Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 02/08/24 in all areas
-
Pe acelasi considerent am luat si eu X3 M40d, pentru ca 6cil si 3000cmc. Daca vrei sa scapi de stres cu DPF-regenerari, EGR/Racitor, Adblue, Galerie admisie si/sau alte probleme agerente masinilor diesel, si eu iti recomand un X3 G01 M40i. Asta daca esti pregatit pentru un consum aferent In rest, B58 este un motor foarte reusit.2 points
-
Las aici un update al interventiilor asupra masinii, sa fie mai usor de gasit informatia. Mai adaug pe parcurs... 10.03.2023 - 52245km - constatare generala la achizite, diagnoza, resoftare si update de soft motor/cutie/infotainment, update de harti, etc - BMW GROUP WEST ORADEA 10.03.2023 - 52273km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV 28.03.2023 - achizitie jante+anvelope 20" incl montaj + reglaj directie, unghi fuga, etc - BMW GROUP WEST ORADEA 23.05.2023 - 59900km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV 29.05.2023 - 59920km - schimb placute frana fata + diagnoza ventilator scaun dreapta fata - BMW GROUP WEST ORADEA 28.07.2023 - 68.080km - inlocuit EGR/Recitor pe campanie - gratuit + gresat usi + constatare mecanica pentru pompa de apa/accesorii - BMW GROUP WEST ORADEA 18.08.2023 - 70.741km - revizie ulei BMW + filtre + inlocuire pompa apa + antigel + simering palier fata + schimb ulei cutie transfer - BMW GROUP WEST ORADEA 13.09.2023 - 72.000km - Stage 1 la A TEAM PERFORMANCE 04.12.2023 - 80.250km - revizie ulei BMW + filtre + schimb uleiuri diferentiale fata + spate - BMW GROUP WEST ORADEA Peste o luna aprox facem 1 an si o sa mai detaliez una alta... poate ajung la 40k km/an daca trag "tare"2 points
-
De mult timp ma tot invart in jurul cozii, daca este oportun sau nu sa exprim opinia de mai jos. Ar putea fi cel mai off-topic subiect din aceasta sectiune a forumului. Totusi, am ajuns la concluzia ca merita sa imi asum riscul de a cadea in penibil. Daca sunteti departe de momentul de a avea o familie, probabil ca puteti ignora cele de mai jos. Daca a avea un copil este o perspectiva ce se contureaza la orizont, sau daca aveti deja un copil - fie el de varsta frageda sau inca sub varsta majoratului, poate ar fi o idee buna sa cititi. Subiectul este educatia copilului, mai exact investitia in educatie. Educatia unui copil nu inseamna ca acesta sa ajunga olimpic la matematica. Aceea este performanta. Evident, educatia nu exclude performanta. Dar un om poate fi educat si fara a excela intr-un domeniu anume. A fi educat inseamna a avea un bagaj consistent de cunostinte generale - actualizate si din toate domeniile, a interactiona si a socializa cu oamenii intr-un mod manierat si civilizat, a stapani foarte bine macar o limba de circulatie internationala, a judeca limpede si cu precizie, a fi flexibil si adaptabil la schimbarile majore din timpul vietii. Si poate alte calitati care imi scapa acum. Un om educat are intotdeauna o sansa mai buna in viata. Daca si stie sa fructifice sansa, este alta discutie, dar este cert ca educatia ii ofera acest potential. Educatia isi are radacinile (si bune, dar si rele) in familie - de unde si rolul important al celor 7 ani de acasa. Dar, dupa aceea, contributia majora o are scoala. Nu o sa intru in complexitatea dezbaterii privind tipul ideal de scoala pentru un copil. Exista scoala de stat, scoli private, homeschooling. Exista curriculum national, dar si alternative la acesta. Fiecare trebuie sa analizeze si sa decida ce directie crede ca este mai buna pentru copilul sau. Daca am ales bine sau mai putin bine, vom sti exact abia dupa ce termina studiile - cand, oricum, va fi prea tarziu pentru a mai schimba ceva. Un lucru este cert: este fundamental a alege o scoala “buna” - cu alte cuvinte, o scoala care face copiilor o educatie de calitate. In general, noi suntem obisnuiti, din trecut, cu ideea ca scoala este gratis. Timpurile s-au schimbat. O buna educatie implica, in vremurile de astazi, un efort financiar semnificativ. Chiar si in situatia in care copilul merge la scoli de stat, dar cu atat mai mult daca scolile sunt private. Mai mult, a investi in educatie inseamna si activitati extra-curriculare. Poate fi un city-break pentru a vizita cateva muzee faimoase, poate fi o tabara de limbi straine, etc. Expresia “cea mai buna investitie este in educatie”, desi veche, este cat se poate de actuala si adevarata. In mare majoritate, cei interesati de acest forum au macar un BMW. Stim cu totii, a cumpara, a utiliza si a intretine un BMW implica pentru majoritatea o cheltuiala semnificativa, iar pentru unii chiar un efort financiar ce frizeaza iresponsabilitatea. Fie ca este pasiune, fie ca este o reprezentare a unui status social (real sau inchipuit), a detine un BMW inseamna un cost care, intr-o abordare strict pragmatica a scopului principal - anume, de mijloc de transport, ar putea fi mult diminuat. Cu siguranta, fiecare are dreptul de a decide in ce mod isi cheltuie veniturile. Totusi, este egoism, nepasare si iresponsabilitate atunci cand pentru educatia copilului nu se investeste macar o suma de acelasi ordin de marime cu cea cheltuita pentru masina. Mai tarziu in viata nu o sa intereseze pe nimeni si nici nu o sa ne incalzeasca cu nimic faptul ca in prima parte a vietii am consumat o buna parte a economiilor pentru a detine un BMW “de soi”. Dar vor fi evidente consecintele pozitive ale banilor investiti in educatia copilului / copiilor, sau cele negative ale ignorarii educatiei. Ganditi-va la cele de mai sus atunci cand cumparati un BMW, cand alocati cateva mii de Euro pentru un upgrade, sau chiar cand umpleti rezervorul masinii. Acest lucru nu inseamna ca recomandarea este de a cumpara Dacii Logan in loc de BMW-uri. Dar ar putea sa insemne ca, spre exemplu si in functie de situatia financiara a familiei, in loc de a cheltui 130.000€ pentru un BMW X7 nou, ar putea fi o alegere mai inteleapta sa cumparam un X3 nou cu 80.000€, iar restul de 50.000€ sa ii folosim pentru educatia copiilor. De retinut: cand este vorba de educatie, intotdeauna e loc si pentru mai bine – ca sa parafrazez pe Mircea Diaconu si Toma Caragiu din sceneta “Fabula”.1 point
-
Dar și complexitate mai mare. Iar motoarele astea se încing bine. Și cum BMW iubește să pună plastice cât mai multe în compartimentul motor... A nu se înțelege greșit: B58 este clar un motor bun și mai fiabil ca predecesoarele, dar nu te aștepta să fie neapărat mai fiabil decât B48. Foarte bine. Atunci ai doar de reflectat asupra consumului. Este foarte bun la B58 pentru ceea ce oferă (am reușit să scot și 8% în extraurban, dar pe o mașină mult mai ușoară), însă va consuma sigur mai mult ca un diesel.1 point
-
Posibil ca B58 să fie ultima platformă 6 în linie de 3000 benzină făcută de BMW. Acum este deci cam ultimul tren.1 point
-
@chesterb00 tocmai de aia ti-am sugerat si eu M40i, avand in vedere ca oricum te uitat deja la el, si ma gandeam ca poate si din prisma faptul ca nu faci multi km sau majoritatea sunt prin oras. Daca nu esti adeptul unui stil de condus mai alert, 20i este ideal de oras, 184cp, putere suficienta, consum mai mult decat rezonabil, dar se va misca mai greu. 30i e un pas mai infata, mai dinamic, diferenta de consum nu cred ca va fi foarte mare fata de 20i 30e, ideal de oras, putand rula si ceva electric. despre motor te poate ajuta cu informatii @Romulus M40i... daca vrei sa te simti tanar, sa ai un zambet pe fata la fiecare accelerare, sa fie CE TREBUIE, vorba aia in plus, B58 asta de 3.0L e cam cel mai ok benzinar de la BMW. cei 15k eur medie peste 20i/30i sunt justificati doar in putine circumstante, dar... vorba aia, daca se poate, o viata ai1 point
-
Păcat. Era unul dintre diferențiatorii touring-urilor de la BMW. G21 încă are. Totuși, în mod realist nu se prea folosea.1 point
-
30i vs 40i - sunetul in primul rand, 40i se aude puternic, capabil, puterea clar si plaja de cuplu... Eu am 30i si o vand sa trec la 40i, imbatranesc si vreau mai mult1 point
-
Salutare, am avut recent aceasta problema la un F10. Socuri la schimbarea treptelor pe loc din D în R și invers. Problema a fost de la flanșa dintre cutie și cardan. Am schimbat-o și masina merge perfect.1 point
-
2016-2020(parca) cam acelasi lucru ce ai tu b48 plus baterie dar la vreo 320cp dar din cate am inteles are b48 varianta de putere mai mare( 530i) baterie mai mica pe 9kw la fel ca 530e nfl 320cp cu totul1 point
-
Corect. Procentul și-l setează fiecare în funcție de confortul financiar dorit.1 point
-
@WIN60. am spus 10% ca o referinta, fiecare isi seteaza cat vrea, 20% ,30% dar nu mai mult de 100% dar la un leasing de exemplu platesti devalorizarea, valoarea reziduala conteaza doar la dobanda cam 60% e devalorizarea in 4 ani. deci la o masina de 50k ai plati undeva la 30k in 4 ani la leasing. acuma adauga tu dobanda la astia si vezi cat iese idea e ca iti setezi o suma x pe luna si de bani aia ai la fiecare 3/4 ani o masina noua.1 point
-
1 point
-
E plin pe mobile cu x5,x6 seria 7 cu 3.0 n57 biturbo cu motor kaput in descriere:)).La ei cu tot cu uleiul lor cel mai original de pe planeta:)), nu uleiul e problema ci motorul ca este foarte slab.1 point
-
@mcliviu, in principal am vrut sa trag un semnal de alarma asupra cazurilor, des intalnite (cel putin de mine), in care parintii cheltuie o buna parte din venituri pentru pasiuni, in timp ce copilul este "uitat" la scoala din colt - desi in mod evident si-ar permite sa faca semnificativ mai mult pentru educatia lui.1 point
-
0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00