@Alex3245
Masura initiala de limitare a accesului EV in parcarile subterane a venit de la asiguratori, acestia nu doresc sa asigure/despagubeasca incidente de acest fel pentru ca riscul este imposibil de masurat sau foarte mare, avand in vedere ca o masina EV nu se poate stinge cu metode clasice, doar prin inundare (vezi Fremantle Highway ferry).
European Maritime Safety Agency (EMSA) si International Union of Marine Insurance (IUMI) au stabilit reguli stricte, termeni si conditii, pentru operarea in siguranta a vaselor cand se transporta vehicule EV, Hybrid si vehicule cu Gaz Lichefiat sau comprimat.
Ministry of Shipping and Island Policy din Grecia a transpus in cadrul legal regulile de mai sus.
Operatorii de feribot sunt singurii responsabili de admiterea unor masini care nu se incadreaza in regulile de mai sus si poarta singuri raspunderea consecintelor, ceea ce inseamna ca in caz de accident nu vor fi despagubiti si vor deconta toate pagubele unor terti.
Daca acum operatorii nu controleaza bateriile si rezervoarele de GPL sa fie maxim 40%, respectiv 50% incarcate, este doar pentru ca este nevoie de un timp pentru a se aplica masura, nu trebuie sa sperati ca "merge si asa", cu asigurarile in transporturile navale nu te joci.
Nu uitati ca unele companii din Norvegia nu mai transporta EV deloc, iar inca de acum ceva timp masinile cu benzina nu aveau voie ca rezervoarele sa fie mai mult de 50% pline.