@mgi LT1 V8 de pe Camaro este totusi un motor modern, care trebuie sa fie conform cu exigentele de poluare din ziua de astazi - altfel nu se poate vinde. Deci este normal sa aibe injectie directa si alte tehnologii curente. Cred ca nimeni nu se astepta sa vina cu carburatoare. Totodata insa, pastreaza arhitectura traditionala V8 americana: fara turbo, capacitate cilindrica uriasa, 2 supape per cilindru, etc. Gratie careia are o fiabilitate net superioara S55-ului.
In ceea ce priveste emisiile, este conform cu norma Euro 6, fix la fel ca si S55. Din 2018 BMW a facut S55-ul Euro 6d Temp compliant. General Motors nu si-a mai batut capul, pentru ca oricum urma sa scoata Camaro din fabricatie in 2023, asa ca l-a vandut in Europa cat timp Euro 6 a fost acceptat (parca pana prin 2021).
In ceea ce priveste pretul, un motor LT1 "crate engine" costa in prezent la General Motors $11,495.95 - dar poti sa il iei astazi la promotie cu $9,656.54. Crate engine inseamna motorul cu anexe si cu ECU, gata sa il montezi pe ce sasiu vrei tu.
Pe de alta parte, daca trebuie sa schimbi motorul la un M4, un S55B30 "short block" p/n 11002433194 se gaseste la bavauto.ro cu 87,260.86 lei. Scotand afara TVA si convertind in USD ajungi la peste $16,000. Iar ceea ce primesti este "short bloc", adica motorul fara accesorii. Din orice unghi privesti, LT1 este foarte ieftin.
Suntem cu totii fani BMW. Dar, din multe puncte de vedere, trebuie sa acceptam faptul ca GM a reusit ceva spectaculos cu LT1, in comparatie cu S55.