Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 04/02/24 in all areas
-
sunt multe rationamente pt care oamenii conduc electrice. unul dintre ele este pt a salva planeta. rog a se citi ca vor sa mute gunoiul si suferinta de la ei de acasa, la altii, neimportanti. sunt binecunoscute conditiile in care muncesc oamenii de unde se extrag materiile prime pt baterii, impactul asupra mediului la momentul obtinerii materiilor, inconvenientele recliclarii, mare parte a curentului folosit pt incarcare obtinut din combutibili fosili. e o mascarada, o jignire si ipocrizie. al doilea motiv este pt a fi la moda. asta e moda. trebuie sa fim cool. e la moda atat sa conduci electrice cat e la moda sa salvezi si planeta. al 3-lea motiv ar fi calculele financiare. am un amic, cel mai zgarcit om al planetei. e cu pixul in mana. viseaza la o tesla pt ca stie ca e eficient financiar. daca el a calculat si a ajuns la concluzia asta, am incredere in el intr-o dezbatere in care ii sunt impotiva 100 de insi. omul e atat de zgarcit incat pleaca in concediu si nu merge pe autostrazi pt a nu cheltui pe taxele de autostrada. sta 5-6 ore pe drumuri in plus, cei 4 membri ai familiei ajung rupti la destinatie, insa cu 30-50 de euro economisiti. si cand merge pe autostrada, merge la consum, la 110kmh. el si cu sotia castiga bani, si-au cumparat proprietati, sunt mai bine financiar decat 95% dintre romani, insa merge cu anvelopele pana uzura genereaza explozie. multi dintre consumatorii de electrice sunt ca el. el este posesorul tipic de electrica. nu, oamenii cu masini electrice nu merg legal pt ca simt asta, ci merg ca sa economiseasca. sa economiseasca fie bani fie sa economiseasca din autonomia bateriei pt incarcarea respectiva. e axioma. intr-o tara cu infrastructura, mai ales o tara mica, mergi legal, nu ai de ce sa te grabesti. o sa ajung si eu in elvetia pt un turneu in august si o sa merg legal pe acolo. intr-o tara mare cu 6000km de autostrazi si drumuri expres cum e Polonia, mergi tot legal. pt ca de la Gdansk la Katovice faci 4 ore. aceeasi distanta in Romania o parcurgi in 8-10. am plecat de la Praid. am tras nebuneste de masina si am ajuns la Ploiesti dupa multe ore cu medie de 50kmh. m-am pus pe autostrada la 180kmh cruise sa mai scap de frustrare si la intrare in Bucuresti m-a prins politia. aveam 177kmh reali si am luat amenda pe masura. sunt oare eu vinovat?! daca aveam infrastructura, plecam de la praid pe cruise la 100kmh si ajungeam in 3 ore jumate. sau ma puneam la 130kmh pe cruise, viteza legala, si ajungeam in 3 ore. deci sa lasam retorica mersului legal in Romania. nu stiu ce fac cocalarii. eu nu merg legal pt ca nu am cum. chiar si un drum Bucuresti-Constanta desi am autostrada, tot nu merg legal, pt a-mi scoate parleala unor alte drumuri unde irosesc timpul. Poiana Brasov-Comarnic, 50km in 4 ore. cei cu electricile merg legal nu din constiinta, ci din motivele mai sus precizate. sau din motivele legislatiei rutiere usturatoare daca o incalci5 points
-
@edit Am citit de cateva ori post-ul tau de mai sus. Chiar daca abordezi niste subiecte care pot deranja, trebuie sa recunosc ca ai adus argumente pertinente. Este ca si cum ai intrat intr-o casa curata bec si le-ai aratat gazdelor gunoiul ascuns pe sub covoare. Este enervant, dar totodata adevarat. In ceea ce ii priveste pe cei care fac economii la sange (precum amicul tau, cel mai zgarcit om al planetei), este in totalitate dreptul lor sa decida cum isi consuma agoniseala. Pe de alta parte insa, se spune ca ai atatia bani cati cheltuiesti. Persoanele extrem de zgarcite pot sa ajunga, auto-impus, sa aibe un nivel de trai similar cu al oamenilor saraci. Despre fondatoul Ikea, Ingvar Kamprad, se zice ca obisnuia sa conduca un Volvo vechi, sau ia cu el acasa pachetele de sare si piper de la restaurante. Cand a murit a lasat in urma o avere de $58 miliarde. Este un mod bizar de a trai viata, sau de a fi cel mai bogat om din cimitir, dar trebuie sa le respectam decizia. Referitor la viteza pe drumurile publice, cred ca Germania este cel mai bun exemplu, dar in acelasi timp si un ghimpe care demonstreaza concret ca toata politica europeana (si nu numai) privind impunerea draconica a limitei de viteza pe autostrada este lipsita de fundament. Completand cele spuse de tine mai sus, cred ca România ar trebui sa tina cont de realitatile infrastructurii si sa isi schimbe abordarea privind sanctionarea vitezei. Cu alte cuvinte, ar trebui sa impuna mult mai sever limitele de viteza in zonele in care riscul de accident este mare, relaxand totodata situatia pe autostrada. Nu trebuie sa faca nicio inventie, doar sa copieze abordarea germana. S-ar ridica gradul de siguranta al traficului de la noi. Prin modul in care actioneaza, insa, Politia Româna dovedeste ca este "business oriented", scopul real fiind numarul de amenzi si nu siguranta traficului.4 points
-
Eu nu mi-as pune asa ceva niciodata pe masina. Asta pentru ca asigurarile cauta absolut orice motiv sa nu-ti dea banii. Si gandeste-te ce se intampla daca ai un accident si ei detecteaza ca mergeai cu 31 km/h intr-o zona de 30. Sau ca ai condus agresiv in ultimele 3 luni, sau cine stie ce le mai trece prin cap.3 points
-
Din nou am fost atent la masinile electrice de pe drumuri. Recunosc usor doar masinile Tesla. Am ajuns sambata in drum spre Agigea fix 5 bucati, 4 dintre ele mergeau toate la cruise de 120kmh. Una, biata de ea, a fost prinsa intr-un tavalug de masini care depaseau pe banda a 2-a si a trebuit pt un km sa accelereze in ton cu coloana si a ajuns la 150kmh. Imediat cum a avut ocazia, s-a retras in banda 1 tot pe la 120kmh. Nu spune nimeni sa facem romanesti si cocalaresti pe drumuri, dar totusi, sa mergi cu 120kmh pe autostrada din motive de morcov in fund, e absurd. Care mai este, de asemenea, si sensul sutelor ce cai putere?! Tot am cercetat pe net o chestie si intamplator am dat peste un tip cu un i5 M60 de 600cp. Omul merge doar cu 90kmh cu scopul de a se stradui sa ajunga la cei 600km de autonomie declarati de BMW. este peste masura capacitatii mele intelectuale sa inteleg.3 points
-
....al 4lea sau al 5lea E46 care ajunge la mine...clar imi e drag tare modelul acesta si pentru ca E46 a fost primul meu BMW acum mai bine de 15 ani si mi-a ramas la suflet, asa ca am vrut sa mai gasesc unul, cat inca se mai poate, intr-o stare cat mai aproape de cea originala si cu cat mai putina rugina, asa ca de cateva luni bune de cand mi s-a aprins beculetul tot caut, si pe la noi si prin DE unde insa preturile lor au ajuns foarte sus pentru un exemplar intr-o stare buna. Initial gasisem unul interesant la Timisoara insa intre timp proprietarul s-a razgandit si nu-l mai vindea....apoi iar a urmat o pauza in care nimic interesant nu mai aparea pe net, pe mobile tot asa nu am reusit sa "prind" ceva ok asa ca intr-un fel renuntasem la idee momentan. Mai dau un browse intr-o zi pe olx si dau de acest exemplar, la Bucuresti, mi-a atras atentia imediat pentru ca masina parea sa fie complet stock, cu exceptia etrierilor care nu sunt din peisaj insa restul se alinia perfect cu ce vroiam eu. Iau legatura cu omul si aflu povestea masinii, aceasta apartinea tatalui lui care are 82 de ani, un domn foarte fain care inca mai conduce si merge chiar si cu motocicleta si masina a cumparat-o prin 2012 cand plecase in DE sa-si ia un motor de fapt si s-a intors cu masina aceasta, ulterior si-a luat si motor . De atunci si pana acum masina a facut doar 10k km si in ultimul an doar 800, la prima vederea clar m-a cucerit si cu povestea si cu starea masinii. Am batut palma prin whatsapp si dupa vreo saptamana si ceva am ajuns la Bucuresti sa o iau, la fata locului am mai descoperit mici chestii oarecum normale pentru o masina destul de stata si tinuta afara din pacate, dar nimic insa grav, dar ma batea gandul sa renunt, am zis insa hai sa facem o tura cu masina si atat mi-a trebuit, ca aia a fost, nu ma asteptam sa mearga atat de misto, motorul merge incredibil de bine, suspensia la fel, interiorul arata foarte bine pentru varsta ei si faptul ca a stat asa mult afara. Mi-a fost teama ca nu ajung cu ea la Sibiu, gumele desi puse noi in 2017, au crapat de atata stat, franele destul de oxidate insa nicio roata blocata, racirea motorului si AC merge perfect, ce sa mai...am luat-o. Drumul inapoi la Sibiu a fost o reala placere, masina mi-a depasit asteptarile, a mers perfect, pe ultima bucata de autostrada am alergat-o mai bine pentru ca deja eram acasa si daca era sa se intample ceva eram aproape. Planul este sa o aduc in conditia cea mai buna aproape de cea originala si s-o tin indefinit, nu mai gasesc asa ceva atat de usor. practic voi revizui complet toata mecanica si apoi partea de caroserie unde are cateva puncte mici de rugina, insa nimic grav. Am ridicat-o pe elevator si am fost foarte placut surprins sa descopar ca toata caroseria pe sub ea a fost ceruita la un moment dat si practic e rust free, deci o baza nemaipomenit de buna, clar si faptul ca masina a circulat putin a contat. Nu are scurgeri de ulei pe la motor, avea doar pe la simeringul cautatorului de viteze, pe care deja l-am si schimbat plus flansa la cardan. Vor urma multe de facut la ea...1 point
-
Asirom si Generali sunt foarte ok, eu am parte non stop de clienti cu daune la masinile pe care le finantez si nu ai fost probleme cu ei, pe cand la omn si gam....deranj, se leaga de orice numa sa fie ca ei.1 point
-
Am întrebat la automatico, o fac cu aparat, 2500ron. Astept răspuns de la frk și faur. Zic sa scriu preturi poate mai interesează pe cineva.1 point
-
Se pare ca multe companii din domeniul automotive erau mana in mana, au stabilit preturi clare la multe dintre componente si anumite specificatii, exemplu scandalul diesel gate in care a fost toata fratia germana si multe alte exemple. Totul se facea inainte sa fie de acorda toti fratii cum s-ar spune. Din cauza asta nici nu merge vreun update OTA pe o masina germana. Dar cel mai deranjant lucru este ca pretul acestei coruptii tot noi clientul final il platim: Eu zic ca o crestere de 25-30% este una chiar mare, spre exemplu daca seria 5 era 60k euro in 2010 si acum e 90k euro, 25-30% din acea creste inseamna 7500 - 9000 euro doar din cauza coruptiei. Surse: https://www.grin.com/document/349793 https://www.spiegel.de/international/business/volkswagen-how-officials-ignored-years-of-emissions-evidence-a-1108325.html https://www.spiegel.de/international/germany/the-cartel-collusion-between-germany-s-biggest-carmakers-a-1159471.html0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00