Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/15/23 in all areas

  1. Salut, Am discutat cu un expert de la Michelin, am fost la BMW si s-a rezolvat. Vibratia nu era de la tipul/profilul cauciucurilor. Era de la uzura mai mare pe spate care intra in conflict cu repartitia standard a tractiunii pentru xDrive (de la 0/100 pana la 50/50). Am schimbat cauciucurile din fata in spate si imediat vibratia s-a redus drastic. Mi-au spus ca dupa 500-1000km o se stabilizeze complet. Greseala mea ca nu am fost atent. Cand am fost sa verific echilibrarea trebuia sa le si schimb, la vulcanizare mi le-au pus pe cele mai bune pe fata si ar fi trebuit pe spate... Deci atentie la uzura! Alte concluzii din discutiile cu ei: 1. Runflat nu e decat recomandare ca sa nu stai "proprietar de BMW" in mijlocul drumului ca nu ai roata de rezerva iar cu kitul nu merge. 2. Steluta (*) e obligatorie doar daca folosesti cauciucuri diferite fata/spate, din cele permise. 3. Daca ai geometria corecta, jantele OK, roti echilibrate si corect umflate si folosesti 4 cauciucuri identice (model/dimensiune/profil), pot fi de oricare dar neavand performante omologate(distanta de franare) e pe riscul tau. Cutia de transfer insa nu e afectata daca mentii tot timpul cauciucurile cu aderenta mai buna pe spate. Zi cu spor.
    7 points
  2. Mie mi se pare niste intervale de schimb mai mult decat corecte, avand in vedere ca un ulei d-asta de cutie de transfer/diferentila e cateva sute de lei, odata la 2-3 ani, e penibil de ieftin, dar ajuta enorm. Ce e mai scump e uleiul in cutie, dar cand iei o masina de 30-40k eur sau peste, nu cred ca e cazul de cramponat in 5-600eur cat e un schimb... Dar nah, fiecare sa si le intretina cum doreste, si dupaia e plin forumul de mi-a picat aia, si ailalta...
    3 points
  3. Desigur, excluzând motorul N57 și cutia de transfer care se strică ambele oricum.. restul e tanc.
    3 points
  4. Ce abilități tehnice ai? Te vezi dispus să te umpli de ulei și zgârieturi încercând să desfaci un șurub ruginit? Te vezi rabatator încât să nu rupi vreun șurub daca vrei sa schimbi ceva? Daca vrei sa folosești mașina pe post de platforma sa înveți să o repari, un e46 de 20 de ani e bun, de la electrica, mecanica, textile, spiritualism, înveți de toate. Trebuie sa te aștepți să pice una alta pe care ori pe găsești greu, ori costa o treime din pretul pe care l-ai plătit pentru mașina. Nu zic sa nu iei, chiar recomand in caz că vrei să înveți, cum s-a spus mai sus un 318, ceva cu motor m43 sau un 320 m52 sau M54. Sunt tutoriale sa repari mașina de la zero pe net, trebuie bani, timp, loc, determinare. Tu știi cel mai bine cum daca te potrivești sau nu. Ca idee m43, sa te aștepți la orice plastic de la motor fie casant, să curgă chestii peste tot. Răcirea trebuie ținută sub control, în rest google, găsești multe chestii legate de aceste mașini.
    2 points
  5. In cazul asta, nu ramai cu prea multe opțiuni. 397, 398, sunt in doua lățimi. Poate mai sunt și altele dar nu-mi vin acum in minte. Oricum, OE, sunt puține. Dar, că idee, daca chiar vrei să respecți că la carte ce zice BMW, rotile de iarna trebuie sa fie identice. Nu ai opțiune de staggered wheels pentru setup-ul de iarna. Doar cel de vara permite dimensiuni diferențiate.
    2 points
  6. L-am intrebat pe fostul proprietar si zicea ca pe la service ii baga Castrol, el nu era prea interesat de ceea ce se baga. Cand am cumparat masina si i-am dat jos, sitele erau imbaxite de depuneri, masina mergea intrerupt la relanti. Am pus din start Ravenol, dupa un an i-am dat iar jos, si mai ramasese foarte putin pe ei. Am mai pus inca o data Ravenol si i-am scos curati urmatoarea data. Apoi la insistentele unui coleg de munca, am pus Liqui Moly si inainte sa dau uleiul jos am scos solenoizii din nou cu depuneri. Am zis ca nu mai pun niciodata alt ulei in orice masina voi avea. Avand in vedere ca sunt inginer mecanic si mi-am reparat mereu singur masina, cred ca stiu foarte bine de ce il recomand. Eu stiam de Ravenol dinainte sa apara pe la Youtuberi sau pe farcebook.
    2 points
  7. Exact! Nu au nici macar pagina de wikipedia sa iti faci asa o idee despre cine este acest brand. Cred ca sunt din Germania din ce am mai auzit, oricum eu nu am incredere in acest produs prin simplu fapt ca am auzit de el fix de la youtuberii aia care ragaie de foame. In realitate uleiul poate chiar e bun, doar ca eu folosesc alt brand de care sunt multumit si nu simt nevoia sa incerc altceva EDIT: GATA! Mi-am adus aminte, este din russia cred sau cel putn youtuberii nostrii il importa de acolo la pret mai mic.
    2 points
  8. Foarte bune informațiile, aviz celor cu “runflat și steluta obligatoriu ca altfel se strică cutia de transfer” .
    2 points
  9. Dupa atatea comentarii raman la parerea BMW: sa punem DOAR ce recomanda ei pana la ultima virgula si in felul asta nu vom avea probleme. Stiu ca anvelopele Pireli sau Michelin sunt mai scumpe, dar per total iesi mai ieftin cand excluzi costurile de reparatie cutie transfer Sarbatori fericite la toata lumea si numai bine!
    2 points
  10. Tot ce pot să zic din tot ce s-a discutat în acest topic și din tot ce am pățit eu e ca prevenția e mult mai ieftină decât dacă mergi pe șansă sau noroc.Sunt oameni care au mers 300000 km cu ele fără probleme ,dar sunt și oameni care au probleme la 100000 km.O problemă nu vine niciodată singură .Multumesc pentru răspunsuri,numai bine.
    2 points
  11. Eu sincer am un consum de între 5 și 6 tot la un e46 320d 150 cai facelift 2003 Dar prietenul meu are exacta aceiași mașina și are un consum de 4.5/5 și a lui este din 2001 parcă Mi s a părut ciudat ca a lui consumă mai puțin și sportiv și mers lejer.Am bănuit că poate o fi dusă pompa la mine,sau o fi din cauza filtrului epurator?(nu a fost schimbat niciodată Mașina mea are 358k km și a prietenului meu are 320k km
    1 point
  12. Eu am inceput cu e36, in faculate, si fu greu. Mentenanta sa zicem ca merge, dar aduna costurile, benzina, un plin pe luna costa ~430 lei, asigurare daca e sub 2, tu fiind incepator, o sa dai intre 2100 si 2500 ron pe an, impozitul e ~200 pe an. Deci astea sunt indiferent de starea masinii. Apoi, un schimb de ulei plus filtre doar piesele o sa fie pe la 500-800 in functie de branduri, mentenanta preventiva sistem franare, as pune 800-1000 ron, discuri plus placute si saboti toate rotile fara manopera. Probabil amortizoarele trebuie schimbate, iarasi 400-1000 pe roata, adaugi bucsi, brate si alte alea se aduna inca 2000. Asta ca sa te asiguri ca masina are contactul cu solul cat de cat ok, depinde si de anvelope. Dupa ce rezolvi astea, indrepti atentia spre motor si alte alea, degeaba merge bine daca nu se opreste sau daca merge ca racul. Tu iti stii posibiltatile, stii cel mai bine daca poti sustine, daca merita efortul.
    1 point
  13. Multumesc pentru ca ai punctat asta. Eu va inteleg pe voi ca sunteti oameni trecuți de o varsta deja si aveti propriul vostru venit, va permiteți altceva, aveti bugete mult ridicate peste al meu, însă... sa realizam faptul ca am 18 ani, inca la liceu, si atâți bani am reusit sa strang pana acum pentru masina. Incerc si mai mult însă n-am cele mai mari oportunități de a face bani pentru a-mi ridica bugetul semnificativ.
    1 point
  14. @AvramAdrian Sunt doua versiuni de E60 520i: model 2003-2005 cu motor M54 de 2,2l, care este un motor cu o buna durabilitate si fiabilitate atunci cand este bine intretinut, cu observatia ca are tendinta de a consuma destul de mult ulei; model 2007-2010 cu motor N43 de 2,0l, care iti poate da dureri de cap serioase - mai ales trecut de prima tinerete, chiar daca a fost bine intretinut.
    1 point
  15. Azi nu si-a mai revenit. Nu a mai disparut martorul de motor care palpaia pana se incalzea, a ramas permanent, asa ca nu am putut sa mai aman si am fost cu ea din nou in service. Si conform ultimul test, acum s-a mutat eroare dupa injector, de pe 2 pe 1, ceea ce cred ca e o veste buna, si ca ar fi doar acel injector de vina si nu altceva mai grav. M-am programat luni sa-l schimb.
    1 point
  16. Multumim mult ca ai impartasit si cu noi ce ai aflat! Ma bucur ca ai rezolvat
    1 point
  17. Nup, nu poți pune la fel, 405 nu sunt in doua lățimi. Ceea ce ai tu acum pe mașină, sunt cu IS diferit pe spate. Astea sunt 8J IS34 toate 4. Vei avea 225/50/18 pe toate rotile. Deși, daca nu mă înșeală memoria, la F30 este puțin diferit, cred că ai 225/45/18. La al meu F34 este cu talon anvelopă de 50. Dar, pe scurt, nu, nu ai lățime mai mare pe spate, sunt egale toate 4 la modelul 405.
    1 point
  18. Chiar arata bine acest Polo, voiam sa postez si eu video-ul. Chiar Imi place cum arata, merge de oras, daca chiar o sa fie 20-25k euro, o sa se vanda binee. Dar e naspa ca apare abia dupa 2 ani....Are butoanele pentru geamuri mai premium decat masini de 50k euro. Si are cateva butoane, sper sa mearga cat mai multi pe stilul asta. Au aparut multe concepete si in secolul curent, trebuie sa te uiti ca sa le afli. Nu este vorba doar despre inteligenta artificiala, poate nu sunt chestii revolutionare ca ce a facut Tesla dar tot avem.
    1 point
  19. Bmw zice ca si lichidul de parbriz tre sa fie bmw original...is curios cati pun lichid de parbriz original... Revenind la subiect, pe la 100 mii km am constat si eu in acceleratie medie niste socuri mici- dupa ce am schimbat uleiul din cutia de tranafer au disparut total. Deci recomand schimburile de ulei din cutie transfer si diferential la 100 mii km...
    1 point
  20. Au fost 2 colegi pe cu cutiile picate pana in 120.000 la g-uri. Au si "vrajeli" astia de la BMW, dau repede vina pe anvelope cand se strica cutia de transfer care ok, e sensibila dar cred ca niciodata nu o sa spuna ca s-a stricat ca se mai strica si ea (pana la urma 200.000km sunt totusi 200.000km), la fel si cu AdBlue, sa fie tot timpul voci ca domne cel original ca altfel... si pica in draci senzorii, rezervoarele de AdBlue, injectorul colmatat, samd doar cu AdBlue original. Eu am pus si pun cu celebra steluta si RFT ca sa fiu cat de cat linistit dar am impresia e ca e si mult marketing.
    1 point
  21. Au cca 70-80 de ani in spate de cand fac asta. Eu nu sunt pro sau contra pentru ca nu am studiile necesare sa determin daca un ulei este bun sau nu, vorbesc doar despre brand-ul nemtesc, care nu a aparut de ieri pe azi.
    1 point
  22. Daaa, e ca si cum ai spune ca electricitatea e ceva nou si are nevoie de timp sa fie invatata.. Ma indoiesc ca mari minuni se vor intampla de aici inainte pe partea pur electrica de stocare a electricitatii.. sa se poate adica mobilitate mai mare decat este in prezent. Poate, pooate ceva imbunatatiri minore nu majore. Tot ce s-a inventat in legatura cu lumea asta moderna, notiuni despre electricitate (...Nicola Tesla!), motoare cu ardere interna, tabelul lui Mendeleev S-AU INTAMPLAT in secolul trecut! Despre roata... ceva milenii in urma. Asta ca sa stim unde ne aflam! A, secolul asta ne-a dat internet si Artificial Intelligence. ...despre transport? (ideea e urmatoare, omul e prea ahtiat dupa profit in detrimentul educatiei ce trebuie impartasita cu restul omenirii; se foloseste de instinctele noastre SA FACA/IASA PROFIT. Prea putin pe educatie, tratarea mediului in care traim cu respect sa fie primordial; cat timp respectul fata de natura trece mai intai prin profit financiar nu o sa se intample mai nimic in directia cu adevarat buna..)
    1 point
  23. Oi schimba eu uleiul la 8k-10k dar tu esti prea de tot :))
    1 point
  24. @Romulus asta scrie, 225/45/18 fata si 255/40/18 spate
    1 point
  25. Eu am schimbat la cutia de transfer la 70k, si nefiind o avere schimbul ( ulei+manopera), si la cat de sensibila e cutia de trasnfer, n-ar strica chiar mai des ( tot la 50k km sau 2 ani as zice ) La diferentiale am schimbat la 80k, ambele - fata+spate La cutie voi schimba sigur la 90k.
    1 point
  26. La G nu am auzit probleme, subsemnatul cu G30 530i am schimbat uleiul la cutia de transfer "preventiv" la 115.000 km, la diferentiale ziceau ca la 150k e recomandat. La cutie parca tot 150k, dar o sa o vand pana atunci, nu am de ce sa fac preventiv...
    1 point
  27. Sa se revizuiasca totul, dar sa nu se schimbe nimic- expresiile faciale ale celor intervievati sunt elocvente; recunosc, nu locuiesc intr-o zona foarte friguroasa/foarte calda, insa de cand am inceput sa am masini cu start/stop, nu imi pun problema sa pornesc/opresc motorul, ca se opreste singur, si nu am murit nici de frig, nici de cald daca 3 minute motorul a fost oprit cat am asteptat pe cineva. Daca asteptarea e mai lunga, am oprit motorul, nu inteleg ce e atata drama sa opresti motorul. Ba chiar e nesimtire sa stai in fata scolii cu motorul pornit, stiind ca poluezi aiurea chiar colegii copilului tau, si asta pentru ce, cateva grade in plus sau minus , diferenta ce se estompeaza imediat dupa doua minute de mers? Mai exista mitul cf caruia start/stop va avea efecte deastruoase asupra fiabilitatii in timp, eu consider ca sistemele au evoluat destul de mult, demaroare/alternatoare, sisteme electrice, baterii, au fost proiectate decent, deoarece eu nu am avut nici cea mai mica problema. Opriri, porniri dese...idem, motoarele noi folosesc uleiuri din gama 0w20.....nu vad ce se poate intampla daca pornesc des....doar nu o sa dau mostenire masinile.
    1 point
  28. Din pacate BMW mai zice ca, lichidul din cutie e lifetime si alte minuni de genul asta asa ca, cam greu sa iei de bun tot ce zic ei
    1 point
  29. Daca le ai pus si nu face urat, mergi cu ele, facea urat pana acum daca era ceva. Unora le face urat altora nu, care e explicatia nu stiu. Asa sunt anvelopele cu steluta scrie si MO pe ele sau MOE, sunt si pt bmw si pt mercedes, dracu sa le ia:)).
    1 point
  30. E posibil sa ai rechemare la masina pe update de soft, verifica , ti se face update de soft la toata masina poate se rezolva. Si la racitor ai rechemare sa il schimbe, daca nu l ai schimbat.
    1 point
  31. De unde sa stiu eu care e treaba cutiei de transfer cu anvelopele ca sunt runflat sau normale:)) nu stiu. Eu am o teorie: ce cred eu, ca anvelople normale in accelerari mai puternice sau in curbe clar se deformeaza mai mult decat cele runflat, din cauza asta se modifica diametrul rotii per total, cutia o ia razna si apar problemele. Si se pare ca xdrive cu anvelope normale dar cu steluta se impaca bine, eu asa am de iarna fara probleme cel putin acum:)), la fel cred ca cele cu steluta se deformeaza mai putin si sunt 100% egale ca diametru din fabrica. Asa cred eu, nu stiu nu eu am proiectat cutia de transfer:)) oricum xdrive este foarte pretentios si nefiabil.
    1 point
  32. La xdrive presiunea este foarte importanta, trebuie sa fie umflate bine anvelopele. Daca ai rotile desumflate pe o parte sau doar una, nu este bine. @minu94 tu nu crezi ca nu ai intalnit tu, am un prieten tocmai ce a dat jos anvelopele de iarna noi normale xl ca ii dadea socuri/ zvacuri cutia de transfer in accelerari puternice. Cu cele de vara runflat cu steluta continental nu ii facea nimic , a pus de iarna goodyear runflat cu steluta si ce sa vezi fara sa repare nimic la masina nu mai are nici un soc. Fixatia cu steluta si runflat sau nu , uite ca problema s a rezolvat. Cel mai probabil si cu runflat fara steluta se rezolva problema dar nu a mai riscat si a pus runflat cu steluta. @six in line la ce aveai tu 225.55.17 cu runflat mi se pare imposibil sa fie rigida, aveai talon mare. Cu anvelope noi runflat e ok.
    1 point
  33. UPDATE. Elemente vopsite: Bara faţă, prindere bară faţă, aripă faţă stânga, aripă faţă dreapta, prag stânga, prag dreapta, portbagaj, bară spate, uşa dreaptă, oglindă dreaptă, aripile spate, plafon. ️Elemente ce mai trebuiesc vopsite: Uşa stângă, oglindă stânga, capotă, baghetă portbagaj număr înmatriculare, uşă rezervor. Aproximativ 85% din maşină e vopsită. Culoarea aleasă e BMW 668 Jet Black, am avut aceaşi culoare pe fostul meu E60, ieşea mult mai tare în evidenţă decât Schwarz Metallic-ul de pe 335. După ce duc maşina acasă, în garaj, scot din nou plafonul şi elementele de pe stâlpii din interior, le duc la retapiţat, comand becuri şi tot ce ţine de interior, le montez şi după comand parbriz, lunetă şi geamuri noi-nouţe.
    1 point
  34. Sa o stapanesti sanatos! Eu inca tot nu ma impac cu botul/fata masinii. In rest, e ok. Dar eu pur si simplu nu concep sa dau aproape 80k eur pe o masina cu 4cil si 2000cmc As fi luat fara sa stau pe ganduri M340i/M340d daca erau in ecuatie, mai ales varianta combi...
    1 point
  35. Eu nu recomand Lukoil, am pus si eu la inceput tot de 100, mergea rau masina. Acum pun 95 de la Mol de vreo 2 ani. La motorul asta e recomandat 95 si 98, nu 100. Nu are treaba evacuarea, eu am evacuare fara intermediara si finala, masina merge ceas.
    1 point
  36. In viata asta imi doresc doua masini: un M3 si un 911 turbo. Cum pentru 911 inca nu este momentul potrivit, am zis sa imi implinesc visul cat de cat mai accesibil. Asa ca m-am apucat sa caut un E46 (my dream M3), sau un E92/E90 ca optiune secundara. Recunosc ca mi-a luat ceva sa ma obisnuiesc cu preturile lor actuale, iar odata ce am inteles ca sub 30.000 EUR nu pot gasi una OK, am hotarat sa caut una "tzipla" (in semi-disperare de cauza, luasem in considerare sa iau una mai "cocalarita" si sa o restaurez la starea 100% OEM, insa am decis ca ar fi fost o cale mai scumpa decat trebuie si cu sanse mari sa iasa ceva mediocru). Am renuntat la culoarea gri (top choice pentru mine) si cutia manuala - pentru ca aceste optiuni duc pretul in domeniul ridicolului pentru o masina buna, iar in cele din urma am reusit sa gasesc una care s-a dovedit a fi peste toate asteptarile. Asa ca, de aproximativ o luna, ma descriu drept fericitul posesor al unui M3 E46 carbonschwarz, o masina pe care am asteptat-o apropae 20 de ani. Ma asteptam ca aceasta masina sa fie una depasita pentru zilele noastre, eram pregatit sufleteste si mental sa am o masina care reprezinta mai mult implinirea unui vis decat o adevarata masina performanta pentru 2023, insa realitatea mi-a demonstrat (lucru descoperit cu mare bucurie) ca m-am inselat. Masina este wow chiar si pentru zilele noastre, lucru testat deja pe Transalpina, unde nu a contenit sa ma uimeasca prin modul in care se comporta, se aude, comunica si, per total, ma face sa ma simt. Am ales bine. Chiar si cutia SMG are farmecul ei, odata ce o intelegi. Nu exclud o conversie la manual intr-o zi, dar nici nu simt o nevoie sa ma grabesc. Cum, de la o vreme, imi satisfac dorintele motorsportiste pe circuit cu masini de curse adevarate, am decis ca aceasta masina sa ramana una de strada, una cat mai ingrijita si respectata. Asa ca am inceput cu o revizie cap/coada cu 100% piese OEM, si o ranforsare a puntii spate realizata cu elemente de intarire importate din US si sudate de -probabil- cel mai bun sudor din zona noastra (SYL Garage, unde facusem si roll cage-ul la fosta Honda S2000 de circuit). I-am comandat niste jante Style 163 (Competition) brand new si niste anvelope PS4S pentru ele, care au schimbat-o total (venise cu niste 18" cam amarate). I-am mai schimbat trim-urile ei Titan Shadow (care nu erau deloc naspa) cu preferatele mele la E46 - Alu Black Cube si i-am facut un detailing in/out + protectie ceramica la Pro Detailing. A da, si i-am pus grile negre, nu imi plac deloc cele cromate. Ce urmeaza? S-o tin asa cum e, poate cu mici alte tuse estetice, fara sa ii stric caracterul. Mi se pare o crima sa te atingi de acest design unic. POATE o suspensie mai joasa (e cam 4x4...) si POATE un portbagaj original + difuzor de CSL (desi aici am mari lupte interioare, pentru ca masina nu e CSL, evident). A, si probabil o sa ii retrofitez o navigatie 16:9 originala, doar asa pentru looks. Va las cu cateva poze, merci ca ati citit pana aici. Ne vedem prin zona.
    0 points
  37. pff trist, vroiam 255 pe spate neaparat
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.