Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 01/07/24 in all areas
-
Daca e cineva interesat, am decis sa pun masina la vanzare. Anuntul se regaseste si pe OLX. As vrea sa trec la altceva mai nou, un G21 sau G30/G31, doar ca in acelasi timp sunt prins si cu constructia casei, prin urmare nu stiu cat de mult sens face sa mai cheltui alti bani in plus pe o alta masina mai scumpa.3 points
-
technipedia_export_5180409342266621456.pdf technipedia_export_13444847536462134923.pdf3 points
-
Exista o aplicatie BMW Driver's Guide si pe iOS si pe Android, unde pui seria de sasiu si iti downloadeaza manualul masinii tale, cu descriere, poze si chiar video.2 points
-
Frane mai mari pt mine inseamna ca masina arata mai bine. Vad indivizi cu discuri de frana de 330mm si jante de 21. Nimic mai ridicol la o masina decat sa ai discuri minuscule intr-un gol de aer mare in interiorul jantelor. Urmariti pe strada. Perfect dpmdv, plecand de la premiza ca intre discurile fata si spate e diferenta de diametru de 20mm este astfel: 350 fata si 330 spate pt 19 inch 370 fata si 350 spate pt 20 inch 390 fata si 370 spate pt 21 inch Tinand cont ca sunt diferite variatii in functie de producatori intre diferentele de diametre fata/spate si nu 20mm cum am zis eu, sa spunem ca nu e nicio problema dpmdv daca la dimensiunile precizate mai sus sunt variatii de +/- 5mm. Ce spuneam mai sus imi pare ideal, dar sa spunem ca consider la limita absolut inferioara si oarecum acceptabila desi de nedorit daca diametrele respective sunt de fapt pt jante de 20/21/22. Efectiv prima data la o masina ma uit cum sunt dimensiunile discurilor de frana in raport cu diametrul jantei asta fiind unul dibtre criteriile de baza ale unei masini frumoase dpmdv. De asta, alaturi de profilul anvelopei exagerat de mic, niciodata la masina nu imi configurez si cumpar jantele cele mai mari disponibile, ci a 2-a de mare dimensiune.2 points
-
Interesante discutii, parerea mea, si Romulus si Minu au dreptate fiecare pe partea lor. Sigur ca premisa e ca toti producătorii pun frane deajuns de bune sa blocheze roata, sa intre ABS-ul la franarea de urgente. Aici vorbim doar in cazul asta, nu la apasarii medii sau peste medii ale franii. Odata ce roata e blocata flolosind o marime X a plaxutelor/discurilor orice e mai mare mai rotund mai gaurit sau mai aurit e doar pt show sau franari multiple, disipare caldura etc. Dar de gradul discutiei sa presupunem (luand din ecuatie greutatea masinii) ca avem pentru aceeasi marime de discurii niste placute mai mici, cele mai mici, ele nu vor bloca roata la o franare de urgenta, masina, da va incetinii, se va opri la un moment dat, greu… Pe acelasi setup punem acum placutele corecte minimul necesar care blocheaza roata. Franam de urgenta, masina se va opri in X metri corect, presupunem ca placutele sau incins maxim, repetam, obtinem alt rezultat o franare mai proasta. Pe acelasi setup punem acum placute de 2x mai mari, masina se va opri aproape in aceeasi distanta precum in al doilea scenariu (5 cm mai repede), dar franele sunt in continuare reci, a doua a 3 a franare sa presupunem ca ontinem acelasi rezultat. - aici fac diferenta acele frane M. Clar in viata de zi cu zi nimeni nu merge asa de agresiv doar daca cobori un munte si stai numai in frane, faci pauze mai putine de racire. Cazul 1 nu o se intample niciodata, producătorii vor pune sa zicem intotdeauna minimul necesar. Dar aici intervine confuzia. Sunt masini care au pedala “mai sus” altele “mai jos” astel apare falsa impresie ca trebuie sa apesi mai tare sa franezi. Automat creste distanta de franare. Gresit. Intr-o franare de urgenta in ambele cazuri apesi pedala brusc pana la maxim. Daca apesi partial automat difera total cum o frana actioneaza. E greu sa faci o astfel de comparatie. “Masina are frane bune ca tot timpul ma da cu nasul in parbriz cand ating usor frana”. Am condus si eu un logan cu frana asa de sus centrata bloca roata la cea mai mica apasare. Nu inseama ca fosta Octavia care avea frana foarte jos centrata frana prost. Trebuia sa apas peste jumate de pedala sa simt ceva. Dar ultimii 25% te dadeau tot cu nasul de parbriz. In final totul se rezuma de fapt la timpul si aici probabil vorbim un milisecunde de cand placutele au atins cu forta maxima discul pana cand roata s-a blocat. Daca incepand de la o marime X de frana roata s-a blocat instant, vorbim de diferente nesemnificative de timpi pentru marimi mai mari in a bloca aceeasi roata. Acum ca la ITP trec masini cu frane proaste, ca intra si ABS-ul intr-un final, sau lichid de frana prost si pistonul 1-4 cati o fi aplica o forta mai mica pe placute, clar vor fi senzatii diferite. Da, sunt diferente in functie de marime, dar nesemnificative in viata de zi cu zi pe masini bune.2 points
-
Deci ca sa concluzionam, to be continued next week . Revin saptamana viitoare :))) pana atunci weekend fain !2 points
-
Salutare, o curiozitate am. Daca pun masina in Sport sau Sport plus din buton. În continuare in cluster zice D. Să zicem de la Drive. Cu toate astea motor/transmisie/direcție cel puțin astea 3 sunt în modul sport. Dacă sunt în confort și pun schimbătorul în Sport în cluster zice S, și arată treptele de viteză. În acest moment doar transmisia este în modul sport. Care e diferența, sau e vreo diferență dacă setez sport din buton și Sport din schimbător. Sau e pleonasm In afară de faptul ca îmi arată treapta de viteză în care sunt…1 point
-
din ce stiu e benefic pt organism sa donezi , se reface sangele si sunt ceva avantaje . Primesti si un set de analize rapide gratuite . A fost o mare campanie inainte de pandemie umblau cu o caravana pe strada . Corect , cand vezi panaramele astea de spitale nici nu iti vine sa intri sa faci schema asta . Probabil ca daca ar face un parteneriat cu ceva clinici private lumea ar fi mai receptiva .1 point
-
1 point
-
1 point
-
Salutare, da. Textil vs piele in primul rand, incalzire in bancheta spate (asta nu era un must, dar nu am gasit interior culoarea asta fara) si scaune fata electrice cu memorie si reglaj lombar. Cele pe care le am acum sunt manuale si au reglaj electric doar pt aripioarele laterale. Eu am cautat din 3 motive: 1. Reglajul lombar, imi lipsea ft mult de la celelalte masini eu avand mici probleme cu spatele 2. Memoria de la scaune, imi gasesc ft greu pozitia. 3. Culoarea, imi place ft mult :))1 point
-
Fix aceea e, o dau sub totul felul de denumiri dar aceea e. O poti folosi si dupa ce mai speli masina, se aplica ft usor pe toata masina si ofera un luciu incredibil. Da, mai multi colegi am zis de Koch Chemie, e super bun. Chiar weekendul asta l-am folosit iar :))1 point
-
1 point
-
E ft buna pt curatare solutia aceea care reactioneaza cu depunerile. Ia si un Sonax Brilliant Shine Detailer si aplica pe jante o data la cateva spalari, o sa te ajute mult cu curatatul jantelor dupa, nu se vor mai lipi asa puternic depunerile.1 point
-
E topicul lui Rayne cu mașina personală, era o discuție de frâne în cadrul topicului, de aia am zis ca nu e relevant link. Clar, așa este, ale mele s au matuit cumva și se prinde rău praful ăla pe ele, îl iau doar cu soluție de aia de se face roșie, foarte tare, doar atunci se curăță cum trebuie jantele.1 point
-
Germania - Gebrauchtwagen - Premium Selection, daca nu vrei sa te doara capul cu verificarile: https://gebrauchtwagen.bmw.de/nsc/1 point
-
Salut. Bun venit pe forum! Iti dai seama ca ai pus o intrebare cat se poate de generala!? Ma gandesc ca te gandesti ca o masina fie ea si SH (pentru ca e mai ieftina..) nu e o pereche de bocanci de iarna.. sa intrebi pe altii daca te strang sau cat timp tin.. Eu unul nu inteleg ce ai vrut sa zici cu "afinitati" in contextul cumpararii unei masini. Chiar si in ghilimele e greu de inteles ce vrei sa lasi sa se inteleaga. Toate masinile se strica - "afinitati" spre a se strica au toate. Atat am putut eu intelege din afinitati.. Apoi, daca vrei sa cumperi.. (si nu vrei sa cauti sa intelegi tu insuti inainte de a o plati ce inseamna o masina SH) mergi cu, cineva care se pricepe la mecanica, DAR care sa aiba cu el si un program de diagnoza ISTA ca dupa ce tu scoti masina in test si tragi un pic de ea, acolo 20-30 minute daca te lasa vanzatorul, pui diagnoza si citesti toate erorile si o iei de acolo.. Fa-ti temele bine, cat mai bine, sa nu iti para mai tarziu. Spor la cumparat. A, cauta sa citesti chiar aici pe acest forum, o sa gasesti, topice similare cu, ce cauti tu. Te vor ajuta sa intelegi pana afli ce merita si ce nu. Si poti incerca si forumuri in alte limbi si cu siguranta vei afla si mai multe! Din start sa stii ca hibrida e mult mai costisitoare la intretinut. Practic aici pe forum inca nu au aparut probleme de discutat ale hibridelor.. ca sa isi puna vreunul mintea cu ele. Cel putin eu ca si frecvent vizitator nu stiu topice.. dar asta nu inseamna ca nu se strica. Practic vor fi prea putini capabili sa repare ceva la o hibrida.. la momentul actual. Iata ca mi-am amintit totusi de un topic interesant si general despre hibride: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/194224-bmw-uri-hibride-ce-sunt-cu-ce-se-mananca-si-cum-merg/#comment-2572477 Bafta1 point
-
1 point
-
Salutare, Asa cum am anuntat si pe topicul cu prezentarea masinii, intentionez sa vand masina care mi-a fost alaturi in ultimii ~7ani. Asa cum ziceam, are topic de prezentare inca din primele zile in care am intrat in posesia ei, dar si anunt pe OLX. 1. Topic de prezentare 2. OLX Pret: 14 500Euro Pt cine este interesat, ii pot oferi orice alt detaliu care nu se regaseste deja in istoricul mentionat mai sus ori din prezentarea de pe olx.1 point
-
1 point
-
Unele informatii pot fi secrete si protejate in baza patentelor.1 point
-
1 point
-
am observat si eu chestia asta si nu cred ca are treaba cu sportul S-ul ala. Cand apare S in bord desi schimbatorul e in pozitia manual( masina va schimba in sus si nu doar la redline), in schimb cand apare M nu mai schimba. nu stiu care e diferenta intre ele nu stiu de ce odata apare S odata M, dar nu cred ca fie de la S=Sport. parerea mea din ce am experimentat eu cu masina mea, poate e gresit1 point
-
Nu am gasit nimic omologat… si sincer nu as vrea sa risc anularea garantiei sa am niste cheltuieli mari in unele cazuri tinand cont ca vorbim de 40-60cp in plus… Da, acelasi lucru mi au spus majoritatea.. cred ca renunt pana la urma..1 point
-
Iti zic de pe acum, si cu acea varianta de powerbox reprezentanta POATE detecta. Au trigger automat pt orice fel de alterare legata de datele motorului, deci nu te baga la asa ceva, orice ti-ar promite oricine. E marketing la greu pe aceste lucruri cum ca nu pot fi detectate de dealer ceea ce este complet fals1 point
-
Confirm ce zice @WIN60 eu am pe spate Textar si pe fata Eco. Pe fata praf; pe spate, mai putin, la jumate aproape. Chiar asa, apropo daca pe stand intra ABSul e clar ca ai frane proaste. In cazul meu pana in prezent dadea sa sara masina dintre bridele alea rotitoare sau ce's ele.. nu ca ABS intra ci rotile se blocau, nebunele.1 point
-
Nu sunt genul sa comentez la posturi de genul si insomnia ajuta … dar… ha? Nu am inteles nimic, nu ca as putea ajuta, dar ce nu merge azi? bordul? Peste 5 zile masina nu porneste? Apoi porneste? Dar totusi nu pornesc ceasurile si bordul dar porneste navigatia? Doar audio sau cum? Daca muzica merge. Ce treaba au farurile?1 point
-
Aceste plăcuțe le am folosit și eu ca măsură de backup pentru frânele de pe E60, foarte bune, noi, doar ca se înnegreau jantele, eu pusesem ceva plăcuțe varianta mai scumpa textar la vremea aia pe discuri uzate și după 3.000 km a trebuit sa pun discuri noi așa ca am pus iarăși plăcuțe noi până se uzează puțin și am vrut ceva ieftin și s a nimerit să pun aceste ferodo eco, care apăruseră la vremea aia, erau noi gen, în 2017 cred. Și cumva parcă se comportau mai bine ca și textar, nu scârțâiau și parcă îmi plăceau mai mult. Textar urile alea iarăși nu era ceva simplu, erau ceva mai Profi și costaseră vreo 350-400 lei, adică destul de scump față de ferodo care fuseseră în jur de 170 lei.1 point
-
Da, am zis ca acum 30 de ani minim. Stiu ca suntem in 2023, însă greșeală de la vremea respectivă, nu mi schimba percepția despre România nici in 2023, sistemul medical este mai modern, însă la fel de prost. Nu spun să nu donați, chiar vă îndemn, doar ca eu când mă gândesc la donare, îmi vine această amintire în cap care mă și enervează :)).1 point
-
https://www.ac-schnitzer.de/en/bmw/8-1/4/4er-g26/engine/performance-upgrade-petrol/7669/ac-schnitzer-performance-upgrade-for-bmw-4-series-g26-gran-coupe-m440i-xdrive/?c=5587 420cp fara probleme de garantie1 point
-
Hmm ma bucur ca "legal" exista o portiță pentru omologare. Acum ma voi interesa de costuri. Am pus ochii si pe o finală de la Magnaflow care este cu omologare "E9" (nu știu ce înseamnă ). Chiar nu doresc să fac "straight-pipe".. nu este nimic wow, mai ales că sună ca o Honda sugrumată. În momentul în care achiziționez finala, plănuiesc să refac întreaga evacuare+galeria de evacuare din inox 63mm.1 point
-
Incearca sa tii apasat cam 25sec pe butonul de volum. Ar trebui sa ii dea restart HU-ului. Cel putin la CIC functioneaza, am avut de cateva ori probleme si s-a rezolvat in felul acesta.1 point
-
Pai ,in primul rand,pentru ca pe acelasi drum, aceeasi distanta, la vitezele cu care mergem noi,o Dacie euro 6,1.5 dci suge la fel cat un 2.5 diesel si asta pe testate,de la plin la plin,o masina in spatele alteia. Avand in vedere ca parcurg peste 40.000 km pe an,pentru mine conteaza diferenta si confortul oferit. In al doilea rand,vreau ceva ce la 1.5 dci nu voi gasi niciodata : un fotoliu comod cu cotiera ,din care sa ma dau jos fara dureri de spate (in Dacie stau ca-n prun,nu te supara :-),vreau o directie sigura,vreau stabilitate sa nu ma bata vantul pe autostrada,vreau un schimbator de viteze uman,nu o galeata cu suruburi,vreau caldura in masina iarna si rece vara (nu gheata aia care se formeaza la Dacia in interior pe aeroterma si pana nu stai 30 min.pe loc sa se topeasca,ciu ciu rece :-),vreau pilotul automat pe volan nu sub bord,vreau liniste in habitaclu sa pot vorbi cu pasagerul,nu vant pe la chedere si frig la oase,vreau siguranta,vreau frane nu jucarii,vreau iarna un rezervor pentru spalat parbrizul de 7 litri ,nu o sticla de suc,vreau sa pot sa schimb un bec de far in 5 minute pe ploaie torentiala,vreau sa o servisez eu cu manuta mea,nu reprezentanta Dacia Renault,vreau,vreau,vreau... Toate astea le-am gasit si avut la bmw-uri de 20-30 de ani ,la masini de 2000-4000 euro,masini pe care le-am alergat ani la rand din Romania pana in Danemarca sau Olanda si nu sunt dispus sa fac rabat de la ele. Probabil ca daca e91 nu se va comporta cum vreau eu,va fi inlocuit anul viitor de o veterana E3...1 point
-
Lascăr Catargiu catre regele Carol I, cand a aflat ca acesta din urma avea DPF off la BMW-ul sau Diesel model 1871: "Aiasta nu se poate, Măria Ta!"1 point
-
1 point
-
Bine.. societatea nu e învățată/educata sa doneze sânge, eu nu donez și nu am donat niciodată. Ca idee taică miu e purtător (nu bolnav) de 30 de ani de hepatită B ca urmare a donării de sânge, el dona sânge regulat până când l au infectat pentru ca au folosit același ac cel mai probabil. Nu are și nu a avut absolut nimic privind această boală, nu i s a activat, doar o are în sânge. Însă asta este un motiv pentru care mă feresc să donez.. deși de multe ori m am gândit să mă duc pentru ca am înțeles ca e sănătos inclusiv pentru cei care donează pe lângă ca ajuți.0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00