Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/22/24 in all areas

  1. Nu ma deranjeaza ca pui intrebari. Ce ma deranjeaza e ca ti se pare mai plauzibil ca e totul o mega conspiratie, in loc sa accepti ca poluarea in orase afecteaza sanatatea oamenilor. In cazul asta concret, daca te uiti in link-ul pe care ti l-am dat, exista date care merg inapoi pana prin 2007 daca retin bine. Deci nu au aparut brusc acum datele. Au aparut acum estimarile despre cati oameni o sa fie mai putin bolnavi/nu o sa moara, si asta probabil pentru ca acum s-au putut face studii comparative. Reducerea poluarii de pana acum nu se face suficient de repede doar cu masini cu combustie. Chiar daca euro 10 reduce cu 50% cantitatea de noxe fata de euro 6, tot sunt noxe. Electrica nu mai produce deloc noxe in oras. Deci zero e mereu mai mic decat ceva pozitiv. Cat despre bani - pana la varsta asta ar trebui sa stii ca masina e un lux, nu un bun de stricta necesitate. Deci nu, n-o sa-ti dau eu bani, si in curand nici statul..
    2 points
  2. Din motive care tin strict de preferinta personala, eu unul sunt un adept (si, probabil peste nu mult timp, un nostalgic) al motoarelor cu ardere interna. Dar aceasta nu ma impiedica sa fiu realist si sa imi dau seama ca, in principal in localitati, masina cu motor electric este in prezent singura solutie viabila pentru a reduce poluarea si a imbunatati sanatatea oamenilor. Ceea ce, in sine, este un deziderat extrem de important.
    2 points
  3. Deja circulam impreuna de cam o luna; mi-a luat ceva timp sa ma adaptez de la E92 la G31, initial preferam E92, acum a inceput sa imi placa si G31. Cumparata de la dealer BMW din Germania (BMW Cloppenburg din Gera). Are garantie Premium Selection 2 ani / 200.000 km. Bineinteles - istoric complet de service doar in reprezentanta Gera. Platita din Romania, adusa pe roti de mine. KM la momentul achizitiei: 146.000. Am dorit in primul rand o masina pentru sofer: tractiune spate, M paket, suspensie M, frane M, directie integrala, faruri laser, scaune Sport; Restul dotarilor nu erau musai, ca nu le aveam nici pe E92 (nu are ACC, headup display, 360 view, etc). Puncte forte: neasteptat de agila in modul sport, probabil datorita directiei integrale; foarte bine asezata pe sosea, la orice viteza; confortabila; consum neasteptat de mic - in EcoPro consuma mai putin decat E92 320d - 9% in bucuresti, vs 10-11% E92. Puncte mai putin pe gustul meu: desi are suspensia M, tot e o idee moale; cam izolata de drum, nu simti mare lucru; merge foarte repede, dar nu iti dai seama ce viteza ai daca nu te uiti in ceasuri; mi se pare ca pedala de frana raspunde si ea dinamic, in functie de modul de condus si distanta fata de obstacole (daca nu am nimic in fata in apropiere si franez, pedala e mai degraba moale); in modul sport parca e mai rigida. Dotari: Color: Sophisto-grau brillant metallic Interieur: Leather Dakota/black/contrast blue Editions And Packages S337 M Sports Package S704 M Sports Suspension S710 M Leather Steering Wheel S715 M Aerodynamics Package S7M9 Individual Option High-Gloss Shadow-Line Comfort And Interior Equipment S402 Panorama Glass Roof S420 Sun Protection Glazing S423 Floor Mats Velours S428 Warning Triangle And First Aid Kit S459 Seat Adjustment, Electric, With Memory S481 Sports Seat S488 Lumbar Support, Driver And Passenger S4HA Seat Heating, Front And Rear S4K9 Inter.Trim Finishers Aluminum Fine Cut S4NB Autom. Climate Control With 4-Zone Ctrl S4T8 Outside Mirror With Auto Dip S4U0 Electroplat.Cover/Clip F.Operat.Elements S4UR Ambient Interior Light Multimedia S654 DAB Tuner S676 HiFi Speaker System S6AC Intelligent Emergency Call S6AE Teleservices S6AK Connected Drive Services S6C4 Connected Package Professional S6NW Telephony With Wireless Charging S6U3 BMW Live Operating Area Professional S6WD WLAN Hotspot Driver Assistance And Lightning S548 Kilometre Speedo S552 Adaptive LED Headlight S5AC High-Beam Assistant S5AS Driving Assistant S5AV Active Guard S5DM Parking Assistance System Wheels And Drive S230 Extra Package, EU-Speciifc S2NH M Sport Brake S2PA Locking Wheel Bolt S2TB Sport Automatic Gearbox S2VB Tyre Pressure Display S2VH Integral Active Front Steering Environment And Safety S302 Alarm System S320 Deleted, Model Lettering S323 Soft-Close-Automatic Doors S3MC Indiv.Roofrailing,Mirror-Fin.Shadow Line S3MF BMW INDIVIDUAL LIGHTS SHADOW LINE S801 National Version Germany S851 Language Version German S879 On-Board Literature, German S8KA Oil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km S8R9 Refrigerant R1234yf S8TF Active Pedestrian Protection Individual Equipment S760 High Gloss Shadow Line S775 Headlining Anthracite Other Equipment S1CB CO2 Equipment S1CE Recuperation System S1VL BMW Light-Alloy Wheel Y-Spoke 845M JB/GG S9AA Outer Skin Protection S9D5 Entertainment Package S9D6 Fahrerlebnis Paket De SA090 90 Ah AGM Battery Si cateva poze, cu rotile de iarna.
    1 point
  4. Masina sta foarte bine si pe curbe, desi nu e xdrive; dar nu te indeamna sa faci slalom sau sa mergi cu ea la limita, pur si simplu e prea grea si prea asezata, nu ii place sa schimbe brusc directia, cum era la f31 340i xdrive. Dar imi pare mai stabila si mai asezata la viteze mari decat F31 sau F11 525xd - suspensia M sigur ajuta; cu rotile de vara pe 19 in doua dimensiuni probabil va fi mai bine asezata si mai sigura pe ea la schimbarile de directie. Am plecat dimineata avionul pana la Berlin, si de acolo cu tren Intercity (75e biletul, vs 40e bilet avion) pana in Gera, cam 2h teoretic; am avut ghinion, era un copac cazut pe linia directa, asa ca am facut 4h cu trenul, si am ajuns pe la 17.00 la Gera; in 10 min am luat masina si actele (numerele Zoll erau deja scoase, platite din Romania); am plecat spre casa, pe la 1 noaptea am ajuns la Parndorf (a fost foarte foarte aglomerat, era 22 decembrie). Mai aproape ai avion la Nurnberg, dar este doar seara la dus (trebuia sa raman peste noapte); Nurnberg - Gera faci sub 2h cu tren regional (mult mai ieftin decat IC, vreo 15e). Poti lua masina pana in 12 a doua zi, si pana la 12 noaptea ajungi lejer in Ro. Decat sa iei 2019, mai bine mai adaugi cateva mii euro si iei 530d facelift - este considerat hibrid (MHEV), si impozitul este redus 90% (in bucuresti platesc ~200 lei anual); practic in 3 ani scutesti 1200-1300 eur la impozit; consumul este clar mai mic in oras la facelift (nu o sa va vina sa credeti, dar am avut consum la pompa sub 10l/100km, mers doar in Bucuresti, in ianuarie si februarie, trafic f aglomerat, medie viteza sub 20kmh, dimineata si seara la 6 sub 15kmh)
    1 point
  5. Cu mhev puteai doar sa spui ca am dreptate, nu era nevoie si de numere. La stiri, sunt convins ca le citim pe aceleasi, doar ca se pare ca doar unul dintre noi intelege ce citeste. Ford a avut pierdere la divizia de electrice, mai precis $28k pierdere per masina vanduta in 2023. Ei sperau sa ajunga in 2026 la profit de 8% la electrice, dar deja au declarat ca nu au cum. GM sunt si ei pe pierdere la divizia de electrice, si spera sa ajunga pe profit de cateva procente (sub 10) in 2025. Probabil o sa rateze si ei. BMW se pare ca fac profit la electrice, intr-adevar. Dar nu mai mult ca la ICE. Si ei au avut avantajul ca aveau deja o platforma de multi ani, cea de la i3. Marja de profit la Tesla a fost in scadere continua din 2022 pana acum. Iar Tesla e o exceptie in peisaj oricum. Dar ei au mai multe surse de venit pe langa vanzarea de masini, plus ca au luat miliarde in subventii de la stat. Deci in niciun caz nu a facut vreun producator lobby pentru electrice. Pentru ca orice firma cauta sa maximizeze profitul, nu sa-l aiba cat mai mic.
    1 point
  6. Man, nimeni nu e impotriva masinilor electrice. Nimeni nu e impotriva unui aer mai curat si o clima normala pentru tara asta sau global. Toti ne dorim o viata mai sanatoasa pentru noi si copii. Ideea e ca nu sunt masinile electrice solutia universala si nici un caz nu cred in disperarea astea sa trecem la EV sau bubuie planeta. Mai ales ca disperarea e in UE, putin in SUA, iar in rest...mai putin. Daca zici ceva de EV negativ in 2024 automat te doare undeva de mediu. 5000 de articole ca ce bune sunt, dar nu zice nimeni costul enorm al acestei solutiii. Ca noi inca nu stim cum sa reciclam bateriile. Ca nici o tara nu are infrastructura necesara sa treaca si 25% din populatie la electrice. Noi in Romania nu avem posibilitatea sa producem atata energie electrica. Ca se va impozita/acciza curentul din ce in ce mai mult. De unde crezi tu ca o sa vina diferenta de incasari la buget din vanzari scazute ale combustibilului? Din alte impozite. Si eu sa sar sa cumpar masini mai scumpe, cu adaos mai mare? Sa plafoneze profitul producatorilor auto la 5% la nivel european si sa vezi atunci masini electrice sub 20.000. Am fost in cautare de masina luna asta si am trecut si pe la Dacia. Springul cu rabla e 10.000 ca si anu trecut, desi tichetul rabla e cu 5000 euro mai putin. Am intrebat daca e calculat cu tichet la 10.000 si mi-a zis nu. Da Renault diferenta. (7200 euro zicea ea). Tesla a ieftinit masinile cu 5-10.000 euro. VW si ei cu sume un pic mai mici. Pai astia daca au profitabilitate mica imi vand mie masina in pierdere? Iubeste Musk planeta sau pe mine sa le vanda in pierdere ori la cost?
    1 point
  7. Multumesc @adicuigrec ca ao gandit si pentru mine. Exact asta era raspunsul cautat pentru mgi.
    1 point
  8. Sa vorbim si pe cifre oficiale zic: Un ford 1.0 ecoboost mhev emite 109 g/CO2. Acelasi motor fara mhev emite 129g/CO2. 18% diferenta. Consum 15% mai mic la mhev. Un logan 0.9 TCE emite 115g/CO2 si consuma tot 5.1 ca mhev de la ford.(cifre oficiale) Tot mhev de la ford si nu doar, merge 0 km pe motor electric. Are 0 cai in plus. Marketing. Nu stiu de unde iti iei stirile dar in mod sigur nu le citim pe acceasi. General motors are profitabilitate in jur de 7.7%, Ford 5.5% iar tesla 21.22%. Iti pun linkuri la minim 10 site-uri care scriu ca tesla are profit de 3-4 ori mai mare fata de competitori. Si la BMW se vorbeste de paritate intre profit ICE vs Electric prin 2026, avand in vedere ca anu trecut vanzarile electricelor BMW au fost de 15% din total si targetul este 33% pana in 2026. Asta insemna ca se asteapta la acelasi profit din 33% electrice ca din 67% combustie. Referitor la masina, masina noua o fi un lux dar noi nu vorbeam de masina noua. Masina, in general, este o necesitate si daca oamenii nu vor gasi la pret asemanator o electrica, o sa isi ia pe benzina.
    1 point
  9. Da, Cloppenburg Gera sunt f seriosi, recomand! mie mi-au lasat 500 euro la pret, deci merita sa incerci; si m-a ajutat si sa cumpar separat roti de iarna complete. Da, vanzatorul iti da un certificat de garantie Premium Selection, impreuna cu actele, la momentul predarii masinii; certificatul de garantie este transmisibil (e pe masina, nu pe cumparator). Clar merita garantia asta, stai fara griji; nu cred ca acopera probleme la suspensie/consumabile. Fara garantia asta, probabil nu luam masina (la 146k km, avea deja ceva km). Deja am folosit garantia, am schimbat un senzor NOX.
    1 point
  10. Omule, intr-o democratie fiecare om are dreptul la parerea lui. Faptul ca tu consideri o situatie penibila nu insemna ca e adevarat. Capitalismul are la baza banii, iar acest lucru dicteaza piata. De ce crezi ca au aparut masini mild-hybrid (non plug-in) cu un efect minimal asupra noxelor? Pentru ca oamenii le cumpara pentru impozite si asigurarile mai mici. Deja a fost amanata limita de productie a motoarelor cu combustie termina pana in 2035. De ce oare? Pentru ca inca se cumpara. Ipocrizie e sa compari 10 minute x 0.7l/ora cu o masina electrica cu pret dublu. Nu spune nimeni ca mie imi convin bovinele care ne gazeaza, dar nici nu cred ca schimbarea va fi peste noapte. E in primul rand o problema de educatie si apoi de bani. Masina electrica, in sine, nu este o conspiratie. Ideea ca masinile electrice sunt promovate ca unica solutie este. In mod sigur trebuie sa gasim o alternativa la combustibili insa eu nu o vad electrica. Atata timp cat energia produsa are emisii e irelevant pentru incalzirea globala, dar relevant pentru poluarea in orase. Intrebarea e "Cat sunt oamenii dispusi sa plateasca pentru un oras mai "curat""? Eu nu cred ca dublu. Masina nu mai e un lux in Romania din 1990. Dupa felul in care ai scris imi dau seama ca ti se rupe de conationalii tai mai putin instariti. E tipic romanesc egoismul, doar ca si alora de care nu iti pasa tie, nu le pasa ca te deranjeaza pe tine noxele. Pe - 5 grade, in statia de autobuz, se vede mai usor alegerea. Faptul ca statul injumatateste rabla pentru electrice nu ma afecteaza. Afecteaza doar adoptia acestora. Dupa cum am scris mai sus, capitalismul se bazeaza pe bani, pe consum. Ultimul lucru pe care il vor producatorii e o plaja de clienti mai mica. Poate productia masinilor cu combustie interna se va opri in 2035, dar utilizarea lor va mai dura minim 10 ani. Daca facem un calcul simplu pentru o tesla de 50.000 euro cu plata 20% avans, rata e in jur de 5000 lei. Pentru a avea 5000 lei rata, tre' sa ai salariu minim 15000 lei. Doar 1% din romani castiga peste 15000 lei. Toata treaba cu conspiratia o vad in felul urmator: Producatorii de autovehicule au facut lobby in SUA si UE, presa, studii etc pentru emiterea unor legi care vor ajuta implementarea electricelor deoarece au marje de profit mai mari decat la combustie. Oamenii nu le cumpara cum sperau, iar acum pivoteaza spre hibride. Daca se dorea o schimbare ar fi dat subventii mult mai multe pentru electrice. Mapn are buget 20 miliarde de euro in 2024. Daca 1 miliard, 5%, ar fi fost redirectionat catre Ministerul Mediului, cu tichet rabla 10.000 euro, s-ar putea inmatricula 100.000 vehicule electrice intr-un an. Noi avem 40.000 vehicule electrice in total, in toata tara. In concluzie, nu cred ca exista vreo companie producatoare de autovehicule sau vre-un partid politic care vor alege profituri mai mici pentru scaderea poluarii sau incalzire globala. Nu cred ca oamenii care nu au bani de electrice isi vor duce copiii cu autobuzul la scoala ca sa fie aerul mai curat.
    1 point
  11. in primul rand schimba termostatul, si daca schimbi termostatul schimba si pompa de apa preventiv, astea au pompe electrice de apa si daca nu stii cand a fost inlocuita, fa-o acum, sunt ambele in acelasi loc si sigur te va lasa cand iti e lumea draga. Apoi daca dupa aceea tot asa e cu lipsa caldurii verifica distribuitorul, sunt 2 electrovalve si mai au obiceiul sa ramana blocate, de aia pe o parte ai caldura si pe una nu, sunt in zona din fata parbrizului, vin doar impreuna ca piesa de schimb. Multi le curata si apoi functioneaza ok.
    1 point
  12. Masina nu mai este deja in posesia mea, s-a vandut! Desi urmaream un BMW benzinar si/sau hybrid momentan am luat o alta masina de la alt producator, asa ca pana la urmatorul BMW mai asteptam. De ce am dat F10-le? Masina mi se pare foarte buna ca si platforma, in speta LCI, e unul dintre cele mai reusite serii 5 doar ca a mea facea 10 ani anul acesta, in ritmul meu de a face km ajungeam pe la 270k km la final de an probabil si pretul se ducea in jos iar acum am luat pretul pe care mi l-am dorit si fara sa pierd vremea cu negocieri inutile, omul a fost foarte hotarat, a stiut ce cauta si a apreciat o masina buna. Multumesc.
    1 point
  13. Link-ul de mai jos ti-ar putea fi de folos: https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1644126 Este vorba despre un alt posesor de N52B25 din Romania, care a desfacut motorul pentru segmentare. Incearca sa iei legatura cu el - habar n-am cum; pe acel forum se pare ca nu a mai intrat de mult timp, dar poate il gasesti pe alte formuri sub un alias identic/similar, sau pe vreo retea social media. Ti-ar putea transmite informatii foarte valoroase, din propria lui experienta.
    1 point
  14. ajung să iau mașina in 30 de minute și revin cu ce am pe stâlp, dar tot ce am găsit pe net e ca trebuie să fie 2 lățimi 18. Sa vedem, poate am noroc și am si setup "square" pe acolo..
    1 point
  15. 1 point
  16. Masina are park assist, si mi se pare suficient; la parcare iti arata pe display toata masina, inclusiv obstacole de pe lateral; imi place ca se activeaza senzorii singuri, daca te apropii prea mult de vreun obstacol pe orice directie. De ce nu am luat mai multe optiuni - pentru ca aveam o limitare de buget; pentru mine era important in primul rand sa fie cat de cat placuta/antrenant de condus, si rear-drive+suspensie M+directie integrala+frane M erau musai; de aceea nici nu am vrut xdrive - da, masina e mai plantata si mai safe de condus, dar parca devii si tu pasager. De ce nu sedan - nu sunt fan sedan, nu e nici practica precum un break, nici frumoasa precum un coupe; tata a avut Trabant break (bineinteles in 2 usi), foarte probabil de aici atractia catre break si coupe Am avut si ACC si HUD si HK pe alte masini - ajuta, dar nu sunt musai pt mine.
    1 point
  17. Pentru cine e interesat Ista 4.39.20 toBMW ISTA 4.39.20.torrentrrent
    1 point
  18. Jenant , mediocru,ceva de gen cam atat s-a putut in conditiile actuale .. sa vedem ce misca audi . IAr interioarele astea cu o tableta trantita si lipsa bord , nici o integrare armonioasa de ma simt ca la TV sau desktop acasa nu imi plac deloc , prefer oldschool oricand . Un model nou ar trebui sa te faca sa iti doresti sa schimbi si sa upgradezi dar ce scot acum te face sa vrei sa pastrezi ce ai , sau cel putin sa apreciezi mai mult
    1 point
  19. 1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.