Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 05/30/24 in all areas
-
sa mergi cu masina de cateva zeci de mii de euro fara casco, chiar si sa o tii parcata, este ca si cum ti-ai trimite nevasta pe strada in pizba goala. dar tu stii mai bine. acum stai si tremura la astfel de sincope ca poate iti ia masina foc si ramai cu banii pierduti.4 points
-
Dacă reiese de undeva ca am făcut scandal, atunci am pierdut din deprinderile limbii române. Cat despre “tratamentul” BMW, rămân la ideea ca e unul de kko atâta timp cat le-am scris în 8/9.04 despre problema mea și nu m-au contactat până acum ca să-mi spună ca este o situație reală sau e o eroare de sistem a BMW România. Aplicand teoria “dai un telefon la o cunoștință și rezolvi problema”, am aflat despre situația reală a mașinii. Daca așa apreciați mulți dintre dumneavoastră ca este o rezolvare normală, atunci înțeleg de ce așa merg treburile și deduc logic faptul ca “sistemul” este o creație a noastră. Asa cum recomanda cineva într-un post anterior, voi merge la BMW și voi spune ce problemă am. Aștept cu nerăbdare să-mi spună ce “este o eroare de sistem” sau ca “trebuie înlocuit racitorul de gaze” sau ce-o mai trebui… Apreciez ca mi-am făcut temele 100% (101 % sau mai mult înseamnă filosofie, ceea ce nu este valabil în fizică) și ca nu este normal sa apelezi la varianta ajutătoare “suna un prieten” ca sa afli despre niște hibe ale altcuiva. Parerea mea… Pe cei care apreciază ca “nu mi-am făcut temele”, cei mai vechi posesori de BMW și care cunosc cum funcționează sistemul, îi rog sa mă lămurească cum de îmi apare mesaj în bord ca trebuie sa schimb lichidul de frâna la un an după ce acesta a fost schimbat in rețeaua BMW. Nu de alta dar sunt nou atât pe forum cat și posesor de BMW și trebuie sa învăț și eu “mersul”. Multumesc. Duc mult.Asta e o joaca pe lângă ce-ți oferă viața. Pe de altă parte, defectul meu e ca nu pot să nu-i răspund unei persoane care nu înțelege ideea pe care vreau s-o expun sau celor care nu acceptă biodiversitatea umană și critică fără fundament.2 points
-
Eu zic sa iti iei cunostinta la ciocane atunci si sa nu te mai aprinzi asa tare, ca sare steriletul si nu e frumos. Scandal nu se face, iar daca se face, se face cand ai temele facute 101% si esti sigur de tot si orice.2 points
-
Ar fi bine sa o consideri o intamplare nefericita, sa te bucuri ca poti circuka in continuare, si sa nu mai visezi tu nu stiu ce servicii mirobolante in alte tari, ca poate fi mai distractiv: - intra Rachid in parcarea subterana, iti freaca masina, ii faci semn, agasat se opreste, mai si sare la scandal, ca e doar o bara julita si sa iti vezi de treaba, el e ocupat, are copii de crescut (mai exista o varianta la situatia asta, completeaza fff rapid constatarea, ca sa afli ca a completat intentionat aiurea, o cifra sau litera aiurea, semneaza rapid si iti zice ca se grabeste, tu om de buna credinta nu stai sa verifici de zece ori) -te duci la politie sa reclami incidentul, le dai numar de inmatriculare al celui implicat, politistul-functionar te indeamna sa depui doar o plangere cu autor necunoscut sa iti repari masina mai repede, ca altfel daca depui plangere impotriva cuiva iti trebuie martori, dureaa, etc....hai ca e doar o bara - pleci dupa o ora cu hartia in mana cu autor necunoscut si plin de sentimente antimigratie si suni la asigurare -constatatorul asigurarii iti explica ca masina are deja 3 ani, si ca erau ceva ciupituri de bara, deci nu noua, asa ca el va trimite raportul asa cum e in realitate -asigurarea te informeaza ca ai de platit o mica parte, ca nu era bara noua, sau daca nu mai astepti 2 saptamani alta expertia -esti programat de asigurare la un service (unul din cele multimarca, ce face prestari pentru reprezentante, ca aia au externalizat serviciile), toata lumea de asigura ca o sa fie bine -preiei masina peste 1 saptamana cu bara nealiniata, si ceva vopsea scursa, pai ei au facut ce scria in raport, de ce nu a vazut expertul sau tu ca era si ceva suport stramb -adreseaza-te asigurarii, care iti poate face o programare la un expert in 3 saptamani, sau un mediator ...dar sa nu uiti ca e doar o bara - anul urmator ai o mica crestere la prima de asigurare, ca ai avut incidente(valoarea asigurara scade, dar ai avut incidente) -te consolezi ca toate masinile sunt lovite, ca Occident ce visam noi in anii 90 nu mai exista, si ca pana la urma e doar o bara2 points
-
Eu nu-mi trimit nevasta in chixda goala pe strada. Cei cu știința vieții știu ca femeia face ce vrea ea, când vrea ea și nu ce i se spune. Dacă sunt alții care cred altceva, vor învăța și ei, la timpul lor, “ce e calea pe vale” cu femeia. Legat de casco, punctul meu de vedere este ca impunitatea morala pentru casco o reprezintă un eventual accident rutier și nu o problemă de genul acesta. Cat despre accidente cu mașini, am avut unul minor din culpa mea, în 1999, și îmi doresc să păstrez intactă statistica. Voi încerca să fiu mai atent la femeile care se plimbă în chixda goală pe stradă, poate remarc ceva plăcut ochiului. La etatea mea, mă mulțumește să văd și echivalentul unei Dacia 1300, bine întreținută. Multumesc pentru sfat.2 points
-
@michidutza BMW, ca si Mercedes sau Audi, este o marca premium. Acestea sunt foarte cautate nu neaparat datorita caracteristicilor de tehnologie, siguranta si confort care le diferentiaza de marcile populare, cat mai degraba ca instrument de reprezentare, de status social. Eu am intalnit destul de des, in special printre tineri, posesori de masini premium nou-noute care habar nu au cati cilindri are motorul, pe ce punte se realizeaza tractiunea, sau cate trepte are cutia de viteze automata. Tot ce conta este ca si-au luat o masina premium care sa ii reprezinte. Foarte complexe din punct de vedere tehnic si ingloband tehnologii de ultima ora, dar totodata supuse presiunii reducerii costurilor de productie si dezvoltarii in timp tot mai scurt a modelelor noi, sunt deja ani buni de cand masinile premium au frecvent probleme de fiabilitate si durabilitate. Peste acest aspect, aseaza traditia româneasca de a efectua servicii in bataie de joc si lipsa de respect fata de client, indiferent de domeniul de activitate. Si ai asftel raspunsul pentru problemele de care te lovesti in reteaua service BMW. Oricat de absurd ar parea, o masina Dacia este in prezent mai fiabila, mai durabila si mai reparabila decat un BMW. In principal datorita faptului ca, in nevoia de a fi cat mai ieftina, Dacia utilizeaza tehnologii ceva mai vechi, dar care au un mare atu: sunt indelung testate si optimizate. Spre exemplu, niciun model Dacia Logan din prezent nu are injectie directa de benzina. Ultimul BMW care a avut asa ceva a iesit din fabricatie acum mai bine de 10 ani (BMW M3 E93/E92).2 points
-
update! bine, update-ul e că m-am apucat de ea, momentan arată ca o mașină de dezmembrări Planul arată așa: -bara față jos - pentru acces la tot restul, și vreau să o fixez puțin mai bine in partea de jos unde se conectează cu scutul, să scap de gap-ul de aproape 1cm intre ea și capotă. Nu vine din fabrica cu vreun suport acolo, și in timp "se lasă" cu totul. -farurile jos - schimbat sticle și montat angel eyes cotton - am sunat în câteva locuri din zonă ce se ocupă și mi s-a cerut in jur de 1000 de lei, in condițiile în care le duceam deja demontate - încerc să le fac singur, mai mult din ambiție, că m-am uitat pe un diy si nu pare dificil deloc, mâine că plouă . Și dacă nu-mi iese, atunci ma duc la alții. -oil filter housing/oil cooler gaskets schimbate astăzi, curățat blocul motor de uleiul și jegul scurs de-a lungul timpului -mickey mouse flange inlocuit cu aluminiu - recomand tuturor posesorilor să o schimbe...a mea se ținea doar pentru că era strânsă, am scos-o bucăți. Upgrade-ul la aluminiu e foarte ieftin, și merită pentru peace of mind. -schimbat lichid servo - când m-am uitat la nivel am văzut că are lichidul greșit în ea, nu e culoarea care trebuie. -solenoizii vanos scoși și curățați preventiv -radiatorul dat jos - tot se umezea undeva in partea de sus, si picura pe la dopul de golire, plasticul din jurul lui. Urmează să ajungă altul, din dezmembrări ce-i drept, dar cu garanție. -incerc să fac un rebuild la clapeta DISA mare, am făcut rost de una întreaga dar nefuncțională (probleme electrice), încerc să fac din două una dacă nu-mi iese, comand una OEM , deși ustură la buzunar. Cu puțin noroc reușesc să dau câteva ture cu ea până plec înapoi2 points
-
Normal ca, casco te salveaza, dar nu fac casco pt un egr prost din fabrica, asta voiam sa zic. Mai ales dacă mașina e premium,,,1 point
-
Ce legătură are casco, cu racitorul prost din fabrica??? Casco îl fac pt alte motive, zic, nu ca ia foc mașina de la egr. .. Mai e și masina premium.. Și cu casco nu ești sigur de nimic pana nu vezi banii în cont.1 point
-
Nu stiu de ce va plangeti, ca inca asigurarile in Romania sunt destul de ieftine! Si eu sunt de parere ca la masini de peste 25/30k eur CASCO ar trebui sa fie obligatoriu. Si CASCO nu e doar pentru tine, ca faci tu masina praf ca prostu, ci pentru evenimentele neprevazute, cand da o grindina, cade un copac pe masina, ti-o loveste careva si pleaca... etc Eu mi-as scos CASCO pe un an doar din schimbul unui parbriz crapat... Cat despre reprezentante, eu sunt FOARTE multumit de ce avem in Oradea, oamenii sunt super amabili si profesionisti. Si eu am avut rechemare pentru racitor si egr, am aflat atat in online verificand seria de sasiu, cat si prin avertizare cu mesaj in masina. Am fost la ei, au citit cheia, au comandat piesele si undeva in 2-3 luni parca m-au programat si au inlocuit totul gratuit. Daca au timp, spala si masina de fiecare data cand iese din service, si la fiecare revizie completeaza gratuit si lichid de parbriz. Preturile mi se par normale/decente pentru o reprezentanta ( departe sa ma simt furat ) si fiind client vechi/fidel vorba aia mai pica si de-un discount la maponera si/sau piese.1 point
-
Mai adaug si eu un mic update. Facut un upgrade la frane de 330 fata spate. Nu am schimbat bratele spate, am facut o romaneasca gasita pe forumurile de dincolo Etrierii au fost reconditionati cat de cat, schimbat furtune, lichid. Am schimbat si ambreiaj plus volanta, chin cu accesul dar mnah. .1 point
-
1 point
-
Da, si noi la munca ne servim prioritar clientii constanti. Unul care nu vrea sa stie de noi ani de zile este ultimul pus la coada. E normal astfel.1 point
-
Da, nu gresesti sunt destul de fiabile. Pe mine m-au tinut peste 50k km (peste 2ani) pe roti ne-tractoare/ fata.1 point
-
O stii si ti-o repet, renunta la stilul romanesc sa te intereseze si sa ii faci calculele vecinului. E alegerea fiecaruia si asta nu arata ca e indolent sau ceva, si eu am fost in aceeasi situatie si am "facut" 9000 euro in 3 ani cat a stat masina la mine, adica echivalentul pretului casco, neavand niciun incident sau vreo zgarietura. E cum eu urasc persoanele care isi fac credit sau leasing pe masini 50k +. Daca nu iti permiti cash o masina de valoarea aia, nu te baga, nu e de tine. O teorie nemtzeasca zice ca masina trebuie sa fie 30% din salariul tau anual. si asta fiindca e placerea ta Altfel si Passat-ul te duce in acelasi punct. @michidutza, revenind la subiectul tau, recomand sa iei un raport service/document care atesta ca a fost doar o informare, mod de calcul transmis de sistem si nu reprezinta o amenintare pentru masina ta. Scrisa, cu semnatura si stampila service. In caz de Doamne fereste, pe cale legala vei avea un punct de aparare.1 point
-
va multumesc pentru raspunsuri, i-am scris lui Alex in privat! O zi frumoasa!1 point
-
Foarte interesanta informatia, multumesc. Sub 10Kg pentru o janta 8"x18" este de-a dreptul excelent si uimitor. O veste buna, dupa multi ani in care jantele originale BMW ajunsesera de-a dreptul obeze - spre exemplu, cele de 18" pentru E86 Z4M aveau cca. 12Kg fata / 13Kg spate. Banuiesc ca revenirea la jante mai usoare este o consecinta a necesitatii de a reduce consumul, pentru respectarea limitelor de emisii impuse de EU.1 point
-
La 60k km nu este necesara curatarea admisiei,mai mult ca sigur si aia la filaret au vrut sa puna intai diagnoza pe masina, sa vada despre ce e vorba,perfect profesional.Nici o masina care ajunge in service la prima intrare,nu se repede nimeni cu ea pe elevator s o demonteze,prima mutare este diagnoza,sa stie ce are de facut mai departe… Eu ma mir de relatia cu cunostinta aia,adica merg cu o problema,zice da,e o problema si ma trimite la plimbare. Nu am mai auzit asa ceva.1 point
-
eu inclin sa cred ca nu ai o actiune tehnica deschisa, ci un mesaj de avertizare pentru verificare. vezi pe poza trimisa tie de cunostinta daca are nr 1sacc011056 sau 1sacc023714. daca ai g30 LCi sunt convins ca nu e rechemare tehnica.1 point
-
Dacă nu-ți apare rechemare aici , probabil te uiți la un mesaj vechi, și a fost rezolvată problema. Este imposibil să fie campania activă pentru seria ta și să nu apară aici.1 point
-
Double check: https://www.bmw.ro/ro/footer/quick-link/bmw-vehicle-recalls.html Folosește seria de șasiu și poți să verifici singur, pe site-ul lor. În aplicație nu ai mesaj? Macar de informare...? Eu sunt notificat și în infotainment și în aplicație chiar și pentru diverse revizii și am un amarat de F34, nicidecum un G1 point
-
done! Nu aveam nici o șansă să bag gheara prin gaura de la disa mare și să o pot și ghida cum trebuie, pe toate forumurile si pe unde m-am mai uitat "trebuie admisia dată jos" . Ei uite că nu trebuie.... decât puțin Am demontat airbox-ul, și toate șuruburile ce leagă admisia de bloc, și am făcut destul spațiu cât să scot încă un flap de la disa mare, parea că e de foarte mult timp acolo, avea eroziune de la cât aer a trecut pe langa el dar acum sunt mai liniștit. Am reușit să mișc admisia suficient cât să înlocuiesc disa mică, mâine trebuie să ajungă și cea mare pe care cred că o schimb in 15 minute, la cât am învățat desfăcând pe aici. A pornit, m-a speriat că ieșea fum de undeva, dar din fericire era doar puțin wd40 scăpat pe șerpi. Overall, cum ar zice Borat: GREAT SUCCESS! abia aștept s-o vad dacă își schimbă mersul după ce o schimb si pe cea mare1 point
-
Cateva exemple, fara ca lista sa fie completa: M10, M20, M30, M50, M60, M70, M73.1 point
-
Jesus Christ... Exista oare vre-un motor de la BMW in care sa nu intre vre-un "flaps" intr-o forma sau alta?1 point
-
Surprize, Surprize cu Andreea Marin. Știind ca am eroare pe disa mică, având si șuruburile de la alternator si clapeta de schimb, am zis să o fac astăzi, să nu o las așa, ca să ma pot bucura de ea când revin de la muncă peste o lună și puțin. Dacă tot am dat airboxul jos, am zis "ia să ma uit la disa mare înainte,chiar dacă nu am nici un cod pe ea , că e aici sub 4 șuruburi, și imi ia 5 minute" Prima surpriză a zilei: am găsit-o fără flaps... Văzând part numberul, m-am bucurat că am una din versiunile vechi, full plastic, fără pin de metal, la care și dacă ajunge vreo bucățică in motor, e "mâncată" fara damage prea mare. Ok, ok, am împrumutat un endoscop si am găsit-o întreagă aproape, stătea cuminte intre cilindrul 5 și 6, in partea de sus a admisiei, am reușit să o dau afară cu o sculă specială (trimit prin curier dacă mai vrea cineva ). Bucurie, fericire, GATA! lasă că îmi comand azi și disa mare, o înlocuiesc pe cea mică si am încheiat "dacă tot am endoscopul pe mâna, nu mai bine dau un ochi pe tuburile de admisie? sa văd cum arată supapele, pentru curiozitatea mea" Surpriza nr 2:in cilindrul 6 mai am 2 bucăți de disa... probabil una este flapsul de la disa mică, si cealaltă o bucată dintr-o altă disa mare înlocuită în trecut, sau nu știu, cert e că am mai multe decât trebuie . De-aia consuma atât de mult, de-aia nu-mi plăcea cum trage, de-aia mi se pare că zdrăngănea ceva pe la motor... de-aia.. Partea bună e că supapele arată bine toate, și chiar dacă a mâncat vreo bucățică din ele, nu a cauzat nici o problemă la motor. Partea proastă e că trebuie să dau toată galeria de admisie jos... timpul nu-mi permite momentan, așa că las totul pe standby pentru sfârșitul lui mai când ma intorc, și o voi face împreună cu garniturile de la carcasa filtrului de ulei, și mica pierdere de antigel pe care o am. Partea și mai proastă e că deși am făcut puțin peste 1500km cu mașina de când am luat-o, si cine știe cât a mai mers așa înainte, acum mi-e frică și să o pornesc cel mai bun exemplu de "ce nu știi nu te afectează". edit: am găsit o jucărie interesantă pe la Hornbach, o gheară flexibilă. fug repede să iau una, și cu puțin (foarte mult) noroc reușesc să le scot fără să dau și admisia jos. Wish me luck guys1 point
-
Mai ridic praful putin... Nu prea am mai facut chestii la masina, doar condusa zilnic, facuta revizie anul trecut, montat o saracie de navigatie android cu toate acareturile (camera, IBUS app, etc) Weekendul asta am fost la munte, facut ITP-ul, unde am descoperit ca am o bieleta antiruliu pe fata rupta si firul care imi deschide portbagajul plus cel de la becurile de nr e rupt. Am schimbat bieletele, facut schimb de ulei, filtru si saptamana asta sa ma uit la acel fir sa vad ce ii fac. Trebuie inlocuita volanta ca e la capat de drum, face galagie. Si sa vad cum fac sa gasesc unde sa imi repare un scaun, s-a rupt pielea la suportul lateral. (doar ca la cate povesti am auzit cu tapiterii din ro, mi-e ca mai bine caut un alt scaun) A trebuit sa inlocuiesc parbrizul deoarece am vrut sa il curat si cand am dat oglinda jos, s-a dat cu tot cu sticla, era incins... Nu am gasit pe stoc pe nicaieri ceva ok, si a trebuit sa ma multumesc cu unul chinezesc cu loc pentru senzor de ploaie/lumini asa ca trebuie sa caut acum capac, senzor si oglinda. Saptamana trecuta Duminica am gasit acel semicerc de arc in cauciuc, facuta pana, apoi Marti gasit in celalalt cauciuc un surub, facuta iar pana, ambele pe spate, traiasca bucurestiul. Am ajuns la 250000 km, motorul inca e intreg, deci pare sa fi facut o treaba decenta, sunt putin surprins pe de-o parte. https://ibb.co/3TzZ18Y https://ibb.co/cCTyDvf https://ibb.co/27rHHrs https://ibb.co/QMm6dST https://ibb.co/fMCcYsk https://ibb.co/wrKNjYy https://ibb.co/VCwvqw1 https://ibb.co/SBtBhh7 https://ibb.co/gt3Whv71 point
-
Am ales să scriu aici și nu la un topic despre un model anume din simplul considerent ca se poate întâmpla oricărui posesor de BMW. În urmă cu aproximativ 2 luni îmi apare un mesaj de atenționare (G30). Mașina continuă să funcționeze, ajung la București și, cum sunt un om precaut de felul meu și vreau să tratez cauza ca să evit atât daunele fizice cat și cele materiale ale efectului, pun mâna pe telefon și sun o cunoștință (nu prieten) care lucrează la reprezentanta BMW de-o veșnicie. După ce îi spun ca am optat sa-l sun (pentru prima oară) doar pentru a obține o informație de încredere având în vedere ce se tot scrie despre BMW-uri luate foc pe autostrăzi și pentru a evita o eventuală astfel de situație neplăcută, îi comunic seria de șasiu, iar după o scurtă verificare bazele de date BMW, îmi spune ca mașina are o rechemare în service pentru verificare. Totodată, îmi spune să apelez un număr de telefon (ceva număr general de relații cu clienții) la care, după ce va fi verificat auto după seria de șasiu, voi fi programat pt verificare (auto figurează cu rechemare pentru verificare, nu pt înlocuire răcitor de gaze care, după cum mi-a spus persoana respectivă, dacă nu e tratată cu seriozitate, poate conduce la autoincendierea mașinii). Am apelat acel număr de telefon, mi-a răspuns o doamnă care, după ce mi-a verificat mașina după seria de șasiu, mi-a spus ca mașina nu apare în bazele de date cu rechemare. Cunoștința mi-a trimis poza cu monitorul calculatorului pentru a mă liniști ca mașina este chemată pr verificare, nu pentru înlocuire piesă (răcitor de gaze - de regulă). După câteva momente de pauză în care recunosc ca am rămas blocat pentru ca nu înțelegeam situația, am întrebat: “ok, dar atunci de ce îmi apare acel mesaj pe calculatorul de bord?”. Doamna mi-a recomandat să trimit mail la o adresă comunicată de ea, mesaj în care să încarc foto cu mesajul afișat. Au trecut aproximativ două luni de atunci și nu am fost sunat de BMW. Oare sunt prea pretențios eu ca îi deranjez pe cei de la BMW cu asemenea “banalitate”? Sau sunt prea nerăbdător cu ei în ceea ce privește răspunsul lor la problema mea?0 points
-
M-ar ajuta un sfat legat de cum trebuie sa abordez reprezentanta pentru a identifica problema și a o remedia înainte de agravare (dacă are o problemă). Cum se ajunge la acest “stat în stat” în lumea auto? Intrebarea vine de la un posesor de BMW de aproximativ 4 luni (eu sunt acela) dar care nu are puterea sa înțeleagă lumea service-urilor BMW. M-am lovit de prea multe anomalii in 4 luni și mă surprinde ca e vorba de BMW și nu de Fiat, Dacia sau alte asemena… Ca să enumăr din cele care îmi dau cu virgulă: - fac verificare după cumpărarea mașinii (61000 km, cu istoric BMW), mecanicul foarte recomandat care “mănâncă BMW-urile pe pâine” (nu dau nume pt ca e cunoscut) și la care ajungi aproape la fel de greu ca la un medic notoriu, îmi spune ca mașina e foarte bună dar trebuie să bag vreo 3200 de lei în ea, - fac programare la BMW Filaret (o intreaga aventura sa faci o astfel de programare daca nu ai aplicație) pentru schimb ulei și filtru ulei după cum mi-au oferit graficul cu disponibilitățile pentru rogramare. În jumă de oră mă sună un reprezentant de la BMW Filaret și îmi spune ca nu-mi poate onora programarea pentru ca la acea oră finalizează lucrările din ziua respectivă! Mă programează după 3 zile… Întreb de curățatul galeriei, iar inginerul care m-a sunat îmi spune ca asta se stabilește doar cu diagnoza care costă 450 lei. Evident ca vreau s-o curăț preventiv, fără diagnoza. E bine ca o curăț preventiv, e bine ca economisesc 450 de lei. Dar BMW Filaret o face doar cu diagnoza… - acum asta descrisa mai sus…. Tare ciudată lumea asta a service-urilor BMW.0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00