Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/29/24 in all areas

  1. @HitmaNLive Sfatul meu ar fi sa nu te grabesti, ci sa mai analizezi si sa aprofundezi situatia macar cateva zile. Cred ca iti lipsesc informatii fundamentale, fara de care reconditionarea ar putea sa nu iasa bine. Daca blocul motor nu are camasi presate, atunci foarte probabil peretii cilindrilor sunt din Alusil. Alte variante ar fi Nikasil (dar, din cate stiu, BMW nu mai acopera cu Nikasil din "era" M60 / M52), sau PTWA (plasma transferred wire arc thermal spraying) dar care este imposibil intrucat a fost introdus in industria auto dupa incetarea fabricatiei lui N43. Daca cilindrii sunt din Alusil, atunci segmentii sunt si ei proiectati sa lucreze pe o suprafata din Alusil, nu din fonta (cazul bucselor). O prima problema. A doua problema este daca acolo in zona exista un atelier cu tehnologia si know-how-ul necesare pentru a realiza bucse (camasi) atat din materialul potrivit aplicatiei (de unde il procura?) cat si cu precizia corecta, pentru a freza blocul motor la cota care sa asigure nivelul ideal de interferenta bloc-camasa astfel incat, in timpul exploatarii, camasile sa nu se deplaseze (blocul si camasile se dilata diferit), si, in fine, pentru a honui cilindrii astfel rezultati cu o precizie de 0,005mm ovalizare si 0,01mm conicitate. Presand bucse realizate ad-hoc intr-un bloc de aluminiu frezat ad-hoc, m-as mira sa se poata honui cu precizia aceea, fara torque plate. A mai efectuat acel atelier operatiuni similare la alte motoare BMW cu bloc de aluminiu, care apoi au functionat fara probleme macar cateva zeci de mii de Km? Daca da, eu unul sunt mut de uimire si totodata imi exprim respectul pentru acel atelier. O alta optiune ar fi sa cauti un motor (mai degraba in strainatate decat in Romania) de acelasi tip cu al tau si pentru care ti se ofera garantie. S-ar putea sa nu coste semnificativ mai mult, dar macar montezi pe masina un motor BMW.
    3 points
  2. Mult succes! Sa iasă bine și sa te bucuri de ea!
    2 points
  3. Ok, intai de toate vreau sa rectific ceva ce am spus aici si e gresit. Cilindrii au camasi, nu sunt direct din turnare. Imi cer scuze de informatia eronata. Am dus astazi blocul la facut, am discutat mai multe detalii cu omul, care e in meserie de peste 30 ani. L-am intrebat special daca a mai facut motoare pe benzina de la BMW si a zis ca benzina da, foarte rar diesel. Pistoanele arata foarte bine, le-a masurat cand i-am dus blocul, prima data, sa vada daca sunt ok. Avand vibrochenul dat jos am zis sa fac si niste masuratori la paliere si manetoane. Din punctul meu de vedere e impecabil, nu ma asteptam sa fie asa bun dupa 300000 km. Cuzinetii de pe biele sunt putin uzati, asa ca ii voi schimba, cei de la paliere sunt impecabili (avand in vedere ca motorul asta uneori are probleme de presiune ulei din cauza cuzinetilor de la paliere). Repet, motorul cu 0 depuneri, chiulasa curata. Mi-au ajuns azi ghidurile si simeringurile de la supape, maine duc chiulasa la facut. Probabil maine va fi gata si blocul si o sa il duc si pe ala la plan totodata.
    2 points
  4. S-a mai discutat pe aici: Carpa Magica pare sa dea rezultate.
    1 point
  5. Bun deci cu placutele ma mai documentez, mai testez in timp....vedem. Multumesc colegilor care au raspuns. Intre timp, am mai taiat un pitic de pe lista: am reusit sa gasesc pe cineva care mi-a infoliat (mare parte dintre) elementele interioare din plastic negru lucios (pe care multi il confunda cu piano black - nu e!) conform cu traznaile din capul meu, adica fara demontat elemente. In conditiile astea, rezultatul final mi se pare foarte ok. Pentru grila din zona de unitate multimedia & climatizare, singura solutie era cu demontare si momentan am lasat-o asa. Folia aplicata este negru mat, am facut initial o comparatie si cu transparent mat dar nu ar fi aratat grozav, s-ar fi vazut ciudat dedesubt asa ca am mers pe asta. 500 de lei toata distractia. Acu sa vad cum se comporta in timp...
    1 point
  6. Asta nu e valabil pentru tine, tu ai nevoie de evo cred . Intra la navi si dai pe navigation version . Si scrie acolo
    1 point
  7. Corect, au FOST, acum 15 20 ani... Da stiu, e o chestie general.valabila cu calitatea si fiabilitatea cam la toata gama... dar de multe ori ler total daca iti faci un calcul cat pierzi in alea 3 4 luni de inutilizare diferenta poate merita data pe o duba mai calitativa gen... sau pe diferenta de consum...
    1 point
  8. Si link unde gasesti mai multe informatii: https://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e90/320i_n43_sal/3_technical_data/11__engine_(n43)/0__engine_general/1_td__engine_in_general_n43___b20/
    1 point
  9. Luminitele si zecile de aplicatii din noul idrive adauga o siguranta maxima in mers:))). Mai sigure sunt noile masini, e un lucru bun, dar sa ajunga extrem de nefiabile nu e bine. Ma duc in Grecia cu ea si ma lasa pe drum cu tot cu garantia lor. Eu am dube ford transit noi, au numai probleme, bine ca au garantie, dar sunt praf. Nu ma ajuta ca poti sa le pui camere si toate tampaniile daca nu fac lucru esential, sa functioneze. Sapt trecuta una de are 20 de mii de km facea figuri la systemul de adblue, masina noua 2023.12. Eu sunt direct afectat de chestia asta ca masiniile nu sunt fiablile deloc. Cumpar masini noi si se strica de noi, timp pierdut in service, bani pierduti ca masina sta degeaba. Am un prieten in garantie le a tinut masina 4 luni in spania ca s a stricat motorul a nu stiu cata oara, tot ford transit. Si problema e ca nu stiu ce sa mai cumpra ca toate firmele au multe probleme.
    1 point
  10. Probabil au fugit toți la masă,n ai cum să calci pe cheile alea de pe jos că ți rupi gleznele…și bormașina aia lăsată pe far… ..ce infecție ..cum sa lași bre o mașină acolo? Ah,și ligheanu’ ăla verde,lol..
    1 point
  11. Păi da, dar aia înseamnă pentru mine scaunele confort, astea era cea mai importantă funcție părerea mea a scaunului care să fie deosebit de toate celelalte scaune. Ciudat ca au scos treaba asta
    1 point
  12. Wow ! Te-ai simtit cumva cand am pomenit de vagin ? Imi pare rau... De ce nu mergi talica sa traiesti in Haustria aia daca tot iti place asa de mult ? Lumea e mare,poti merge si in China daca vrei... Daca nu mai puteti de atata poluare,haideti la Resita,in Caras Severin ca avem aer curat aici,dar vine la pachet cu ciuciu locuri de munca si cu cele mai mici salarii din Romania .Voi vreti si bani garla si aer curat si trafic lejer....Nu le poti avea pe toate ,taico ! Hai sa nu fim ipocriti si sa nu mancam rahat ! E logic ca doar frigul sau caldura excesiva determina un sofer sa tina motorul pornit la nevoie .Am impresia ca unii dintre voi traiesc pe alta lume ! Nu mai mintiti si nu va mai dati aici corectii pamantului si ecologistii lumii ca nu tine ! Eu nu cred ca exista pe lumea asta un conducator auto masochist care sa nu porneasca motorul la nevoie,atunci cand in masina e foarte cald sau foarte frig si care sa-si tina familia in conditii de 1900 toamna ! Daca e vreunul,exista medici si pastile,fratilor ! Ce tampit ar irosi in ziua de azi motorina sau benzina la 7 lei litrul,fara un motiv bine intemeiat ? PS : ai fi surprins sa afli ca exista in lumea asta soferi de camion care(indiferent ca e zi sau noapte) dorm iarna-chiar si in Germania sau Austria - cu motorul pornit iar vara,in sudul Frantei si in Spania,din cauza caldurii excesive ,se doarme cu AC-ul si cu motorul pornit.Si ghici ce ? Nimeni nu le zice nimic,nici Politie,nici alte autoritati ce colcaie prin parcari. PS 2 : daca tot o tii cu dpf-ul,spune-mi ce faci in tarisoara asta cu solutiile folosite dupa curatarea dpf-ului ,cu funinginea din dpf,se evapora cumva in neant ? Dar dpf-urile vechi unde ajung ?
    1 point
  13. Daca nu ne-ai innebunit cu masina ta :))))… 19 pagini :)))))
    0 points
  14. Nu cred ca exista niciun motiv rezonabil sa tii masina pornita intr-o parcare semi-deschisa. Cele 5 minute, cat intri in magazin, de ce ai tine motorul pornit? Daca sunt doar 5 minute, nu e ca si cum masina s-ar raci sau incalzi cu motorul oprit. In plus, e evident ca masina polueaza in timpul ala. E o poluare degeaba, pentru ca masina efectiv sta. Deci orice poluare produsa e mai mare ca zero, cat ar trebui sa fie. Si daca 10000 de oameni fac acelasi lucru intr-un oras, sigur rezulta niste numere destul de mari.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.