Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 09/20/24 in all areas
-
buna seara ! poate stiti sau ati vazut vreun e92 cinstit si cu km civilizati. sunt in cautari de cateva luni si m-am gandit sa intreb si aici, poate cine stie ??? precizez ca pana la varsta asta am avut nenumarate BMW-uri si acum am BMW dar niciunul mai nou de 2013 (si nici nu vreau unul mai nou - vreau doar seria E) si doresc sa-mi mai cumpar unul pe care-l indragesc foarte mult e92. eu sunt din "generatia x" (decretzel de 1968) si nu ma incanta masinile modificate (oricat de bine sunt facute). pentru mine... e92-ul perfect este cu km civilizati (cat mai putini), automat 6hp si cu motor de max.2000 cmc (nu-mi permit motor mare) asa cum la nascut neamtzul. ah, sa nu uit un lucru esential... culoarea exterioara = niciodata NEAGRA, BLEUMARIN sau orice nuanta inchisa. sunt o persoana optimista, deci, culori deschise. benzina sau diesel nu conteaza, sa fie cu un minim istoric pe intretinere si ca optionale pur si simplu nu-mi pasa (vreau sa ma bucur de masina si de frumusetea ei zi de zi) nu vreau GADGET ELECTRONIC CU ROTI cum se poarta in zilele de acum. deci, daca vedeti ceva va rog, anuntati-ma. multumesc si seara buna ! poza de exemplificare... e92 atlantic blue = perfect !!!2 points
-
Masina a juns ieri acasa, a meritat din plin asteptarea si tot stresul prin care am trecut. Chiar nu masteptam ca masina sa arate atat de bine. La interior miroase ca o masina noua, nu are urme de uzura, scaunele de pile si volanul arata ca noi, Exterior o singura ciupitura cat o gamalie de ac pe capota, probabil pietricica... Masina a venit deja cu limba romana setata, se pare ca l-a dus capul pe dealer. Trebue sa ma obisnuiesc cu sistemul de infotaiment, e misto ca am android auto wireless. HK parca se auzea mai bine pe F25...poate ma insel... Masina pare mica...dar la interior e ok, cel putin unde stau eu: I-am dat o mica talpa pe strada...cum ziceau baietii, e ce trebuie. Revin cu poze si pareri dupa ce o sa ma pot plimba cu ea.2 points
-
Iei motor si faci: distributie ( cu capac culbutori schimbat) kit de accesorii schimbat si probabil fulia de la vibrochen filtre ulei curatat galerie admisie Dupa toate astea, daca motorul nou este "corect" si nu avea probleme ascunse, te tine 200.000 lejer doar din schimburi de ulei ( BMW 5w30) Eu doar atat i-am facut si nu am probleme, repet motorul meu stiind ca nu are alte probleme sau vreo eroare in bord (pe tester).2 points
-
Agile vs waterfall nu este o scuza, hai sa nu cautam scuze. Ingineri slabi, mult bouncing intre echipe sau firme, reducerea bugetului pentru QA reprezintă problema dpmdv. In trecut, un inginer ramanea multi ani in firma si era si motivat sa isi vada un proiect/algoritm dus la bun sfârșit, avea o oarecare satisfacție cand stia ca a ajuns in producție. Astazi discutam doar de taskuri, fiecare se uita cate ore pontează si aia e. 0 responsabilitate asupra codului scris, pe ideea ca daca se intampla ceva cu proiectul, managerul e de vina.1 point
-
Am descis acest topic pentru ca am vazut destul de des pe forum doua spete (aparent distincte) de intrebari. Pe de o parte, intrebari de la persoane care intentioneaza sa isi cumpere un BMW, avand drept principala motivatie “mirajul” marcii. Pe de alta parte, intrebari de la persoane care au cumparat deja un BMW, dar au facut asta in necunostinta de cauza. Ca urmare, am considerat util sa sintetizez cateva idei generale, care pot constitui un ghid "neortodox", in special pentru cei din prima categorie de mai sus. Important: cele de mai jos reprezinta strict o opinie personala. In nici un caz nu sunt adevaruri absolute. Foarte probabil, multe din ideile de mai jos pot fi, sau vor fi, combatute de alti forumisti. 1. A existat o anumita perioada in istorie cand un posesor entuziast, inzestrat cu un bun bagaj de cunostinte tehnice, suficient timp liber si un set rezonabil de scule de uz general, putea sa realizeze de unul singur si la un bun nivel calitativ majoritatea operatiilor de intretinere si reparatie specifice BMW-ului sau. Daca, in plus, avea si acces la un garaj spatios dotat cu groapa de vizitare, atunci mecanicul amator putea repara (aproape) orice. In cazul automobilelor BMW, aceasta era a apus aproximativ odata cu introducerea seriilor 7er E65, 5er E60 si 3er E90 (+ derivatele respective). Si nu ma refer doar la sistemele electronice, care abunda. Din cauza unei suite de factori - printre care complexitatea tehnica, reducerea costurilor, “planned obsolescence” - motoarele BMW din generatia “N” prezinta frecvent probleme tehnice a caror remediere este de regula costisitoare. Desi sunt prea recent introduse pentru a trage concluzii, ma astept ca acest lucru sa se dovedeasca valabil si pentru motoarele din generatia “B”. De retinut: cam orice model BMW post-2002 - cu o perioada de tranzitie aproximativ intre 2002-2005, este scump (sau, dupa caz, chiar “foarte scump”) de intretinut si reparat. Fara o buna experienta tehnica privind BMW-urilor moderne, cat si un set de “special tools”, nu veti putea economisi o suma semnificativa efectuand personal intretinerea masinii. Pe de alta parte, modelele pre-2002 sunt deja foarte vechi. In concluzie, “BMW” si “intretinere ieftina” nu mai pot fi utilizate in aceeasi propozitie. 2. In piata apar frecvent BMW-uri second-hand, la preturi foarte atractive (= sub pretul mediu al pietei pentru modelul / anul / rulajul / starea masinii respective). Intretinerea acestor masini, insa, costa proportional cu pretul pe care il aveau cand au fost noi. Un BMW second-hand este ieftin pentru ca, din cauza uzurii sau a unor defectiuni acumulate, repararea si/sau intretinerea lui au devenit nerentabile pentru posesor. De regula, vanzatorul nu informeaza cumparatorul cu privire la problemele respective. Sunt relativ frecvente cazurile in care masinile scoase la vanzare au fost “cosmetizate” in diverse moduri, cu scopul premeditat de a ascunde defectele si a insela cumparatorul. De retinut: Este aproape garantat faptul ca, achizitionand un BMW cu un pret (foarte) atractiv, primiti la pachet si o serie de probleme tehnice, sau chiar legale, care se vor dovedi costisitoare. 3. Cu cat rulajul (real) al unei masini este mai mare, cu atat uzura acumulata si probabilitatea de a crea probleme tehnice este mai mare. Unii considera ca, daca motorul unei masini se prezinta in stare tehnica foarte buna la “n” sute de mii de Km, atunci masina respectiva este un deal bun. Gresit. Nu doar motorul se uzeaza, ci si transmisia, suspensia, interiorul, chiar si caroseria (materialul oboseste dupa nenumarate torsiuni in timp, apare rugina, etc.). Toate piesele de plastic si cauciuc imbatranesc. De retinut: Chiar daca rulajul nu este principalul criteriu in alegerea unui BMW second-hand, este o buna practica sa cautati un automobil cat mai bine intretinut si cu un rulaj real cat mai mic. 4. In prezent, a avea un BMW este mai mult decat oricand un exercitiu de imagine personala, de “show-off”, de afisare a unui statut social (fie el real, sau “wannabe”). Nu inseamna ca toti posesorii de BMW si-au cumparat masina in acest scop, dar foarte multi se incadreaza in aceasta categorie - deseori fara a recunoaste acest lucru. (Aproape) orice BMW care nu face parte din portofoliul curent de productie, sau din generatia imediat anterioara celei curente, este un model invechit. Exceptie fac modelele speciale / deosebite, care au fost produse in putine exemplare, precum si modelele care au deja statut de masina clasica. Acei “wannabes” care circula in prezent prin tara cu BMW-uri cu volan pe dreapta, si/sau inmatriculate in Bulgaria, de regula si intr-o stare tehnica proasta, nu mai atrag nimic altceva decat zambete ironice. De retinut: daca vreti sa va luati un BMW din motive de imagine, aceasta presupune implicit ca masina sa fie pe de o parte cvasi-noua, iar pe de alta parte intr-o stare estetica si tehnica foarte buna. Daca sunteti in situatia de a “stoarce” bugetul (fie la cumparare, fie la intretinere) pentru a va permite un BMW, atunci poate ar trebui sa analizati obiectiv daca nu cumva o alta marca de autoturism se potriveste mai bine nevoilor voastre reale. 5. O exceptie la pct. 4 de mai sus o reprezinta cei care isi cumpara un BMW pentru modul in care se conduce acesta, pentru anumite caracteristici tehnice disparute din gama BMW, sau pentru placerea de a efectua acasa diverse reparatii in stil “old school”. Spre exemplu, un serie 5 E34 525i poate fi interesant pentru ca ofera soferului posibilitatea de a conduce o masina dinamica (la vremea ei) si echilibrata, fara sisteme electronice de asistare. In general, este o expresie a pasiunii pentru modelele exclusiviste sau clasice. Ceea ce nu inseamna deloc ca este o pasiune ieftina; dimpotriva. Masina clasica nu inseamna in nici un caz “rabla”, iar intretinerea poate fi mai costisitoare decat in cazul unei masini noi. De retinut: analizati cu sinceritate daca va incadrati in mod real in acest tip de exceptie, sau in fapt vreti un BMW pentru motivul exprimat la pct. 4 de mai sus, dar nu va permiteti mai mult decat o vechitura. 6. Unii dintre noi, in speta cei care au trecut de jumatatea teoretica a vietii, au cunoscut BMW ca fiind producatorul care fabrica automobile sportive si fiabile, a caror tinuta de drum si performante tehnice (raportate la clase de caroserie si motorizari echivalente) erau intotdeauna deasupra concurentei. Doar Porsche mai umbrea, din cand in cand, aceasta stare de fapt. BMW este insa acum o cu totul alta firma. Astazi, BMW produce o groaza de modele Sport Activity Vehicle (X1, X3, X5, mai nou X7), Sport Activity Coupe (X2, X4, X6). Aici se mai adauga “blasfemii” precum 2er Active Tourer, care prin forma de caroserie, motorul montat transversal si tractiunea fata parca si-a propus sa nege orice caracteristica fundamentala a modelelor de altadata. Sa mai mentionez i3? De retinut: Oricat de mult ar stramba din nas “puristii”, cea mai mare parte a modelelor BMW din prezent au foarte putin ADN in comun cu modelele clasice, care au consacrat marca. Aceasta pentru ca BMW traieste si se dezvolta datorita acelor clienti care in primul rand cumpara masini noi, iar in al doilea rand ulterior cumpararii le intretin la reprezentantele BMW. Cumparatorii de BMW second-hand, si in special cei care isi intretin masinile in afara retelei BMW, sunt, in esenta, neinteresanti pentru companie. 7. Soselele din ziua de azi sunt foarte aglomerate. Nu numai in Romania (cu problemele sale arhi-cunoscute de infrastructura), dar si practic in orice alta tara europeana. De asemenea, in cam toate tarile Politia utilizeaza tot felul de echipamente moderne de supraveghere a traficului. Cu execeptia (dis-de-) diminetilor de weekend si a unor situatii deosebite care confirma regula, in mod uzual este aproape imposibila conducerea unui BMW modern, pe drumurile publice, aproape de maximul capabilitatilor sale dinamice. La prima vedere, dilema de a alege intre un M5 si un 520i are o solutie evidenta pentru orice pasionat. Dar, luand in considerare pe de o parte costurile aferente unui M5 (achizitie, intretinere, consum, taxe, devalorizare) si pe de alta parte cvasi-imposibilitatea de a pune in valoare M5-ul in traficul curent, altfel decat mergand iresponsabil si riscand amenzi uriase, optiunea M5 nu mai este atat de evidenta - poate cu exceptia obisnuitilor circuitelor de viteza. De retinut: in utilizarea de zi cu cu, modelele BMW moderne, cu motorizari din zona de jos a gamei, sunt uneori o alegere mai practica decat cele de varf de gama.1 point
-
(continuare) 10. Sunt deja ani buni de cand atat producatorii cat si clientii care cumpara automobile noi se asteapta ca durata de utilizare a acestora sa fie mai redusa decat in urma cu cateva decenii. Au inceput sa devina rarisime cazurile in care primul cumparator pastreaza masina mai mult de 5 ani / 100.000km. Cu alte cuvinte, automobilele se indreapta spre zona de produse "consumabile", iar intervalele lungi de service au in vizor "imaginea" ecologica si confortul proprietarului - in detrimentul longevitatii masinii. De retinut: consider ca un BMW modern in conditie second-hand ar trebui - in mod ideal - sa fie cumparat din sursa sigura, cand rulajul sau nu depaseste 20.000 Km, vechimea sa nu trece de 2 ani, iar noul cumparator ar fi (cel mult) al 2-lea proprietar al masinii --> regula "2-2-2". Limitele mentionate asigura certitudinea achizitionarii unui vehicul cvasi-nou, fara revizii sarite / intarziate, care inca ar mai putea beneficia de garantie si a carui devalorizare initiala a fost deja suferita de catre primul proprietar. 11. In abordarea curenta de motoare "modulare", BMW propune serii de motoare care au in comun aceeasi capacitate cilindrica, dar cu performante foarte diferite. Spre exemplu, arhi-comunul B47 a fost / este oferit cu puteri de la 116CP la 231CP, majoritatea componentelor fiind aceleasi - cu diferente specifice de la caz la caz. In mod evident, din cauza stresului mecanic, la rulaje mari motoarele de varf de gama sufera de uzuri semnificativ mai mari decat motoarele din zona de jos si mijloc a gamei, cu consecintele de rigoare asupra fiabilitatii si costurilor de intretinere. De retinut: in cazul in care cautati un BMW second hand si, din diverse motive, nu numai ca nu va puteti incadra in situatia de la pct. 10., dar rulajul trece de 100.000 Km iar istoricul masinii este invaluit in mai multa sau mai putina "ceata", este pragmatic sa va orientati catre modelele din partea de jos sau medie a gamei, evitand totodata modelele din primii doi ani de productie de la lansare. In exemplul si conditiile mentionate, un B47 de 150 CP (118d / 318d, etc.) este o alegere mai buna decat unul de 190 CP (120d / 320d, etc.) sau mai mult. Vedeti si pct. 7. de mai sus.1 point
-
Eu sunt de acord cu FiveThreeFive. Masinile nu sunt doar motor, cutie si interior. Sunt o gramada de plastice si conducte care se pot strica, unele foarte costisitoare - vezi galeria de admisie. Mai sunt conductele de frana care se deterioreaza. Mai este instalatia electrica - fire, module, calculatoare. Plus alte 'bucurii' random din cutia cu surprize: span in sistemul de injectie la N47, vibrochene care se rup, piese de plastic prin cutiile de viteze si alte asemenea. Pentru toate astea nu exista intretinere. N-ai cum sa ungi cu ulei un plastic sa tina mai mult, nici un modul electric. La fel, pentru problemele mecanice pe care le-am enumerat nu prea exista preventie, chiar presupunand ca proprietarului anterior i-a pasat. Si toate sunt scump de reparat - asta, fireste, daca nu joci la loteria dezmembrarilor. Despre masinile pre-2002 nu are sens sa discutam. In curand n-o sa se mai poata circula cu ele, si oricum e foarte greu sa gasesti una in mintile ei. Iar la cele mai noi, e foarte greu sa gasesti una cu km reali, ce sa mai vorbim de un istoric corect de intretinere..In cel mai fericit caz gasesti una din vest, care a fost intretinuta conform caietului de service (revizii la 30,000 km) si care e vanduta fix cand incep sa pice chestii de pe ea.1 point
-
Eu recomand Statului sa nu se grabeasca sa salveze mai multi bani din lipsa accidentelor, ca eu nu ma grabesc deloc sa schimb masini.. Asadar, poate e vremea ca Statul onainte de a eficientiza ceva.. sa reinvestesca in educatia tuturor(!!) sa deschida larg portile cunoasterii! Iar pietonii ..sa caste ochii cat ceapa, cand trebuie, cand sunt pe drum public, ca si pana acum.. Si totul o sa fie absolut normal si poate cu un numar mai mic de fatalitati! Iar tehnologia se va maturiza incet, incet, incet.. sa nu ne grabim. Dar pentru cei care nu inteleg: Ca deranjul sa fie maxim. Natura e aceiasi, doar unii nu vor sa admita. Nu existau "gume" de vara pe vremea aia.. Dar existau lanturi.. Ciorapi de dama..0 points
-
iar la ce software exista acum pe masini, bafta sa functioneze. din pacate software-ul e tot mai de rahat si chiar noi in romania livram software tot mai prost. pentru camera produsa pe X7 si G60, test coverage-ul este de doar 20%, extrem de slab fata de anii trecuti. prinde mai repede BMW bugurile in productie decat producatorul camerei. din ce imi aduc aminte, acum 10 ani standard-ul in industrie era undeva la 70% test coverage pentru software.0 points
-
Salut! Da, masina mi-a aratat low oil pressure si se stricase pompa de ulei. Avusesem ceva probleme electrice cu ea si chiar am crezut ca e doar senzorul murdar, martorul se tot aprindea si se stingea eu continuand să merg cu masina. Motorul nu s-a calat dar cuzinetii.... si decat sa iau un vibrochen nou plus pompă de ulei am ales sa iau direct motor nou. ( cel stricat a avut 260k). Multumesc pentru sfaturi!0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00