Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/11/24 in all areas

  1. Eu am schimbat la FRK Otopeni prin metoda gravitationala și sunt mulțumit. Costul a fost de 1660 lei.
    3 points
  2. amuzant, ca sa iti iasa calculul si sa fie acelasi lucru, pleci frumos de la premiza ca bateria e 100% plina insa rezervorul are 12 litri in el, ca sa poti sa stai tot 12 ore la 22 de grade setata temperatura in habitaclu cu ambele tipuri de motorizari ce mai conteaza ca stai cu motorul termic pornit iarna intr-o zapada crunta? conteaza ca il afectezi dpdv tehnic sau ca crapi tu?! pai ce te faci daca pleci spre Constanta, cu electrica si te prinde cea mai mare zapada din ultimii 20 de ani, ai bateria pe jumatate la momentul respectiv (ca e clar ca pleci cu ea plina din Bucuresti) si iti ajunge pt 7-8 ore apoi maxim sa te incalzesti si te ia cineva din zapada la 12 ore dupa ce ai ramas acolo?! ca oricat te-ai incapatana, contorizarea inversa nu pleaca de la 100% cum te amagesti si iti place tie, ci de la vreo 50%. un rezervor de benzina mediu are 60 de litri. pleci la acelasi drum cu el jumatate, dupa 100 de km la mijlocul baraganului tot ai in el 18-20 de litri, suficient sa te incalzesti luand in calcul un consum de 0.5-1.0 litri pe ora. poti sta si 2 zile in zapada. daca plec cu A6 cu 75 de litri in rezervor, ard 10 pe drum si cand ma impotmolesc am 65 de litri, suficienti cat sa stau 90-110 ore inzapezit. ma mai si fut in rastimpul asta daca am cu cine, sa nu ma plictisesc pe mine nimic nu ma amuza mai mult decat calculele pe care si le fac cei cu electrice si uneori hibride ca sa iasa situatia bine, in favoarea lor si cumva in cele mai dificile situatii si aprige argumente, totusi cel putin echivalent cu situatia temicelor.
    2 points
  3. Ba, stiu, e forum si vorbim dar nu va saturati de discutia asta "eu cu EV..." "nu nu, eu cu motoru termic fac..."? Toate astea pleaca de la bofonul ala de buhnici si toti cei care incearca sa convinga cat mai multi oameni ca masina electrica e ce trebuie si noi, ceilalti care nu avem, suntem prosti iar de aici si discutiile. Ar trebui sa inteleaga toata lumea ca nevoile mele nu sunt aceleasi ca si nevoile tale, ca poate o masina inseamna mult mai mult pentru multi decat un obiect care te duce din punctul A in punctul B. Fiecare tehnologie are avantajul si dezavantajul sau, eu zic sa ne bucuram de ele si sa ne alegem masini cum credem noi si ce ne face pe noi fericiti si/sau in functie de nevoile fiecaruia.
    1 point
  4. @Bala, Nu 1000km fara opririe, ci minim 500km la cruise de 160kmh, asta e portia mea si apoi in cele 20min de pauza sa incarce pt alti 500km la cruise de 160 si tot asa. Primul pun banii pe masa cand asa ceva va fi disponibil. Pe 3 august ma trezesc la 3 si conduc pana la Vaduz. Cand intru in Germania din 200+kmh peste tot pe unde pot, nu o scot. Ii rup dintii aia 1750km. Pe 13 august am drumul de intoarcere de 1400km, plecand din estul Italiei. In ziua anteriora am 400km supersolicitanti cu consum mare. Plus ca in tot acest interval am chef de facut altceva, nu sa caut sa incarc tabla pe undeva, desi nu va fi zi cu mai mult de 200km, iar multe zile cu masina parcata. tot traseul de 13 zile va avea spre 5000km. In 2023 am avut 5 drumuri la noi la munte si unul la mare. Plus un weekend la sunny beach si minivacanta de 1 iunie pe la velingrad. De la velingrad am mers la comarnic ot a face ceva si apoi intoarcerea la bucuresti in aceeasi zi. Unde cautam eu pe la pensiuni din varf de munte si prin bulgaria, pe la mama dracului sa incarc kkt-ul, in loc sa ma simt bine. Taica-miu are ceva probl. Am facut in toamna 3 drumuri pana la Iasi cu treziri la 4 dimineata. Ma trezesc la 4 si apoi sa pierd un ceas cautand si incarcand masina?! Ridicol! Plus 10 delegatii de Slatina si Constanta in 2023. Pai eu stau sa ma joc cu loganele prin dealurile Pitesti-Slatina ca nu imi ajunge "plinul" sa ma intorc. Sau, poate, cand esti super relaxat, incarcatul masinii e o relaxare in plus. Ca nici nevasta-mea nu pricepe de ce sunt tembel si curat zilnic masinile de zapada si gheata cand pot curata o singura data
    1 point
  5. Salut! Am fost astazi la FRK Service si au gasit problema, este senzorul de presiune ulei 12618647488 si valva solenoid 11417639993. Pe la senzorul de presiune pierde si ulei.
    1 point
  6. Să văd dacă îmi sugerează mecanicul. E prieten bun cu mine, e şi spre interesul lui să iasă bine pentru că maşina va circula pe la evenimente
    1 point
  7. Recunosc, nu am avut răbdare să mă uit la acel clip, dar autonomia la frig nu scade doar la pornire, ci și în mod constant în timpul deplasării (față de anotimpul cald).
    1 point
  8. Banuiesc ca nu te-ai uitat la video, partea cu 20% am facut-o pentru ca a scris @Romulus ce ai face daca ai avea 20% baterie, ar fi fix acelasi lucru ca la o masina pe combustie. 20 % - 12 l -> consum de 1-2l pe idle mode -> 12-6 ore in zapada 20% aplicand regula de 3 simple 25% = 12 ore atunci 20% = 9.6 ore Nu prea am vazut nicaieri consum de 0.5 - 1l/h cand esti la -5 grade, haideti sa fim seriosi, adevarul e pe la 0.7 l-2 l. Acum daca translatam calculul la 50% ar fi: 50 % - 36 l -> consum 1-2l pe idle mode -> 36-18 ore in zapada 50% aplicand aceeasi regula de 3 simple -> 24 ore Am pus acel calcul pentru ca foarte multa zice ca nu poti sa ramai cu masina electrica blocat ca tine bateria o ora si mori. Nu am facut nici un calcul care este special pentru electrice dar pentru asta este topicul asta, sa vedem de ce ar murii motorul termic. Dar cred ca o sa iau sfatul lui @Bala ca nu prea mai are rost sa fac calcule sau sa argumentez ca masinile electrice nu mor in 2 ore in frig, majoritatea au o idee eronata despre electrice.
    1 point
  9. Esti sigur ca nu "ti-au aranjat-o cei de la FRK" , cand au curatat-o ? Daca era fisurata inainte ar fi avut urme de ulei pe exterior unde era fisura (de la vaporii de ulei), vezi daca i-ti mai amintesti. Daca nu, ai dat de un mecanic cu mana grea, care a strans pana a plesnit, ca de, e greu sa strangi cu dinamometrica.
    1 point
  10. Ah clar, daca nu te pricepi cel mai ok e sa nu te bagi. Eu asta recomand doar celor care au abilitati spre partea asta, ca nu e asa greu. De avut unde, exista self-serviceuri in Bucuresti acum si te poti duce acolo sa faci operatiuni la masina, cu elevator si tot. Eu pe varianta asta am mers ca nu aveam unde:))
    1 point
  11. Felicitari ca poti si banuiesc faptul ca ai si unde. Eu sunt ceva de genul 2 maini stangi......desi mi-ar placea sa ma bag stiu ca nu am abilitati si am un principui sanatos.....nu te baga unde nu stii...
    1 point
  12. Service Faur si Automatico sunt ok for this. Frk inca mai face prin metoda gravitationala? Eu am fost pt alte operatiuni la ei si am fost ft multumit de cum lucreaza. Legat de schimbul de ulei in cutie, eu l-am facut singur.
    1 point
  13. FRK.....am facut revizia la cutie, diferential fata si spate plus cutia de transfer (kit revizie, uleiuri, manopera si constatare generala) 3500 lei . Doar pt cutie 2000 lei. Stiu ce fac, iti explica ce si cum - eu am fost mai mult decat multumit in special pt ca am vazut si eu un service la care cei de acolo nu se uita la tine ca la gâsca numai buna de jumulit, au mai vazut una alta (ca la orice masina in exploatare) si nu i-a durut mana sa stranga un surub sau sa-mi regleze luminile de intalnire (ca tot vb eu anterior de asta) adica empatie.......rara avis.......
    1 point
  14. sport si pedala, asta e reteta
    1 point
  15. Salutare, Vin cu un raspuns din partea celor de la Reprezentanta ZF romania, se pare ca aceste cutii au intre 400 si 500 cuplu in functie de codul avut, tinand cont ca masina pleaca cu 450 de fabrica cred ca ar trebui sa aibe undeva la 500. Un fragment din raspunsul lor mai jos:
    1 point
  16. 1 point
  17. Daca te prinde viscolul cu 20% din rezervor adica 12l la un rezervor de 60L, nu e acelasi lucru ? Parca consumul unei masini cand o lasi pornita e de 1-2 l pe ora deci in 12-6 ore ai ramas fara benzina. Plus ca nu e recomand sa lasi masina pornita mai mult de nu stiu cat. Eu asa am auzit, nu stiu daca e mit sau nu. https://www.autotrader.ca/editorial/20190201/how-long-can-you-stay-warm-on-a-tank-of-gas/ https://carfromjapan.com/article/car-maintenance/how-much-gas-does-idling-use/
    1 point
  18. 1 point
  19. 1 point
  20. In dreptul punctelor,intre spatar si sezut sunt bridele pt scaun. nu mai sunt cu capace.
    1 point
  21. pana la urma discutia e endless si punctele de vedere, chiar daca diferite, pot fi valide toate. Un lucru e cert, solutia EV ca singura solutie nu este viabila si nu este aplicabila peste tot si oricui, cum mai mai zis, cel mai mult ma deranjeaza push-ul acesta accelerat, cat timp pot sa ma bucur de ICE o voi face mult si bine, nicicand nu voi renunta la placera de a conduce un benzinar cu o herghelie de cai sub capota pentru ca pentru mine acea emotie a sunetului cuplat cu un sasiu misto este imbatabila. Am mers cu Tesla X Plaid, asta ca si varf din gama EV, si desi prima senzatie e mind blowing dupa cateva reprize devine monton nu la fel mi se intampla cand merg cu un V6 sau V8 supercharged sau un 6L aspirat old school...cu siguranta insa pentru pustanii din ziua de azi sau poate generatia fiului meu care are 10 ani, desi pe el l-am expus multor masini ICE si are deja o experienta senzoriala bogata cand vine vorba de masini,va prinde EV-ul, dar pentru mine mai mult decat o unealta pe care o aseman unui frigider nu are cum sa prinda, deci o voi luad din necesitate sau constrangere, nu de placere. Partea cu poluarea este oricum mega questionable, am Euro6 acum si pot sa trag pe nas ce iese pe teava si respir linistit, ca sunt multe care polueaza inca, da, alea vor fi mult timp de aici incolo, ca Euro6 o sa inceapa si el la un moment dat sa polueze, da, dar orice am face poluam, difera intr-adevar gradul dar si discutia asta e complexa.
    1 point
  22. Pai faceti comparatia pt aceeasi masina (!!!), acelasi serviciu, intre DE si RO. Da, sunt diferente intre platforme gen F, G dar si modele.
    1 point
  23. 100-15 = 75%, mai spune ceva si de sentry mode ca este activ dar in camp mode e dezactivat.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.