Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 12/08/23 in all areas
-
@Alina2000 Intr-adevar, un set de roti cu anvelope all season de buna calitate este financiar mai avantajos si in plus te scuteste si de o groaza de deranj, in comparatie cu doua seturi distincte vara / iarna. In conditiile climatice din Romania, consider ca anvelopele all season te pun intr-un anume dezavantaj vara, nu iarna. Atat timp cat nu cauti troienele de zapada cu lumanarea, te descurci cu ele absolut rezonabil in conditii de iarna. Vara insa, in tot mai frecventele zile caniculare, raspunsul directiei, capabilitatile de franare, limitele aderentei si ritmul de uzura sunt sensibil inferioare cu all season, in comparatie cu o anvelopa high-end de vara. Evident, aceste aspecte sunt mai mult sau mai putin evidente, in functie de modul in care folosesti masina.3 points
-
Eu am mers in ultimii ani numai cu allseason, Michelin crossclimate2, pe ambele masini x1 xdrive. Recunosc ca am aflat de steluta asta care o pun unii producatori pe anvelope cand mi am luat noua masina de la Bavaria, am intrebat eu daca au in stoc anvelope allseason (masina avea de vara la livrare) si mi-a tinut baietul de acolo un scurt seminar cu xdrive si steluta, la final ne am despartit fiecare cu parerea lui ce sa zic. Mie mi se pare overkill sa umblu cu 2 seturi mai ales ca in Romania nu a mai fost zapata adevarata de vreo 5 sau 6 ani prin Bucuresti. Este si mai costisitor, eu am renuntat de cand la un schimb de anvelope cei de la vulcanizare au zgariat lacul din jurul emblemei si dupa ce am spalat masina se vedea ca naiba zona aia, cat am avut masina era o constanta reamintire ca la urmatoarele tre sa stau lipita de aia sa vad cu ce umbla pe la ea. Am mers in 6 ani peste 100000km cu allseason, nu am avut vreun moment in care sa simt nevoia de unele dedicate de iarna, e drept ca eu nici nu sunt prea aventuroasa sa urc pe dealuri iarna, sa parchez pe partii sau pe drumuri forestiere, ii las pe altii.3 points
-
Salutare tuturor, Vazand ca e un subiect de interes, am zis sa deschid un nou topic strict legat de tema anvelopelor folosite pe masinile voastre BMW/Mini si experienta voastra cu ele. Ar fi recomandat sa dam si niste info legate de masina in cauza, daca are sau nu xdrive, marca,model si dimensiune anvelopa O sa incep eu: Masina in cauza, un BMW F36 2.0D Xdrive. Pe vara am Falken FK510, XL 225/45/18, non runflat si fara steluta BMW. Foarte multumit de ele pt nevoile mele, rezistenta la acvaplanare ft buna. Dau un feeling bun asupra asfaltului, simti cand urmeaza sa patineze etc. Pe iarna am Pirelli Winter Sotto Zero 3 225/45/18, runflat si cu steluta BMW. Pt conditiile intalnite de mine, respectiv ploi si ninsori destul de puternice plus gheata, extraordinar de multumit. Eram 50/50 cand a venit vorba de achizitia acestora deoarece eram fan Michelin si Dunlop pt iarna. Ce pot nota ca si diferenta fata de ride quality fata de cele de vara, masina e mult mai rigida cu ele, simt pana si ultima pietricica de pe drum insa, ca si stabilitate si cum se lasa pe flancul anvelopei este mult mai buna, fiind runflat Voi ce folositi? Sunteti multumiti? Ce ati recomanda?2 points
-
Si inca ceva pe f10 sau g30 diferenta mare de la normale la runflat, mult mai ok cu runflat, masina destul de mare si grea, sta mai bine pe curbe, stabiliitate mai buna pe autostrada cu runflat fata de cele xl normale.2 points
-
Salut, sa va zic si eu ce am experimentat, pe un g30 xdrive, 3.0d. De vara am michelin primacy 3 zp runflat cu steluta vietii, le am de 3 ani, am mers cam 40-45 de mii, incredibil de bune sunt, nu am ce sa le zic, pe uscat, pe umed, chiar foarte bune si rezista foarte mult vad, mai au 5 mm pe fata si 4 mm pe spate, nota 10. De iarna am pirelli sottozero 3 non runflat cu steluta din 2020, a 4 iarna cu ele.Ce pot sa zic ca si anvelope legat de perfomante sunt extrem de bune, pe umed, uscat, pe zapada, foarte, foarte bune, foarte aderente, cele mai bune de iarna dintre toate cu care am mai mers. Au un singur minus se duc cam repede. In rest top. Nota 9. In trecut am avut pe unul din f10 3.0 tractiune spate, anvelope medii, primele de vara kumho escta ku39 xl, au fost foarte bune, foarte aderente. Dupa nexen nfera su1 xl, slabe, neaderente , pe curbe balega, doar au tinut multi km si erau silentioase, cam atat, dar in rest slabe. De iarna am avut pe fata bridgestone blizzak runflat , foarte bune, 6 ierni au tinut, pe spate falken runflat, nu mai stiu modelul, bune, 5 ierni au tinut. Viking pe un alt f10, slabe, balega pe curbe, isi fac treaba doar atat. In rest nu mai zic de riken, tigar etc pe alte masini, isi fac treaba si atat. Experiente cu all season. In primavara am luat un golf 7 gtd ca masina a doua, clar cea mai buna varianta au fost sa pun allseason, am pus continental allseason contact 1, xl noi, isi faceau treaba vara, nu am prins iarna cu ele ca am dat masina. Dupa, pe un f30 lci am pus asta vara allseason hankook kinergy 4s2 runflat noi, am mers toata vara cu ele, si acum am prins si zapada , chiar sunt bune , sunt aderente si vara si acum pe zapada, mi se par mai bune decat cele de la continental. Daca te astepti de la un allseason sa fie ca unele de vara top si iarna cu unele de iarna top, nu lua, ca te minti singur. Dar clar anvelopele allseason bune, sunt mai bune decat ce au romanii pe jumatate din toate masiniile din tara care merg cu anvelope praf sau cu anvelope de iarna vara:)).2 points
-
BMW X3 M40d, xDrive - 245/45/20 fata, 275/40/20 spate Vara - Pirelli Pzero PZ4 - cu astea au venit jantele OE pe 20 cand am luat setul ( inainte aveam pe 21 ) si nu mi-au creat probleme vara asta, desi am facut 25.000km cu ele. N-am avut probleme cu aderenta, poate doar cand ploua foarte tare, am o mica retinere sa ma infig mai cu voisie in pedala Oricum urmatorul set sigur va fi Michelin ( Latitude Sport 3 - fiind singurele in dimensiuni care vin cu * si RFT ) Iarna - Pirelli Winter SottoZero 3, aceleasi dimensiuni pe 20 ca pentru vara, inca n-am prins zapada, polei, vedem pe parcurs... Am preferat sa merg pe varianta ambelor optiuni, atat RFT cat si omologare BMW *, pentru a evita orice "risc", vorba aia. Imi place sa dorm linistit2 points
-
Avand in vedere ca este un subiect de interes, nu vreti sa facem un topic separat pt anvelope? Ca sa nu inundam un topic legat de cutia de transfer.2 points
-
In principal din teste. https://www.tyrereviews.com/Article/2022-Sport-Auto-All-Season-Tyre-Test.htm https://www.tyrereviews.com/Article/2022-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm2 points
-
E capacul culbutori. Se deformeaza si scapa uleiul care mai departe se prelinge pe corpul DPF-ului. Atunci cand incepe sa-si faca regenerare, acel ulei incepe sa arda, de aici si mirosul de ars si incins. Solutia este sa inlocuiesti acel capac cu altul nou, OE neaparat. Nici nu stiu daca a aparut altceva, OEM sau AM. Eu am platit pe el vreo 1400RON acum 4ani sa zic. E o problema comuna la N47 cel putin.2 points
-
Cred ca aici depinde foarte mult de fiecare persoana in parte. Sotia de ex are un fiesta si care este folosit strict pana la cumparaturi si prin oras unde are treaba. Maxim 5.000km pe an, viteze mici. Anul asta am trecut la anvelope all season desi avea anvelope noi de vara. In primu rand am scapat de cozile de la vulcanizare, pretul platit de 2 ori pe an pentru schimbarea rotilor + spatiul de depozitare in casa unde trebuia sa stau cu un set de roti. Evident ca pe BMW nu as face asta fiind o masina cu care mergem pe distante lungi si de asemenea cu viteza ("regulamentara"). Acolo raman la doua seturi de roti cu anvelope dedicate fiecarui sezon. Inca un lucru de luat in calcul este faptul ca exista anvelope all season orientate spre vara si altele orientate spre iarna. La ce ierni avem noi este mai indicat sa le cumperi pe cele orientate spre vara (mai bune vara, mai slabe iarna).2 points
-
Hai sa va spun si experienta mea cu x-drive. Imi place sa testez f multe lucruri pe pielea mea, acum vb strict doar de anvelope. Am pus pe masina in “halul” urmator: 4 buc rft cu *: 3 bridgestone, 1 conti, vara. La o plecarea de pe loc mai agresiva sau cu volanul virat chiar si la viteza mica dadea socuri in cutie grav. 4 buc michelin vara non rft, non XL, non *, dar cu inscriptia AO, pe drum drept merge bine, la viraje usoare dar accelerate si la plecari mai agresive dadea socuri. 4 buc nokian non rft, non *, dar xl nu aveam nici o problema. Toate cele enumerate mai sus erau 245/45 R18 4 buc Conti 235/50R18 rft vara cu inscriptia MO, fara steluta, masina ruleaza brici, fara socuri. Chiar mai confortabila decat cu 245/45 R18. 4buc Michelin iarna 245/45r18 non rft, fara *,cu XL, masina ruleaza bine, confortabila, dar pe curbe se simte ruliul, plus stresul psihic de a face pana cine stie pe unde. 4buc Dunlop rft iarna cu *, masina se comporta exemplar doar ca anvelopele sunt putin mai galagioaze la viteze de pana la 60km/h. 4buc Conti rft iarna cu*, masina se comporta bine. Legat de anvelopele allseason…eu le recomand cu caldura pe roata de rezervasi atat, de ce? Pentru ca le-am testat. Vara temperatura asfalt peste 40 grade pe un Mini echipat cu crossclimate 1, viteza aprox 60-70km/h, am incercat sa iau o curba mai agresiva, volanul destul de virat, masina mergea drept, iar anvelope scartaiau cat puteau de tare, semn ca aderenta inclina spre zero, ma simteam ca in Opel, numai ala vira atat de prost din cauza sasiului care era proiectat prost. Allseason pe zapa…neah, testate nu imi plac deloc. Hai ca am scris destul despre anvelope, nu trebuie sa luati de bun tot ce am testat eu, poate fiecare masina se comporta altfel.2 points
-
Pe cele normale de iarna le umflu mai tare cu cel putin 0.2 bari sa fie masina mai ok, fata de runflat.1 point
-
Subscriu si eu pt F36, la fel. Stabilitate mult mai mare la cele runflat, se simte ft tare diferenta. Ca side note, al meu F36 are 1.7 tone, exact cat un F10. Am ramas socat cand am vazut1 point
-
Chiar la noul model de Primacy 4+ si Pilot Sport 5 ma uitam sa iau acum de vara.1 point
-
Buna Julia, verifica cu ISTA cat % mai are bateria in ea. Verifica bornele sa nu fie corodate sau alternatorul.1 point
-
Robert pe X1 nu am avut treaba cu ele, nici pe compact, următorul care e la rând e ursul, pe 140 par ok . Nu are sens sa te complici cu depozitare stat la cozi sa le schimbi, poate am devenit și eu mai comod alta data aveam 3-4 seturi de jante .1 point
-
https://finance.yahoo.com/news/tax-credits-for-tesla-model-3-and-other-evs-slashed-starting-next-year-145750794.html The Tesla Model 3, Mustang Mach-E, Nissan Leaf, and VW ID.4 may lose all or part of their US federal EV tax credits. New rules proposed by the Department of Energy (DOE) may mean reduced or even no federal tax credit for electric vehicles made in North America if their batteries contain parts from places like China. EVs with battery components coming from a company or group designated as a foreign entity of concern (FEOC) would be ineligible for the full tax credit. A company that had at least 25% ownership by a partner “owned by, controlled by, or subject to the jurisdiction or direction of a government” such as China, Russia, North Korea, or Iran is considered a FEOC.1 point
-
E ceva legat de baterie ori alternator sigur. Ori e pe duca, ori poate terminalele de la baterie sunt ft corodate. In prima faza, verifica terminalele sa vezi sa nu fie corodate. A doua, verificat alternator. Daca totul e in regula, atunci schimbare baterie1 point
-
1 point
-
Sper sa nu gresesc dar,din ce stiu si eu,da, arderea e mai buna.Practic,atunci cand egr-ul functioneaza ,o anumita cantitate de gaze deja arse intra din nou in motor(in relanti/turatii mici),cu scopul declarat de producator de a raci capul pistonului si de a ajuta la o poluare mai mica. Mi se pare natural ca arderea mototinei sa fie mai buna in lipsa gazelor deja arse dar,na o fi stiut producatorul ce face cand a montat egr-ul pe masini(speram,cel putin Probabil datorita lipsei de gaze arse recirculate (cand egr-ul e inactiv),nici dpf-ul nu mai are ce regenera asa de des.1 point
-
Multumesc pt parere! 99% din raspunsuri au fost despre asta. O sa revin cu un update cand o sa rezolv problema si despre ce mai aflu Asta este frica mea. Mai ales si cu rechemarea din cauza problemei cu focu1 point
-
Pentru Belgia , all season sunt perfecte .1 point
-
O sa fie ok, trust me, nu iti mai face griji. Sunt americani care merg cu all seasons pe xdrive si le si rup si nu au nici pe naiba. Atata timp cat ai verificat acel diametru al rotilor sa fie cat de cat egal, all is good.1 point
-
Dupa mine elea care seamana mai mult cu cele de iarna si au mai multe caneluri/taieturi in cauciuc sunt mai sper iarna si cele cu mai putine mai sper vara, eu asa cred. Dar depinde de anvelope, cele top sunt bune si si. Am probat toata vara hankook kinergy 4s2 au fost chiar ok si am mers si acum pe zapada iar au fost foarte ok. Daca aveti pretentii de top de vara si top iarna luati anvelope dedicate pt fiecare sezon. All season sunt un compromis, vreti performanta, luati dedicate.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Atâtea păreri pro și contra ca nu mai știi ce să crezi. O să am acum propria experiență cu all season XL fără steluță. Sper să fie ok .1 point
-
X3 30e nu va consuma in modul hibrid niciodata 3-4% si nu vei face niciodata 1000km, doar daca mergi f mult pe electric cu multe incarcari... Eu cred ca la un mers normal, o medie generala de 9-10% la un X3 30i e mai mult decat plauzibila si un range de aprox 600km ( repet, medie generala pe 10-20k km sa zicem, ca nu mergi 100% oras sa ia 15-18% - atunci poate ai gresit masina )1 point
-
Sunt bmw-uri care vin fara runflat si au xdrive.De ex a mea,rotile de vara pe 22 vin fara runflat doar cu steluta.Am mai spus si pe alte topicuri,din 2010 am avut doar bmw-uri cu xdrive pe care am montat doar cauciucuri non runflat dar cu exact aceleasi specificatii si nu am avut absolut nici o problema.Mai am si la firma bmw-uri pe care am montat anvelope normale si nici ele nu au probleme.1 point
-
Un raspuns foarte bun. Sa stii ca am avut o intamplare in care dupa un drum lung de la motorul incins iesea putin fum fix din zona in care spui tu (colt stanga spate cum te uiti) si am dedus ca este de la o scurgere de ulei. O sa atasez un video, sper ca se vede, trebuie putina atentie ( ). Imediat dupa asta mi s a spus ca problema este la acel capac de culbutori (la reprezentanta). Am mai postat aceasta problema acum si pe alte platforme de Social Media si posesorii de BMW mi au dat acelasi raspus ca tine, inseamna ca aici se afla adevarul si are si logica odata ce nu este un eveniment regulat (si se intampla chiar si dupa saptamani). Am de gand sa testez ceea ce mi ai spus si o sa revin cu un update, multumesc mult! O singura intrebare mai am, daca ai din intamplare vreo idee despre preturile la care se ridica doar garnitura in sine si tot kit-ul1 point
-
Este vechea problema cu capacul axelor care se deformeaza in coltul stanga spate cum te uiti la el si uleiu de se scurge ajunge direct pe DPF care daca il prinde in regenerare sau de la un drum mai lung cand este incins bine arde uleiul pe el si de acolo si mirosul. Ai doua variante una ieftina si una scumpa: Incerci cu kit garnitura noua neaparat pe original bmw sau capac nou care vine cu toate accesorile pe el . Totul depinde de tine ,poti sa te convingi singur fara a avea nevoie de mecanici de aceasta problema ,cand miroase te uiti cu o lumina pe DPF sau cand este mai rece bagi mana in coltul cu pricina si ai sa te murdaresti de ulei .1 point
-
Da! Am inlocuit-o cu una de la Altex cum a spus baiatul mai sus si am rezolvat problema1 point
-
1 point
-
Vezi ca din 2021, Hankook produce OETs special pt mai multe BMW-uri. Nu te-ai uitat tu bine dar nu vin din fabrica orice model Hankook, sunt UHP OETs special facute pt Bmw, care sunt practic certificate.1 point
-
1 point
-
Le-am pus toate 4 una lângă alta și păreau aceasi dimensiune și nivel .1 point
-
Suspectezi cauciurile ca ar fi cauzat asta ? Genial comentariu . Tu crezi ca steluța e de vină . Eu cred ca va rămâne un mister . Poate pică și la 100 mii km și la 300 mii , poate și 600 mii .0 points
-
Salut, de la proprietarii de dinaintea ta care nu au pus nici steluta nici nimic ok :)) sau doar atat duc de bune ce sunt, presupun ca nu ai luat masina de noua.0 points
-
Salutare tuturor, doar ce am dus F10-le la un service specializat pe reconditionare cutii transfer. Treaba e ca acum o saptamana, cand ma intorceam de la munte, cutia de transfer a inceput sa dea suturi la viteza mica, pe decelerare si doar in treptele 3-2-1. Cand acceleram, de la a 3-a in sus, nu mai avea nici o problema. Mentionez ca mereu am pus DOAR anvelope bune M+S si Steluta * conform specificatiilor BMW. Mereu am respectat dimensiunile (225/55/17) NImeni nu stie de unde acea uzura la cutia de transfer. Lichidele la diferentiale + cutia de transfer au fost schimbate la 60-80K km. Masina are aprox 255K km in bord....Sper sa se remedieze dupa reconditionare Va anunt marti cand o ridic cum se comporta. Odata cu reconditionarea cutiei de tranfer se schimba si flansa aceea din capul ei.0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00