Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/13/24 in all areas

  1. Vand eu un X3 cu km putini si full si mai ieftin decat vrei tu sa dai pe x5f15, PM me.
    1 point
  2. Personal as lua 2.0 diesel pe F15 daca vrei ceva mai ieftin de intretinut. Am avut si este chiar decent daca nu ai pretentii de M50d de la el. Despre 40e stiu ca se plangeau utilizatorii ca daca ramai fara baterie, este foarte greu de miscat masina si consuma mult. Mai sunt si greu de gasit (comparativ cu 25D).
    1 point
  3. tot zic că ma apuc de estetică, și nu mă lasă . Aveam o trepidație ușoară in treapta 2, care s-a înrăutățit in cateva zile. După o verificare au cerut schimbate ambele cuple flexibile ale cardanului, si rulmentul intermediar, și o mică surpriză la eșapament...ma miram de ce tot îmi aruncă coduri lambda 2, pentru că la câțiva cm de el era mare ruptură la conexiunea intre headers și evacuare. Totodată am schimbat si bucșa de la schimbător sperând să scap de jocul lateral al acestuia, a mai scazut si schimbările de viteză sunt mai precise, dar mai sunt de schimbat încă 2 bucsi mici aproape de cutie pe viitor. That's all for now, sper, continuăm peste o lună când revin in țară
    1 point
  4. Am descis acest topic pentru ca am vazut destul de des pe forum doua spete (aparent distincte) de intrebari. Pe de o parte, intrebari de la persoane care intentioneaza sa isi cumpere un BMW, avand drept principala motivatie “mirajul” marcii. Pe de alta parte, intrebari de la persoane care au cumparat deja un BMW, dar au facut asta in necunostinta de cauza. Ca urmare, am considerat util sa sintetizez cateva idei generale, care pot constitui un ghid "neortodox", in special pentru cei din prima categorie de mai sus. Important: cele de mai jos reprezinta strict o opinie personala. In nici un caz nu sunt adevaruri absolute. Foarte probabil, multe din ideile de mai jos pot fi, sau vor fi, combatute de alti forumisti. 1. A existat o anumita perioada in istorie cand un posesor entuziast, inzestrat cu un bun bagaj de cunostinte tehnice, suficient timp liber si un set rezonabil de scule de uz general, putea sa realizeze de unul singur si la un bun nivel calitativ majoritatea operatiilor de intretinere si reparatie specifice BMW-ului sau. Daca, in plus, avea si acces la un garaj spatios dotat cu groapa de vizitare, atunci mecanicul amator putea repara (aproape) orice. In cazul automobilelor BMW, aceasta era a apus aproximativ odata cu introducerea seriilor 7er E65, 5er E60 si 3er E90 (+ derivatele respective). Si nu ma refer doar la sistemele electronice, care abunda. Din cauza unei suite de factori - printre care complexitatea tehnica, reducerea costurilor, “planned obsolescence” - motoarele BMW din generatia “N” prezinta frecvent probleme tehnice a caror remediere este de regula costisitoare. Desi sunt prea recent introduse pentru a trage concluzii, ma astept ca acest lucru sa se dovedeasca valabil si pentru motoarele din generatia “B”. De retinut: cam orice model BMW post-2002 - cu o perioada de tranzitie aproximativ intre 2002-2005, este scump (sau, dupa caz, chiar “foarte scump”) de intretinut si reparat. Fara o buna experienta tehnica privind BMW-urilor moderne, cat si un set de “special tools”, nu veti putea economisi o suma semnificativa efectuand personal intretinerea masinii. Pe de alta parte, modelele pre-2002 sunt deja foarte vechi. In concluzie, “BMW” si “intretinere ieftina” nu mai pot fi utilizate in aceeasi propozitie. 2. In piata apar frecvent BMW-uri second-hand, la preturi foarte atractive (= sub pretul mediu al pietei pentru modelul / anul / rulajul / starea masinii respective). Intretinerea acestor masini, insa, costa proportional cu pretul pe care il aveau cand au fost noi. Un BMW second-hand este ieftin pentru ca, din cauza uzurii sau a unor defectiuni acumulate, repararea si/sau intretinerea lui au devenit nerentabile pentru posesor. De regula, vanzatorul nu informeaza cumparatorul cu privire la problemele respective. Sunt relativ frecvente cazurile in care masinile scoase la vanzare au fost “cosmetizate” in diverse moduri, cu scopul premeditat de a ascunde defectele si a insela cumparatorul. De retinut: Este aproape garantat faptul ca, achizitionand un BMW cu un pret (foarte) atractiv, primiti la pachet si o serie de probleme tehnice, sau chiar legale, care se vor dovedi costisitoare. 3. Cu cat rulajul (real) al unei masini este mai mare, cu atat uzura acumulata si probabilitatea de a crea probleme tehnice este mai mare. Unii considera ca, daca motorul unei masini se prezinta in stare tehnica foarte buna la “n” sute de mii de Km, atunci masina respectiva este un deal bun. Gresit. Nu doar motorul se uzeaza, ci si transmisia, suspensia, interiorul, chiar si caroseria (materialul oboseste dupa nenumarate torsiuni in timp, apare rugina, etc.). Toate piesele de plastic si cauciuc imbatranesc. De retinut: Chiar daca rulajul nu este principalul criteriu in alegerea unui BMW second-hand, este o buna practica sa cautati un automobil cat mai bine intretinut si cu un rulaj real cat mai mic. 4. In prezent, a avea un BMW este mai mult decat oricand un exercitiu de imagine personala, de “show-off”, de afisare a unui statut social (fie el real, sau “wannabe”). Nu inseamna ca toti posesorii de BMW si-au cumparat masina in acest scop, dar foarte multi se incadreaza in aceasta categorie - deseori fara a recunoaste acest lucru. (Aproape) orice BMW care nu face parte din portofoliul curent de productie, sau din generatia imediat anterioara celei curente, este un model invechit. Exceptie fac modelele speciale / deosebite, care au fost produse in putine exemplare, precum si modelele care au deja statut de masina clasica. Acei “wannabes” care circula in prezent prin tara cu BMW-uri cu volan pe dreapta, si/sau inmatriculate in Bulgaria, de regula si intr-o stare tehnica proasta, nu mai atrag nimic altceva decat zambete ironice. De retinut: daca vreti sa va luati un BMW din motive de imagine, aceasta presupune implicit ca masina sa fie pe de o parte cvasi-noua, iar pe de alta parte intr-o stare estetica si tehnica foarte buna. Daca sunteti in situatia de a “stoarce” bugetul (fie la cumparare, fie la intretinere) pentru a va permite un BMW, atunci poate ar trebui sa analizati obiectiv daca nu cumva o alta marca de autoturism se potriveste mai bine nevoilor voastre reale. 5. O exceptie la pct. 4 de mai sus o reprezinta cei care isi cumpara un BMW pentru modul in care se conduce acesta, pentru anumite caracteristici tehnice disparute din gama BMW, sau pentru placerea de a efectua acasa diverse reparatii in stil “old school”. Spre exemplu, un serie 5 E34 525i poate fi interesant pentru ca ofera soferului posibilitatea de a conduce o masina dinamica (la vremea ei) si echilibrata, fara sisteme electronice de asistare. In general, este o expresie a pasiunii pentru modelele exclusiviste sau clasice. Ceea ce nu inseamna deloc ca este o pasiune ieftina; dimpotriva. Masina clasica nu inseamna in nici un caz “rabla”, iar intretinerea poate fi mai costisitoare decat in cazul unei masini noi. De retinut: analizati cu sinceritate daca va incadrati in mod real in acest tip de exceptie, sau in fapt vreti un BMW pentru motivul exprimat la pct. 4 de mai sus, dar nu va permiteti mai mult decat o vechitura. 6. Unii dintre noi, in speta cei care au trecut de jumatatea teoretica a vietii, au cunoscut BMW ca fiind producatorul care fabrica automobile sportive si fiabile, a caror tinuta de drum si performante tehnice (raportate la clase de caroserie si motorizari echivalente) erau intotdeauna deasupra concurentei. Doar Porsche mai umbrea, din cand in cand, aceasta stare de fapt. BMW este insa acum o cu totul alta firma. Astazi, BMW produce o groaza de modele Sport Activity Vehicle (X1, X3, X5, mai nou X7), Sport Activity Coupe (X2, X4, X6). Aici se mai adauga “blasfemii” precum 2er Active Tourer, care prin forma de caroserie, motorul montat transversal si tractiunea fata parca si-a propus sa nege orice caracteristica fundamentala a modelelor de altadata. Sa mai mentionez i3? De retinut: Oricat de mult ar stramba din nas “puristii”, cea mai mare parte a modelelor BMW din prezent au foarte putin ADN in comun cu modelele clasice, care au consacrat marca. Aceasta pentru ca BMW traieste si se dezvolta datorita acelor clienti care in primul rand cumpara masini noi, iar in al doilea rand ulterior cumpararii le intretin la reprezentantele BMW. Cumparatorii de BMW second-hand, si in special cei care isi intretin masinile in afara retelei BMW, sunt, in esenta, neinteresanti pentru companie. 7. Soselele din ziua de azi sunt foarte aglomerate. Nu numai in Romania (cu problemele sale arhi-cunoscute de infrastructura), dar si practic in orice alta tara europeana. De asemenea, in cam toate tarile Politia utilizeaza tot felul de echipamente moderne de supraveghere a traficului. Cu execeptia (dis-de-) diminetilor de weekend si a unor situatii deosebite care confirma regula, in mod uzual este aproape imposibila conducerea unui BMW modern, pe drumurile publice, aproape de maximul capabilitatilor sale dinamice. La prima vedere, dilema de a alege intre un M5 si un 520i are o solutie evidenta pentru orice pasionat. Dar, luand in considerare pe de o parte costurile aferente unui M5 (achizitie, intretinere, consum, taxe, devalorizare) si pe de alta parte cvasi-imposibilitatea de a pune in valoare M5-ul in traficul curent, altfel decat mergand iresponsabil si riscand amenzi uriase, optiunea M5 nu mai este atat de evidenta - poate cu exceptia obisnuitilor circuitelor de viteza. De retinut: in utilizarea de zi cu cu, modelele BMW moderne, cu motorizari din zona de jos a gamei, sunt uneori o alegere mai practica decat cele de varf de gama.
    1 point
  5. Legat de DPF off eu recomand un pic mai multa constientizare. Stiu ca poate suna asa dramatic, dar orasele sunt tot mai poluate, cancerul de plamani la nefumatori e o afectiune din ce in ce mai prezenta ( din pacate am in cercul apropiat un exemplu). Pot sa inteleg ca un nene are masina pe motorina cu norma de poluare Euro 3, fara DPF si ca polueaza. Asta e, de atat a avut bani sau cand si-a cumparat-o inca nu aparusera prea multe modele cu DPF. Dar pe unul care are o masina care poate fi considerata inca moderna, care inca mai are ceva premium in ea, si isi scoate in mod intentionat DPF-ul doar ca sa poata sa o resofteze, nu pot sa-l inteleg. Poate acel individ are impresia ca el respira alt aer sau ca nu poate fi afectat. E clar ca nu avem cum sa trecem toti pe electrice (si nici alea nu sunt pana la urma 100% nepoluante din cauza bateriilor), dar macar sa respectam sistemele antipoluare existente. Mi se pare si mai trist cand vezi un un F10, G30, F01, G10 chiar, cu soba dupa el. Am avut si eu o masina Euro 3 si oricat imi era de draga, nu puteam sa umblu la portbagaj cu motorul pornit.
    1 point
  6. Țin sa te contrazic, probabil nu ai destula experiența. O mașina se strica oricum, nu se strica pentru ca i faci soft, vorbesc de softuri profesionale cu dyno. Softurile le faci de placere si ca mașina sa aibă mai multă putere, nu le faci pentru o anumită situație. Clar te ajuta pentru ca un stage 1 schimba total mașina. Cu soft se vor uza niste componente mai repede ? Aia da, însă fiecare își asuma sau nu.
    1 point
  7. (continuare) 8. Miscarea ecologica castiga teren in Europa, iar autoturismele care functioneaza cu benzina sau motorina vor fi supuse unor constrangeri din ce in ce mai severe. Nu este departe momentul in care si in Romania vor aparea restrictii de circulatie in functie de norma de poluare (“Euro”) si/sau de emisia de CO2. Nu atat din ratiuni ecologice, cat din atractia irezistibila a primariilor catre noi surse de venit. De retinut: atunci cand cumparati un BMW pe care intentionati sa-l pastrati mai mult timp – si, in mod special, pe care il veti utiliza pentru deplasari in orasele mari - este indicat sa optati pentru un model care se incadreaza cel putin in norma de poluare Euro 5 si, preferabil, care sa aiba emisii de CO2 cat mai reduse. Atat timp cat respectati pct. 4 de mai sus (anume, BMW-ul sa fie din portofoliul curent de productie, sau din generatia imediat anterioara celei curente) masina sigur va fi cel putin Euro 5. (Nota: recomandarea este valabila in momentul publicarii acestui post si trebuie adaptata la evolutiile viitoare) 9. Spre deosebire de majoritatea marcilor “populare”, un BMW se devalorizeaza mult mai rapid. Iar evolutia din ultimul deceniu a pietei auto second-hand din Romania a dovedit ca devalorizarea este, deseori, peste chiar cele mai pesimiste asteptari. De retinut: luati in calcul faptul ca, la revanzarea unui BMW, veti avea de suportat o devalorizare consistenta, pe care aproape sigur o subestimati, precum si ca banii investiti in intretinerea (chiar si) ireprosabila a masinii sunt practic nerecuperabili, chiar daca un exemplar bine intretinut se vinde mai usor si la un pret mai bun decat unul neglijat.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.