Salutare,
Aici pot sa ajut eu cu o informatie care sa contrazica cele spuse mai sus(doar in speta vazuta de mine, nu garantez ca este vorba de acelasi lucru pentru toti producatorii), am lucrat ca si contractor pentru un producator mare care de asemenea era la fel contractor pentru un brand de masini, am ajuns inclusiv prin afara la mega fabrici unde produceau multe branduri si pot sa va zic urmatoarele:
CTC in privinta celor la care lucram ca si contractor era mai drastic pe OEM decat pentru cele iesite pe banda pentru masina noua, ca si toleranta se accepta mult mai putin rebut decat pentru cele ce ieseau din productie ( chestie care m-a mirat si pe mine). Exista 3 feluri de piese nu cum stim doar cele 2 de OEM sau AM. Exista piesele de vin pentru a fi montate pentru banda de productie ( sa zicem ca avem faruri Hella pentru BMW, e doar un exemplu) , apoi sunt piesele OEM care sunt produse de producator gen Hella,Denso,Continental care vin pe banda dar nu mai este produs pe aceeasi banda si poate fi produs in alta parte, matrita sa aibe o alta modificare etc, si piesele AM la care Brandul de masini da aprobare catre terti producatori sa faca piesa, li se da o marja acceptata de toleranta etc unde teoretic ar trb sa scada calitatea piesei dar nu in toate cazurile unde cum am zis am intampinat si cazul opus unde producatorul ( care intr-adevar era TOP nu accepta compromis) Nu dau nume de firma, fabrica etc ca nu isi are rostul
Eu unul cred ca acum nu e vorba ca a scazut calitatea pieselor atat de mult ci avansul tehnologic este foarte mare ceea ce face ca multe piese marunte, senzori etc sa pice, daca te uiti la Mercedes ul bot de cal ce naiba sa pice la ala, mai tarziu vb de e46 deja avem senzori mai multi si tot asa din ce in ce mai multa tehnologie care e dependenta una de cealalta si cu un mic plus pe faptul ca sumele mari de bani din servisare se fac nu din vanzarea de auto