Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 03/01/24 in all areas
-
discounturile consistente la BMW sunt acordate impreuna de importator si dealer, dealerul fiind obligat sa nu aiba o marja mai mare de un anumit procent pe care nu il stiu. Evident, dealerul poate sa dea extradiscount toata marja din buzunarului lui daca esti nimeni, importatorul nu da nimic, eventualul discountul vine de la dealer. grila dupa care importatorul BMW oferta discounturi este sa poti dovedi ca esti posesor de masina premium, nu mai veche de 4 ani, indiferent ca poate ea a fost cumparata sh (oricum nici nu este posibila verificarea din partea lor daca tu ai luat A6 nou sau sh). inteleg strategia, scopul fiind de cresterea marketshare-ului prin atragerea de cumparatori de la alte brand-uri. in primavara lui 2020, pt G05, daca puteai dovedi ca ai 2 masini premium de maxim 4 ani vechime, primeai 16%. orice era extra peste acest procent, dadea dealerul din buzunarul lui. Frate-miu a primit 16.5%. In decembrie 2016, pt G30, deci la 2 luni de la lansare, daca puteai dovedi ca ai 5 masini premium nu mai vechi de 4 ani, primeai 18%. am mai primit inca 2% ca si contributie exclusiva a dealerului, procent pe care dealerul Automobile Bavaria nu a putut/vrut sa il dea, deci dealerii fac cumva ce vor. in esenta si eu la munca pot cumpara un utilaj cu 100k de la producator si daca vreu il dau cu 3 euro clientului final. pierderea o suport. inteleg ca actualmente s-au mai schimbat lucrurile, atat ca procent de discount cat si faptul ca a aparut conditia sa ai adaugate optionale de minim inca 30% din pretul de baza (adica masina are pretul in varianta chel line de 70.000 euro si mai adaugi tu optionale de 21.000 euro) pt a te putea incadra la discountul maxim conform flotei de masini premium pe care deja o ai. Optionalele sunt purtatoare de marja mare si implicit discountul este mai suportabil. inteleg ca pt G60 e destul de dificil sa primesti peste 16%, indiferent ca respecti conditia anterioara de 5 harburi premium in flota (am intrebat la dealerul care mi-a vandut G30-ul acum 7 ani). deci lucrurile s-au mai inasprit. de asemenea,importatorul are o incadrare proprie a ceea ce inseamna sau nu premium. acum 7 ani ei considerau vw touareg ca fiind premium. la Mercedes e mult mai restrictiv. trebuie sa ai Mercedesuri cumparate in ultimile 12 luni. Daca ai 2 mercedesuri in ultimile 12 luni si il cumperi acum pe al 3-lea, primesti pt E klasse 12%. daca ai un mercedes in ultimile 12 luni, primesti pt Eklasse 7%. Sigur procentul variaza in functiede modelul pe care vrei sa il cumperi si vechimea acestuia pe piata. Daca ai 100 de S klasse cumparate si au 13 luni, primesti zero. Hiperboliez cu scopul a scoate in evidenta regula lor de rahat. probabil fac ei o exceptie. Spre exemplu, la noi la firma sunt 4 mercedesuri acum, iar la momentul martie 2025 cand ar trebui sa mi se livreze al meu, pt ca celelalte 4 au vechime mai mare de 12 luni, importatorul nu acorda nimic si mi-a promis dealerul un simbolic 5% din buzunarul lui :))))) Idioti. tot ce e mai sus sunt date exacte, nu balade.3 points
-
2 points
-
mie imi da un feeling de cheap acel mat , mai ales la interior , poate in realitate percepi altfel2 points
-
E cat se poate de acceptabil! O sa iti spuna si dealerul daca intrebi ca e normal. Shell ca si alte marci fac de la 0w30 la 15w40.. obligatoriu full syntetic. 5w30 e clasica densitate ce o primesc motoarele astea de generatie "noua".. creca de prin 2000 sa fi inceput. Nu mai exista semi-sintetic de mult timp.. sa fie pus in motoarele astea.. prin 2000 am avut Audi si tot sintetic puneam. Mare atentie ca e mare diferenta intre recomandat de marca de masina si APROBAT de aceea marca. Uleiul aprobat e cel care e cel mai bun.1 point
-
Phunctionist se referea la faptul ca exista trim de lemn colorat piano black. Eu am trim urile un maro închis (bamboo wood), am făcut ceva a trebuit să dau o gaură intr un trim și era efectiv lemn, de abia l am găurit, nu plastic.1 point
-
Dar de ce te-ai lega la cap cu genul asta de modificari destul de majore? Ma gandesc ca doar prin prisma pretului, altfel nu vad prea multe motive...In principiu, dupa ce a facut modificarea, masina trebuie re-omologata la RAR, iar acest lucru sa se vada in Carte si in Talon. Gandeste-te ca intrebarea asta pe care ti-o pui tu acum, la fel si-o va pune si cel ce o va cumpara de la tine peste 2-5ani cand vrei sa o dai. Plus ca nu poti stii daca la efectuarea ITP-ului te vei confrunta cu probleme de legalitate.1 point
-
@CosminEU ai piano black veritabil, adica lemn? Intr-adevar ala mi se pare ca arata in mare fel, ala nu l-as acoperi nici eu. Insa ce multa lume nu stie (sau nu vrea sa recunoasca) e ca acel “piano black” pe care il au ei e de fapt doar un plastic ieftin lucios. Asa e si in cazul meu, tot plastic e, iar cel veritabil e doar pe echipari Individual. Dpmdv, de cand imitatia de piano black e peste tot, inclusiv la masini de baza ieftine, atunci a inceput sa mi se para cheap rau de tot. Nu mai e o dotare de lux, exclusivista cand e si pe Logan si Duster (nu am o problema cu acele masini, mi se par f misto, mai ales Dusteru). In afara de asta, eu chiar am vrut sa scap de amprente si reflexii, lucru pe care sper sa il fi reusit.1 point
-
Este un subiect dificil si cu opinii divergente. Scopul principal al uleiului de rodaj este sa permita pieselor noi sa isi (evident) rodeze corect suprafetele de contact. In principiu, in orice motor sunt doua categorii care necesita atentie deosebita: Rodarea segmenti - cilindru, in ipoteza ca segmentii sunt noi si cilindrii au fost honuiti. Foarte pe scurt, dupa pornirea motorului nou (sau nou reconditionat) segmentii si cilindrii incep sa se "pileasca" reciproc. Aceasta rodare trebuie sa fie suficient de agresiva incat suprafetele rezultate sa etanseze cat mai bine, dar fara a ajunge la o uzura prematura. Rodarea axa cu came - culbutori / tacheti (dupa caz). In primul rand, inteleg ca tu nu vei inlocui elemente din trenul de distributie (cu exceptia, cel mult, a lantului). In al doilea rand, acest subiect este in mod particular sensibil pentru motoare cu doua supape pe cilindru, arcuri de supapa puternice si la care exista frecare intensa prin alunecare intre came si piesele in contact direct cu acestea. Din nou, nu este cazul motorului N43. Punctul 2 de mai sus ar fi impus un ulei cu continut ridicat de ZDDP. Dar, din motivele indicate, acest parametru este neimportant pentru tine. Punctul 1 impune utilizarea unui ulei care nu are calitati de ungere exceptional de bune (cu alte cuvinte, daca uleiul unge prea bine, nu se mai realizeaza rodajul corect segmenti - cilindri, consecintele fiind o compresie mai redusa si un vesnic consum de ulei). Pe scurt: este OK sa faci rodajul cu un ulei mineral sau semi-sintetic. Nu este o idee buna sa folosesti ulei pur sintetic. Nu ai nevoie de ulei special pentru rodaj. Cel mai important insa este sa faci corect procedura de rodare a segmentilor, imediat ce pornesti motorul dupa ce ai finalizat reconditionarea. Desigur, primul ulei (cu care vei face rodajul, chiar daca nu este special "de rodaj") trebuie inlocuit dupa max. 1000Km, dar nu mai mult de 12 cicluri complete // motor rece // -> // motor la regim termic normal //. Daca e necesar, mai discutam pe acest subiect.1 point
-
ca producator de ceva tot timpul marja de profit e mai mare. Cred ca in industria auto Porsche obtine pe la 35%. Oricum, e lux la voi cu 25%..la noi marja de profit de peste 7% este fantastica si rar obtinuta, intre 5% si 7% este buna si sub 5% este proasta. in 2022 a fost de 6% iar estimarea pe 2023 este pt ceva peste 5%. Ca si valoare absoluta, probabil pt 2023 profitabilitatea este cea mai mare ever, pt ca cifra de afaceri a crescut cu vreo 22% si a compensat chiar daca procentul de marja a scazut%1 point
-
1 point
-
București=multe borduri=șanse mai mari sa le "rașchetezi" mă rog in orice oraș ai asta. Dacă mergi extra urban șanse mai mici. Altfel jantele nu sunt așa rău zgâriate și nu le as revopsi.1 point
-
Pot să te întreb ce vină are Bucureștiul pentru frecarea jantelor de borduri? Inițial credeam că le-ai "accidentat" în ceva "obstacole" de pe drum,dar la tine pare altceva.1 point
-
Cretini exista in orice tara, nu trebuie particularizat, insa exista anumite nuante: Franta: - permisul este pe viata,si nu mai treci niciodata prin vizita medicala, in plus ca doctor (oftalmolog de exemplu) daca descoperi ca pacientul nu mai vede, nu ai voie sa faci mai mult decat sa il consiliezi sa aiba grija sau sa renunte la condus, daca ai dezvalui secretul medical , chiar ai pus-o, deci ai un mare numar de bosorogi care nu ar avea voie sa conduca, dar ii vezi pe drumurile publice (cel mai tare eu am vazut unul la volan si in dreapta avea tubul de oxigen.........) - se conduce destul de mult baut, fumat ( nimeni nu respecta limita aia) cel putin vineri/sambata se bea la greu si se conduce, sau pentru ca sms-urile sunt gratis cam in toate retelele, se scrie la mobil la greu la volan - ca orice popor ce a fost mare putere coloniala, cred ca de la ei rasare soarele si este centrul universului, drept urmare traiesc in lumea lor, in plus sunt afectati de o gena degenerativa, altfel nu iti poti explica cretinismul lor, care se manifesta si la volan; au ramas cu ideea ca e tara lor si pot face ce vor, de aceea ai sa vezi cum ruleaza pe banda a doua cu 40/h si nu inteleg de ce le dai flash.......este adevarat ca in orasele mari (Paris, Lion, Marsilia) sunt agresivi, in timp ce in orasele mici cretinismul ii face sa se opreasca in sensul giratoriu sa lase sa treaca pe cel ce intra dintr-o curtoazie de neinteles pe care o acompaniaza cu un zambet tamp - variatii de culoare in stilul haotic de condus le dau unii magrebieni (in general frustrati,agresivi, cu masini tunate kitsch, care conduc ca tiganii nostrii), sau unii africani care printr-o minune au permis de conducere, si care au dificultati sa treaca de la o organizare tribala cu vaci langa coliba la condus pe sosele; mai grav e cu astia ca multi tin ramadamul, si nu mananca si beau nimic toata ziua, sunt lesinati la volan - in ciuda unei infrastructuri bune(dar scumpe), mai dai si de ambuteiaje, si parca ai senzatia ca se circula mai lent overall fata de germania (cand treci din germania in franta parca ai senzatia ca incetineste totul, se pleaca mai lent de la semafor, etc) -faza pozitiva in Franta este ca inca daca ai numere de Romania, amenzile de la camere fixe nu iti vin acasa, si daca te opreste politia sau jandarmeria, in cazul in care nu ai facut nimic grav, si bineinteles vorbesti engleza sau romana, dupa cateva minute in care ei nu inteleg nimic, tu te faci ca nu intelegi, te lasa sa pleci fara amenda Belgia: - mi-a lasat un gust amar, autostrazi cu gropi, in Bruxelles gropi si arhitectura ca in Bucutresti, haotic totul.....se circula agresiv si inconstient chiar, chiar daca mai salveaza ceva cu luminile pe autostrazi, nu e chiar o placere sa conduci in aceasta tara, in care in mod frecvent se incalca cu nonsalanta toate regulile de circulatie ( nu stiu de ce, dar parca seamana cu Romania, acelasi stil smuls, masini masluite la greu......) Germania: parca din 2005 pana acum s-au mai deteriorat si conditiile de trafic, drumuri mai aglomerate, infrastructura parca nu mai este atat de buna, soferii ceva mai agresivi, dar se circula bine, cu viteza, dar in acelasi timp destul de sigur Olanda: - limitele sunt mai mici (120 pe autostrada), dar se circula atent si rar am vazut sa nu se respecte regulile de circulatie, in plus curtoazia este aplicata cand trebuie, este relaxant sa conduci in aceasta tara1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00