Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 05/17/24 in all areas
-
Intrucat stiam ca am amortizor pe fata dreapta care curgea am zis sa nu mai aman problema si sa iau taurul de coarne, initial aveam de gand sa fac totul deodata cu puntea spate pe care am de gand sa o dau jos si sa o reconditionez total, dar on a second thought am hotarat ca e totusi mai bine sa le fac pe etape intrucat si financiar e mai usor efortul cat si fizic si intre timp ma pot bucura de masina. Asa ca initial am schimbat pe fata amortizoarele cu unele Bilstein B4 echivalente suspensiei M-tech care este de fabrica si bucsele bratelor, am folosit Meyle HD. Desi comandasem si flansele, din experientele trecute, am zis sa le compar cu cele ale masinii si asa cum ma asteptam erau mai inalte, asa ca le am pastrat pe cele originale intrucat erau in stare foarte buna, le-am curatat si apoi regresat si e totul ok. Bineinteles ca am schimbat si kitul de protectie, am luat tot pe cel de la Bilstein. Apoi a urmat spatele unde la fel am mers pe B4, aici flansele Lemforder au fost la fel la inaltime ca si cele originale, kitul de protectie tot Bilstein. De asemenea am schimbat si suruburile cu care se prind amortizoarele pe fuzete, fata/spate, am mai patit sa se rupa la desfacere, aici nu a fost cazul, totul s a desfacut foarte usor, dar e indiciat sa fie schimbate, vin doar pe original. Desi doar un amortizor era scurs, celelalte fiind aparent in stare buna, nu mai lucrau cum trebuie, puteai fi comprimate usor si reveneau mai greu, cel scurs evident ca nu mai facea nimic, deci si daca nu au scurgeri, dupa 24 de ani clar nu mai lucreaza cum trebuie. Diferenta acum este masiva in felul cum se simte masina, insa e uimitor cum si pana sa le schimb totusi masina avea o dinamica ok, se simtea intr-adevar cam barca pe anumite denivelari si ruliu era mai mare in viraje, dar pentru cineva nepriceput ar fi parut ca totul e perfect. Concluzia este ca e bine sa fie schimbate dupa un anumit numar de ani chiar si fara sa aiba multi km chiar daca in aparenta par ok. Si pentru ca este E46 si sunt "faimoase" ca le place sa rugineasca, bineinteles ca atat pe spate cat si pe fata, in zona unde flansele au contact cu caroseria, am gasit putina rugina de suprafata asa ca am curatat, tratat, aplicat primer apoi, mici chestii care sper sa ajute in timp la longevitate. Costuri pentru aceste operatiuni, doar piesele undeva la cca 350Eur, fara manopera ca e munca mea . Urmeaza acum sa ma ocup de reconditionarea etrierilor si sa schimb furtunele de frana, pe spate in special, pe fata par aproape noi, la fel si discurile si placutele sunt noi asa ca deocamdata nu ma ating de ele, cand va veni vremea voi face un upgrade la cele de 328i care sunt putin mai mari.4 points
-
Dar de ce nu faceti voi un topic nou pt aceste dezbateri in loc sa il puneti pe Romulus sa faca si sa mute? asta unul. Doi, poate reusim si noi sa nu mai facem atata off topic LE: Pe alte forumuri deja am fi fost banati pt atata offtopic, asa ca sa apreciem putin acest libertinaj si sa facem si noi ceva in semn de apreciere2 points
-
Salutare, Gata prima revizie la 545e, la 17k cu uleiul de la nemtzi. Proprietarii de motorizari 40i/45e, ce ulei bagati? Masina a avut in Germania 0w30 iar in Romania sistemul le-a aratat sa bage 5w30, datorita temperaturilor mai mari. Asa ca am dat acordul pentru 5w30. Ei ziceau ca celalalt il baga doar la M si schimba la 5000 km.1 point
-
Nu degeaba au fost scrie recomandarile mai sus, atat de mine cat si de colegi. Problema nu e nici macar faptul ca e motorul schimbat, ci ca a fost un fiasco trecerea la injectie directa pentru BMW, motoarele pe benzina ale anilor respectivi fiind dezastruoase financiar pentru cine le detine. Chiar daca e in stare buna motorul, sa il tii functional si fara erori va fi un sac fara fund. Diferenta aceea de 2-3k de la achizitie despre care vorbesti este nesemnificativa cand pui in calcul ce inseamna intretinerea unui motor pe benzina problematic din perioada aia. Un N53 te poate ingropa de mai mult de 2-3k euro. Un N54 la fel. N52 e un motor fara vulnerabilitati mari, fiind injectie multi-punct si aspirat. Singurul lucru de mentionat e ca cel de 3.0 ar trebui cautat. 2.5, desi cu impozit mai mic, va manca ulei din cauza unei probleme specifice lui. Poti gasi multe informatii despre asta online. Masina e scumpa, in sensul ca se duce usor-usor spre 13-14k. Cine aude sumele astea si nu stie modelul sau ce reprezinta, probabil va spune ca esti nebun sa dai atat. Dar e clar pentru o nisa de oameni care cauta ceva anume. Acelasi lucru se aplica si pentru 125i. (care are tot N52-ul, unde difera doar softul ce poate fi preluat de la 330i si obtii aceeasi putere) Pot sa iti spun ca exista acum cateva luni 330i cu pachet M la 14k, cu 90k km, deci trebuie rabdare si un buget adecvat si gasesti ce cauti. Din punctul meu de vedere, nu e afacere sa iei una mai ieftina cu alt motor, mai rau te legi la cap cu probleme pe o masina veche, pe deasupra si cu putere putina. Daca nu te poti intinde cu bugetul, mai bine te reorientezi spre alt model, generatia E a avut doar cateva modele bune/de cautat.1 point
-
1 point
-
acelasi lucru poti soune despre Bmw, Mercedes , Porsche, si orice mai sus de o Toyota. totul la urma urmei atrage consumatorul avid de notorietare. de la haine la masina, la frizura. daca nu era vorba de asta avea toti aceiasi masina si aceasi garderoba ca Johnny Bravo.1 point
-
1 point
-
Gasesti multe informatii pe formurile din afara, sunt foarte multe informatii si aici pe forum, unele preluate, altele din experiente proprii. Daca vrei benzina, cauta N52-ul pe E90/E92. E92 o sa gasesti doar 2007-2008, E90 doar pre-facelift, deci pana in 2008. Pe facelift, as recomanda doar N55, dar cu rezerve, au avut probleme cu cuzinetii si trebuie tratata problema pana sa te lovesti de ea. Altfel, eu personal nu as cumpara nici un alt motor pe benzina din generatia E90/E92. Pacat de platforma, pentru ca restul motoarelor pe benzina au fost problematice, pe langa ca unele dintre ele nu au putere cat sa te bucuri de sasiu. PS: N52-ul in varianta 3.0 nu mananca ulei precum varianta de 2.5. Din pacate 330i-urile in stare buna sunt rare, cu atat mai rare in varianta cu cutie manuala.1 point
-
E, vezi, aici știu ca nu te referi la mine, pentru ca nu mi-am dat cu părerea, tu mi-ai cerut-o. Da' de unde supărarea, simți ca te încadrezi într-una dintre categoriile mai puțin măgulitoare? Ca o paranteza, și eu am pe shortlist doua masini cu multi cai. Dar eu îmi asum motivele pentru care ma uit după ele.1 point
-
@dismalskin Nu am F20, deci nu pot sa exprim o parere bazata pe experienta. Studiind diagramele in realoem, am ajuns la concluzia ca sigura diferenta este pasul filetului in hub, implicit pasul filetului in suruburile care fixeaza hub-ul in fuzeta. Altfel nu observ nicio imcompatibilitate. La diametru egal (in acest caz, M12) un filet cu pas mai mic (1.25mm vs 1.5mm), are ca principale avantaje rezistenta superioara, atat in tensiune cat si in foarfecare, precum si o tendinta mai redusa de a se slabi. Intrucat BMW a simtit nevoia sa indeseasca pasul filetului, probabil ca au fost statistic unele probleme cu prima varianta.1 point
-
Noi nu avem nici o legatura cu Norvegia,sau cu orice alta tara civilizata.Daca pentru ei,sunt termene de 10-15 ani, la noi va dura 30-40,cel putin. Inca fugim in spatele casei la wc si pe sosele circula carute cu cai si biciclete. Masina electrica,autostrada ,civilizatia si curatenia sunt niste mofturi in Romania,pentru inca multi ani de aici inainte.1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00