Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 05/08/24 in all areas
-
Să lăsăm asta cu 400 cp te rog,când abia mângâiem pedala să ne țină range ul.2 points
-
Ca in orice discutie A versus B, exista atat argumente pro cat si contra pentru fiecare dintre variante. Alegerea electric vs. motor cu combustie depinde de scopul, modul de utilizare, bugetul, contextul si - foarte mult - de preferinta subiectiva a fiecaruia in parte. Intrucat fiecare isi sustine parerea cu o anumita doza de fanatism, propun sa o lasam mai moale cu dezbaterea contradictorie si sa ne intoarcem la un dialog mai apropiat de subiect.2 points
-
Eu cred ca majoritatea loverilor de ICE nu au neaparat o problema REALA cu electricele, ci mai degraba cu modul in care ti se impune/vara pe gat agenda verde, si cum se forteaza schimbarea asta rapida... adica isi impun termene total ireale, si pe parcus ce tot dau cu capul de una si de alta, apai stai ca nu e chiar asa, ca nu e 2030, e 2035, dupaia 2040, unii au facut short shift pe electrice, dupaia stai ca nu e chiar asa, nu umbla toti cainii cu covrigi in coada... Nu sunt fan electrice, le vad utilitatea mai ales la cei care stau la casa, au unde si cum incarca, si o ard 20-30km pe zi pentru fatzaiala zilnica de oras. Dar pentru cine circula mult, inca nu e solutia, eu am facut in ultimul an 40k km, si orice ora pierduta la incarcat, mi-ar fi adus mai putin timp petrecut cu fiica mea/familia. Unii prefera sa faca altceva cu timpul lor2 points
-
Ne apropiem de extinctia automobilului cu motor cu combustie interna. Ma refer la automobil in forma (tehnologic, vorbind) consacrata si perfectata in ultimul secol. Deja s-au avansat termene. Astfel de automobile nu se vor mai vinde in Norvegia din 2025, in UK incepand cu 2030, in California si Uniunea Europeana din 2035. Nu va fi nicio surpriza daca unele termene vor suferi modificari – ma astept in special la UE, unde puterea de decizie la nivel central este foarte firava. Dar, cu sau fara amanari, extinctia este la orizont. Evident, aceasta nu inseamna disparitia automobilului. Dar, indiferent de forma de energie si metoda de propulsie, automobilul va fi altfel. Sunt, in mare, doua categorii de soferi: cei pentru care automobilul este un mijloc de deplasare de la A la B, si pasionatii. Pentru primii, extinctia este o veste buna; cel mai probabil nici nu o vor prea baga in seama. Pasionatii, se impart si ei in doua categorii. In prima categorie intra cei pentru care importante sunt forma si culoarea masinii, impreuna cu dotarile, confortul si tehnologia de ultima ora din interior. Acestora, disparitia motorului cu ardere interna le va lasa cel mult o vaga nostalgie. Din fericire pentru ei, unele automobile electrice pot fi echipate cu un performat sistem audio care imita fidel sunetele motorului cu combustie interna… indiferent cum s-o numi din punct de vedere medical placerea de a avea o astfel de dotare pe masina. In fine, am ajuns la cei care pretuiesc sunetul si mirosul unui motor cu combustie interna, curba de cuplu neliniara, implicarea unica pe care le-o ofera ambreiajul si cutia de viteze manuala (deja o raritate), tabloul de bord analogic (pe cale de disparitie) si altele asemenea. Cu o nota speciala pentru pasionatii de mecanica auto, cei pentru care o problema tehnica nu este un motiv de necaz, ci o sansa de a-si practica hobby-ul. Acestora din urma, automobilul clasic le va lipsi enorm. La o prima vedere, situatia nu pare iminenta. Chiar daca peste circa un deceniu nu se vor mai vinde automobile noi cu motor cu combustie interna, se afrima ca cele existente pe piata vor continua sa functioneze. Dar, facand o analogie cu alte extinctii (ex: cvasi-disparitia in scurt timp a aparatelor de fotografiat cu film, a ziarelor cotidiene tiparite, sau a Daciilor 13xx de pe strada), nu va fi o surpriza ca, imediat ce se implineste termenul, conditiile de utilizare a automobilelor clasice sa devina prohibitive (prin taxe, sau costul / calitatea combustibililor si a pieselor de schimb), iar acestea sa dispara intr-un ritm accelerat. Concluzia, pentru unii pasionati: acum este momentul sa cumparati automobilul pe care l-ati dorit mereu, dar poate nu l-ati avut niciodata. Chiar daca efortul financiar (achizitie, impozite, cost de utilizare) este semnificativ, atat timp cat pentru voi face totusi sens, acum este ultima ocazie. Mai aveti, in fata, putin peste un deceniu in care sa va bucurati de masina. Ceasul ticaie, iar extinctia este iminenta.1 point
-
Alex, eu nu sunt anti EV, și nu spun că ICE e superior. EV e econom,e silențios, e plăcut la condus,dar vine la pachet cu niste limitări, pe care trebuie sa le recunoaștem. Și da, pentru mine mașina trebuie sa acopere toate scenariile posibile (chiar și acel procent de 1-5%). Nu sunt dispus să dau 50-60k pe o mașina si sa stau sa ii suflu in cur dacă trebuie să mă grăbesc. Pentru oraș EV-incarcat acasă e perfect combo. Pentru extraurban mai avem probabil 3-5 ani de așteptat pentru infrastructura și încărcare rapidă.1 point
-
Salutare, Am facut eu o postare mai jos cu un 325d gt la care am facut soft ai acolo mai multe detalii etc.1 point
-
Incredibil ce tendință de a exagera cu costurile mici ale EV, însă doar într-o direcție. Ce treabă are comparația costurilor de deplasare ale EV cu un 3l? De ce nu cu 2.0d,sau alt ICE și mai econom? Tu personal afirmi că te miști foarte încet (respecți limitele și regulile de circulație)cu EV,deci nu ai la ce să folosești puterea unui 3.0l. Daaaar, de ce sa nu maximizăm artificial super economia la deplasare a EV?1 point
-
Exact ce spuneam, e imposibil sa ai o parere contra electricelor si sa nu fii jignit. Nu ma astept sa iti iei warn sau ceva, intr-o secta atata timp cat impingi agenda nu sunt limite. Va pup. ps. Daca eu pun benzina in 5 minute, iar tu incarci in 45, la tine a durat de 9 ori mai mult, sau poate sunt eu prea prost sa inteleg matematica ta.1 point
-
exact asta vreau sa fac eu acum pe G31 ,dar cine a facut nu vrea sa raspunda,de ce mai au cont aici ?1 point
-
Eu nu sunt pro/contra nimic. Aici, ca si in multe alte locuri unde se discuta despre acest subiect, imediat se sare la jugulara daca nu preaslavesti electricele. Electricele isi iau hate pt ca proprietarii vand gogosi. Nu vezi pe unu sa zica, ba am fost pana la oradea si am stat sa incarc 2 ore in loc de 5 min. Omu zice oricum opream alea doua ore si daca nu era electrica. Sau, am mers cu 100-110 tot drumul pe autostrada, dar nu pentru range, asa merg eu. Aceeasi oameni care se lauda ca si-au luat electrica deoarece e racheta. Hai sa fim sinceri, inclusiv tu, in postarea de mai sus incerci sa manipulezi un pic situatia si anume: "Asta cu masinile EV sunt mai scumpe decat ICE, daca vorbim de nivelul logan, sandero, golf ai dreptate, daca intram in liga 35k euro +, preturile sunt similare un i4 este cat un seria 4 sau seria 3 cu cateva dotari pe el." Practic, vrei cumva sa dai de inteles ca doar la masinile de maxim 35k se intampla acest lucru, dar dai exemple Dacia si golf care sunt vadit mai ieftine. In realitate, preturile sunt similare pentru masini mai aproape de 50k decat de 35k. I4/seria 4 incep de peste 50k. Iar pana in 35k nu sunt doar dacii si golf. Cam toate marcile care se vand in Romania au modele sub 35k. Tot felul de caroserii, inclusiv suv-uri maricele. Pana in 35k electric iti iei clasa mica, range mic. Masinile electrice clar se devalorizeaza mai repede si mai mult doar ca nu ai cum sa vezi asta in Romania momentan. La noi abia de putini ani au devenit cool. Daca iti iei masina electrica acum, mergi 100k si o vinzi peste 5 ani cu 90% range nu pierzi de rupi? Si daca ai 99% baterie tot pierzi. La cum apar mii de articole ca tehnologia o sa avanseze si o se incarce repede, range mai mare, apar baterii solide, o sa scada preturile...etc, o masina electrica din 2024 o sa fie preistorie in 5 ani. Referitor la "Eu mi-as lua electrica pentru urmatoarele: - Mentenanta fara batai de cap - Putine chestii care se pot strica, mai usor de reparat in viitor pentru mecanici. Nu ca acum mergi cu ceva probleme si pana vede ca e nu stiu ce furtun mai schimbi 7 chestii" Mentenanta e fara batai de cap la orice masina in primii 5 ani. E doar un schimb de ulei si filtre in plus. Ba chiar, as adauga ca o sa fie mult mai greu de reparat pe viitor, de mecanici non-reprezentanta. Nu ai cum sa ai aceleasi probleme cu una electrica ca cu un bmw de 15 ani deoarece la varsta aia e casata de mult electrica.1 point
-
Este ok de folosit insa va trebui sa iei in calcul faptul ca nu mai are aceeasi elasticitate cauciucul dupa atatia ani...1 point
-
Sa faca si la noi tot ce vor si sa tripleze si amenzile si perioada de suspendare a permisului. Doar ca mai intai sa genereze si premizele respectarii legii si anume vreo 4000km de autostrazi si drumuri expres pt a se ajunge la densitatea de drumuri echivalenta lumii civilizate, acolo unde astfel de conditii drastice sunt aplicate.1 point
-
inca un weekend inca o plimbare prin imprejurimile Sibiului, constat cu placere ca toate drumurile judetene au fost asfaltate in ultimii ani si calitatea este super buna, e o placere sa conduci mai ales ca nu e trafic pe ele iar pesiajele sunt absolut superbe in perioada aceasta cand totul renaste. Alaturi de companionul de plimbari, un Cooper S prima generatie, care desi e mai usor decat E46 si dezvolta aceeasi putere, totusi E46 se tine de el foarte bine, motorul mai mare isi spune cuvantul.1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00