Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 12/18/23 in all areas
-
Salut, iti zice foarte clar eroarea pe care o ai, dpf ul tau este foarte incarcat, este full, aka kaput:)). Scuze de ironie. Degeaba mergi tu numai pe autostrada acum daca nu sti ce a facut cel dinaintea ta si tu ai masina de doar 3000 de km. Nu mai merge cu masina asa, da l jos si trimite l la curatat sau daca vrei dai 7000-8000 de lei si pui unul nou. Cei mai buni din tara pe curatat sunt cei de la odorheiul secuiesc, il curata prin suflare cu aer fierbinte, aia cu spalatul cu apa mai rau ii face. Dupa curatare sa setezi din ista ca ai pus dpf nou. Bine ar fi sa curati si galeria de admisie si sa iti schimbi racitorul de egr pe rechemar, daca nu a fost schimbat. Dpf-ul infundat cu probleme la racitor si galerie admisie comaltata = ia foc bmw ul.4 points
-
4 points
-
@nitumarius Pe mine unul, m-au impresionat pozitiv mesajele tale. Denota o anumita maturitate si un dram de educatie financiara pe care le intalnesc foarte rar in vremurile acestea, la tineri de varsta ta. La 18 ani lucrezi, desi mergi la liceu; in plus, ai reusit deja sa economisesti 3k€ -> felicitari! Nu am avut timp sa iti scriu mai devreme, dar permite-mi totusi sa vin cu cateva sfaturi. In primul rand, trag concluzia ca ai deja sadita o anume disciplina financiare. Iti recomand sa te tii de ea si chiar sa o dezvolti (citind mai mult pe acest subiect, gasesti o groaza de informatii pe Internet). Disciplina financiara este una dintre conditiile fundamentale de a reusi in viata, alaturi de educatie, seriozitate si comportament civilizat. Sunt cateva motive principale pentru care un om isi cumpara o masina: din stricta necesitate, ca mijloc de deplasare atunci cand alternativele (transportul in comun) nu ofera o solutie practica pentru nevoile sale; din pasiune, atunci cand actul de a conduce si/sau de a intretine o masina ii aduce o anumita satisfactie; ca vector de reprezentare sociala (= cu alte cuvinte si pe româneste: fala). Desigur, deseori aceste motive se combina; este insa important sa determini care este motivul principal, in cazul tau. In situatia #1, renunta la ideea de a cumpara un BMW, cel putin pentru viitorul previzibil. Ai nevoie de o masina cu o fiabilitate recunoscuta, economica si in cea mai buna stare tehnica posibila, in limita bugetului tau. In situatia #2, ai o problema. Multi dintre cei care suntem aici pe forum ne aflam, intr-o anumita masura, in situatia #2. Aproape pentru toti, a avea un BMW reprezinta o cheltuiala peste strictul necesar, posibil o extravaganta, care insa ne satisface o anumita placere in viata. Cu siguranta, a trai viata inseamna si a te simti bine. Principala problema este sa nu treci de limita peste care o masina se transforma intr-un dezastru din punct de vedere financiar. Tind sa cred ca, in cazul tau si in momentul de fata, orice model BMW te impinge dincolo de aceasta limita. Te-as sfatui sa mai acumulezi bani, sa iti iei timp sa studiezi bine subiectul. In fine, ti-as recomanda sa nu investesti niciodata mai mult de jumatate din economiile tale in cumpararea unei masini. De regula, consider ca acest prag ar trebui sa fie de max. 25%-30%, dar tu inca esti foarte tanar si nu ai cine stie ce responsabilitati; poti sa te intinzi un pic mai mult. In niciun caz, niciodata, sa nu ajungi sa fii dator dupa ce cumperi o masina. In fine, daca esti in situatia #3, analizeaza lucrurile in mod obiectiv si schimba-ti conceptul. Niciun BMW cumparat dintr-un buget restrans nu te reprezinta social; dimpotriva. Indiferent de motiv, o masina este mereu o cheltuiala, niciodata o investitie (cu foarte rare exceptii, cum ar fi masinile din colectia dlui Tiriac). La varsta ta, incearca ca prima proritate in a cheltui bani sa fie educatia. Este atat cea mai buna investitie pe care o poti face, cat si momentul optim in viata pentru acest lucru. Incearca sa strangi bani pentru a merge la o scoala cat mai buna si tine-te in mod serios de studii. O buna educatie iti deschide usa oportunitatilor si a unei situatii financiare foarte bune, pentru tot restul vietii. Poate mai bine iti cumperi un BMW (cvasi-)nou peste 5-6 ani, decat un harb acum. Ti-am, trimis in raspunsul de mai sus un link catre ghidul cumparatorului novice de BMW. Vei gasi si acolo cateva idei posibil utile.2 points
-
Nu Alex, dar când ai clienți care cer doar “oferte” începi sa i sari dacă ești aglomerat și eventual nu mai ești așa interesat in a fi rapid. Nu este ok, dar dacă sunt aglomerat, prefer sa ma ocup de ce știu ca are șansa mai mare de a se concretiza.2 points
-
Salutare! La inceputul verii, m-am hotarat sa trec la seria 5. F10 LCI era alegerea, motor de 3 litri benzina. Sa nu radeti, bugetul gandit era de 15k euro. Am constatat rapid ca sunt departe (25-30k euro era pretul ok pentru ce-mi doream). Ca urmare, am schimbat rapid macazul si am mers pe ideea sa-si schimbe fiul meu masina (e46 325xi, pe care dorea sa o pastreze pana in 2026). Seria 4, buget initial 20k. Prea putin. 25k. Putin. La 30k am gasit ceva frumos, cu tot ce ne doream, la un croat din Munchen. Am batut chiar si palma la 27800 euro. Din pacate s-a dovedit ca ascundea ceva, mai exact o dauna. Nu am mai verificat nimic intrucat la un drive test, fiul meu a constatat ca este mica. Asadar, drum drept catre seria 5, nu F ci G (a fost dorinta lui). Bugetul a fost marit rapid la 35k. Chiar si asa, nu prea gaseam in Germania ce ne doream. In urma cu o luna, am intrat pe Tiriac Auto si am gasit 2 masini: cea din semnatura, Germania, 2019 si alta din Romania la 68k km, 2018. Ambele 31500. La primul contact telefonic cea din Ro a picat, fusese dat avans pentru ea (oricum avea piele alba asa ca slabe sanse). Vazut (pe o ploaie torentiala), placut, negociat la 30700, platit integral, asteptat 3 saptamani pana au obtinut nr rosii. Joi seara am adus-o acasa (ieri deja am lovit-o, asa cum scriam in alta parte). Ca si dotari importante are cam asa: Leather Dakota/black/Exclusive seam (LCFK) S704 M Sports Suspension S7XP Navigation Package Connected Drive S710 M Leather Steering Wheel S4T8 Outside Mirror With Auto Dip S494 Seat Heating Driver/Passenger S4AW Instrument Panel Sensatec S4NE Blow-By Heater S481 Sports Seat S6AK Connected Drive Services S6AM Real-Time Traffic Information S6CP Preparation Apple CarPlay S7S2 Luxury Line S688 Harman/Kardon Surround Sound System S609 Navigation System Professional S5AT Driving Assistant Plus S5DM Parking Assistance System S552 Adaptive LED Headlight S5AC High-Beam Assistant S230 Extra Package, EU-Speciifc S248 Steering Wheel Heater S8TF Active Pedestrian Protection S3DS BMW Display Key S760 High Gloss Shadow Line S9BD Business Package Nu are xdrive (asa ne si doream) si nici acea directie mai complicata (imi scapa acum denumirea). Dupa mine, ar fi fost ok cu keyless entry, trapa si parbriz incalzit dar nu este niciuna de nelipsit. Istoric revizii: 10.04.2019, 3 km 26.10.2019, 30401 km, revizie, ulei + filtre 03.12.2019, 36488 km, frane 24.06.2020, 66616 km, revizie ulei + filtre, bujii 21.02.2022, 89735 km, revizie, ulei + filtre, lichid de frana 115000 km, Tiriac, revizie, ulei + filtre, frane (placute fata spate), baterie Are set jante si anvelope Pirelli vara, la fel iarna, toate 245 45 18, aproape noi (dot iarna 11.2022, dot vara 2023). Jantele de iarna sunt de la Skoda (Autec). Interiorul arata foarte bine, pare folosita preponderent doar de sofer. La exterior, usa stanga spate are o mica infundatura, se rezolva cu ventuze. Prima problema a aparut pe autostrada, front-end collision warning cu galben. Nu cred ca are vreo legatura, dar, dupa ce am completat cu lichid de parbriz (nu avea deloc si ploua), a disparut (a mai reaparut a doua zi, scurt timp). O alta problema sesizata, trepidatii la franare peste 120, placutele puse de Tiriac sunt Textar. Discurile par sa fie ok, nu au uzura, nu stiu daca sunt originale (nu ar prea avea cum, dar nu apar in istoric, ca inlocuite). In rest, super. Urmeaza cat mai rapid un schimb de bujii (au 50k km), lichid de frana (zice ceva de 02.2024), verificare trepidatii frane (aici am niste dubii, cand am pus cauciucurile de iarna, am gasit toate suruburile de la roti nestranse, service-urile din ro ..., poate din cauza asta facea asa), ulei cutie viteze. Posibil sa fac si un schimb de ulei, nu prea am incredere in ce au pus cei de la Tiriac (vad eu ce filtru de aer si polen au pus, probabil ce este mai ieftin pe piata). Ieri am reusit sa o lovesc, deja, bara fata julita (nu stiu ce este pe sub ea) si sticla far stanga (farul este perfect functional). Asa, ca idee, dupa 30 ani de soferie, este primul rca utilizat (altfel am mai atins pe ici pe colo ceva). M-am gasit cand sa bag dauna. Caut azi far sh, am vazut ceva aseara pe olx, vedem ce se potriveste. Intre timp se va duce si fii-miu cu ea la service pentru constatare. Nu are casco are nr rosii de la Tiriac. Revin cu poze si alte informatii in curand, orice sfat este binevenit.1 point
-
Salut, La un BMW 520d (B47 fara AdBlue) in ultima vreme observ ca face regenerari foarte des. Am verificat asta cu BimmerLink la drumuri pe autostrada, si pare ca face regenerari din 30 in 30 km. Grila din spatele narilor sta deschisa chiar si cand masina sta pe loc pornita. Inclin sa cred ca are legatura ori cu un DPF incarcat (masina are 276.000 km si nu s-a schimbat DPF-ul) sau cu senzorul de presiune diferentiala (pe loc citeste 11g soot daca o accelereze 2-3 secunde pana pe la 3000 RPM dupa ce las acceleratia vede 23 g) Oil Ash mass e ~ 30g. Eu am mers cu masina preponderent pe autostrada, a avut ocazia sa faca regenerari (pe care le-a facut cu success) Nu am nici un martor in bord. Putin context: Masina am luat-o in urma cu ~3000 km Am avut un termostat defect (blocat pe deschis) - schimbat Am avut erori in DDE pe legat de senzorul de temperatura/presiune - din topic-ul de mai jos - am schimbat conducta cu tot cu senzor. Recent am schimbat uleiul, Ravenol VMP 5W30 (am trecut de la ulei BMW original la acesta) Dupa schimbarea termostatului si a conductei (fara erori prezente in DDE), am facut un drum Timisoara Sibiu si retur unde am observat mai bine comportamentul asta (regenerari foarte dese). Cand am ajuns acasa am scanat masina din nou : 245700 (Particulate filter system: Particulate filter heavily loaded (exhaus back pressure high) ) in DDE. Distanta de la ultima regenerare a fost 67 de km, pare sa fie in crestere si speranta mea e ca se va curata pe parcurs (daca mentin stilul de condus pe autostrada). S-a mai lovit cineva de asta ?1 point
-
Fugi pe pieseauto man si ia de acolo, ai si retur etc…e greu de discutat cu ei, I know, toti sunt groaznici. Si eu prin ce am trecut pt a lua o spira de volan…groaznic.1 point
-
Multumesc amandurora. S-ar putea ca aia 500 euro din impozit sa se regaseasca in "noul pret" din 2024; renunt la Casco (ca asta e vreo 100 si ceva de euro pe luna) si o tin in garaj pana vine persoana potrivita. Ce ma surprinde e ca momentan nu am nicio oferta, nici macar aia 20k. In conditiile in care am avut promovarea maxima luna trecuta pe OLX, iar pe Autovit anuntul zilei luna in curs. Are spre 3500 vizualizari in total in 3 luni si vreo 20 salvari la favorite (si am scazut pretul constant, de vreo 4-5 ori pana acum). Nu m-as fi gandit ca nu o dau in cateva luni, acum si pretul e mai jos decat media. Si e o masina foarte intretinuta, cu km relativ putini pentru varsta ei si cu toate schimburile si lucrarile doar la reprezentanta.1 point
-
București. mentionez ca am înlocuit spira dar am găsit spira de lci. Acum funcționează semnalizari,ștergătoare tot ce ține de manete,dar nu mi vede claxonul,comenzile de pe volan cum ar fi pilot lane assist distronic..mă poate lămuri cineva ? Spira de lci este compatibilă pe bon lci? E nevoie și de volan lci? Mulțumesc1 point
-
Bafta la vanzare dar slabe sanse, toti asteapta Ianuarie sa platesti tu impozitul pe 2024 .Sau o sa vina sa "negocieze" tare gen 20k acum1 point
-
1 point
-
Difera P/N-ul OEM-ului. Primul este 8499121-03, iar al doilea este 8499121-01. Este acelasi cod de baza, dar la care difera versiunea. Din cele doua etichete nu mi-am putut da seama care sunt diferentele, doar ca exista totusi ceva diferente intre ele. Unde...?!?! trebuie sapat si aflat. Ma mira faptul ca mai nou austriecii de la ZKW produc lampile pt Seria 5, G30, desi pana la F10 daca nu ma insel, Hella era supplier-ul traditional de f multi ani. Probabil ca te puteam ajuta cu aceste diferente daca era facut de Hella, altfel no chance.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Conteaza foarte mult la ce temperatura sta masina si de la cate grade trebuie sa incalzeasca/raceasca habitaclul.Cea mai buna combinatie e in garaj clar dar e ok si daca e la incarcat si se seteaza clima ca la pornire sa fie cald sau rece vara in masina (Functia precondition) dar repet masina sa fie legata la charger cand face acest lucru pentru a folosi energia direct din priza si nu din baterie.1 point
-
Buna ziua.... Am planificat la ei revizia la cutia de viteze 8HP, schimb ulei diferentiale si cutia de transfer, curatare galerie admisie. + Promti la oferta, si programare la o saptamana - Prima deceptie- nu au masina la schimb.......pe mine ma deranjeaza, ca nu-i forteaza nimeni sa adauge in oferta o facilitate care de fapt nu o au, iar asta da o nota de neseriozitate si lipsa de respect fata de ei insisi si client. Ideea e ca si distanta fata de Bucuresti e apreciabila.... Revin maine cu pareri despre ceea ce se intampla propriu zis la obiect, dpdv tehnic si profesional,(sper) si profesionist. Fara suparare si fara sa fac din asta un capat de lume........nu va obliga nimeni si poate este mai sanatos sa nu oferiti facilitati pe care nu le puteti onora din varii motive..1 point
-
Da, si eu sper sa nu o alerge. Cand am stabilit ca trebuie sa aiba 252 cp, nu-mi amintisem de Mondeo, altfel, ne gandeam mai bine. Dar, mai in gluma, mai in serios, voi pune un gps pe ea. Revin cu poze, astept sa ma sune de la service sa iau farul, fac atunci cateva.1 point
-
Da, asta e avantajul motoarelor mici de generatie mai noua, cu un rezervor mai mare, faci 1000km cu un plin. Iar la viteza de autostrada de 160-180 cat e cruise in mod normal si prin Germania, nu vorbim de "restul" vorbim de marea majoritate, si acest 20d isi face treaba. Dar pentru restul... exista MasterCard1 point
-
Pe site-ul BMW imi da 7.3 secunde 0-100 la 520D, nu ii super rapida dar ii decenta. Ii interesant ca in momentul in care ii dai blana, apare pe ceasuri epower. Sa inteleg ca probabil foloseste si cei 11 cai din motorul electric? Am vazut ca daca tin apasat pe padela din stanga volanului, timp de 10 secunde activeaza modul Boost si atunci foloseste si motorul electric. Ieri de exemplu am facut un drum Hagen-Stuttgart si inapoi (~800 km). Masina este super comfortabila, accelereaza si franeaza in functie de indicatoare si tine banda singura. Pe portiunile fara limita am mers doar 210-220 . Consum dus intors 6.6 la o medie de viteza de 120 km/h. Eu zic ca este super decent la cum am alergat masina. Dar intradevar, nu era rau sa fie un 3 litri sub capota. Farurile sunt geniale noaptea. Super misto cum bat si cum pun umbra pe masinile din fata. Ma si mir ca BMW pune asta ca si optiune standard. PS. Ieri imi era atat de mila de astia cu Tesla cand treceam pe langa ei cu 220 la ora. Toti mergeau pe a doua banda in coloana. Eu sincer nu cred ca as putea trai cu asa ceva. La asta alimentez si am range 1050-1100 km Legat de faruri, eu zic ca arata bine totusi. Este o chestie de obisnuinta1 point
-
1 point
-
Eu am Driving Assistant Plus, testat doar pe drumul de intoarcere spre casa de fii-miu. Vorbeam la telefon cu el si-mi spunea ca se tine dupa mine, vireaza singura, nu mai stiu daca a luat mana complet de pe volan, cert este ca nu era nevoie sa faca nimic (masina facea totul). Super misto, zicea el. Eram pe drum national. Masina mai are cateva chestii din astea inclusiv ceva legat de depasiri, parcare, urmeaza sa le testam.1 point
-
In principiu, daca e ca la seria F, trebuie vazut spira de volan daca are mufele de incalzire. Daca da, doar montezi si codezi. Daca nu, trebuie schimbata si spira de volan1 point
-
ai mai mult info despre asta? eu am tot un g dar seria 3 dar nu am observat fenomenul pana acuma. pot sa jur ca dimineata cu motorul rece iese abur pe ambele gasesti far la cateva sute de euro(de uk) in teorie ar trebui sa mearga si de uk1 point
-
Dacă returul de la radiator se încălzește la fel de repede ca și furtunul de tur cred totuși că e devină termostatul. Ce tip și culoare de antigel ai pus în instalația de răcire?....și cum ai făcut diluțiea antigeluluil?1 point
-
1 point
-
La mine momentan arcuri H&R negre telescoape Sachs ,1 deget față, 2 degete spate .....Maine urmează să pun arcuri H&R albastre ,chiar sunt curios să văd diferenta......atât arcurile cât și telescoape noi .1 point
-
Cam cate discutii sunt zilnic pe forum si pe grupuri FB legate de consum ale fostilor dizelari care acum sunt benzinari/hibrizi/electrici?! Parca tehnologia asta era facuta sa ne usureze viata, sa ne faca sa ne concentram asupra altor lucruri importante in viata… nu sa ne aduca un stres+ legat de consum, eficienta, range. Pur si simplu ideea ca stai sa calculezi, iti consumi energia aiurea in loc sa o canalizezi catre altceva benefic.1 point
-
Totuși, sunt peste 30k euro, sunt sigur ca poți găsi mai ieftin în Germania la km ăștia. Nu zic ca mașina este rea, dacă mai lasă la preț e de luat în calcul. Dacă nu lasă la preț eu unul as mai cauta. Corectati ma daca greșesc dar mie, mi se par mulți bani la km ăștia.1 point
-
@ADRIAN HD @BMS921 pana la urma v-am urmat sfatul si am insistat/negociat o oferta foarte buna la BMW Oradea, si am scos setul in marja de pret acceptabila pentru mine. Asa nici nu mai imi bat capul cu stres, si eventuale ulterioare probleme de garantie. @six in line m-am uitat, dar nu avea rost sa-mi bat capul ca diferenta de pret era mica, cu luat jante de pe ebay, anvelope de aici, mai trebuie senzori, montat, echilibrat, overall nu era mare diferenta. Ce am mai gasit pe afara jante cu anvelope cu tot, anvelopele aveau DOT foarte vechi, 2019-2020, unele chiar 2016!!! in plus unii nu vor sa livreze in Romania, de pe site-uri din Germania, nici cu plata in avans. Prea mare bataia de cap. Va multumesc pentru feedback.1 point
-
Multumesc, asta nu stiam. Intre timp, si cel din Prahova a marit pretul la 3450 lei. Super tare0 points
-
Nu este nici o problemă, numai ca nu vreau sa fiu asociat cu nimeni cu care nu am treabă :))0 points
-
Observ ca preturile pentru inlocuirea distributiei cresc pe zi ce trece. Am primit pt un x3 f25 6100lei la FRK.0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00