Salut,
Seria de motoare N43 ( 4 cilindri ) si N53 ( 6 cilindri )sunt singurele motoare de la BMW proiectate sa mearga in modul de injectie stratificata cu raport de compresie mare , un soi de ciclu Atkison similar motorului Diesel.
Masina cand merge in modul stratificat la ralanti o sa te sperie ca suna fix ca un motor pe motorina dar exact asa este mersul corect al motorului N43 despre care spui tu, iar partea incredibila este ca folosind acest tip de functionare va consuma sub 4% extaurban si sub 7% in oras indiferent de cum vei merge cu masina,, pentru ca modul de injectie stratificata implica un amestec extrem de sarac deci economie maxima de benzina. . Pana aici toate bune si frumoase dar......
Motrul are injectoare piezzo electrice cu pompa de inalta presiune , injectoarele sunt o problema frecventa la motorul asta , pret 1700 Ron/buc, masina are un sistem de eliminare a oxizilor de azor( NOx ) foarte complex, NOx astia se formeaza din pacate in urma arederi amestecului foarte sarac in benzina=bogat in oxigen din timpul de injectie stratificata, este chimie simpla.Pentru a elimina acesti NOx , BMW a instalat la mijlocului evacuarii 1 bucata catalizator NOX ( un fel de DPF de diesel ) + un senzor de NOx fix dupa catalizatorul asta, daca masina va avea cea mai mica eroare pe sitemul de NOx calculatorul de motor adica DME va obliga masina sa treaca pe modul de injectie omogena adica la fel ca orice benzina aspirata ( 1,4 MPI de logan etc....)
Modul de lucru cu injectie omogena la motorul N43 este unul de avarie/urgenta si reduce din performante si creste mult consumul.
Alte probleme la motorul N43 , aprinde martorul de presiune scazuta la ulei => schimbat senzor presiune + electrovana de control presiune ulei la ralanti, aprox 1000 ron ambele
Senzorul de NOx = 2300 Ron, catalizator NOx = 7000 RON , catalizator CO2 pentru ca are si din asta 4500 RON , bujii se poun doar NGK niciodata Bosch, bobine 170 RON pe bucata si le manaca pe paine.......
P.S am motrul N43 pe E90 LCI 143 Cp si am trecut prin toate
Mare grija la achizitie , musai diagnoza la cumparare si daca are erori pe sistemul de NOx sau pe catalizatorul de CO2 va fi de bagat bani in ea ( ex 2A26 , 30EA )