Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/17/23 in all areas

  1. Da, stiu ca se face, doar ca nici nu prea am apucat sa ne bucuram de ea. In fine. Pana deschid un topic, scurta descriere: Masina este, evident, top. Ma gandeam, inainte, insa mi-a depasit asteptarile. 116k km, revizie facuta de tiriac, ulei filyre baterie si placute de frana, fata spate. TEXTAR! Dai in frane la peste 120 km/h si trepideaza. Vor trebui schimbate bujiile si lichidul de frana. Si uleiul la cutie, zic eu. Are 2 randuri de jante, 2 de anvelope, pirelli, 245 45 18, toate. Dot iarna, 11.2022, dot vara, 2023, sunt noi toate. Jantele, mai ales cele de iarna, mici julituri, merg asa, deocamdata, nu-i problema. Nu mi-e clar cum si daca functioneaza evacuarea din dreapta. O fi blocata, cum era la 325xi.
    2 points
  2. Poți să te uiți la orice dar nu autolatest, ăștia sunt propaganda împotriva electricelor, unele articole ale lor sunt de toată rușinea. Grupul VAG chiar merge pe electrificare și BMW, din ce am mai vorbit cu alți colegi, mai toate proiectele sunt pe EV.
    2 points
  3. autolatest e un site de rahat, care face propaganta anti-electrice. Daca vrei sa citesti ce a spus de fapt Zipse, poti sa vezi aici: https://www.faz.net/aktuell/rhein-main/wirtschaft/warum-bmw-chef-oliver-zipse-am-verbrennermotor-festhaelt-19376587.html
    2 points
  4. Ne apropiem de extinctia automobilului cu motor cu combustie interna. Ma refer la automobil in forma (tehnologic, vorbind) consacrata si perfectata in ultimul secol. Deja s-au avansat termene. Astfel de automobile nu se vor mai vinde in Norvegia din 2025, in UK incepand cu 2030, in California si Uniunea Europeana din 2035. Nu va fi nicio surpriza daca unele termene vor suferi modificari – ma astept in special la UE, unde puterea de decizie la nivel central este foarte firava. Dar, cu sau fara amanari, extinctia este la orizont. Evident, aceasta nu inseamna disparitia automobilului. Dar, indiferent de forma de energie si metoda de propulsie, automobilul va fi altfel. Sunt, in mare, doua categorii de soferi: cei pentru care automobilul este un mijloc de deplasare de la A la B, si pasionatii. Pentru primii, extinctia este o veste buna; cel mai probabil nici nu o vor prea baga in seama. Pasionatii, se impart si ei in doua categorii. In prima categorie intra cei pentru care importante sunt forma si culoarea masinii, impreuna cu dotarile, confortul si tehnologia de ultima ora din interior. Acestora, disparitia motorului cu ardere interna le va lasa cel mult o vaga nostalgie. Din fericire pentru ei, unele automobile electrice pot fi echipate cu un performat sistem audio care imita fidel sunetele motorului cu combustie interna… indiferent cum s-o numi din punct de vedere medical placerea de a avea o astfel de dotare pe masina. In fine, am ajuns la cei care pretuiesc sunetul si mirosul unui motor cu combustie interna, curba de cuplu neliniara, implicarea unica pe care le-o ofera ambreiajul si cutia de viteze manuala (deja o raritate), tabloul de bord analogic (pe cale de disparitie) si altele asemenea. Cu o nota speciala pentru pasionatii de mecanica auto, cei pentru care o problema tehnica nu este un motiv de necaz, ci o sansa de a-si practica hobby-ul. Acestora din urma, automobilul clasic le va lipsi enorm. La o prima vedere, situatia nu pare iminenta. Chiar daca peste circa un deceniu nu se vor mai vinde automobile noi cu motor cu combustie interna, se afrima ca cele existente pe piata vor continua sa functioneze. Dar, facand o analogie cu alte extinctii (ex: cvasi-disparitia in scurt timp a aparatelor de fotografiat cu film, a ziarelor cotidiene tiparite, sau a Daciilor 13xx de pe strada), nu va fi o surpriza ca, imediat ce se implineste termenul, conditiile de utilizare a automobilelor clasice sa devina prohibitive (prin taxe, sau costul / calitatea combustibililor si a pieselor de schimb), iar acestea sa dispara intr-un ritm accelerat. Concluzia, pentru unii pasionati: acum este momentul sa cumparati automobilul pe care l-ati dorit mereu, dar poate nu l-ati avut niciodata. Chiar daca efortul financiar (achizitie, impozite, cost de utilizare) este semnificativ, atat timp cat pentru voi face totusi sens, acum este ultima ocazie. Mai aveti, in fata, putin peste un deceniu in care sa va bucurati de masina. Ceasul ticaie, iar extinctia este iminenta.
    1 point
  5. dupa timpul placut petrecut impreuna, masina iese la vanzare. 165k km, 2 seturi roti (17 iarna acum pe masina, 18 vara) pret 12.500 euro.
    1 point
  6. Au, pare rau... dar se repara, important e ca toata lumea e bine. Daca te consoleaza, nu esti singurul care se lupta cu botul lung a la BMW. Am avut nenumarate ocazii unde era sa fac ca tine strict din cauza vizibilitatii scazute si a botului lung...
    1 point
  7. UPDATE: The semi solid-state battery range test streamed live by NIO's CEO is now complete. It took about 14 hours to cover 652.5 miles on a charge before the test was stopped with the pack at 3%. Deci uite și autonomia de 1000km
    1 point
  8. Ieseam dintr-o parcare mica, prin cartier, intr-o strada cu sens unic, plina de masini parcate, nu am vazut o skoda gri si am sters-o. Asta e. Ghinion. Eu m-am consolat deja.
    1 point
  9. Și la a mea,( F 31) pe spate distanța dintre roată si aripă e mai mică ca pe față.La fosta,e 91 era cam la fel.
    1 point
  10. Ai schimbat suspensia?...de întrebi....
    1 point
  11. Sunt modele de e9x 318d care au și termostat egr ,asa cum sant modele de e9x 318d care au sau nu au clapete pe admisie. Cât despre problema ta vizavi de temperatura antigel ului posibil să fi unul din norocoși care au nimerit 2 termostate defecte. Logic vorbind dacă temperatură lichidului de răcire nu ajunge în parametri ,ai un termostat care e blocat pe deschis. Încearcă să vezi dacă și senzorul de temperatură e în mințile lui.....întra în meniul ascuns dimineața înainte de prima pornire și vezi ce temperatură arată.
    1 point
  12. Salut nustiu cum se numește în termeni mecanici dar am avut aceeași problemă la bmw320 dar pe înțelesul mai multora ,este probabil de la un senzor și se învârte o roată mai repede cu cu câțiva kilometri în plus,senzor care m-a costat 13 € amuzant . După aia o fost tot OK
    1 point
  13. https://www.notebookcheck.net/First-150-kWh-semi-solid-state-battery-range-test-streamed-live-from-a-NIO-ET7.784586.0.html
    1 point
  14. Nu am erori. Nu am eliminat OPF, are toti senzorii montati + teava aceea de conectezi furtunasul la ea si nu e nici catless, e 200 CEL.
    1 point
  15. Aerisirea instalației ai făcut-o cum trebuie?.....termostatul egr (dacă ai) lucrează?..am același model de mașină ,la mine a rămas termostatul blocat pe inchis și abia în vamă la Nădlac am observat venind dinspre Austria în țară 105C abia am ajuns la Reșița cu opriri să se răcească motorul. Schimbat termostat pe original ,ce am observat după schimbarea temperatura antigel stă undeva la 86,87C la cel vechi când era în mințile lui stătea undeva la 90,95C .
    1 point
  16. E92 iese la vanzare, mai intai pun anunt aici pe forum, dupa sarbatori o pun si pe autovit/olx. Din motive de practicalitate, revin la cealalt iubire: break - am luat un G31 530d facelift, saptamana aceasta urmeaza sa il aduc in Ro.
    1 point
  17. Una calda , una rece . La 176.000 km a cedat (din nou) furtunul de retur antigel . Am avut noroc ca a aparut cand eram aproape de casa si am reusit sa ajung acasa pe roti . Service ul la care mergeam de obicei era plin pana dupa anul nou asa ca am dus masina pe platforma la Bavaria Baneasa pentru constatare si interventie rapida , peste weekend . Acest furtun a mai fost schimbat odata de fostul proprietar din Germania la aproximativ 120.000 km . Din cate stiu este o rechemare pe b48 fix pentru acest furtun , stie cineva daca se mai aplica , chiar daca a mai fost schimbat odata ? Tin sa precizez ca verificam antigelul periodic , si nu existau pierderi si masina nu "manca" antigel, era mereu la nivel . Pur si simplu curgea de sub masina ca apa la robinet .
    1 point
  18. Ba fix asta fac…nu pui 2 litri pe ditamai masina. Dar ce vb eu aici ca până și faimosul G63 AMG are motor de 3982 cmc acum.
    1 point
  19. in principiu nu vezi tu efectele , nu toate masinile sunt la fel , nu vad o maxima poluare ca tine cineva motor pornit cateva min in o limita a decentei , evident nu vorbim de ore si alte activitati prin masina . Asta cu ce respira copilul si colegii e cam trasa de par , nu e ca si cum ill tii cu capul in teava , sper ca nu esti fumator ca am vazut si demagogia romaneasca nu ii da noxe , da-i cu fum de tigara . Ineptia e alta , ca in loc sa faca statiile ITp nepermisive pt noxe si sa intensifice controalele rar , sanctioneaza usor cu o spaga pt stat , amenda . Adica ne scarpinam de-andoaselea gen . Eu am dezactivat start stop la toate masinile , murea motorul inainte de plecarea in curba, daca mai ezita intrarea si masina din fata aia e 3x stop , facusem un calcul estimativ la una din masini la un drum de 40 min prin oras am avut 70 porniri /opriri. o fi bine o fi rau , enervant clar . Clar cand trecem toti la electrice , obligat , fortat scapam de problema asta . PS , chiar azi filmasem cateva masini cu fumul pe toata strada , "probleme tehnice " oare poluau in 10 min de mers cat un bmw in stationare toate viata . PS 2 presupun ca stii ca au mai sos o aberatie ca respiratul in sine reprezinta 0,1 % din poluarea globala Hai sa respiram si mai putin acum , in aceasta incalzire globala fabricata , de altfel f normala pt ciclurile pamantului , o ia putin lumea razna , dar am mai vazut asta , doar am avut aici infocati cu vaccinul , mai sa ne inchida in casa si sa ne considere pe cei nevaxx tradatori de natie si cu ceva iq mai redus . Hilar acum .....Zic sa ne relaxam si cu poluarea asta , ca nu e de la masini
    1 point
  20. Cât de bine arată culoarea asta! Apropo, legat de evacuare.. eu il aveam în 5-7 zile lucratoare la 8850 RON, cu vreo 500 RON mai putin decat BavAuto.
    1 point
  21. ideea e asa: daca eu dau jos catalizatorul si pun teava goala, apoi hurui langa casa/blocul tau deranjez, nu? la fel si cu dizelu, dau jos sistemele care tin funinginea inauntru sau o ard, dar apoi deranjez pe cei din jur. Ambele cazuri de mai sus sunt in afara legii, iar cei deranjati pot sa sesizeze aceasta problema, sunt indreptatiti. degeaba se plange lumea ca nu poate huruii tractorul cu stage 19. Poate, dar pe circuit... pana si acolo e liber pana la un punct. Inca o chestie, la noi, la ITP, "testul de noxe" la diesel e "opacitatea fumului" that's it...
    1 point
  22. @idrivesystems Trebuie sa intelegi ca si un muc de tigara aruncat pe jos, tot gunoi este. De undeva trebuie sa incepi, daca nu intelegi acest aspect, imi pare rau de tine.
    1 point
  23. Masinuta a primit un Downpipe nou, 200 CEL. Restul evacuarii a ramas pe pozitie. Nu vreau sa imprastii miros de benzina, doar sa am o evacuare putin mai rapida si un sunet putin mai agresiv in modul Sport /!Sport Plus, cat sa nu porneasca toate alarmele. In prima zii dupa montaj, pare ok. Sa vedem cum se prezinta in timp, caci daca nu imi place, il dau jos si il pun inapoi pe cel original.
    1 point
  24. Imi placea foarte mult cum arata spatele de pe 340i f30 / 330i g20 , cu evacuare in ambele parti . Am gasit o finala de pe un m235i care s-a potrivit cu mici ajustari . A urmat optimizare pentru cutia de viteze de la XHP . Au aparut upshift "farts" cand cutia este in modul sport . Mie personal imi plac. Also , 2nd gear takeoff si dezactivarea start stopului functioneaza perfect . Era destul de enervant cand uitam sa apas butonul si se oprea motorul cand te astepti mai putin .
    1 point
  25. @alexrosiu Felicitari! Sustin intentia ta de a mentine masina in starea ei originala. M3 E46 este atat de rar incat orice modificare sau conversie (inclusiv la cutie manuala) ii scade valoarea. Din pozele de mai sus, observ ca rulajul trece usor de 100.000 Km. Sunt convins ca, inainte sa cumperi aceasta masina, te-ai documentat temeinic. Ca urmare, o sa punctez totusi cateva aspecte, din propria experienta de cca. 4 ani cu un S54 - desi imi dau seama ca este foarte probabil sa nu vin cu nimic nou pentru tine. Toate motoarele M - si cu atat mai mult cele aspirate, de turatie inalta - uzeaza cuzinetii de biela in mod accelerat. S54 a fost chiar mai sensibil decat alte motoare M, in principal din cauza cursei mari a pistonului. Desi nu exista un rulaj tipic, avand in vedere faptul ca este imposibil sa cunosti modul in care a fost exploatat motorul in primii sai 100k Km, este prudent sa pleci de la premisa ca resursa de viata a cuzinetilor motorului tau este practic epuizata. Evident, cu exceptia situatiei in care ai documente ce demonstreaza faptul ca proprietarul anterior a efectuat acest schimb. In afara acestei exceptii, iti recomand sa pregatesti, candva in viitorul apropiat, un schimb de cuzineti de biela. Cu aceasta ocazie, este o buna practica sa inlocuiesti suruburile axei cu came (le gasesti pe Internet sub denumirea "Vanos bolts"), filtrul Vanos si sa reglezi jocul culbutorilor distributiei. Aceste operatiuni sunt lucrari strict de mentenanta preventiva si nu exclud eventuale alte reparatii, daca acestea sunt necesare. Trebuie sa gasesti un mecanic care are o buna experienta cu S54 si despre care stii sigur ca lucreaza responsabil. In mod particular, pentru "Vanos bolts" sunt necesare anumite special tools. Pe termen lung, pentru a menaja cuzinetii arborelui cotit este bine sa treci de 4.000rpm doar dupa ce uleiul motorului se stabilizeaza la temperatura de lucru (de regula, min. 90 gr. C), chiar daca LED-urile portocalii de la turometru se sting mult mai devreme.
    1 point
  26. Masina e super, soferul, adica eu, azi, nu. Am reusit performanta sa o lovesc, din vina mea. Primul dosar de dauna din cariera, asa, s-a mai intamplat sa ating alte masini, dar fara sa fie nevoie de amiabila. Bot lung, vizibilitate aproape 0, sofer aiurit, reteta perfecta. Bara pare ok, nu e sparta, farul are sticla zob, dar, perfect functional. Nu stiu ce o fi pe sub bara. In locul sticlei sparte am pus o folie, maine vedem ce zic cei de la service
    0 points
  27. Si aceste statistici se bazeaza pe............. Stim draq.... tu esti cineva Hai ca deja m-am plictisit... Cand am venit prima oara pe forum am crezut ca e un grup de pasionati auto, nu de activisti de mediu... Ne vedem (sper sa nu) pe grupurile de farcebook... macar acolo oamenii nu judeca alegerile altora si majoritatea chiar sunt pasionati. Va las in cloaca voastra. Bafta!
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.