Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/04/24 in all areas

  1. M-a informat AHG ca masina intra azi in service pentru verificari amanuntie si reinnoire certificat TUV, cica vineri sau cel tarziu luni o pot ridica.
    2 points
  2. Eu am incercat un X4 M40d dar nu era mild hibrid, avea doar 326 cai , hibridul are 340 din cauza rajnitei electrice si mi-a placut tare rau cum mergea. Plecarea de pe loc cu launch control e geniala. De multi ani imi doresc un motor mare cum impozit mic, noroc cu hibridele ca mi-am implinit pofta. Uite cam ce zice AutotopNL:
    1 point
  3. Fara indoiala documentul e foarte bun si multumesc ca ai gasit asa ceva. Apoi eu nu vad unde e specificat ca e in default. Toti senzorii din lista aia sunt NTC.. (adica functioneaza invers decat cu ar fi firesc dar asta e alta treaba) si cu valori ale temperaturii monitorizata. Poti fi mai precis ce te-a facut sa crezi ca e default in lista? Edit: Nu am fist atent ca tabelul e mai lat. E gresit interpretat acel default.. Acel default este mentionat ca o valoare care e arata in cazul in care senzorul nu este montat. Adica ce am spus in prima varianta mai sus in topic. Asta nu inseamna ca nu poate monitorizata temperatura in acea zona pentru ca ei insisi spun ce limite trebuie sa acopere, unde sunt raportate erorile.. Documentul e excelent.
    1 point
  4. Salutare. Revin cu un mini update la problema cu pornirile greoaie. Desi electromotorul nou ajuta f mult si invarte vioi motorul la pornire, uneori in loc sa porneasca la sfert invarte in gol si apoi porneste poticnit. Problema e foarte random se manifesta 99% din timp cand motorul e incalzit si las masina parcata cateva ore sau cand e f cald afara chiar si la prima pornire, dar asta mult mai rar. Ne-avand erori la diagnoza decat un 002DED Closed Circuit Violation nu prea stiu pe care cale sa o apuc asa ca am luat toate forumurile la puricat si am cautat simptome similare si am gasit cativa suspecti. Suspectul 1 - Cablul de masa intre sasiu si motor. Am luat un cablu cu clești crocodil si l-am pus pe borna negativa din habitaclul motorului si pe motor in sine, undeva unde am putut face contact cu blocul. Afara erau 36 grade, deci pornire grea aproape garantata. A pornit instant desi bateria agm veche de un an arata 11.7V In ziua respectiva am mai facut inca 4 porniri la diferite intervale dupa ce mi-am rezolvat treburi prin oras. Din cele 5 porniri doar a 5-a a fost putin scuturata si cu bateria la 12.3V Deci nu sunt sigur ca de la cablul ala a fost problema. Totusi l-am schimbat si am vazut ca era destul de corodat, fiind cu eticheta de 2009, adica nu a mai fost schimbat din fabrica. Impreuna cu el am schimbat si cablul anti interferente. Si ala era imbatranit si am zis, de ce nu? Suspectul 2 - Fuel tank breather valve, sau valva epurator. Cred ca asa ii zice in romana. Porniri grele sau deloc dupa ce faci plinul. Eu nu am avut pana acum problema asta, dar poate din cauza ca am citit despre ea, dupa fiecare plin am avut senzatia ca face figuri la pornire mai des. L-am schimbat si pe asta. Cel vechi arata destul de imbacsit. Poate ca valva ramane putin intepenita la pornire si de acolo pornirile mai grele pana isi da drumul. Habar nu am. Ramane de vazut. Suspectil 3 - Senzorul de temperatura apa/ulei. Citeam pe la unii ca se intampla cateodata ca senzorii sa nu dea nici erori pe tester, dar nici sa nu citeasca valori corecte. Cineva spunea ca motivul pt care masina ii pornea usor dimineata la rece si greu la cald era ca senzorul ala ii dadea o temperatura mai mica decat cea reala la pornirile la cald si ii dadea peste cap amestecul de aer combustibil. La mine cand porneste prima oara la rece, dar cu dificultati, se simte in spate miros de benzina mai intens decat atunci cand porneste la rece dar normal. Asa ca l-am schimbat si pe asta, poate poate. Am cerut si un test de injectoare sa fiu sigur ca nu plange vreunu sau ceva. Sunt schimbate candva anul trecut, noi oem. De curs nu curg, iar la valorile de adaptări sau corectii, nu mai tin minte cum s-a exprimat, parafrazez mecanicul, limitele maxime sunt 200ml per ciclu iar la mine valoarea maxima inregistrata a fost 60. Adica in parametrii, si nu e corectie constanta. Deci excludem varianta ca imi pipi in cilindrii si imi ineaca pornirile. Las si o poza sa vedeti cam cu aratau cablurile, senzorul, etc. Inca nu stiu daca problema a fost rezolvata, voi afla in timp, folosind masina. Voi reveni cu update daca face iar figuri sau cand ma conving ca s-a rezolvat. Problema cu zgaltaitul si cloncanitul la pornire, cred ca am izolat-o la convertizor si sau valvele din cutia de viteze. Cineva zicea ca dupa ce a reparat convertizorul a scapat de problema. Cand o sa am timp voi vizita un service dedicat pentru cutii automate. Deocamdata nu ma deranjeaza asa tare cum o fac pornirile alea grele si nici nu s-a agravat de cand am masina asa ca pot sa mai astept un pic.
    1 point
  5. Thx bro, abia astept sa-i rup fashu, sper sa nu-mi rupa mie permisul vreun caraliu.......:)
    1 point
  6. Pot sa confirm ca nu are legatura cu eroarea de NOX, asa face si cu nivelul de incarcare la 4mg si la 200mg si la 400mg, adica si cu eroarea prezenta si fara. Nivelul de contaminare cu sulf nu afecteaza fluxul de gaze de esapament. Nu e ca la diesel unde se depune strat de funingine si se infunda. Am avut e90 pe motorina si am avut parte de toate experientele ce tin de dpf, regenerari etc. A facut asta mecanicul meu de mai multe ori si nu a gasit nimic in neregula. Eu nu am decat Carly cu care citesc erorile, mai codez cate o functie si monitorizez nivelul de incarcare nox, baterie, temperaturi, etc. Nu stiu daca imi citeste valori pe injectoare sau daca le citeste corect. ISTA+ e un pic peste nivelul meu de cunostiinte. In plus, pornirile astea balbaite sunt greu de reprodus. In video-ul pus de mine a fost a 5-a incercare de a surprinde problema. Specific, am condus masina 1 ora si am lasat-o parcata 3 ore, si cand am pornit-o s-a manifestat. Uneori porneste normal, alteori nu. Singurul factor pe care ma pot baza e ca se manifesta doar dupa ce motorul e bine incalzit. Adica pot sa o duc la mecanic, sa incerce sa reproduca fenomenul de 2-3 ori, ea sa porneasca normal si el sa traga concluzia ca totul e ok. Nu am gasit pe cineva care sa faca teste obsesiv si pasionat cum le facem noi posesorii. Sa ascultam fiecare tacanit si fiecare scartait. Porneste? Da, Merge? Da. ok adu-o cand se strica. Asa am ramas fara pompa de inalte la iesire din Budapesta pe autostrada cu 100/ora. Asa silentios era motorul ca nici nu mi-am dat seama cand s-a oprit. Am dus-o pe platforma la service, la ei a pornit, a mers, nu a dat nici-o eroare, mi-a zis sa ma duc sa iau masina ca nu are nimic. Le-am zis, ok schimba-mi pompa aia preventiv. Au schimbat-o. Problem solved. Instinct 1 - 0 Mecanic Tacaneau tachetii si incepuse sa pape ulei. Nope, suna normal, consumul e cu mult sub cel specificat in carte, ok schimba-mi tachetii si garniturile de supape pls. Nu mai tacane, consumul e acum 0. Instinct 2 - 0 Mecanic Martor de presiune scazuta la ulei dupa un drum mai lung inainte sa opresc motorul. La repornire nu a mai aparut. O duc la service. N-are nimic, o anomalie. MMMkay schimba-mi te rog valva de presiune la ulei. Problem solved, n-am mai avut alti martori. Instinct 3 - 0 Mecanic Si senzorul asta a fost schimbat preventiv anul trecut. De cand am luat masina pana in prezent a avut mai multe interventii care au necesitat demontarea capacului de la motor, adica i-am facut vreo 3 schimburi de ulei intr-un an la interval de 3-4 luni. Solenoizii sunt noi. Am desigur partea de mententnta DIY planificata care implica curatarea de solenoizi clapeta de acceleratie, senzor maf etc, dar ma indoiesc sa fi acumulat depuneri in contextul dat. Compresia nu am verificat-o. Nici eu nici mecanicul nu am sesizat ca motorul sa aiba probleme de performanta deci nu am ridicat problema. Dupa toate schimburile pe care le-am facut, cu exceptia pornirilor la cald, merge perfect. E o placere sa o conduc. Si eu am suspiciunea asta de ceva timp pentru ca problema asta se manifesta de cand am luat masina. Am comandat un starter nou care trebuie sa ajunga maine si il voi schimba. Cateodata am impresia ca nu se retrage suficient de repede de pe volant si loveste volantul cu dintii in starter. Poate chiar sa fi pierdut niste dinti din angrenaj ori pe volant ori pe starter si de acolo sa apara si pornirea aia balbaita cand ajunge la pauza si invarte in gol pentru o fractiune de secunda. Alt suspect in opinia mea ar fi ceva din ansamblul pompei de combustibil din rezervor. Am comandat si un kid de pompa cu regulator de presiune senzor si filtru + modulul acela electronic al pompei care e montat in lateralul spatarului din spate. Stiu ca se incing si nu mai trimit comanda corecta la pompa. In plus masina a trecut recent de 200mii si mai am drumuri lungi de facut anu asta deci cumva o schimb si preventiv. Pompa de inalte m-a lasat fara avertisment si de atunci caut motiv sa o schimb si pe asta din rezervor. Voi afla curand daca instinctul ma duce din nou in directia corecta sau nu. Sper la un scor 4-0 dupa urmatoarea vizita la mecanic dar nah, norocul se mai si termina. Nu ma consider vreun expert sau ceva.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.