi toate uleiurile cat mai des posibil ( la fel cum si cel din motor in schimb tot la 10k, nu la 25-30k cum indica "bordul" ) Uleiul din cutia de transfer l-am schimbat la revizia trecuta, la 70k km. Stiind ca astea sunt mai sensibile, mai ales la BMW. Eu nu vad o problema intr-o service-are corespunzatoare si corecta, pana la urma trebuie sa-ti asumi chestiile astea, indiferent ca e VW sau BMW. La cutie, cel putin ZF la un moment dat tin minte ca recomanda schimb la 80-120k km ( sau in intervalul asta ), ulterior sau cel putin mai nou e recomandat schimb pe la 150k sau pe acolo... ceaa ce mi se pare enorm... dar daca masina o tii pana la cei 4 ani de garantie si in limita 120-150k km, da, nu e o problema, si nu te intereseaza niciun ulei dar mie imi place masina destul de mult si intentionez sa o tin ceva vreme
    1 point
  12. Dupa weekendul prelungit de 1 Decembrie, o tura de vreo 1000km prin zona Bran/Brasov, am trecut de pragul celor 80k km, si a mai venit o revizie, tot la BMW Oradea ( am primit si discount-uri intre 5 si 10% la piese si manopera ) Filtru aer - 190lei Filtru motorina - 269lei Ulei 5W30 - 390lei ( un pic scump as zice ) Filtru ulei - 104lei Filtru polen - 370lei ( asta mi se pare f scump ) Ulei diferential fata (2x500ml) - 327lei Ulei diferential spate (2x500ml) - 327lei Manopera 715lei (preturi fara tva) Urmeaza la 90k sa i fac si un schimb de ulei la cutie, dar ma mai gandesc daca sa dau 4000lei la BMW sau vreo 2500-2800lei la un service autorizat... aici diferenta e simtitoare.
    1 point
  13. Bimmercode este doar pentru codari. Pentru a citi valori si reseta senzori este o alta aplicatia - Bimmerlink. Eu o utilizez doar pentru a citi erorile si starea DPF-ului.
    1 point
  14. Totuși e un bou.. Noroc cu alții că l au scos din căcat.
    1 point
  15. Nu e BMW dar sper ca aveti acces la clipul de mai jos, e ceva... https://www.farcebook.com/reel/1345825776073827?s=yWDuG2&fs=e
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.