Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 12/10/23 in all areas
-
1 point
-
Mai sterg putin de praf. Am schimbat azi uleiul in motor si filtrul de ulei, l-am rulat cam 12.000 de km pe o durata de 1 an si cam 4-5 luni. I-am bagat si eu engine flush d-asta de il recomanda youtuberii, e cam oil snake, a facut exact nimic! In poza #1 ulei pur luat din sticla cu degetul si pus pe servetel, #2 ulei de pe joja inainte sa pun solutia de engine flush si #3 ulei de pe joja dupa ce am rulat motorul 15 minute la relanti dupa cum spuneau instructiunile. Am gasit si 2 particule de metal mai vizibile in filtru si cateva care abea le vedeai cu lumanarea, in rest arata ok... zic si eu... Culbutorii s-au mai potolit dupa schimbul de ulei, fiind al 3-lea sau al 4-lea schimb de ulei de cand am masina stiu cum fac, dupa 3-4000 de km cu uleiul nou iara o sa inceapa sa colcaie. Daca nu mai fac inseamna ca engine flush-ul chiar a facut ceva dar ma cam indoiesc... Acum vreo 2-3 luni i-am schimbat si CCV-ul, mergea motorul groaznic abea mai statea pornit, capacul de la ulei abea puteam sa-l scot cand motorul mergea fiind vacuum foarte mare in partea de sus a motorului(CCV test). Tubul metalic de la joja de ulei avea canalul pentru return din CCV infundata complet, mi-a luat cateva ore sa o desfund cu toate solutiile din lume. CCV-u era cel original al masinii din 2002. A tinut ceva pentru o piesa pe care toata lumea o blesteama ca nu-i fiabila. De 3 luni de zile nu i-am mai completat ulei deloc, halea cam 2 - 2.5 litrii la schimbul de ulei. Sunt curios cat de mult a scazut acum cu CCV-u functional si ulei nou.1 point
-
1 point
-
Montajul ,cine l-a făcut ? S-au schimbat garniturile + colier dpf ? Daca da , încearcă și mai strânge șuruburile ,in special alea de sus (3 sau 4 ,nu mai știu exact cate sunt ...parca 4 ). Daca fluieră doar la rece ,înseamnă că la cald dispare fluieratul din cauza dilatării unor metale ,deci o garnitură nu etanșează bine .1 point
-
Am fost din nou la verificare, dar tot fluieră. Explicația a fost ca, datorită jocului axial, carcasa turbinei s-a tocit puțin și acum, ca nu mai există acel joc, rămâne o mica diferență, pe unde intră aer și fluieră. Eu zic sa mergi cu ea așa, ca și pe mine ma bătea gândul sa o schimb, dar am renunțat. Am băgat 3000 lei în ea și nu știu dacă se mai justifică încă 2000 euro pentru un fluierat.1 point
-
1 point
-
da Service tim mie mi au facuti treaba buna, și chiar intr o singura zi! Or mai fi și uscături pe acolo dar per total eu am fost mulțumit pana acum!1 point
-
1 point
-
Eu vad așa August 86,649 , Nov 45,000. Ar fi interesant de comparat vs anul trecut.Clar după ce au dispărut subvențiile a scăzut și cererea, sa vedem Decembrie aparent Tesla "baga" reduceri.1 point
-
Hello, am schimbat eu distributia la B47, Sdrive, la FRK, acum 1 an. Am primit garantie 2 ani, 100 k km, masina la schimb, s-a dat motorul jos. A costat 5500 lei, uleiul si filtru de ulei incluse. Au mai gasit tampoanele motor uzate, le-am schimbat si pe acelea. Eu aveam 168 k , fara zgomote, dar avand in vedere isteria cu N47 si faptul ca au mai fost si B47, care au picat, am zis sa o schimb. Vezi sa nu ai recall pe EGR. Eu am schimbat o data EGR pe recall siasta vara sau toamna s-a facut un nou recall. Se pare ca noua piesa ar fi mai buna, dar nu prea o au in stoc reprezentantele, si tre sa astepti . Si mai verifica senzorul presiune motorina, crapa dupa un anumit nr de km si se plimba motorina pana in DDE, eu am patit-o ….1 point
-
https://insideevs.com/news/687160/germany-electric-car-sales-august2023/amp/ https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-14-6-in-october-battery-electric-14-2-market-share/1 point
-
1 point
-
Clemele alea nu se rup ele asa usor. Sunt dintr-un plastic moale si au o geometrie comuna acelor cleme de tip bradutzi. Chiar daca se rup, sunt standard part-uri si le poti inlocui daca chiar se rupe vreunul. Ideea este sa creezi un spatiu cu acele pry-tools-uri intr-un loc, dupa care bagi degetele si incepi sa fortezi, sa tragi treptat pana cand se desprinde fiecare bradut in parte. Evident, inainte vezi unde sunt suruburile de fixare si le desfaci pe alea prima oara. La F10 parca sunt doar 3 suruburi auto-filetante, torx 20. Treptat, in functie de cum s-a desprins cate un bradut din asta, te misti pe conturul fetei de usa din partea inferioara, spre partea superioara, atat in stanga cat si la dreapta. In zona superioara, fata de usa e agatata de panelul de tabla, un soi de balama sau mai bine zis au niste hook-uri cu care se agata. Dupa ce s-au desprins toti bradutii, ridici efectiv usor de fata de usa si tragi la fel usor spre tine. Cu o mana incerci sa tii de fata de usa in acea pozitie sau poate o sprijini de tine cumva, iar de pe interior decuplezi mufele de la boxe, puddle-lamp-ul de jos, mufa de la manerul de deschidere, de la luminile ambientale daca ai si cam asta e toata operatia in mare. Nu cred ca difera f mult fata de usa de la F10 la F30. Cam toate se bazeaza de altfel pe acelasi design. De curand am desfacut o fata de usa de la un camion Mercedes si tot pe acolo era. Mai spartana ce-i drept in comparatie cu o usa de F10, dar avea acelasi principiu.1 point
-
Eu stiu de la modelele anterioare de masini detinute/sau care mi-au ajuns pe mana pentru a fi service-ate ca dupa 50-60k km orice ulei isi pierde din proprietati si cu cat astepti mai mult cu atat uzura internelor va fi mai mare. Am vazut uleiuri la DSG, la cutie transfer, diferentiale, haldex, etc schimbate tot la 50k km si aratau destul de rau... cel putin pe masina anterioara ( Passat B8 BITDI ) Nu am poze, pentru ca nu am timp sa stau langa masina cateva ore, dar pot presupune din experienta proprie ca e indicat sa schimbi toate uleiurile cat mai des posibil ( la fel cum si cel din motor in schimb tot la 10k, nu la 25-30k cum indica "bordul" ) Uleiul din cutia de transfer l-am schimbat la revizia trecuta, la 70k km. Stiind ca astea sunt mai sensibile, mai ales la BMW. Eu nu vad o problema intr-o service-are corespunzatoare si corecta, pana la urma trebuie sa-ti asumi chestiile astea, indiferent ca e VW sau BMW. La cutie, cel putin ZF la un moment dat tin minte ca recomanda schimb la 80-120k km ( sau in intervalul asta ), ulterior sau cel putin mai nou e recomandat schimb pe la 150k sau pe acolo... ceaa ce mi se pare enorm... dar daca masina o tii pana la cei 4 ani de garantie si in limita 120-150k km, da, nu e o problema, si nu te intereseaza niciun ulei dar mie imi place masina destul de mult si intentionez sa o tin ceva vreme1 point
-
Eu sunt sigur ca era negru sau aproape negru uleiul din diferențiale. Sskkaa ai ceva poze sau știi ce culoare avea? Cu siguranță nu i strică să i faci la 80k uleiul în diferențiale..ca e necesar sau nu, un ulei mai proaspăt are proprietăți de ungere mai bune.1 point
-
Schimb ulei diferential fata sa zicem ca ar merge dar nu la 80-90 de mii, la 140-160 de mii da, cel spate la km astia total inutil, mai mult ca sigur era ca nou, schimb ulei cutie la fel inutil la km astia, nu este dsg.Rau nu ii face, dar cu banii astia faci jumatate de vacanta. Cel mai indicat e sa schimbi in cutia de transfer daca nu l ai schimbat, ala chiar se innegreste rpd.1 point
-
Dupa weekendul prelungit de 1 Decembrie, o tura de vreo 1000km prin zona Bran/Brasov, am trecut de pragul celor 80k km, si a mai venit o revizie, tot la BMW Oradea ( am primit si discount-uri intre 5 si 10% la piese si manopera ) Filtru aer - 190lei Filtru motorina - 269lei Ulei 5W30 - 390lei ( un pic scump as zice ) Filtru ulei - 104lei Filtru polen - 370lei ( asta mi se pare f scump ) Ulei diferential fata (2x500ml) - 327lei Ulei diferential spate (2x500ml) - 327lei Manopera 715lei (preturi fara tva) Urmeaza la 90k sa i fac si un schimb de ulei la cutie, dar ma mai gandesc daca sa dau 4000lei la BMW sau vreo 2500-2800lei la un service autorizat... aici diferenta e simtitoare.1 point
-
0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00