Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/28/24 in all areas

  1. Salutare, Dupa cele doua proiecte BMW F36 430dsi BMW G20 330i urmeaza BMW G22 M440i. Visam la el inca de cand am ales 330i-ul.. dar nefiind buget, am facut un mic compromis la momentul respectiv. Dar.. ieri am ajuns in Germania si azi ar trebui sa pornesc spre casa cu ceea ce cred ca va sta mult timp la mine. la prima vedere, voi completa kitul M Perf Carbon cu Lip si Side Skirts, plus jantele pe care le aveam pe G20.
    12 points
  2. Salutare, eu sunt noul proprietar al acestui superb G20 330i. O sa continui postarile aici in cazul in care ii voi face modificari, dar... momentan nu am ce sa ii fac, este perfecta, o masina intretinuta extrem de bine si cu modificari foarte finute. Vreau sa mai adaug si ca BlshOp-VR6 este un om de nota 20, pe langa faptul ca este un adevarat pasionat. Am fost foarte impresionat de toata interactiunea cu el in procesul de cumparare al masinii. Iar despre masinuta... pentru mine e primul BMW si mi se pare o masina incredibila, cu cat o conduc mai mult cu atat imi place mai mult. Masina a fost atat de bine intretinuta de BlshOp-VR6 incat ma simt de parca mi-am cumparat o masina noua.
    1 point
  3. Are prea putini cai, cred ca merita mai multi
    1 point
  4. Nu scapam anul viitor de impozitul progresiv Este tipic unei tari comuniste plina de putori, "am luat de la bogati si am dat la saraci" Se castiga masa electorala masiva de la unii. Oricum, aia afectati de impozitul progresiv nu sunt votantii lor. Nici aia cu EV nu sunt votantii lor, deci va aparea impozitul. E drept, nu chiar acum pt ca mai suporta amanare.
    1 point
  5. @Cojosan sper ca nu te-ai dus prea departe. Iata am eu un rapsund pentru tine pentru ca am inca un E90/91 din "era" aceea 2005/2006. E drept ca eu il am de la approximativ 250k km pana in prezent la peste 500k km. Si spre surprinderea tuturor aceasta masina nu va pleca prea curand din posesia mea. Si nu pentru ca arata exemplar sau ca a e vreun model clasic. Ci pur si simplu ca este masina pe care ma bazez. si cand spun ma bazez stiu ce spun pentru ca de peste 10 ani o intretin singur. Asadar pot cu siguranta sa iti spun ce pica sau se strica la ea. Motorul te asigur ar fi ultimul care se va strica daca faci ce fac eu; dar asta e alta poveste cumva.. Ar fi bine sa spui daca masina mai are inca filtru DPF? Daca are e foarte bine. E drept ca asta e primul model (seria 3) caruia i s-a instalat filtru DPF. Dupa acest model au aparut E90 cu motoare N47 (acele motoare cu problema distributiei). La M47 problema distributiei nu este nidecum atat de prezenta ca la N47. Deci filtru DPF se va umple, probabil o sa ai batai de cap din cauza lui, fiins primul model de DPF, tehnologia, controlul staocarii emissilor era la inceput in acei ani. Si de aici probleme destul de frecvente.. pentru "utilizatori". Dar nu dispera, un diesel din start ar trebui sa nu fie condus prin oras. Probabil acest lucru ar fi bine sa il stii si sa il intelegi pentru binele oricarui diesel modern pe care o sa il mai ai. Deci ar trebui demontata galeria de admisie si inspectata, eventual curatata. In ea sunt niste clapete, .."renumite", adica e praosta reputatie, instalate si pe E46, aceleasi motoare, dar care isi cam inghiteau aceste clapete. Deci daca inspecteti admisie, o cureti cum poti mai bine si clapetele care au niste mici suruburi a caror capete il poti vedea daca cureti tijele in care sunt insurubate, daca vezi avele capete cumva usor nituite - adica varful surubului, capatul lui dintija usor umflat chair in mijloc, adica se observa ca si cum o bila mica a fost impinsa acolo in caul lui, inseamna ca partea filetata din tija aceea a FIECARUI SURUB, a fost nituita si poti fi sigur ca nici o clapeta nu va cadea de acolo sa fie inghitita de motor. Daca nu vezi nimic de genul acesta .. te poti ingrijora, dar si asigura daca clapetele sunt stranse si ..eventual periodic inspecta acele clapete.. Dar despre asta ne poti relata mai tarziu, daca faci poze la acela clapete la varfurile suruburile iti pot spune ce si cum. Sunt si alte solutii pe care ti le pot sugera.. Apoi, poate pica alternatorul dupa cam 300-350k km.. Se pot duce rulmentii spate. Asta e oarecum usor de identificat - se aude un huruit specific pe la 35-40-45 km/h si creste in intensitate si de acolo in sus, cu timpul.. trebuie schimbati (marca FAG din sursa sigura, de incredere) Ventilator din bord, in functie la ce turatie il folosesti.. Se pot rupe arcuri pe fata sau spate... de obicei se rup dupa 10-12 ani, daca u pete de rugina pe ele.. Retine, toate astea sunt lucruri normale la orice masina veche pe care o vei avea. A se poate, si nu ieftin de data asta, strica - uza volanata cu masa dubla, care incepe sa trepideze la plecarea de pe loc. Se schimba cu tot cu kitul de ambreiaj pentru a nu plati manopera de doua ori... pentru caatunci cand se va- uza ambreiajul v-a trebui sa platesti din nou. pentru schimbul acestuia, pentru a ajunge aproape in acelasi loc.. Eu, daca esti meserias te-as putea incuraja sa pastrezi si sa tragi de masina aceea cat poti.. Este unul dintre ultimile modele cu bloc motor din fonta! Dupa el s-au facut doar din Alusil, indeosebi Alusil, probabil cu mici exceptii. A desigur periodic trebuie schimbate bujiile incadescente; acestea sunt garantate 40k km, sunt facute de compania BERU si schimba o data toate. Ele participa la regenerarea DPF-ului precum si la pornire motorului, cel putin asa au fost prevazute la acest model de BMW. Termostatul principal dupa cum si termostatul EGR-ului nu tin mai mult de 5 ani. E relativ usor de schimbat. Temperatura motorului trebuie sa fie la peste 83-85 de grade, chiar 90. Sub 80 si chiar 74 de grade trebuie investigat. Ce iti recomand cel ma mult pentru inceput este sa schimbi toate lichidele masinii, Lichid de frana, ulei din diferential, ulei din cutie de viteza, ulei mortor si filtru. Nu as merge pe cuvantul dat de vanzator. Schimba si lichidul din pompa hidraulica a directiei, daca are acest tip de directie. Lichidul de racire se schimba pe la 5 ani iar cel de frana dupa 2-3 ani, asta este din manualul de intretinere. Ambele schimba la timp, o sa ai zero probleme fie cu franele fie cu circuitul de racire. Lichidul de frana e DOT4 iar lichidul de racire am cumarat intotadeauna de la dealer si schimbat personal; zero probleme cu furtune cu pierderi de antigel sau mai stiu eu.. Se mai poate duce turbina aceasta suiera. Trebuie reconditionata.. In cazul meu am schimbat o data turbina, preventiv pentru ca ma si sacai zgomotul actuatorului acesteia. Turbina reconditionata, de fapt data la schimb a venit fara nici o problema actuatorului, bazait pana ie incuiam masina, fie bazaia vreo 20 de minute dupa ce scoteam cheia din contact.. Nu exista lichid la nici o masina, pe viata masinii - sau exista daca consideram ca viata masinii e pana la 100-15k km, ceea ce e incorect din punct de vedere moral. Astea toate de desupra le-as schimba la orice masina/ motor care ar intra in posesia mea si e mai veche de 5 ani de zile sau peste 100k km! Acestea sunt lucruri care obligatoriu trebuie facute daca vrei sa tii masina, iti place masina. Te asigur ca nu te va dezamagi in fiabilitate. Imagineaza-ti ca, cei mai multi, 95% din posesori de BMW nu au schimbat decat cand s-a stricat ceva la aceea masina. Iar asta e valabil la marea majoritate a masinilor! Asta e situatia reala, nu situatia acelora carora chiar le place un anumit model si pentru ei dovedindu-se fiabil l-au intretinut ca la carte. BMW nu este o masina care se intretine ieftin, dar din fericire iti pot spune ca E90/91 nu este un model nereusit din punct de vedere al fiabilitatii. DAR trebuie sa ai grija de el/ea cum altii nu au avut pana in prezent, te asigur. Pentru ca e destul de scump de intretinut. Dar nu imposibil de inteles sau plin de surprize; deloc. Fa ce am zis mai sus si te asigur ca nu te va dezamagi ba chiar iti va creste increderea in tine, daca o mai si faci personal. A, pentru asigurare in plus, inainte de a investi, fa un test de compresie si afla cum e compresia. Uleiul motor se schimba pe la 12-15k km. Se pune 5W30 sau 5W40. Dar 5W40 nu as pune decat mult mai tarziu daca remarci un usor consum de ulei. Daca nu conduci sportiv nu o sa remarci consum de ulei. Motorul meu nu a fost stresat ci tratat cu respect, si o data ajuns la regim nu m-a dezamagit si nu ma dezamageste. (Din fire ma aprind repede dar si imi trece repede in trafic, pana imi rezolv situatia, pozitia..) E un motor care se tine bine pe autostrada, clasicul pe undeva motor de 2 litri.. Iar daca e buna, dai batai si i-ale pe rand, dar tine-te de ele.. intretinere si reparatii ca orice alta masina. Succes si sper sa te tii de cuvant daca zici ca iti place modelul. Pentru asta am scris atat de mult, ti-am explicat atatea.
    1 point
  6. Ca n are loc in el... vrea X5 50e
    1 point
  7. Ma intreb ce sistem de impozitare se va aplica in viitor mijloacelor de transport, cand ponderea masinilor electrice va depasi un punct critic. Incepand cu 1 iulie 2024, statul roman va incasa ca acciza cca. 2,38 lei / litru de benzina, respectiv 2,18 lei / litru de motorina. La un cost aproximat al combustibilului la pompa de 7,50 lei, platim la stat cca. 3,60 lei per litru de benzina si cca. 3,40 lei / litru de motorina, din accize + TVA. Fara dubiu, aceasta este o sursa majora de venit pentru bugetul statului. De la un autoturism cu ICE statul colecteaza atat venituri fixe (impozit anual) cat si venituri proportionale cu rulajul parcurs (accize + TVA la combustibil). Super vaca de muls. La masinile electrice, cam ramane cu buza umflata, in sistemul actual de impozitare. Mai ales atunci cand cineva isi incarca masina electrica de la panouri solare proprii, statul incaseaza fix zero, nu apuca nici macar la TVA. Acum si in viitorul imediat, masinile electrice sunt inca prea putine, asa ca statul nici nu resimte o reducere semnificativa a taxelor. Deci inca poate sa joace ipocrizia promovarii mijloacelor de transport ecologice. Este insa doar o chestie de timp pana cand nu ii va mai conveni sa rateze un volum asa de mare de venit. Ramane de vazut cand se va modifica taxarea si in ce fel.
    1 point
  8. Eu nu inteleg ce avantaj ti-ar aduce discurile perforate in utilizarea zilnica. Din cate stiu eu, si am mai discutat/auzit de pe la mecanici, acestea au sanse mari sa sa produca vibratii din cauza faptului ca mizeria si praful de la placute se depune in gaurile discurilor, si nu intotdeauna se curata complet, iar in plus, sansele sa crape sunt mai mari, decat discurile normale. Poate la o utilizare intensa, pe circuit sau ceva, sa le gasesti o utilitate, dar la o utilizare normala eu nu as pune asa ceva.
    1 point
  9. Iata de acum de pe drum. Eu zic ca e perfect daca mergi decent doar cu reprize de peste 160km/h.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.