https://www.youtube.com/watch?v=ciWQHF1h7mU
Salut,
Dupa cum vedeti/auziti in clip, am problema asta.
Dimineata cu motorul rece motorul porneste rapid frumos finut fara probleme, fara zgomote, fara zgalturi.
Dupa ce motorul este cald/ la temperatura optima, daca opresc masina si o las o vreme, cand incerc sa o re-pornesc, uneori, porneste greu, face acel zgomot care variaza ca intensitate, uneori face mai tare, alteori mai incet, uneori zgaltaie masina, alteori nu.
Dupa ce porneste, masina merge normal, are putere, suna frumos.
Erorile care apar din cand in cand sunt:
02DED - closed-circuit current violation - Nu pot sa imi dau seama de la ce e. Am masina de un an si nu i-am dat de capat. Uneori re-apare dupa cateva zile, uneori dupa cateva saptamani. Nu pare sa afecteze cu nimic masina.
30EA - catalytic converter sulphurized - Asta apare cand o plimb mai mult prin oras dar dispare dupa o tura pe autostrada dupa ce isi face desulfarea.
A6CF - AUC Sensor - asta e senzorul de recirculare clima - nu apare decat daca pun recircularea pe auto - o sa il schimb la un moment dat dar nu e prioritar.
O monitorizez cu Carly si vad cam care e gradul de incarcare al filtrului nox si o scot la alergat din cand in cand sa o tin in parametrii. Intra corect in stratified charge, mixed stratificat/omogen si omogen in functie de sarcina/viteza.
Istoric cu ce am inlocuit pe masina de cand am luat-o, unele preventiv, altele de nevoie:
Bujii + Bobine + Injectoare index 11 - noi OEM
Senzor NOX - nou OEM
Lant Distributie + ghidaje + patina intinzatoare + kit lant pompa ulei + valva presiune ulei + valvele solenoid de la vanos + vanosii in sine - Noi OEM
Senzori de pozitie axuri cu came - Noi OEM
Pompa de inalta presiune - Noua OEM
Tacheti Hidraulici + Garnituri Supape - Noi OEM
Pompa Vacuum - Noua OEM
2 Schimburi de ulei la cutia de viteze - E un pic zgaltaita in treptele 1 si 2 la opriri si in panta in conditii de trafic start stop. Stau in Cluj unde cam peste tot e deal sau vale si in mod automat schimba des in 1-a, probabil de-aia. Pe drum drept cu acceleratie constanta, schimba finut, mai ales dupa ce se incalzeste. Daca o tin pe mod manual cand opresc ramane in a 2-a si nu se simte nici un schimb de viteza. Am citit pe alte forumuri ca asa sunt zf-urile din generatia asta. Personal mi se pare ca masina imi comunica cand urmeaza sa retrogradeze treptele si atunci pot sa evit 90% din schimburile mai agresive. Dupa fiecare schimb de ulei am simtit o imbunatatire la cutie. Ramane sa mai fac un al treilea schimb cam intr-o luna sa fie tot lichidul fresh.
Bateria e noua
Am dus-o la reprezentata sa ii fac un update de soft dar mi-au zis ca nu se conecteaza masina la update server sau ceva de genu. Cred ca e de la ei, nu de la masina. Ultimul update, zic ei, e facut in 2016 deci cred ca e ok sa o las in pace pe partea asta.
In afara de cele 3 erori de mai sus, nu am alte coduri sau martori in bord.
Clapeta de acceleratie era un pic imbacsita. Am curatat-o anul trecut in vara.
Am un service unde am dus fosta masina multi ani, dar nu prea se baga ei la fineturi. Daca porneste si merge, e suficient. Fara coduri de eroare specifice pe problema asta, n-am sanse sa rezolv cu ei.
Am incercat sa cer si ajutorul unui mecanic de BMW care e renumit in Cluj ca nu face doar diagnoza pe tester, ca mai pune si mana pe fiare, dar cand i-am spus ca e N43 s-a suparat si nu a vrut sa mai vorbeasca cu mine. Nu am apucat sa ii explic problema asa ca nu imi ramane decat sa apelez la experienta si cunostiintele voastre.
Scuze pentru postarea lunga si astept cu interes raspunsurile voastre.